Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

Wietgeur In Ruimte

Recommended Posts

Hallo Iedereen,

Het is mij opgevallen wanneer ik de ruimte betreed waarin mijn tentje staat dat er toch een duidelijke wietgeur te ruiken is. Wat ik raar vind aangezien ik een koolstoffilter gebruik. Is het misschien zo dat er via de passieve luchtinlaat toch een geurtje ontsnapt? Of is mijn filter misschien toe aan vervanging?

Iemand die hier het antwoord op heeft?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan van alles zijn...     Meer info is wel handig!

Hoe hard draait je afzuiger?
Hoeveel ronden gebruik je het filter?
Hoe is de LV?
Alle aansluitingen netjes met plakband afgewerkt?
Wat voor filter en afzuiger heb je?
Voldoende onderdruk?
Welke soort kweek je?
 

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Kan van alles zijn...     Meer info is wel handig!

Hoe hard draait je afzuiger?
Hoeveel ronden gebruik je het filter?
Hoe is de LV?
Alle aansluitingen netjes met plakband afgewerkt?
Wat voor filter en afzuiger heb je?
Voldoende onderdruk?
Welke soort kweek je?
 

Hallo vakman, bedankt voor de snelle reactie!

 

Momenteel draait mijn afzuiging op zijn maximaal (2400 rpm dacht ik).

De aantal rondes die mijn filter heeft gedraaid durf ik je niet te zeggen aangezien ik een gehele setup heb overgekocht van iemand en eigenlijk niet heb gevraagd hoelang hij die al heeft gebruikt.

lv ligt rond de 44%

Zoals ik het zie is alles goed afgesloten en zitten er geen lekken tussen.

Filter is een 150m3 Can-lite filter, afzuiger is een 190m3 Garden High-Pro buisventilator.

Ehh onderdruk...? Wat is dat en hoe meet ik dat op?

Kweek nu 3x Daiquiri Lime van Dutch Passion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook een beetje vragen om problemen natuurlijk, een tweedehands filter :wtf:

Koop een nieuwe!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vakman said:

Dat is ook een beetje vragen om problemen natuurlijk, een tweedehands filter :wtf:

Koop een nieuwe!!

Klopt is inderdaad niet echt slim, maar als ik mijn neus even diep in de luchtbuis van de uitlaat steek en even goed ruik vind ik het niet naar wiet ruiken, eerder naar koekjes... Dus je zou zeggen dat hij werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik eenmaal in een ruimte ben, dan ruik ik daarna geen enkel verschil meer.

Op een gegeven moment is mijn neus er blijkbaar aan gewend en kan ik geuren niet meer objectief beoordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, King_Kush said:

Klopt is inderdaad niet echt slim, maar als ik mijn neus even diep in de luchtbuis van de uitlaat steek en even goed ruik vind ik het niet naar wiet ruiken, eerder naar koekjes... Dus je zou zeggen dat hij werkt.

Doe hetzelfde nog eens nadat je een blokje om bent gegaan, dan pas ruik je echt hoe of wat.

22 hours ago, King_Kush said:

Filter is een 150m3 Can-lite filter, afzuiger is een 190m3 Garden High-Pro buisventilator.

Je afzuiger(tje) kan niet op zijn max draaien want dan trek je stank dwars door je filter heen (190 vs 150).

Neem stickie ventilatietechniek voor dummies door voor meer uitleg hoe je een wel werkende combi samen kunt stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, King_Kush said:

 als ik mijn neus even diep in de luchtbuis van de uitlaat steek en even goed ruik vind ik het niet naar wiet ruiken, eerder naar koekjes... Dus je zou zeggen dat hij werkt.

Of de vorige eigenaar heeft een rondje ... cookies gekweekt voordat hij het hele zooitje verkocht :D
Zo'n klein filter kost je 3 tientjes, ik zou het risico niet nemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Doe hetzelfde nog eens nadat je een blokje om bent gegaan, dan pas ruik je echt hoe of wat.

Je afzuiger(tje) kan niet op zijn max draaien want dan trek je stank dwars door je filter heen (190 vs 150).

Neem stickie ventilatietechniek voor dummies door voor meer uitleg hoe je een wel werkende combi samen kunt stellen.

Kwam op het idee om mijn neus dicht te knijpen en pas open te doen als ik bij de uitlaat stond zodat ik met een ‘neutrale neus’ kan ruiken waar het echt naar ruikt.

Zoals ik al zei ruikt het echt een beetje naar versgebakken koekjes, maar ook ruik ik dan wel een vleugje wiet. Niet overdreven veel maar kan dat al genoeg zijn om de ruimte daarnaar te laten ruiken?

Ik ga de topic even goed doorlezen, bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Of de vorige eigenaar heeft een rondje ... cookies gekweekt voordat hij het hele zooitje verkocht :D
Zo'n klein filter kost je 3 tientjes, ik zou het risico niet nemen!

Cookie Kush misschien? (zojuist verzonnen, zal die strain bestaan? Lijkt mij erg lekker).

Maar goed, morgen even langs de growshop. Kan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen...

Ik houd jullie up-to-date!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het filter slechter wordt krijg je inderdaad gebakken koekjes met licht zoete wietgeur. 

