Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shabalala

het verschil van kweektent

Recommended Posts

Als ik het eventjes snel bekijk.

Bij de eerste zit geen;

(tussen haakjes staat een geschatte waarde van het product)

1 x A Merk 250 Watt voorschakelapperaat (40€?)
1 x A Merk Reflector 50 cm (10€?)
1 x A Merk 250 Watt lamp (17€?)
1 x Aansluitsnoer +/- 3 meter (3 x 1,5 mm2) (4€?)
1 x Stekker met snoer +/- 2 meter (3 x 1,5 mm2) (3€?)
1 x Garden Highpro Lighthanger (tot 5 kg) (5€?)
1 x LeGrand Omnirex Analoge tijdschakelaar (14€?)

1 x Cli Mate Fan Controller met thermostaat (38€?)
1 x Garden Highpro Ventilator Clipfan 15 cm (23€?)
1 x Garden Highpro Hygro-thermometer digital min/max (12€?)

Als je al een bijpassende lamp, etc...  hebt is de eerste inderdaad goedkoper maar dan kan de afzuiging van 300m³ wat aan de kleine kant zijn voor de (1.8m³) tent (naargelang wat voor opstelling je wil gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is tocht geen serieuze vraag, hè?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste is een droogtent, daar is alle apparatuur op elkaar afgestemd om een zo ideaal mogelijk klimaat te hebben om te drogen en geen lamp bij met  randapparatuur. Dan moet je een paar dingen gaan aanpassen, de vraag is dan, gaat het nog goedkoper zijn? Voor een relatief klein bedrag meer, is het misschien beter voor een tent te gaan, die afgesteld is om te kweken. De tweede is om te kweken. Daar is alles al wat op elkaar afgestemd, om een zo'n ideaal mogelijk kweekmilieu te hebben. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasten, kom op!

Natuurlijk moeten we altijd bereid zijn om mensen te helpen of te adviseren.

Maar iemand die zelf niet de moeite neemt om de omschrijvingen van de beide producten te lezen...

ik weet nauwelijks iets van zwembaden maar als ik een zwembad zie dat betegeld is, met een trapje, een pomp, een afdekzeil of een opblaasbad van Bart Smit, dan ga ik toch ook niet vragen waarom die ene zo duur is?

Als ik de omschrijving van een auto zie en er staan 50 extra's op (waarvan ik de helft niet begrijp) dan snap ik wel direct dat die 50 extra's in ieder geval mede-verantwoordelijk zijn voor een hoge prijs. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?

De TS kan toch ook zelf wel zien, dat er veel meer spullen bij de ene tent zitten dan bij de andere? Dan hoef je nog niet te weten wat het allemaal is. Maar google is je vriend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah sorry mensen, ik zie dat je wel meerdere spullen krijgt. Maar ik raakte in de war met de naam Droogtent en kweektent. Ik dacht dat de tent ook anders was. 

Verder heb ik qua apparaten niet heel veel verstand.  Ik wil eind juni beginnen met 4 planten in een tent. Maar wat raden jullie mij aan? Ik zie namelijk bij aliexpress dat het veel goedkoper is.

Mijn budget is rond de 500 euro om te gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad je aan om jezelf eens in te lezen op het internet, daar is een schat aan informatie te vinden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een tent koopt op Aliexpres heb je kans dat door de grootte van de doos en de factuur (die ze dan niet fictief lager kunnen maken) de douane invoerrechten heft. Bovendien ziet dan de douane dat je een tent importeert. Nooit fijn als de instanties iets weten. Dat de postbode het ziet als hij een pakketje vervoert van Schin op Geul naar Drachten... geen probleem. Die gasten verdienen zo weinig dat ze waarschijnlijk zelf kweken. Al zou ik het alsnog bij een bejaarde tante laten afleveren.

Er staan genoeg goede setjes op internet en dan gewoon achter op de brommer ophalen.

Maar inderdaad  zoals pindarots123 al zegt - eerst veel lezen zodat je de verschillen tussen de apparatuur leert kennen, en wat je nodig hebt. En ook vooral wat je NIET nodig hebt.

