Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zal mijzelf allereerst even voorstellen aan iedereen hier op het forum ik ben nieuw hier en ga mijn eerste kweek starten.

Hiervoor heb ik 2 Chocolope auto zaden en 1 auto Mazar. Helaas is de Mazar nog niet uitgekomen na 5 dagen:ph34r:, de andere 2 wel die staan in 2 potten met zelfgemaakte grond, ze staan nu binnen om een beetje voor te groeien ze staan onder een bouwlamp ik weet niet of het werkt maar ik dacht waarom ook niet ook heb ik een kacheltje erbij gezet die roteert voor die circulatie van de lucht. Hier wat fotos

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is de mazar autofem ook uitgekomen na 5 dagen een mini wortel toevallig gister nog 2 ander mazar autofem begonnen met ontkiemen dus een volle tuin als alles uitkomt

IMG_4960.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

Wat voor grond(mengsel) heb je daar gebruikt? (Zou de verdorde bladeren uit de pot halen, komen slakken en ander gespuis op af :D)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/5/2019 at 11:48 AM, alkaline said:

Succes!

Wat voor grond(mengsel) heb je daar gebruikt? (Zou de verdorde bladeren uit de pot halen, komen slakken en ander gespuis op af :D)

 

Dankjewel! Ik heb inderdaad de vordorde bladeren een beetje weg gehaald, ik heb eigenlijk mijn eigen compost gebruikt die ik zelf maak, met onder andere fijn gemaalde eierschillen koffiedik en nog andere dingetjes fijngemalen in de grond( zoek t zelf altijd even op wat er wel en niet in kan ) verder doe ik gewoon water met regenwater ik zet dat dan wel binnen zodat het op kamertemperatuur kan komen

 

 

vandaag is er een omhoog gekomen:verrygood.  Ook is de MazarAutoFem klaar om overgeplant te worden in de pot. Ik heb van een bouwemmer een soort van 'AirPot' gemaakt hierin gaat ook de Mazar AutoFem.

De andere 2 Mazar AutoFem zaadjes ben ik nog aan het ontkiemen 1 laat al mini-'wortel'groei zien al met al tot nu toe zijn er al 3 zaadjes uitgekomen dus ben zeer tevreden. Heb ook nog één Critical+ AutoFem zaadje, AKGun AutoFem, EasySativa x4, Chocolope AutoFem x3, AutoBomb (GreenHouseSeeds).

Die laatste zou bloeien als het maar boven de 10 C is en in 7 weken afbloeien. 

3463CCF3-CAEF-468D-A317-B1BCD7C12239.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het uitgekomen MazarAutoFem zaadje, de 'AirPot' waar die in gaat en al het water dat er uit die pot kwam ivm met dat die gister een hele dag had buiten gestaan, nu even n dikke toeter van de shop roken en de meiden zo buiten zetten:likken:

94DEE87A-D4DA-455B-AD9D-69BAEDA8922F.jpg

IMG_4965.JPG

IMG_4966.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze dame krijgt nu al haar 2 set met bladeren die ze aan het aan ontwikkelen is. Ik vraag me alleen af wat er op het linker blad zit 2 soort van 2 bruine haartjes:whip:

IMG_4983.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Broekie,

Lekker bezig! Met zo'n onduidelijke foto maak ik er niks van! Misschien agorafobie? Gonorroe?

Na wat twijfelen wat het kan zijn kom ik toch uit op paranoïde gedachtes door slechte wiet van de shop in een kant en klare joint. Niet meer doen. Mn beste advies is, op basis van mn aanname, om twee stappen achteruit te doen, twee keer diep in en uit ademen en een afleidende activiteit te gaan doen. Geef het de tijd, hij groeit toch? In deze fase het meest belangrijk. 

Pas je op met teveel water? Ze mogen best wel beetje droog staan / semi vochtig.

Beterschap!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, APK said:

Hey Broekie,

Lekker bezig! Met zo'n onduidelijke foto maak ik er niks van! Misschien agorafobie? Gonorroe?

