Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeNnZ

Flushen bij gebruik Easyboost.

Recommended Posts

Beste allen,

Ik zit even met een vraag.
Ik heb bij mijn eerste kweek Royal Queen Seeds Easy boost gebruikt. Dit is een mestkorrel die je vanaf het begin af aan door het medium (Plagron growmix) mixt. Het idee is leuk, want je zou volgens hun zeggen, je 10-12 weken geen zorgen meer hoeven maken over voeding, erg aantrekkelijk als first time grower natuurlijk. Opzich is het groeien prima verlopen, maar de planten beginnen nu tegen het oogsten aan te komen (+/- 2 weken).

Uiteraard heb ik ondertussen een hoop geleerd, zoals dat ik de Easy boost niet meer ga gebruiken en het voedingsschema van de dames liever zelf in de hand houd.

Nu de vraag. Ik kan de laatste 2 weken dus niet écht flushen omdat er nog steeds voedingsstoffen afgegeven worden door de korrels (planten zijn in totaal nog geen 10 wk oud).
Maar nu heb ik online eens gelezen dat je er ook voor kunt kiezen om in deze laatste twee weken de planten expres in 'Lock-out' te zetten door de Ph te verhogen (= kraanwater geven Ph 8.10).
Hierdoor zouden de planten de aanwezige voedingsstoffen niet meer op kunnen nemen en bereik je eigenlijk hetzelfde effect als met flushen (voedingstoffen verdrijven).

Denken jullie dat dit een idee is? 
Zie ik wellicht een ander nadeel over het hoofd?

Ik hoor het graag!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou dit niet doen.
dat lijkt me te lang om de boel in onbalans te hebben
wat is de kleur van je blad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje De planten zijn 'gezond' (tegen het donkere) groen.

Edited by DeNnZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan lijkt er dus nog genoeg/teveel voeding in te zitten.
een lastige

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ,

Wat je ook kan doen mits niet teveel planten is de plant om te hakken dan de onderste blaadjes verwijderen en de plant of takken net als een bos bloemen in een vaas of emmer zetten . De emmer half vol met afgezuurd water en indien mogelijk een aquarium lucht pompje met bruis steentje plaatsen .

Het water om de dag verversen , let wel op er mogen geen blaadjes onder water staan .

Succes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook kan je planten een melasse oplossing geven, cheleert nml de voedingsstoffen in je medium & brengt ook de herfst in je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon samengestelde organische voeding.Geen osmocote of zoiets.Je krijgt een langzamere afgifte omdat het eerst door het bodemleven afgebroken moet worden.In hoeverre dit invloed heeft op de kwaliteit is de vraag natuurlijk, maar zou het zoals ik hierboven schreef met melasse proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...