Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

scratchy

Plant hangt slap.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb buiten een auto orange bud van dutch passion staan in een 12L pot. Ongeveer 6 weken oud. Het plantje hangt al een paar dagen slap en het wordt elke dag een beetje erger. Ik geef ze plagron groei voeding en wortel stimulator. Ik geef ze meestal water langs vanboven tot het langs de gaatjes onderaan begint te druppen.  Gisteren nog 2L water met voeding gegeven.

Ik heb ze van naast het huis (tegen de muur) naar vanachter in de tuin gezet waar er veel meer wind is en snachts kouder is. Zou dit de reden kunnen zijn?

Als ik zo naar de plant kijk lijkt het op te weinig water maar de grond is nog steeds goed vochtig en de pot weegt nog zwaar. Heb ze daarnet nog langs onder water gegeven via een schaal maar ze heeft daar bijna niets van opgenomen. Is het probleem dan teveel water? Voor de rest blijft ze wel verder groeien.

Wat is hier aan de hand?

20190513_092311.jpg

20190513_092140.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het zijn dat je wortelkluit opgedroogd is geweest ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als meer water niet helpt, probeer dan eens met minder ?:P

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror Ik denk het niet want ik doe meermaals per dag de ''vinger in de grond test'' en buiten de bovenlaag is de grond nooit droog geweest.

@alkaline Ik zal nu wat langer wachten met water geven en zien hoe ze reageert. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@APK Denk ik ook niet want de laagste temperatuur 's nachts was 3°C.

Na nog wat te hebben opgezocht op verschillende sites begin ik te denken dat het toch een teveel aan water is maar echt zeker ben ik er niet van. Omdat ik overal lees dat de bladen dan slap hangen maar wel nog sterk aanvoelen. Bij te weinig zouden ze dun en futloos aanvoelen en dat is niet zo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt plausibel! Beterschap!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij te weinig water, zouden de stelen naar de grote bladeren ook naar beneden moeten hangen. Ze staan nog mooi recht, maar de bladeren hangen. Sommige beginnen te klauwen, ik ga ook voor teveel water. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd teveel water je ziet hoede bladeren bol staan van stengel tot bladpunt  . verder zullen de frisse nachten van de voorbije weken ook niet veel goeds doen plant heeft veel minder water nodig...... natte koude wortels hmmmm is nooit goed.  maar normaal als er invoed van koude is ga je normaal een paarse gloed zien in de scheuten en is niet zo erg

 

https://www.royalqueenseeds.be/blog-cannabis-water-geven-wat-te-doen-als-je-te-veel-of-te-weinig-water-hebt-gegeven-n694

 

:innocent:

Edited by smokymcpott2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten tweede er is misschien de vraag heb je gaten onder in je pot en zijn deze goed bereikbaar ( is er genoeg drainage) scherven ofzo onder in je pot?? Kan wel eens zijndat je niet teveel water geeft maar dat hij vanonder gewoon te nat staat door de slechte drainage en de boel verstikt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokymcpott2 Bedankt voor de link. Er zijn gaten onderaan de pot maar waarschijnlijk idd een slechte drainage. Ik twijfelde nog om hydrokorrels te gebruiken maar omdat het maar een pot van 12L is dacht ik dat ze de extra plaats voor wortels wel kon gebruiken. Ik las overal dat autoflowers geen grotere pot nodig hebben, vandaar de keuze. Maar volgende keer zal ik voor een iets grotere pot opteren en dan korrels of scherven in de bodem leggen. 

Ik heb ze vandaag dus geen water meer gegeven. De pot weegt terug iets lichter en het plantje staat iets minder slap, het is te zeggen... de onderste bladeren staan terug iets rechter maar de bovenkant nog slap zoals gisteren.  Hopelijk morgen weer iets beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Scratchy,

Je geeft een 12 liter pot elke keer water tot het eronder uit druipt. Dit gaat om aarde, niet om Coco's of niet? 
In dat geval geef je zeker te veel water. De wortels krijgen geen zuurstof meer en zijn misschien al aan het rotten. Laat de aarde opdrogen en voel aan je pot wanneer deze minder veel weegt. Geef dan pas opnieuw water! Zo warm is het nog niet geweest en zo groot zijn ze nog niet, ze hebben dus nog niet zo veel nodig. 

Gr

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te koude grond in combi met net wat te veel/vaak water geven.

De plant(en) zijn actief verdamping aan het remmen.

Minder water, pot niet op de grond en s'nachts binnen zetten ivm nog steeds flinke afkoeling buiten einde dag/zon onder.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plagron Ik heb idd veel teveel water gegeven. Het gaat om aarde. Ondertussen heeft ze sinds dien nog maar 0,5L bijgekregen. De pot weegt nu veel lichter en de plant doet het ook beter. Bedankt voor de tips!

@lostchild Jij ook bedankt voor de tips. Ik zou het graag doen maar 's nachts binnen zetten is geen optie. Ik zou ze eventueel wel kunnen verhogen zodat de pot niet op de grond staat.

Een foto van hoe ze er nu bijstaat. Ze is ook beginnnen bloeien. Groetjes!

 

20190521_095313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er al veel gelukkiger bij zo! :icecream:

Als je ze s'nachts niet binnen kan zetten waar zoek je dan te gaan drogen binnen enkele maanden? (Is iets te vroeg om het er over te hebben maar kan geen kwaad om er al eens over na te denken :D)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alkaline De plantjes staan vanachter in de tuin waar ze quasi onzichtbaar zijn ;) en dichter naar het huis toe is er veel inkijk, dus om privacy redenen verplaatsen we ze niet meer omdat ze nu al wat groter zijn. Maar voor te drogen zal er dus wel binnen een plekje zijn. :smoke

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey scratchy 

volgende ronde gewoon wat hypro hydrokorrels onder in je pot doen .

:verrygood

 

@wiekspiet : nee een dikke pijp auroor gerookt !!

Edited by macerror
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben lid geworre van de bond tegen spammen snap te ?

dat zouden meer mensen moeten doen .

forum is al nix meer en dan zijn zulke iemanden nog te beroerd om een bannertje te kopen en gaan gratis reclame voor de merch maken .

helemaal goed dan ga ik spammen voor een ander merk zonder banner .

heb er al een melding van gedaan bij de mods en frits bom .

onder het kopje ""alle 13 dood "" !
:verrygood

mischien heb ik wel te veel gewiekst piet !!:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja dat had al in de gaten ;).

niet te veel wieksen he! Wordt je een droogkloot van en krijg je eelt op je handen. :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar,

Ziet er al veel beter uit toch? Goed bezig!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...