Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

Condenswater van airco in watervat, gele vlekken.

Recommended Posts

Ik heb een airco van Qlima waar ik het condenswater in mijn watervat laat lopen, kan dit de oorzaak zijn van de gele vlekken op mijn bladeren?

Ik kweek organisch en gebruik de volledige lijn van biotabs. 

Ik heb het klimaat volledig onder controle.

Ik werk met co2, Ik heb lampen van 660W circa 40cm van het plantoppervlakte staan, ik zie geen gekrulde bladpunten, geen gevouwen bladranden of iets dergelijks wat kan wijzen op warmtestress

Kan dit dan wel een oorzaak zijn van lichtstress? Het valt op dat het probleem zich alleen aan de oppervlakte voordoet.

Temp: 30-32C

Rv: 55%

Co2 1400ppm

 

20190502_150002.jpg

20190502_145921.jpg

20190502_145914.jpg

20190502_151018.jpg

Edited by BOMBASTICK
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, BOMBASTICK said:

Het valt op dat het probleem zich alleen aan de oppervlakte voordoet.

Bedoel je hiermee dat het alleen voor komt in de bovenste laag bladeren, dus die zich het dichtst bij de lamp bevinden?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, BOMBASTICK said:

Ik heb lampen van 660W circa 40cm van het plantoppervlakte staan, ik zie geen gekrulde bladpunten, geen gevouwen bladranden of iets dergelijks wat kan wijzen op warmtestress

Kan dit dan wel een oorzaak zijn van lichtstress? Het valt op dat het probleem zich alleen aan de oppervlakte voordoet.

Je lamp hangt er minimaal 10cm te dicht op.

Klimaat en licht wat je op je planten kwakt zijn 2 verschillende dingen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Kees A said:

Bedoel je hiermee dat het alleen voor komt in de bovenste laag bladeren, dus die zich het dichtst bij de lamp bevinden?

Correct

 

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, lostchild said:

Je lamp hangt er minimaal 10cm te dicht op.

Klimaat en licht wat je op je planten kwakt zijn 2 verschillende dingen.

Ik heb ze inmiddels weer hoger gezet, ik was in de veronderstelling dat ik het kon veroorloven om ze wat lager te zetten aangezien ik de warmte tolerantie opkrik met co2 toevoeging.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt heat-burn en light-burn. Zijn 2 verschillende zaken.

De vlekjes zoals ik ze bij jou zag, kwam ik na snel wat googlen nergens tegen. Maar waarschijnlijk ben je er zo snel bij, dat het nog maar kleine aantastingen zijn.

De foto's op internet geven een veel heftiger beeld weer. Google ook maar eens met de term 'bleaching' en nog wat andere termen zoals 'leaves', 'led', etc.

Edited by Kees A
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/2/2019 at 4:13 PM, Kees A said:

Je hebt heat-burn en light-burn. Zijn 2 verschillende zaken.

De vlekjes zoals ik ze bij jou zag, kwam ik na snel wat googlen nergens tegen. Maar waarschijnlijk ben je er zo snel bij, dat het nog maar kleine aantastingen zijn.

De foto's op internet geven een veel heftiger beeld weer. Google ook maar eens met de term 'bleaching' en nog wat andere termen zoals 'leaves', 'led', etc.

De planten zijn er goed vanaf gekomen nadat ik de lampen hoger heb gezet. Dankjewel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...