Als je begint met vissen, ga je ook eerst kijken wat voor hengel je wil kopen. En wat voor molen, en weet ik veel.

Het verschil bij vissen is alleen dat je met een kuthengel niks vangt of alleen kleine klote-vissies en dan baal je.

Heb je bij kweken echter een verkeerde filter gekocht, dan baal je ook. Vooral op de dag dat de Woningbouw je het huis uitmikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus die tent van 325 is redelijk goed? dan heb ik alleen nog een goeie lamp nodig toch? en potgrond/zaadjes natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij wilt instant antwoorden. Maar die zijn er niet.

Die tent zal zeker niet verkeerd zijn. Ik heb de specs niet bekeken, maar er staan tig configuraties op internet.

Als jij nou eens eerst een weekje (of 2, 3) gaat inlezen, dan komt het misschien goed met je. Alleen heb ik daar niet zo'n vertrouwen in. Want bij de tent van € 325 zit al een lamp bij en toch zeg je in je laatste post.... 

1 hour ago, shabalala said:

dus die tent van 325 is redelijk goed? dan heb ik alleen nog een goeie lamp nodig toch? 

Dus dat heb je al weer gemist in die advertentie. Als je dat al mist, dan voedt dat mijn vermoedens dat je met € tekens in je ogen asap aan je kweek wilt beginnen. Zonder eerst eens wat research te doen en goed te lezen.

En wie zegt dat je op grond moet kweken bijvoorbeeld? Kan, maar cocos kan ook. Hydro kan. DWC kan. 1 grote pot kan. 4 potjes kan. Er kan zoveel.

 

Vragen staat vrij en een forum is ervoor om elkaar te helpen.

Maar je doet zelf nul moeite en wil wel graag pasklare antwoorden hebben.

Tip: Lekker naar de shop met je € 500. Veel makkelijker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dit zijn toch tenten voor alle soorten planten? ik dacht dat wietplanten een ander licht nodig zou hebben. Ik weet dat cocos ook kan maar hoorde weer van iemand dat het beter is als je eerst meer ervaring hebt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een kant en klaar setje die o.a. bestaat uit een magnetische ballast en een tijdschakelaar zonder relais zou ik al gelijk afhaken.

Zonder enige interesse in het kweken ook trouwens

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste bericht, want zelden zo'n eigenwijsneus gezien op dit forum.

En ja, alle begin is moeilijk, en ja, je mag vragen stellen.

Maar lees verdomme nou eens eerst voordat je nog met meer irritatie-opwekkende vragen komt.

Denk jij dat er iemand is, die zo'n dure tent gaat kopen om een paar tomaten in te kweken? Of begonia's? Of pepers?

Waarom zou iemand dat in Godsnaam doen? De stank van je tros-tomaten afzuigen en daarom een koolstoffilter erin? Wat denk je zelf?

Als je wat gelezen had - wat je dus niet gedaan hebt - dan had je niet zo'n opmerking gemaakt.

Ik heb redelijk wat geduld en neem nog de moeite om te antwoorden, maar de meeste leden hier lezen je berichten effe... en na 3 zinnen denken ze: "Tuurlijk joh" en ze gaan weer over tot de orde van de dag. 

Je bent geen kweker en je zult waarschijnlijk ook nooit geen kweker worden. Kwekers hebben namelijk bijna allemaal gemeen dat ze interesse in de materie hebben. En dan gaan ze lezen, youtube filmpjes kijken, googlen, etc. De een omdat ie het machtig vindt om met een tuintje, plantje en het resultaat bezig te zijn. De ander misschien omdat ie een zakcentje bij wil verdienen en zich realiseert dat ie geen geld over de balk moet smijten en dus goed moet uitzoeken hoe het allemaal zit. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, maar ik weet niet of ik toen al het equivalent van € 500 had om te gaan kweken. Was al blij als ik op zaterdag wat bier kon kopen. Dus heb mijn twijfels of het om een puber gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...