Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Limbic

Sunset Sherbet Ghost Hulk Sin Mint Sorbet Gorilla Glue Mimosa Ice Cream Man

Recommended Posts

We gaan van start. Het zijn stekken van reguliere zaden die ik eerder heb geselecteerd helaas door omstandigheden met Diesel Dough die ik eigenlijk van plan was te zetten nu deze gekke line-up van verschillende soorten tegelijk in één ruimte.

Ik hoop dat ik ze alle 16 een beetje kan temmen. Ik weet dat sommige behoorlijk kunnen strekken en andere weer heel weinig. Lijkt me toch een leuke uitdaging een mooi veld te creëren met deze diversiteit.

2x Sunset Sherbet - Seed Junky Genetics

3x Ghost Hulk - Dark Horse Genetics

3 x Gorrila Glue #4 x Stardawg - Greenpoint Seeds

4 x Sinmint Sorbet - Sincity Seeds

1 x Mimosa - Symbiotic Genetics

3 x Ice Cream Man - Compound Genetics

20190513_203220.thumb.jpg.1a915101412072a8c2e9b63d8d52cb87.jpg

Tent: Mammoth Pro 150

Licht cob: Citizen 1825 clu058 versie 6 op 180mm heatsinks Om en om 4x 3500k en 5x 3000k totaal 9x 105w

Stroomvoeding: 3x meanwell hlg-320h-54a

Aarde: Jiffy Sublime

Potmaat: 11 liter

Voeding: Biobizz en Bac bloei 

Stimulators: diamond nectar, bacto, topmax, green sensation, rippen.

Aanvullingen: mychoriza, lavameel, wormenhumus, 4 x 10gr buffertabletten.

20190513_224309.thumb.jpg.fd47a95aa458d08ea8fc5aa4f5381243.jpg

Ze hebben een week of 3 onder de tci strips voor gegroeid en gisteren in de 11 liters geplaatst.

Nu met 2 armaturen erboven totaal 630watt. Straks met het 3e armatuur er bij komt het op 945 watt.

Edited by Limbic
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer gezond uit allemaal, leuke soortjes ook weer!!  Ik kijk weer mee, succes :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke soortjes, wel moeders van gemaakt hoop ik?

jij hebt alles bio waarom de green sensation?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig vakman!! Thx.

Hoi fatamorgana, het zijn stekken en heb van alles nog 1 extra over. De Sorbet is nu al voor de 3e keer de andere heb ik enkel nog als zaadplant getest en zijn nu als stek aan de beurt zichzelf te bewijzen.

Tot week 6 enkel bio en dan 4 of 5 keer green sensation. Bacto merk ik werkt dan niet lekker meer en g-s geeft ze net die extra compactheid en een lekker zoet fris smaakje heb ik het idee.

Ik kijk naar hoe snel ze de pot leeg zuipt en hoe sneller hoe lekkerder ze het vond en met gs gaat het dan behoorlijk hard ongeacht het niet helemaal past in het bio plaatje.

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn 2 dagen verder. Na het inwateren zorg ik er voor dat de bovenlaag niet uit droogt door regelmatig water te sprayen. Goed voor de wortel ontwikkeling en zorgt voor een vochtig groei klimaat.

20190516_015744.jpg

20190516_014609.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd.

Smoke revieuw Sinmint Sorbet

Vandaag test pakketje ontvangen, waarvoor hartelijk dank Limbic.

Toen ik het pakketje openmaakte, kwam er direct een zoete aroma tegemoet. Net alsof oma juist heeft gebakken. Ik heb de stardawg en de Sinmint Sorbet even apart gelegd, zodat hun aroma tot hun recht kan komen. 

Ik heb besloten om eerst de Sinmint Sorbet te proberen. Die ziet er prachtig uit. Mooie paarse topjes met fris groene tinten.

20190517_202359.thumb.jpg.ac6b80d3f2a8b9c9082298fc95919e75.jpg

20190517_203309.thumb.jpg.73284313f53b4110ba42cac8beb805d2.jpg

De topjes zijn mooi bedekt met kristallen, de geur doet me meteen denken aan After eight chocolade. Warme zoete tonen, met een fris munt tintje op de achtergrond. 

Gedaan met snuffelen en een testrokertje rollen. Eenmaal door de grinder, blijft de Sms schitteren.