Gewoon vervangen en je ruikt alleen je koekjes nog:P

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/9/2019 at 6:38 PM, lostchild said:

Je afzuiger(tje) kan niet op zijn max draaien want dan trek je stank dwars door je filter heen (190 vs 150).

Neem stickie ventilatietechniek voor dummies door voor meer uitleg hoe je een wel werkende combi samen kunt stellen.

Je hoort koolstof te ruiken (niks dus) met een goede filter en als je iets van koekjes ruikt lekt je filter.

Van buiten naar binnen is pas echt een frisse neus, je bent even niet omringt door geursporen die je zelf amper nog ruikt en verneemt daardoor beter de aanwezige geuren.

Doe je niks met het 1e wat ik aangaf zal het opnieuw heel snel gaan ruiken naar in beste geval koekjes (een leek ruikt gewoon wiet).

Stem alles goed op elkaar af want wietgeur is nogal herkenbaar en penetrant, als je zelf blowt of wel eens wiet oogst ruik je dit nog amper. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

Even een update over de huidige situatie:

Vorige week vrijdag gelijk even naar de growshop gereden, gezellig een babbeltje gemaakt en gezocht naar een passende nieuwe filter. De aardige jongen van de winkel adviseerde mij een Empire Classic filter aan goed voor 250m3.

Eenmaal thuis aangekomen wou ik zo snel mogelijk beginnen met het verwisselen van de filters, maar kwam ik erachter dat de diameter van de filter 100mm is terwijl mijn buisventilator 125mm is. Geen probleem, even een verloopstuk besteld en die gisteren aangekomen. De filter is verwisseld en allemaal netjes afgeplakt met tape zodat er geen lucht of geurtjes kunnen ontsnappen, ook heb ik de ventilatiebuizen even gecontroleerd op gaatjes. Die waren gelukkig niet te vinden.

Nou valt het mij toch weer op dat er een lichte wietgeur hangt. Heb mijn moeder ook even laten ruiken en ook zij zegt dat er toch wiet te ruiken is, niet zo heftig als eerst maar toch...

Heb alle aansluitingen van de tent gecheckt op lekjes en alles nog even extra strak aangetrokken, ook heb ik de afzuiging wat langzamer gezet zodat de lucht wat rustiger door de filter gaat.

Is het misschien zo dat er toch geur ontsnapt via de luchtinlaat aangezien deze toch passief is? Of zijn er misschien andere oorzaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel echt vreemd dat je bij jou wat blijft ruiken. Bij mij zelf ruik je wat als ik mn tent ff heb geopend en iets moet doen. Kan natuurlijk niet altijd binnen 20sec klaar zijn.

Daarom heb ik de vorige ronde bij de laatste 2weken zo'n  neutralizer erin gehangen. 

Werkt prima, je ruikt niks meer ,behalve een heerlijke frisse geur. Denk dat je daar wel wat aan hebt.  Al begrijp ik echt niet waarom je systeem ergens geur laat ontsnappen maar die frustratie heb je zelf ook haha.   The neutralizer werkt in ieder geval wel heb ik gemerkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had geholpen als je voor de aanschaf de stickie door had gelezen.

Door ingezette verloop naar 110 vermindert je 190 afzuigertje zijn debiet waardoor je onder de minimale airlflow vd filter uitkomt (zal rond de 200m3 liggen) waardoor je filter wederom geur door gaat laten binnen de kortste tijd.

Door het dimmen maak je het nog erger:showoff:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, heb geen tijd meer gehad om die stickie door te lezen...

Wat kan ik nu hieraan doen?:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/15/2019 at 11:20 PM, King_Kush said:

De aardige jongen van de winkel adviseerde mij een Empire Classic filter aan goed voor 250m3.

Eenmaal thuis aangekomen wou ik zo snel mogelijk beginnen met het verwisselen van de filters, maar kwam ik erachter dat de diameter van de filter 100mm is terwijl mijn buisventilator 125mm is. Geen probleem

De filter terugbrengen en omruilen voor 1 met juiste flens maat.

Die aardige gast had ernaar moeten vragen ipv je een niet passende filter mee te geven.

Als je editorial (luchttechniek voor dummies van Whazzup) had doorgelezen had je zelf in de winkel al opgemerkt dat je de 125 ipv de 110 moest hebben en de filter die je nu hebt nooit aangeschaft want hij is er ook met 125 flens.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Nieuwe filter met juiste flens is besteld en komt waarschijnlijk morgen binnen.

Oude filter wordt verkocht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel raar dat je met je nieuwe filter geur blijft houden.

Het is natuurlijk onzin dat je met een 190m3 zuiger niet boven de minimale luchtstroom van een filter van 250m3 kan komen. Ideaal is de combinatie misschien niet, maar dit zal betekenen dat je nooit kan dimmen zonder stankoverlast. Of er moet sprake zijn van heel veel factoren die de luchtstroom nog meer afknijpen of/en je moet volledig gedimd getest hebben.

Toen ik nog dacht dat de capaciteit van mijn filter overcapaciteit moet hebben tov de afzuiger (en dit dus had), dimde ik met de lampen uit ook gewoon tot 15% oid zonder enig probleem.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...