Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dondavalos

Hulp bij verpotten

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb 2 White widow autoflower plantjes staan die ik van een vriend kreeg, zonet verpot naar de definitieve grote potten (30L).

Eergisteren heb ik ze vervoerd in m'n rugzak op de fiets van m'n vriend naar mij thuis. De plantjes stonden mooi recht en gestabiliseerd in m'n rugzak dus ik hoop dat ze niet teveel stress gehad hebben.

Vlak na het verpotten heb ik de plantjes wat water gegeven, maar nu begint het ook nog te regenen. Kan dit kwaad, dat ze mss teveel water krijgen zo? Zet ik ze best even binnen of laat ik ze gewoon buiten staan?

Oh ja ik ben een absolute first-timer noob dus alle tips zijn welkom!

20190502_142535.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen afdakje o.i.d om onder te zetten?
Teveel water is niet goed. Je plant verbruikt nu nauwelijks water dus je moet er voor zorgen dat er voldoende water in de aarde zit voor je plant en niet meer dan dat.
Als het zodanig regent dat al je aarde is doorweekt zal ik hem op de een of andere manier droog zetten. Desnoods even binnen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu binnen in de keuken, maar zoals je ziet is er echt de hele dag door veel licht in de keuken, is bijna een serre eigenlijk, maar de zon staat er wel alleen sochtens rechtstreeks op. 

Ik ben ook vaak naar het buitenland voor 2 dagen voor werk, kan ik ze dan beter binnen laten of buiten zetten?

20190502_175636.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je het weer in de gaten moet houden voor je weg gaat. Zou ideaal zijn als je iemand hebt die voor ze kan zorgen als je weg bent.
Hoe meer licht ze krijgen hoe beter.
Als er toppen in zitten en de voorspellingen zijn dat het gaat regenen zou ik ze binnen zetten. Met natte toppen moet je oppassen voor rot en schimmel.
Maar daarentegen zal je als ze vol in de bloei staan ook het verbruik in de gaten moeten houden.
Als na 1 of 2 dagen in de zon de potten uitgedroogd zijn door verbruik en verdamping in de hitte moet je ook daar rekening mee houden dat dat niet (te vaak) gebeurt tijdens je afwezigheid.

Dat laatste zal waarschijnlijk wel meevallen, maar toch iets om in de gaten te houden.
Ik had vorig jaar planten van 3 meter en die waren de volgende dag alweer droog.
Bij de kleinere soorten was het na 2 en soms 3 dagen pas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de zoekfunktie kan vinden zie je een item over de paraplu .

dat was van een lid destijds die had een soort wit stuk plastic in een bepaalde vorm gedrappeerd en dan stak dee plant als had ie een soort en met megakoltrui er boven uit .

als een soort holle bolle gijs met die lange nek of heet die uit de efteling anders ?

of is dit door kropziekteactivisten al verboden ?

maar ff terug naar je vraag je hebt een kleine zaailing staan dus word het in dat geval wel eeen paraplu meet een heele flauwe spanningsboog .

kijk uit dat ie je plant niet onthoofd met een rukwind .

dus ff zoeken op wietplantparaplu .

zelf kan ik het niet vinden hier maar ik ben i-t-blind vandaar .

ik kan niet eens nieuw content er voor krijgen dus dan weet je wel genoeg .

want die manier van binnen zetten of overkappingen krijg je lumenkilldifficienties van en kan zo als je weet tot hermanicatie leiden kijk daar mee uit .

dus ff zoeken paraplui wietplant 

 

laters:vape:

ps :": de paraplu dekt de aarde dus af en niet de plant let daar ff op .

die steekt er met zn hals door heen dan kan je het ff viezealiezeren zelf .

ps 2 ; wat je dus bij volwassen planten ziet is dat het regenwater van de plant haar bladerdek buiten de pot word gemanoevreeerd simpleweg ook door de parapluvorm .

dus houdt een wietplant zn eigen pot vrij van overtollig regenwater door de naturel parapluvorm der bladerdek .

dus dat lid had het niet van vreemd zeg maar .

en anders je weet ff zoek zoek wietpapu en hoppaaaaah !!

:verrygood

 

Edited by macerror
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de tips.

 

Nu zegt een vriend van me dat ik ze niet mag laten staan in zwarte potten, omdat die veel te warm worden en de grond dus teveel opwarmt.

Ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Is nu nog niet echt een probleem. Maar in een zwarte pot kan bij intense zon en hoge temperaturen de temp te hoog oplopen waardoor je de wortels 'kookt'.

Een wit vel papier, zilverfolie om de pot, of iets ervoor zetten zodat er geen directe zon op komt lost het probleem gemakkelijk op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ook wel de potten omwikkeld met zilverfolie .

maar tijdens metingen met een thermografische meter viel me op dat het weinig uit maakt .

en ik heb hier ook wel eens gelezen van een ingewijdt lid dat het geen zak uitmaakt .

maar voorkomen is beter dan genezen .

der zijn ook witte spaciekuipen bij de gamma te koop .

heb je helemaal geen buikpijn der meer van .

en eigenlijk hebben we allemaal wel ergens een vriend die de nightmarescenarioos voor je opsomd .

die heeft wat sjaloesy en gewikigoogled outdoor pot errors top 10 do and  don ts .

dus niet druk om maken .

ja tegen de oogsttijd moet je uitkijken met vrienden .

de meeste rippers zijn bekenden weeywel  :likken:

 

 

Edited by macerror
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schilder mijn potten altijd wit met muurverf, dan blijven de potten lekker koel, zelfs in de zon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...