Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB75

Groeien mijn planten wel goed?

Recommended Posts

Hallo ,

Mijn 7 plantjes zijn 12 april 2019 uitgekomen. Tot nu toe groeien ze nog niet zo goed . Wat is normaal qua groei?ivm slecht weer heb ik ze onder led lampen staan. En geef ik weinig water.

15568143762894457034288243559470.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder een gewone led lamp doen ze niet zoveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te koud,  iets te grote pot en dan vaak te nat ,  dan stopt de groei. zet ze eens op een warmte mat , ,  ik zette ze op een mat  met een habistat  in kleine potjes , op de mat staat ook een glas water met de thermostaat in, ik ga tot een 28° . zodra ik de vorming zag van het tweede stel bladeren  zijn ze naar buiten gegaan in de volle zon zonder verbranding.  dat was voor enkele dagen, waarna ze al werden verpot (autoflower)nog voor er wortels zichtbaar waren om shock te vermijden wat trouwens zeer goed gelukt is.   eens goed aangeslagen in de grotere pot  wat op een dag of drie was heb ik de pot verder opgevuld tot de zaailing tot net onder de lobblaadjes ingestopt werd, dit bevorderd/veroorzaakt de groei van wortels op de stam .  de volle grond exemplaren liet ik wat langer in hun kleine pot en werden  zodra er 1 worteltje zichtbaar werd onderin de potgaatjes buiten gezet, in volle grond,  dit op 29 april al

ik heb nu al  2 zaailingen in de volle grond (bewerkt , goede drainage en luchtig)sinds eergisteren, , deze draaiden  hun kopje mooi naar de zon die echter amper te zien was vandaag. het is koud nu 12° (thermometerhut), nat en er word een heel koud weekend voorspeld van 10°, maar tussen de vlagen door is er zeker groei , maar traag,  tegen dinsdag geeft men weer 16° en daarop gaan ze goed reageren. 

er gaat vanavond uitzonderlijk een glazen plaat over om ze tegen mogelijk teveel regen te beschermen,  ook slakkenkorrel en gaas tegen  men griekse landschildpadden . in principe is het perfect weer voor buitenteelt maar net iets te koud. koude remt de groei , zeker bij kleinenzaailingen. 

 ik ben al op 20, maart begonnen met ontkiemen, 

om eerlijk te zijn was het iets te vroeg, ik had op beter weer gegokt. maar de schade word zeer snel ingehaald, nu is er minder kans op verbranding of erg heet weer.  ik heb al een blad met 5 vingers dat zich aan hetop twee plantjes . en ze vormen nu net hun eerste twee zijtakjes   ,autoflowers,  :)  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...