Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bob0

Nieuwe ronde Shining Silver Haze RQS

Recommended Posts

Ziet er goed uit! Mooi de blaadjes omhoog :innocent:

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blad van de plant rechts boven heeft hangende bladeren. Iemand enig idee hoe dit komt? Teveel water geven doe ik niet

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blad dat naar beneden hing is weer iets omhoog gaan staanB)

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het toch te maken had met je watergift, maar trekt wel snel recht:tu

Dat heb je natuurlijk al ervaren:innocent:

Gr X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginnen ze precies niet wat last te krijgen van de warmte? Beginnen lichtjes te krullen naar taco vorm of zie ik dat nu verkeerd? De CC reageerde ook zo, als de temp omhoog ging bij warmere dagen. Zoals Xaim zegt, ze trekken zich er wel door. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Fearghus said:

Beginnen ze precies niet wat last te krijgen van de warmte? Beginnen lichtjes te krullen naar taco vorm of zie ik dat nu verkeerd? De CC reageerde ook zo, als de temp omhoog ging bij warmere dagen. Zoals Xaim zegt, ze trekken zich er wel door. 

Ja inderdaad volgens mij hebben ze last van de warmte. Hoop dat ze er door heen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed. Ik zal ff je topic vervuilen met een voorbeeld. Ik was ook aan het stressen. :rofl

Cc in het begin met warmte problemen. Te droog en te warm.

20190216_194640.thumb.jpg.79b19ef71eb71ece6a010e5576b12f50.jpg

CC op het einde.

20190513_193441.thumb.jpg.3b469c01b89053f9bc4607d538a0c6c9.jpg

Natuurlijk zou de opbrengst iets groter geweest zijn, zonder die problemen. Daarom heb ik op aanraden van Vakman, halve flessen in het begin erover gezet, om de lv hoog te houden.. Maar is toch goed gekomen. De precieqe oogst wezt ik nog niet. Hangt nog te drogen. Die info en omgaan met problemen neem je mee, naar de volgende ronde. Zo leer je al doende beter zorgen voor de dames.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Fearghus said:

Komt wel goed. Ik zal ff je topic vervuilen met een voorbeeld. Ik was ook aan het stressen. :rofl

Cc in het begin met warmte problemen. Te droog en te warm.

20190216_194640.thumb.jpg.93fdcb475e3c717501f4292ce273ed8f.jpg

CC op het einde.

20190513_193441.thumb.jpg.3b469c01b89053f9bc4607d538a0c6c9.jpg

Natuurlijk zou de opbrengst iets groter geweest zijn, zonder die problemen. Daarom heb ik op aanraden van Vakman, halve flessen in het begin erover gezet, om de lv hoog te houden.. Maar is toch goed gekomen. De precieqe oogst wezt ik nog niet. Hangt nog te drogen. Die info en omgaan met problemen neem je mee, naar de volgende ronde. Zo leer je al doende beter zorgen voor de dames.

Zo wil hem liever niet laten groeien met die gele bladeren hoop dat dat bij mij niet gebeurd. Wel beter dat het nog goed is gekomen met die CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto is juist voor de oogst. Ik heb ze helemaal leeg laten trekken. Deze foto is wat eerder.

20190329_174140.thumb.jpg.9bc2ca91995ef4d877e67ea8eb68cbae.jpg

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit!

42 minutes ago, Fearghus said:

Die foto is juist voor de oogst. Ik heb ze helemaal leeg laten trekken. Deze foto is wat eerder.

20190329_174140.thumb.jpg.9bc2ca91995ef4d877e67ea8eb68cbae.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien iets minder vaak posten, zo interessant zijn ontwikkelingen van een paar uur later namelijk niet. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, pindarots123 said:

Misschien iets minder vaak posten, zo interessant zijn ontwikkelingen van een paar uur later namelijk niet. 

Ik maak alleen extra fotos zodat mensen de planten van dichtbij zien. En misschien hebben mensen tips.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten achter hebben de muur voor reflectie en groeien daarom sneller dus heb ze even omgewisseld(btw de plant rechts achter is later intkiemt)

image.jpg

Edited by bob0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou enkel die reflectie voor zo'n verschil in groei kunnen zorgen?