20190517_203655.thumb.jpg.0d7e60bbe082687a7c3ef690c7fab0b9.jpg

De smaak beantwoord aan mijn verwachtingen. Ze leunt dicht aan tegen het aroma. De smaak is kruidig, zoet, smaakt naar de nasmaak die je krijgt, nadat je een ijsje hebt gegeten. Met heel subtiel op de achter grond, een fris munt smaakje. Na een tijdje heb ik een smaak in mijn mond, die me doet denken aan de nasmaak van passievrucht. Ook begin ik last te krijgen van cotton mouth. Een fanta exotic genomen en het valt me op dat de smaken veel intenser zijn.

De geur van de rook bombardeerd me naar het patchoeli tijdperk. Kruidige wierrook winkeltjes, daar denk ik aan. De rook is zacht voor de keel.

Na een tijdje begin ik een ontspannen gevoel te krijgen, niet alleen fysiek maar ook celibraal. Mijn benen worden licht en ik ervazr aangename tintelingen, het gevoel van tintelingen en ontspanning gaat verder naar heel mijn lichaam en ik voel me echt super relax. Zowel visueel als auditieve veranderingen. Alles is precies helderder. Ik voel me echt super goed. Niet verwacht, dat ik van (wat ik vermoed) een sativa gedomineerd soortje, zo ontspannen kan geraken. Ik krijg zin om te praten, maar daar heeft mijn vriendin geen zin in, die ligt ziek op de bank. Ik blijf functioneel en heb niet de behoefte om te gaan zitten op de bank. Ik kan me goed concentreren. 

Dit is voor mij een ideaal soortje voor een wake and bake en om te roken tijdens de dag, je begint de dag met een glimlach en kan energiek verder. Daarom vind ik dit een ideaal soortje tegen stress, depressie, ideaal voor sociale activiteiten. Door de ontspannende werking psychisch, maar ook fysiek heb ik bijna geen last van mijn nek en rug. Wat voor mij heel belangrijk is ivm werk. 

Smaakprofiel: 8/10 

Aromaprofiel: 9/10

Medische werking fysiek: 9/10 (zeker omdat je perfect kan blijven functioneren, geen behoefte aan een bank :D)

Medische werking psychisch: 8/10

20190517_202702.thumb.jpg.82924f241204b37f9c8ee26510033ec6.jpg

Nogmaals dank u voor de samples! Morgen ga ik de Stardawg testen. Zoals je al hebt aanraden , s'avonds. :rofl

 

Edited by Fearghus
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is waarom ik het zo leuk vind een mede hobbiest te vragen wat hij ervan vindt. Ik kan wat je hier schrijft beamen en ben het eens met wat je schrijft. Ik vraag vaker, bv mn ex, wat ze er van vinden en krijg dan vaak niet meer te horen als "lekker" en "goed".

Smaak was onder hps intenser en de paars rode kleur weer onder led meer aanwezig.

Dank je Feargus voor de revieuw en geniet van de Star.  Die ga je zeker lekker vinden al wil ik je niet teveel beïnvloeden.:whistle:

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/15/2019 at 7:21 PM, Limbic said:

Tot week 6 enkel bio en dan 4 of 5 keer green sensation. Bacto merk ik werkt dan niet lekker meer en g-s geeft ze net die extra compactheid en een lekker zoet fris smaakje heb ik het idee.

Dat is nou precies waarom ik op dat moment flink wat molasse ga geven, daar bereik ik hetzelfde mee. Alles wordt net wat steviger en de smaak en geur krijgen een boost.

Ook nog een stuk goedkoper dan GS... :whistling

Ik zou zeggen probeer het eens.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman in welke verhoudingen geef je dat dan, vanaf wanneer ongeveer en hoe lang? Misschien een stomme  vraag, maar is dat dan gewone organische melasse stroop dat je gebruikt of echt een variatie van melasse die op de kweek is aangepast?

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

In bac bloei zit ook molesse zo dacht ik altijd. Elemanito had het er ook altijd over dat het zo goed werkt. 

Dus pure molesse van de toko en niet een biologische bloei voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Fearghus said:

@vakman in welke verhoudingen geef je dat dan, vanaf wanneer ongeveer en hoe lang? Misschien een stomme  vraag, maar is dat dan gewone organische melasse stroop dat je gebruikt of echt een variatie van melasse die op de kweek is aangepast?

Ik knal er een volle eetlepel per waterbeurt in vanaf halfweg bloei ong, gewoon tot de laatste dagen aan toe. Gewone ordinaire rietsuikermolasse van de toko/internet.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Limbic said:

In bac bloei zit ook molesse zo dacht ik altijd. Elemanito had het er ook altijd over dat het zo goed werkt. 

Dus pure molesse van de toko en niet een biologische bloei voeding?

