Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

Biotabs + BAC bloei producten?

Recommended Posts

Forumleden,

Mijn lampen staan al sinds 23 april in de bloeicyclus, dat is over twee dagen precies 4 weken.

Ik heb sinds dag 1 van de groeicyclus de volledige lijn van biotabs gebruikt. Er word gezegd dat deze lijn voldoet is voor de gehele kweek, dus zowel groei als bloei.

Daarom denk ik dat ik niet zal hoeven bij te voeden met een reguliere bloeivoeding. Ik ben aan het denken om ze wel een PK boost te geven, of misschien een bloei stimulator?

Ik kan weinig vinden over een combinatie van deze twee, Biotabs met BAC PK-boost of bloeistimulator.

Ik nader over twee dagen de vierde bloeiweek. Dit lijkt mij een goed moment om toe te dienen, maar is dat het ook?

Ik heb begrepen dat de bloeiperiode te verdelen is in verschillende fases. Ik verwacht dat de groei aankomende week zal afremmen en de huidige toppen zullen dan beginnen met zwellen. Daarom lijkt het mij een goed moment, klinkt dat logisch?

• Wat zou jij toevoegen aan de biotabs, de boost of stimulator, of wellicht allebei?

• Wanneer zou jij dit doen?

Elk advies wordt gewaardeerd. Dank en groet

20190512_192840.jpg

20190512_192703.jpg

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de volledige lijn van biotabs gebruikt? Ook bloeivoeding en deze PK booster van biotabs? 

Ik gebruik zelf buffertabs van sannie samen met BAC voeding. Eigenlijk beschouw ik de tabs meer als een extra reservoir met andere voedingsstoffen of mineralen dat de planten kunnen aanspreken dan als voeding. Ik geeft normaal bloeivoeding en pk booster, misschien een klein beetje minder. Als ik er van uit ga dat deze tabs vergelijkbaar zijn met die van sannie, dan zou ik dit schema gebruiken. In de laatste weken vervang ik meestal nog 1ml bloei voeding door pk booster. Ik mag niet klagen over de resultaten op light mix grond, op zwaarder bemeste grond wel overvoeding problemen.

Als je planten al 4 weken op 12 uur staan heb je maar kleine bloemen. Ik zie het probleem al 23 april is nog geen 3 weken geleden. Komt goed uit, dan kan je vanaf nu kijken hoe de dames reageren op een beetje extra bloeivoeding. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, denBoom said:

Heb je de volledige lijn van biotabs gebruikt? Ook bloeivoeding en deze PK booster van biotabs? 

Ik gebruik zelf buffertabs van sannie samen met BAC voeding. Eigenlijk beschouw ik de tabs meer als een extra reservoir met andere voedingsstoffen of mineralen dat de planten kunnen aanspreken dan als voeding. Ik geeft normaal bloeivoeding en pk booster, misschien een klein beetje minder. Als ik er van uit ga dat deze tabs vergelijkbaar zijn met die van sannie, dan zou ik dit schema gebruiken. In de laatste weken vervang ik meestal nog 1ml bloei voeding door pk booster. Ik mag niet klagen over de resultaten op light mix grond, op zwaarder bemeste grond wel overvoeding problemen.

Als je planten al 4 weken op 12 uur staan heb je maar kleine bloemen. Ik zie het probleem al 23 april is nog geen 3 weken geleden. Komt goed uit, dan kan je vanaf nu kijken hoe de dames reageren op een beetje extra bloeivoeding. 

Wow die pk booster van biotabs zelf heb ik helemaal over het hoofd gezien, bedankt!

De manual van deze booster geeft eigen schemas aan, een van de schemas duidt als volgt:

Vanaf week 2 van de bloei, 1 maal per week 10ml oplossen in minimaal 1L water tot en met de laatste week vam de bloei. 

Aangezien ik autopots gebruik lijkt dit me een goede schema, wat vind jij van dit schema?

Je hebt gelijk, ik heb me vergist. Ik nader de derde week bloei. Dankjewel voor het corrigeren. Hoe zien ze er tot nu toe uit volgens jou?

Dankjewel

 

2 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik zou eerst eens naar je klimaat kijken...

Er mankeert niks aan mijn klimaat voor zover ik weet. Zie jij iets wat ik niet zie? Dankje

Screenshot_20190513-000325_Drive.jpg

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BOMBASTICK said:

Wow die pk booster van biotabs zelf heb ik helemaal over het hoofd gezien, bedankt!