Als dat al zo mag zijn, dan is het wellicht ook een idee om je lamp wat lager te hangen zodat je minder reflectie hebt, en de andere planten ook meer licht krijgen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Kees A said:

Zou enkel die reflectie voor zo'n verschil in groei kunnen zorgen?

Als dat al zo mag zijn, dan is het wellicht ook een idee om je lamp wat lager te hangen zodat je minder reflectie hebt, en de andere planten ook meer licht krijgen.

 

Ja denk het wel want de vorige ronde gebeurde precies hetzelfde. De lamp hangt nu 40cm boven de planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er maar reflectie aan 1 zijde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Kees A said:

Zit er maar reflectie aan 1 zijde?

Ja want ze staan tegen de muur. Ik heb nu de kleintjes wat opgehoogt hopelijk pakken ze nu meer licht en groeien ze beter

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, ik was in de veronderstelling dat ze in een soort van kastje stonden.

 

PS. Je hoeft niet steeds te quoten als je direct een antwoord geeft op een post. Daar wordt een topic onnodig lang van en komt de leesbaarheid niet altijd ten goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er 1 getopt om te kijken wat het verschil word qua toppen

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp dat je je planten gewoon open in huis hebt staan tegen een wand aan?

Heb je geen last van geuroverlast dan? En krijgen ze geen lichtstress tijdens hun nachtperiode? het zijn geen autoflowers toch? Voordeel lijkt me wel dat je makkelijk koelere lucht vanuit het huis tussen de plant en de lamp kunt blazen met een fan. Doe je dit ook? (gezien het behoorljk kartelende blad)

Kun je niet iets reflecterends neerzetten daar waar je geen wand hebt? zonde van je licht anders toch zo?

Zie daarnaast dat je therometer weer in het licht staat. Waarom zet je er niet permanent iets overheen, zonder dat je je panten in de schaduw zet natuurlijk? Nu heb je er niks aan namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, cannarie said:

Ik begrijp dat je je planten gewoon open in huis hebt staan tegen een wand aan?

Heb je geen last van geuroverlast dan? En krijgen ze geen lichtstress tijdens hun nachtperiode? het zijn geen autoflowers toch? Voordeel lijkt me wel dat je makkelijk koelere lucht vanuit het huis tussen de plant en de lamp kunt blazen met een fan. Doe je dit ook? (gezien het behoorljk kartelende blad)

Kun je niet iets reflecterends neerzetten daar waar je geen wand hebt? zonde van je licht anders toch zo?

Zie daarnaast dat je therometer weer in het licht staat. Waarom zet je er niet permanent iets overheen, zonder dat je je panten in de schaduw zet natuurlijk? Nu heb je er niks aan namelijk

Ja ze staan tegen een wand en het zijn geen autoflowers. Misschien dat ik iets met karton ga maken een wandje. Er blaast een ven op ja. Snachts hebben ze geen stress volgens mij want s’ochtends als de lamp aan gaat dan zijn de bladeren veel minder gekruld.

Edited by bob0

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Kees A said:

PS. Je hoeft niet steeds te quoten als je direct een antwoord geeft op een post. Daar wordt een topic onnodig lang van en komt de leesbaarheid niet altijd ten goede.

 

5 hours ago, bob0 said:

Ok thanks voor de tip

:)

 

Je had het ergens over een vorige ronde. Niet lullig bedoeld, maar heb je die ronde tot een goed eind weten te brengen? of uberhaubt tot een maandje in de bloeiperiode?

Dan gaat je hele huis er straks naar ruiken namelijk. Moet je maar willen.

Met lichtstress tijdens de nachtperiode bedoel ik dat er straks tijdens de bloeiperiode geen licht op de planten valt snachts. Je kan dan namelijk gedurende die 12 uur geen lamp aan hebben in die ruimte en er mag ook geen zonlicht binnen komen. De dagen zijn al weer een stuk langer dan 12uur per dag licht, dus dat kan nog wel eens lastig worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...