Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Top-trimmer

Test van knipmachine

Recommended Posts

Nieuw*  top-trimmer

Goedendag,

Graag even jullie aandacht voor dit nieuwe product : een knipmachine
Maar eigenlijk helemaal geen machine, want een stekker zit er niet aan en het heeft geen bewegende delen.
Sterker nog je moet de top-trimmer zelf op en neer bewegen om het te laten werken.
Hoe dan??
Je haalt de deksel van de trommel en doet ongeveer 10 cm(halve kilo) droge toppen op het rooster leggen...het mag meer of minder zijn, komt er niet zo nauw op aan.
Wel is het belangrijk dat het product droog genoeg is. dat als je met je vinger langs de top gaat en al het blad breekt er gemakkelijk vanaf, dan kan je aan de slag.
Vervolgens doe je de deksel op de trommel en pakt de uiteinde vast.
Om te knippen maak je nu een op en neergaande beweging vanuit de pols(20 á 30x).
Na deze handeling pak je bovenkant van de trimmer vast en kan je beginnen met het uitschudden van het bladafval.
Deze gaat door een zeef en daarna door een gat aan de onderkant word deze verwijderd.(mooi fijn knipafval voor cbd olie, thee, cake etc...)
Als je nu de deksel van de top-trimmer haalt zie je allemaal mooi geknipte toppen, je vervangt deze nu weer door de volgende partij en binnen een uur heb je gemakkelijk tussen de 3 á 4 kilo klaar om in te pakken.
Er gaan geen trichomen verloren.
De top-trimmer is gemaakt van stevig kunststof en onderhoudsvrij. Er is geen olie nodig om het draaiende te houden.

DUS:
-makkelijker
-sneller
-goedkoper
-onderhoudsvrij
-mooier eindproduct

Dit product is echt net op de markt, dus aan de website en social media, youtube word nog gewerkt.

We hebben zelf getest, en kennissen van ons ook.(werkt perfect)Maar nou wil ik dus een top-trimmer beschikbaar stellen om te testen door een voor mij wildvreemde.en het lijkt mij hier dan ook de ideale forum voor.

Dus als degene die hier over gaat mij even zou willen contacteren dan gaat dat vast goed komen.

Groeten, jan

Info@top-trimmer.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Top-trimmer is jullie project ten dode opgeschreven? Reeds gemailed enkele malen zonder succes, dan maar via deze weg. Reeds een site of you tube test?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de vele taalfouten en de verkeerde zinsopbouw te zien, denk ik dat je Top Trimmer als bedrijf niet heel serieus moet nemen.

Natuurlijk is slecht Nederlands schrijven helemaal niet erg. Maar als websites en mededelingen van de medewerkers aan alle kanten rammelen, dan heb ik daar toch altijd mijn vraagtekens bij.

Denk overigens niet dat Jan van Top Trimmer het procedé zelf bedacht heeft, maar dat het om dit apparaat of een variant erop, gaat.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt @Kees A dacht dat het om een spin pro, aka tumble trimmer soort ging. Vind het maar iets raar of ik ben wederom te dom:rofl, benieuwd of daar je topjes onbeschadigd kunnen uitkomen als je zo moet schudden?

Laatst nog voor de oogst wiet met witte stengeltjes gehad i.p.v. i.echte onbeschadigde trichomen ...smaakte raar en quasi niks effect, nu weet ik tenminste wat ik rook:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er tussen schudden en ronddraaien in een spin pro o.i.d. niet heel veel verschil zal zitten.

Tussen handknippen en met een machine (wat voor machine dan ook) waarschijnlijk wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks beter dan met de hand dus, als beginneling naar een manier op zoek maar er blijkt er maar 1 de goede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een emmer met deksel en wat fijnmazig kippengaas :tu

Even schudden en klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit zonder schade aan de topjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was maar een idee... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar aangezien je het met droge toppen doet kun je volgens mij weinig beschadigen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je brengt me op goede ideen , morgen naar de bouwmarkt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je niet al te veel meters hebt staan, dat je het dan lekker met de hand moet doen.

Die paar keer per jaar.

En dan nog beslissen of je het droog of nat knipt. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel plek je hebt om te drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen is KUT Kees!!! Dat vind ik iedere keer weer een ramp, laat het gewoon drogen en dan een keer met de handschoen er langs ;) Het beetje wat dan nog achterblijft komt er met het verkruimelen wel uit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen is zeker kut.

Maar er zijn veel dingen kut, maar die toch de moeite waard zijn om te doen.

Een vriend van me krijgt voor zijn wietje dat hij eerst aan de tak droogt en daarna droog knipt, een betere prijs bij de shop omdat het er zo mooi uit ziet.

Zit ie wel een paar dagen binnen, maar hij heeft het er voor over.

 

De methode die jij gebruikt (de Vakkie-handschoen methode) zorgt die ook voor een wietje die de shops graag zouden willen.

Serieuze vraag, ik heb namelijk geen idee hoe het eruit ziet vóór dat je het gaat verkruimelen. Ziet het er dan ook al mooi uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

20191127_194539.thumb.jpg.1449220b4aa8c9b76cd526dc1227f04c.jpg

Dit is voor mij goed genoeg, voor een shop misschien niet. Maar die paar kleine blaadjes pluk je er zo af ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is mij toch shop-oog waardig :D die top.

Zal wel handknippen :showoff:, met 12/12 systeem dat ik test zou, en ik zeg het erbij, zou je 7 keer kunnen oogsten op 12 maanden.  We zien het aan, begonnen op 7/10 en 13/10 m.a.w. binnen 5 a 8 dagen terug ontkiemen voor volgende ronde.:verrygood

Edited by Piffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...