Na wat twijfelen wat het kan zijn kom ik toch uit op paranoïde gedachtes door slechte wiet van de shop in een kant en klare joint. Niet meer doen. Mn beste advies is, op basis van mn aanname, om twee stappen achteruit te doen, twee keer diep in en uit ademen en een afleidende activiteit te gaan doen. Geef het de tijd, hij groeit toch? In deze fase het meest belangrijk. 

Pas je op met teveel water? Ze mogen best wel beetje droog staan / semi vochtig.

Beterschap!

Bedankt, weet zelf ook niet wat het is denk er inderdaad niet teveel overna het volgende Chocolope AutoFem zaadje is ook al uitgekomen en de MazarAutoFem heb ik vanochtend in de grond gezet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag veel regen buiten weinig zon dus gister alvast begonnen om wat lampies te zoeken en op te hangen. Hiervoor heb ik een bouwlamp(weetniet hoeveel watt ofzo maar word lekker warm) plus nog een TL T5 13 watt opgehangen. Laat zoals APK zei de grond zoveel mogelijk droog staan, als het echt verkleurd (de aarde droog word) spuit ik er een paar keer op met een plantenspuit in die plantenspuit zit gewoon simpel regenwater. Mijn vraag is wel is het beter om als ze zo klein zijn onder die 2 lampen te zetten of is het toch beter om ze buiten te zetten met een halve fles erover met gaten erin??-_-

IMG_4985.JPG

IMG_4988.JPG

IMG_4990.JPG

IMG_4991.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort van airpot systeem had ik ook gemaakt bij mijn huidige binnenkweek met autoflowers. Gaat goed tot de dames serieus beginnen te groeien. Ik heb na een tijdje plastiek folie moeten rond de potten wikkelen, want kreeg de vochthuishouding maar niet optimaal. Als straks de zon en de wind er opstaan, drogen ze uit. Dat is toch mijn ervaring.

Nja. Het is best wel koud buiten, ik zou ze nog ff binnenlaten, ik ken ook mensen die ze gewoon al buItenstaan hebben. Maar vind het yocj een risico, veel regen en koude temperaturen maken het niet ideaal natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met lampen. Daar zijn anderen op dit forum een stuk meer in thuis. Ik doe alles op daglicht, bij slecht weer achter het raam. 

Je potten zitten nog niet zo vol. Liefst vul je ze tot net onder de rand voor maximale ruimte voor de wortels en ze staan dan niet in de schaduw van de pot bij laagstaande zon. Is nu niet zoveel meer aan te doen, als ze gaan strekken kan je nog wat grond er boven aanbrengen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer even een update over de plantjes,

ze staan nu binnen onder licht met een ventilator en wat warme lucht ze groeien best wel snel vergeleken met de vorige foto ook heb ik ze nu 2 dagen geen watet gegeven en dat vinden ze fijn zo te zien hier wat fotos de kleinste is de Mazar AutoFem de andere 2 de Chocolope AutoFem

IMG_5001.JPG

IMG_5002.JPG

IMG_5003.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, groeien... Ze zijn meer aan het strekken. Opzoek naar licht.
Geen ervaring met huis tuin en keuken lampen, maar het schijnt prima te kunnen als je de juiste lamp gebruikt.

 

Quote

Wanneer je voor spaarlampen gaat shoppen, let er dan op dat je de juiste kleur kiest. Kies voor de kleur 865 of 840 voor de groei, en 827 of 830 voor de bloei. Deze kleurcodes vind je meestal op de verpakking. De laatste twee cijfers staan voor de kleurtemperatuur, 865 is dus 6500 graden Kelvin en 827 is 2700 Kelvin. Afbloeien gaat beter bij een kleurtemperatuur tussen 2100 en 2700 Kelvin en groeien tussen de 4500 en 6500 graden Kelvin. Soms staan er geen kleurcodes op de verpakkingen van spaarlampen, kies dan voor de warme variant met een meer rode kleur voor de bloeifase, en de koelere blauwe/witte variant voor de groeifase.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een update,

Helaas zijn er 2 planten overleden de 2 Mazar AutoFem's... ze waren helemaal omgevallen door de ventilator omdat ze zo slap waren.