De manual van deze booster geeft eigen schemas aan, een van de schemas duidt als volgt:

Vanaf week 2 van de bloei, 1 maal per week 10ml oplossen in minimaal 1L water tot en met de laatste week vam de bloei. 

Aangezien ik autopots gebruik lijkt dit me een goede schema, wat vind jij van dit schema?

Je hebt gelijk, ik heb me vergist. Ik nader de derde week bloei. Dankjewel voor het corrigeren. Hoe zien ze er tot nu toe uit volgens jou?

Dankjewel

Ik denk dat het schema van biotabs een beetje optimistisch is. 1 tot 3ml / liter water of 1 keer per week 10ml per plant lijkt me veel in combinatie met groeivoeding. Ik ken de voeding en je planten niet, maar ik zou eerst lager starten en kijken hoe je planten hierop reageren.

Die toppen op de foto groeien normaal nog wel dicht. Het blad is moeilijk te zien op deze foto, maar er lijken wel enkele omkrullende bladrandjes te zijn. Lamp te dicht bij gehad of klimaat even niet helemaal optimaal?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, BOMBASTICK said:

Er mankeert niks aan mijn klimaat voor zover ik weet. Zie jij iets wat ik niet zie? Dankje

Ik zie overduidelijk blad dat strak, verticaal de hemel in wijst. 

Dit onthult dat het blad in deze genetica probeert licht te mijden in plaats van het op te vangen.

Er zit wel degelijk een beperking in je klimaat, een verdampingsprobleem.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik zie overduidelijk blad dat strak, verticaal de hemel in wijst. 

Dat, plus het feit dat de titel van je vorige topic begon met "40 graden in tent" :D 

edit, las net in dat topic dat die airco het probleem opgelost zou hebben dus misschien iets te snel gesproken. hoe hoog hangt je lamp? En was je niet bezig een verslag te schrijven? :)

Edited by cannarie
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/13/2019 at 1:55 AM, denBoom said:

Ik denk dat het schema van biotabs een beetje optimistisch is. 1 tot 3ml / liter water of 1 keer per week 10ml per plant lijkt me veel in combinatie met groeivoeding. Ik ken de voeding en je planten niet, maar ik zou eerst lager starten en kijken hoe je planten hierop reageren.

Die toppen op de foto groeien normaal nog wel dicht. Het blad is moeilijk te zien op deze foto, maar er lijken wel enkele omkrullende bladrandjes te zijn. Lamp te dicht bij gehad of klimaat even niet helemaal optimaal?

Klopt, lampen te dicht bij gehad, inmiddels opgelost en de voeding binnen, ik ga vandaag voor het eerst 8ml per plant toedienen ipv 10ml, thanks

On 5/13/2019 at 10:05 AM, greentjeonatrip said:

Ik zie overduidelijk blad dat strak, verticaal de hemel in wijst. 

Dit onthult dat het blad in deze genetica probeert licht te mijden in plaats van het op te vangen.

Er zit wel degelijk een beperking in je klimaat, een verdampingsprobleem.

Klopt, inmiddels opgelost, dankjewel

 

On 5/13/2019 at 10:18 AM, cannarie said:

Dat, plus het feit dat de titel van je vorige topic begon met "40 graden in tent" :D 

edit, las net in dat topic dat die airco het probleem opgelost zou hebben dus misschien iets te snel gesproken. hoe hoog hangt je lamp? En was je niet bezig een verslag te schrijven? :)

Ja haha, correct, de airco heeft het probleem goed aangepakt. Had de lampen alleen nog iets te dicht bij het oppervlakte, inmiddels hoger getrokken en alles ziet er weer goed uit. Dankje, ben inderdaad iets aan het schrijven, zal het aan het einde ook delen. Dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

je verslag aan het eind plaatsen kan, alleen dan heb je er zelf niet zo veel aan.

Dan hoef je ook niet seeds topics te starten voor elke vraag en kunnen mensen als ze je kweek een beetje volgen beter inschatten waaraan een evt probleem kan liggen.

Nu bleek in een ander topic dat je de lampen met 660W op 40cm had hangen. Niet alleen is je licht/warmte dan te intens direct onder de lamp, maar ook heb je een hele slechte verdeling van je licht. Je moet per lamp een 100x150cm belichten, wat een relatief groot oppervlak is. Hierdoor zal het licht aan de randen juist niet intens genoeg zijn geweest.

Nou is dit iets wat toevallig in 1 van je topics dat ergens anders over ging naar boven kwam. Maar zo zullen er vast andere dingen zijn waar mensen je op kunnen wijzen die nu misschien niet helemaal gaan zoals het zou moeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...