Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Buddha Cheese

Stekken te lang in jiffy's

Recommended Posts

Ik heb S5-haze stekken gekregen die volgens mij te lang in jiffy's hebben gestaan.. Ze zijn een 15-tal cm hoog, en hebben een 5-tal internodes. Ze zijn ook beginnen strekken. (De lat in de foto geeft een verkeerd beeld door perspectief, ze zijn wel degelijk 15cm hoog)

389679967_DSC01432-Copy.thumb.JPG.f15d3a2b5ca077891e8432827f00f5ef.JPG

Ook vertonen ze bloeiverschijnselen in de oksels. Is dit voorbloei? Gaan ze nog terug naar de groeifase gaan?

1693892546_DSC01432(2)-Copy.thumb.JPG.351aff44d020ee63d180a01bae394356.JPG

Wat raden jullie aan om te doen? Ik kan heel moeilijk aan stekken geraken, dus zou hier zeker voort mee willen. Ik wil hier ook moeders mee maken voor de volgende rondes.

Ik kan ofwel 9 ofwel 16 planten zetten op 1.20 x 1.20. Zou ik ze uitplanten, enkele dagen laten wennen, om ze dan meerdere internodes terug te toppen? Of is het beter om ze niet te toppen en ze na enkele dagen op 12/12 te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja deze stekken verdienen geen schoonheidsprijs, maar zelf heb ik ook wel eens stekken 6-7 weken in een stekblokje, dit omdat ik dan bijv. wat zaadplantjes erbij zet en wil kijken of er een mooie pheno tussen zit. Dan trek ik van ieder zaadplantje 2 stekken om de genetica in leven te houden, maar ik wacht wel tot eind bloei om te zien of ik die stekken moet bewaren of weg kan gooien. 

Als je ze de tijd geeft en inderdaad na een paar dagen toppen, dan nog wat dagen extra groeien en kijken of ze aanslaan, zou het goed kunnen komen. Ze zeggen hier dat S5 beste op 18 liter zou kunnen, dan zou ik er 16 zetten, met 9 stuks heb je kans dat het uit de klauwen loopt kwa hoogte. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt.

Die bloeiverschijnselen zijn normaal? Heb schrik om ze te toppen om er dan achter te komen dat ze al in de bloei waren en niet meer hergroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal is het niet, maar de stress maakt dat ze al voorbloei gaan tonen, ik heb het zelf ook vaak bij die stekjes die te lang in het blokje zitten en waar al een hele klont wortels opgehoopt aan hangen. Dan schieten ze na het overpotten soms naar 1- vingerig blad of gemuteerde bladeren. Het ligt ook aan de sterkte van de genetica en de gezondheid van de moederplant. 

Het zal een gok worden, denk dat je het sws moet proberen en hopelijk is de genetica sterk genoeg, nieuwe stekken zijn kennelijk ook geen optie zeg je al. 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg aanwezige voorbloei is bij de s5 heel erg normaal.

Als ze het niet doen dan is het juist een uiting van stress, ken je stek zou ik zeggen..

Je stekken zijn allesbehalve gestrekt, de s5 bouwt zichzelf op met flink wat ruimte tussen de internodes.

Door die ruimte krijg je een mooie open plant die van top tot teen in staat is harde toppen te leveren, daarom:  dief niet teveel weg in eerdere fase.

Vindt je ze te hoog knip dan de onderste scheuten af en graaf de stek wat dieper in.

Een geweldige moederplant die net als haar nageslacht voor een haze zeer handelbaar is, wees er maar zuinig op.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha dat stelt me gerust, bedankt! Ik kijk er naar uit om deze plant te kweken, heb er veel goeds over gehoord, en dan kreeg ik plots de kans om aan de stekken te geraken.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...