Dus volgende keer gelijk stokkies prikken en vastzetten, de andere plantjes maken het wel goed en zie vooruitgang in de plantjes.

Wel heb ik een vraag voor voeding wanneer moet ik daarmee beginnen en welke voeding kan ik het beste gebruiken het liefste wil ik voor biologische voeding,

Kan ik de potten opvullen met bijvoorbeeld potgrond van de intratuin, of een ander merk. Moeten daar dan wel of geen grondstoffen inzitten. 

 

De plantjes staan nu constant op 20 uur licht en 4 uur nacht, als de zon lekker schijnt in mijn tuin zet ik ze buiten. Hoop niet dat ik ze hiermee stress geef of zoiets. Als het weer het toe gaat laten wil ik ze volgende week constant buiten laten staan. 

1E foto; Chocolope #1 AutoFem 10 dagen oud vanaf ontkiemen

2E foto; Chocolope#2 AutoFem 10 dagen oud vanaf ontkiemen

3E foto; Mazar AutoFem 8 dagen oud vanaf het ontkiemen.

 

Wil nog 2 zaadjes gaan ontkiemen vraag me alleen af welke... hierboven ergens staan welke zaadjes ik nog meer heb of ik ga er nog meer bestellen, laat het maar weten wat jullie leuk lijkt.

Don't Panic It's Organic

IMG_5019.JPG

IMG_5020.JPG

IMG_5021.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiii Broekie :smoke

 

Nu de temperatuur iets oploopt en de zon schijnt kun je ze waarschijnlijk beter buiten zetten, eventueel snachts binnen voor het raam. Wat jef zegt over het licht klopt wat betreft de kleurcode en spectrum. Behalve het spectrum is natuurlijk ook de hoeveelheid licht van belang. Nu weet ik het spectrum van die bouwlamp niet maar die andere 13 watt is erg weining (prima om te ontkiemen) om te groeien, de zon geeft nu veel meer licht

En de ventilator heeft ze 'omgeblazen' omdat ze (zoals jef ook al zei) strekken (waarschijnlijk opzoek naar licht).

 

Als biologische voeding kun je bijvoorbeeld buffertabletten (van sannie) gebruiken. Deze stop je in de aarde en je hoeft vervolgens alleen maar kraanwater te gebruiken (geen ph en ec meten). Ongeveer vanaf de 3e week bloei kun je dan een beetje BAC bloei voeding meegeven. Eventueel kun je dan ook nog Bacto (1x 2 weken) en een schimmel (1malig aan het begin) toevoegen. Op de site van Sannie kun je een startpakket kopen waar deze producten allemaal inzitten en waar alles wordt uitgelegd (ook hier op het forum).

 

Groene groeten Green

:dope:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze nu idd buiten staan alleen vraag me af wat er met dit plantje is de helft van het rechter blad is donkergroen(onderste helft blad) en de andere helft lichtgroen:wtf:

IMG_5024.JPG

Edited by Broekie96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Broekie,

Vermoed dat het lichte zonnebrand is.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, alkaline said:

Hey Broekie,

Vermoed dat het lichte zonnebrand is.

 

Oke, van de zon zelf of de lampen?

 

Degene die zulke lichtgroene bladeren heeft hangt 1 blad nu ook helemaal naar beneden alsof die teveel water heeft?? Terwijl ze al n paar daagies geen water heb gehad, de andere Chocolope AF doet het wel goed en ontwikkeld meer bladeren, de Mazar AF ontwikkeld ook steeds meer maar blijft toch achter wat met het ontkiemen ook al was ze kwam pas na 5 dagen uit in een koffiefilter die ik regelmatig nat maakte met een plantenspuit.