Ligt eraan wat je vooraf allemaal in je pot gemikt hebt natuurlijk ;)  Combi is natuurlijk ook mogelijk. 
Je kunt molasse het beste vergelijken met een bloeibooster, de laatste weken flink wat suikers erin pompen.  

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de info! Ga ik zeker toepassen . Zal het al eens proberen in de buitenkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoke revieuw Stardawg

Gisterenavond (op aanraden van Limbic :D) De Stardawg getest.

20190519_203247.thumb.jpg.adf677da170f73e827a05c04b90d0daf.jpg

Het aroma is bij het openen van het zakje, niet zo sterk als de Sinmint Sorbet. Het topje is bedekt met kristallen en compact. Het zou best thuishoren tussen de hogere prijsklasse wiet in de shop, als ik op het uitzicht af ga.

Als ik het topje vast neem, ervaar ik een kruidig, aards, naar woud/pine ruikend aroma. Niet sterk geurend, maar een aangename geur.

De smaak en de rook is zacht en prikt niet in de keel. De smaak volgt ook hier de geurprofiel. Een pine smaak, kruidig met wat zoete tinten op de achtergrond. Mmm dit is gevaarlijk. Het rookt zalig. :D

Na een paar hijsjes krijg ik al een tintelend gevoel in mijn benen. Schouders en rugspieren ontspannen best vlug. De speelselvloed begint serieus op gang te komen. Vermoeden op droge mond binnen hier en een kwartier is groot. Auditieve veranderingen, alles komt precies uit de verte. Tegen dat ik aan de helft van de joint ben, krijg ik toch de neiging hem even in de asbak te leggen. Me likey :verrygood

Mijn lichaam voelt licht aan en heb me ondertussen mezelf gepositioneerd in de zetel, ik krijg zo'n vermoeden dat het niet voor even is. D3e tijd gaat precies trager, mijn gezicht tintelt. Concentreren gaat precies ook wat moeilijker. Ik heb geen last van neuropatische pijnen en voel me goed. Het vermoeden op droge mond is nu een feit. Vest wat glazen prik weg gewerkt. Na een rijdje heb ik zin om wat tv te kijken Bong a petit opgezet op de tv en een tijdje later in slaap gevallen. :rofl

Ik vind dit soortje persoonlijk heel geschikt voor medicinaal gebruik. Vooral voor pijnen, insomnia, stress, rusteloosheid. Een lekker avond rokertje om te chillen voor tv of voor het slapen gaan. Ik vind de smaak niet zo uitgesproken maar wel lekker, waardoor je vlug de neiging krijgt om meer te roken. :D De high van de Stardawg zorgt er dan weer voor, dat je dat niet zo vlug doet. De high is een goede mix van een cerebrale high en een couchlock body stoned. Dat is wat ik meestal zoek. Voor de avond toch. Het was een aangenaam rokertje en de rest ga ik houden voor het weekend of moest ik plots teveel last krijgen van pijnen. 

Smaakprofiel: 9/10

Aromaprofiel: 7/10

Medische werking fysiek: 10/10

Medische werking psychisch: 8/10

Super soortje Limbic!

Edited by Fearghus
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Fearghus echt heel leuk om te lezen en ben stiekem wel een beetje trots op de Sin Sorbet dat ze Star met aroma heeft verslagen.

Ik heb besloten er 2 Stardawg en 1 Gorilla Glue x Stardawg er aan toe te voegen in de plaats van 1 Sherbert, 1 Ice Cream Man en 1 Ghost Hulk.20190520_033803.thumb.jpg.4ddf882a709eaaf30bb00e67dee5f478.jpg

Twee Stardawg dames op leeftijd maar nog jong van geest. Staan nu rechts in de tent in 15 liters.

20190520_045222.thumb.jpg.cac8e71e5e1d9c37d1493c8274dbcbf7.jpg

De Gorilla Glue #4 X Stardawg en de Ice Cream Man heb ik voor de 3e keer getopt. Nu kijken hoe ze het gaan doen met het verhogen van het armatuur. Nog 3 dagen ongeveer voor ik overschakel naar 12/12.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook zelf niet, maar ik denk dat de reviews van Fearghus mij zouden kunnen helpen om een keuze te maken.

Goed, en beeldend omschreven.

Enige waar ik moeite mee heb (maar dat heb ik bij alle reviews over wat dan ook) is het uitdelen van een 10.

