Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott2

Terug aan de slag binnen enkele maanden (opstelling vergroten naar 1.5 1.5 tent)

Recommended Posts

Hallo:D

na lange afwezigheid ( vroeger gekend als smokymcpott op dit forum) ben ik van plan mijn oude hobby terug nieuw leven in te blazen, ben gestopt met zelf kweekjes te doen omdat het huis waar ik momenteel  woon het niet mer mogelijk was ivm lastige geniepige buren . Maar nu opzoek naar een nieuw huis ( hoop dat ik daar wel geen moeilijke buren ga hebben)  en ben van plan terug te beginnen.

 

Nu wil mijn setup vergroten van 1.2 1.2 (12planten) 600w naar een tent van 1.5 1.5 met een 20tal planten 2X 600w.

Heb alles eens onlangs getest en het overgrote deel van mijn oude setup werkt nog perfect enkel de vsa van BAL werkt niet meer en mijn reserve magnetische vsa doet het wel nog....

Nu omdat ik naar een grotere setup ga moet ik mijn afzuiging ook versterken heb momenteel een  afzuiging van 420 cuub en een inblaas van  160 cuub.

Zou ik gewoon een  zelfde  afzuiger bijkopen en met 2 420 cuubs werken ( want heb  ook 2 fan controllers of is het meer aangeraden eentje van 800 tot 1000 cuub te hangen?

Ook wou ik vragen als mss iemand weet als er nieuwe goede evsa's op de markt zijn gekomen ?

Ook wil ik eventjes vragen als jullie een goede online growshop kennen die goede prijzen heeft... momenteel ben ik vooral klant geweest bij eugrowshop.

 

Groeten

 

 

 

Edited by smokymcpott2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi en welkom,

als het goed is moeten je buren ook geen last hebben van jouw hobby, sterker nog, ze zouden er niet eens van op de hoogte moeten zijn. Hoe zijn je huidige buren erachter gekomen dan? Onzorgvuldig omgegaan met de geurtjes? 

En verder zou ik je aanraden om te kijken naar led als je toch met alles opnieuw gaat beginnen. Hoef je ook minder hard af te zuigen omdat dit minder warmte veroorzaakt. 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd had een verzadigde koolstoffilter en we waren net dat weekend weg maarja wat gebeurt is is gebeurt....  :D

 

Ja heb al naar led gekeken maar het gaat niet ligt boven buget als ik goede leds wil kopen wat gelijk zou zijn aan 1200w hps ben ik al vlug 1500 tot 2000euro kwijt .....

En heb toch altijd leuke opbrengsten gehad met mn  hps kweekjes dus de keuze was vlug gemaakt omdeze gewoon aantepassen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je die 2 x 600 Watt's verdelen over een tentje van 150 x 150 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat dan teveel? 1.5 op 1.5 is toch. 2.25 opp. 1 600 w lamp per vierkante meter.  De straling gaat elkaar wel wat overlappen in het midden van de tent maar zie hier geen erg in dat 't teveel zou zijn zolang de ventilatie maar goed zit.... Of zou ik toch beter een 2.4 0p 1.2 tent nemen? Maar dan zit je op bijna 3 vierkante meter.... Eventueel een dimbare vsa op de lampen zetten zodat ik indien nodig nog kan dimmen... Alle raad is altijd welkom.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het teveel is, weet ik niet.

Ik vroeg het meer omdat het me zo onhandig lijkt om een vierkante tent met 2 lichtpunten 'lekker' te verlichten, zodat je niet op het ene punt veel meer hebt dan op het andere.

Het lijkt me dat je waar ze elkaar overlappen dat je heel veel hebt, en in sommige hoeken te weinig.

Er zijn genoeg kwekers die een 600 W gebruiken op een 120 x 120. Dus een tent van 240 x 120 zou ook gaan. Als je nog geen tent gekocht hebt, zou je dat ter overweging kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600W werkt niet lekker op 150, beter 1x 1000W ophangen.

Vooral de overlap in het midden zorgt voor problemen los van hoe goed je ventilatie ook is, simpelweg teveel licht op 1 punt.

Neem een 240W tent en hang daar 2x 600W of 3x 400W in zonder verdere problemen.

9 hours ago, smokymcpott2 said:

Ook wou ik vragen als mss iemand weet als er nieuwe goede evsa's op de markt zijn gekomen ?

Ook wil ik eventjes vragen als jullie een goede online growshop kennen die goede prijzen heeft... momenteel ben ik vooral klant geweest bij eugrowshop.

Ja die zijn er inmiddels en verkrijgbaar bij een goede GS die vraag 2 die je had beantwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je mening en raad lostchild zou toch graag 1200w draaien dus dan maar best een 240 kopen

Dan ga ik eens checken in de online growshop naar die nieuwe evsa 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimlux 1000w kun je boosten tot 1200.

zullen ook vast wel meerdere merken zijn die je kan boosten tot 11-1200w

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Wiekspiet said:

Dimlux 1000w kun je boosten tot 1200.

zullen ook vast wel meerdere merken zijn die je kan boosten tot 11-1200w

Dat ga ik niet doen het is de bedoeling de oude setup groter te maken. Dus ook met gebruik van mn vorige kweeklampen  2x greenpower 600w en 1 superplant 600w super red   voor de laatste weken bloei deze zijn nog perfect in orde voor een paar kweekjes ga wel 1 superplant bulb bij kopen zodat ik er 2 heb.

Verder was ik van plan mn oude 120 growtent te gebruiken als droog tent  samen met de  mijn vorige buisventilator

Ga toch maar voor de aankoop van een 800 cuub afzuiger voor mn 1200w setup.

Wat nog bij te kopen eventueel adjustable wing kappen ipv van mn vroegere simple spiegel en hamerslapkap indien het de moeite zou zijn volgens andere??

2 nieuwe evsa's of eventueel maar eentje als mn buget te krap gaat zijn dan gebruik ik mijn oude magnetische vsa 

En dan natuurlijk de een nieuwe tent en  nog wat druppelaars van blumath

 

:verrygood bedankt voor de reacties manne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...