Ik had ook nog een vraag qua potgrond en wat mij aanbevolen word voor de volgende planten...???

Foto's volgen nog......

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Chocolope AF die zich niet echt lekker voelt

IMG_5050.JPG

Chocolope AF, begint ook lichte stress te vertonen?????? De volgende planten ga ik ander medium gebruiken, heb nog 3 Chocolope AF zaden

IMG_5049.JPG

De Mazar AF, deze ziet er het gezondste uit imo, toch vind ik haar niet groot na 14 dagen...

IMG_5051.JPG

 

Ben eigenlijk van plan om ze maar gewoon weg te gooien en andere potten te kopen + medium en dan opnieuw te starten. Of zal ik ze gewoon laten staan en kijken wat er mee gebeurt

 

:wave:

Edited by Broekie96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeschikte lamp, geeft teveel warmte af en moet om goed werk te kunnen doen er te dicht op.

Daar komt weg wat je ziet in je zaailingen en ze bespuiten met water maakt het niet beter.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, lostchild said:

Ongeschikte lamp, geeft teveel warmte af en moet om goed werk te kunnen doen er te dicht op.

Daar komt weg wat je ziet in je zaailingen en ze bespuiten met water maakt het niet beter.

Ik bespuit ze niet met water ze staan buiten en het had geregend, volgende keer ga ik ze ook niet meer onder een lamp zetten dan maar gewoon een afdak fixen of iets

maarja zo is de natuur denk ik dan...???(regen)

Edited by Broekie96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Broekie,

hoe staan ze er nu bij? De laatste foto('s) lijkt de grond inderdaad erg nat, dan kunnen de bladeren ook gaan hangen. Wellicht is het snachts ook nog een beetje fris en nu is het eigenlijk pas 2 a 3 dagen iets warmer waardoor ze iets meer water kunnen verdampen. Hopelijk gaat het inmiddels weer beter. Geduld hebben en rustig blijven, zolang de zon blijft schijnen en je ze niet te nat houdt komt het wel goed.

 

Wat betreft grond is het afhankelijk van wat en hoe je wil groeien. Zaadjes kun je het best ontkiemen in grond zonder voeding en daarna overpotten in lichte bemeste grond of, zoals ik al eerder vermelde, kun je onbemeste grond kopen (plagron bijv) en daar zelf (biologische)voeding aan toevoegen. Aangeslagen stekken kun je gelijk in de definitieve pot zetten met voeding.

 

Green :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

Het gaat inmiddels iets beter met de planten, ook heb ik onbemeste potgrond gekocht en Flakes van RQS. Ook heb ik testflesjes van Plagron met Alga Grow Alga Bloom. De andere is Terra Grow.

Ik ga testen wat mij het beste bevalt en of de ene Chocolope weer wat beter gaat worden. Ik ga ook de AKGun Auto ook ontkiemen en de AutoBomb. Deze ga ik groeien in de flakes van RQS. Heeft een van jullie hier ervaring mee hier nog een paar fotos:spliff:

IMG_5070.JPG

IMG_5071.JPG

IMG_5072.JPG

IMG_5073.JPG

IMG_5074.JPG

IMG_5075.JPG

IMG_5081.JPG

IMG_5082.JPG

IMG_5083.JPG

IMG_5084.JPG

IMG_5085.JPG

IMG_5086.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom vul je die plantjes niet aan met wat verse aarde ?

met zo n vulliszakstripje om het halsje is zo antiprun om te zien .

net zo irri als halfvolle/lege blompotten .

tis allemaal niet erg of zo maar gewoon een beetje jammer gemiste kans  beetje verdriettigachtig om te aanschouwen .

:verrygood

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Broekie! 

Leuk dat je gaat kweken. Houd er rekening mee dat we bij de Terra lijn wel adviseren pH te controleren, iets wat bij de ALGA lijn niet hoeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...