Als iets een 10 krijgt, dan moet het wel van zo'n uitzonderlijke buitencategorie zijn. Bij hotels lees je soms ook wel eens dat mensen een 10 geven en vervolgens schrijven ze dan in hun review dat het bed ietsjes groter had gekund en dat de parkeerplaats niet gratis was. Had dan een 8 of 9 gegeven, denk ik dan. :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A. Ik snap u en is het misschien een verkeerd gebruik. Als ik een 10 geef, is dat vooral omdat het voor mij persoonlijk, voldoet aan het verwachte profiel. Dat is natuurlijk individueel. Misschien zou ik beter schrijven zonder die punten. Want punten kunnen misschien degraderend overkomen. Terwijl dat het absoluut mijn bedoeling niet is! Ik krijg de kans om iets moois te testen en de eer om mijn mening te geven. Dus je maakt daar wel een goei punt. Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 10 zal ik niet vlug geven. De Stardawg had dan ook wel, een fysieke optimale medicinale werking. Ik heb er ook lang over getwijfeld. Een 10 voor een gehele plant ben ik nog niet tegen gekomen. Want dan moet het aroma, medicinale werking fysiek/psychisch, smaak, high vs bodystoned er zo volledig uitspringen. Een volledig uitgebalanceerd soortje, dat je voor de rest van je leven bij blijft, de heilige graal. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het punten geven juist zeer goed. Mits je er bij schrijft waarom je een bepaald punt geeft in de omstandigheden en voorwaarden die voor jou gelden.

Dus als ze jou zeer goed helpen bij jouw lichamelijk probleem, dan mag je daar zeker hoge punten voor geven. Zeker als je - zoals jij dat doet - nog eens helder uitlegt wat het dan doet en waarom het die hoge waardering verdient.

Neemt het de pijn op een specifieke pijn weg; zorgt het voor ontspanning; zorgt het naast de vermindering van de pijn ook voor vermindering van andere zintuigen. Ik schrijf maar wat op, want ik heb geen ervaring met pijn en pijnbestrijding (alleen na een avond te veel drinken)

 

Mij verhaal - maar dat moet je je niet te veel van aantrekken - is dat ik altijd een beetje moeite heb met een 10. Bij wiskunde of spelling kan dat.

Maar bij beoordelingen vind ik een 10 altijd een beetje 'verdacht'. "Was er echt niets op aan te merken?" Zoiets.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed toch dat er kritische geesten zijn. (Kritisch is misschien niet de juiste term) Anders wordt de kwalitietsgrens misschien veel te laag gelegd. Door zo'n opmerkingen ga je verder nadenken en dat kan alleen maar in het voordeel van het beoordeelproces zijn. 

Als ik vroeger rookte en je werdt er high van, dan was het goed. :rofl Door het medisch gebruik ben ik er volledig anders naar gaan kijken. Het is een deel van mijn leven geworden en het heeft me gevormd tot wie ik ben. Ik vind het ook super dat je, reageerde van uit je eigen ik. Dat probeer ik ook te doen. Ik heb dat vooral bij mezelf, het kan altijd beter en nooit helemaal goed genoeg. Een 10 zou ik mezelf nooit kunnen geven, als eind resultaat, er is altijd ruimte voor beter, meer leren, deskundiger worden, ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kiest ze wel uit he qua namen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gorilla Glue x Stardawg heet ook eigenlijk Tomahawk. Ik bedenk de namen zelf niet maar vind het een stuk leuker om een Sorbet te zetten ipv een Gelato of een Hulk ipv Bruce Banner.

De Stardawg staat boven aan mijn lijstje en krijgt een dikke 10 in verschillende opzichten. Soms rook je iets wat gewoon super heerlijk smaakt en ook nog eens goed voor je werkt.

Maar als er altijd ruimte is voor verbetering ga ik op zoek naar een nieuwe pheno, to be continued!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daad bij het woord voegen. Nieuwe kandidaatjes zijn in optocht.

Grease Monkey x Mint Chocolat Chip = Monkey Mints

Wedding Cake x Triangle Kush bx3

{Pineapple Thai x In The Pines F3} x {Zkittlez x Magnum Opus F11} = Pineapple Sorbet

Ghost Train Haze x Stardawg = Hickok Haze

Stardawg x Chem 91 bx2 = Star 91

Bubblegum x Tres Dawg = Bubblegum Chem

Chem 91 x Tres Dawg = ONYCD

 

20190523_165121.jpg

20190523_165049.jpg

20190523_165128.jpg

20190523_165155.jpg

20190523_165207.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt weer fantastisch allemaal!!
Welke zaadbank komt het vandaan?

 

Oh ja, succes maar weer!

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exotische soortjes met mooi klinkende namen. :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...