Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

julius

Wat heb ik nodig om een binnenkweek te beginnen?

Recommended Posts

Ik ben een beginner en vroeg me af wat ik allemaal nodig heb als ik 5 plantjes binnen ga kweken. Ik weet dat ik ook naar google kan gaan maar ik vertrouw toch meer op ervaren kwekers op dit forum. Als iemand zo lief kan zijn om een goede beginners guide te linken of mij zelf kan vertellen wat ik nodig heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent/kast, lamp, afzuiger, filter, potten, grond, zaadjes, voeding en een gieter.  Dan kom je een heel eind :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je een goede tent, afzuiger, filter en grondsoort aanraden?

Hoe groot moeten de potten zijn?

Raad  je aan om je eigen ledlamp te bouwen?

En aan hoeveel geld moet ik ongeveer aan gaan denken?

Edited by julius
was iets vergeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel wil je uitgeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de tent wel in der tijd met korting kunnen kopen voor 525 ofzo.  Nu staat hij terug iets boven de 600. Zoals vakman zegt, hangt een beetje af van uw budget. Met een ronde de draaien haal ik mijn tent er al uit. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fearghus ik zie dat de lamp daar €300 euro is.

Kan ik niet veel goedkoper mij eigen ledlamp bouwen?

En zijn filters echt zo duur?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, julius said:

Het liefst zo weinig mogelijk

Zo is advies geven lastig.
Wel handig om te vertellen wat je doel is qua opbrengst en wat je budget is.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is voor eigen gebruik dus ik heb niet perse veel opbrengst nodig 

en ik zou liever niet meer dan €250 euro uitgeven als dat niet onredelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat voor budget led lamp zouden jullie aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop wat autoflowerzaad en zet er een paar buiten, lijkt me de beste optie.

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan is het koud

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk beter zelf een kast bouwen en met een spaarlamp of tneon werken...
Led geen ervaring mee en ken ook niemand met led. Ja, van 1000 euro dan. Dus geen idee of een goedkope ledlamp de moeite waard is.

Een paar jaar terug had ik een Amnesia auto onder een spaarlamp van advanced star 250 watt
Deed het toch wel aardig

20170518-160338.thumb.jpg.1ef5e90c822a73a78169c88b91fd9699.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 euro kom je niet ver mee, zullen vast wel aanbieders zijn maar goedkoop = duurkoop.
Zelf led armatuur maken is goed te doen maar ook al houdt je het "low budget" ben je die €250 al kwijt aan je armatuur.

Tent €120 tot zon €200 afhankelijk van merk / formaat
Filter +- €75
Fancontroller €150
DIY led +- €300
Afzuiging van €100 tot €200 afhankelijk van je wensen
Al het overige spul zoals potten, lightmix grond, voeding, zaadjes, ventilator, slang, thermo/hygro meter, etc, +-€200

Dus reken op zon €1000 of meer voor leuke setup waar je jaren mee vooruit kan. 

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het geld dat je uitspaart van je buitenkweek, kan je uw tent kopen! Ja, als je een veilige setup wilt, investeer je beter. Daarom heb ik ook gekeken voor een E-vsa en heavy dutytimer. Led is veel veiliger, maar een pak duurder. Zelf de led in elkaar steken kost ook al vlug 300 Euro. Zelf je setup van de tent maken kan schelen, maar waar ik ook keek en info vroeg, ik kon niet voor het zelfde onder de set prijs geraken.

Gewoon 5 plantjes buiten zetten, geld dat je dan bespaard aan de kant zetten. Het is al vlug 60 Euro voor 5 gram. Als je 5 gram per week rookt. Zit je al op 240 Euro per maand. Stel dat 4 maand doet met je oogst, heb je 960 Euro gespaard. Dat is tent + elektriciteit + zaden grond + voeding er al uitgehaald. Volgende ronde in de tent draai je buiten elektriciteit en zaden, volledig winst. Plus geen geleur naar de shop meer, tijd, geld en benzine besparing. 

Ja je kan idd, lowcost dingen gaan fabriceren, maar dat ga je dan niet zo'n mooie oogst opleveren, als je een goei oogst hebt en je rookt niet veel. Kan je een binnenkweek en een buitenkweek doen. Zit je voor de rest van het jaar goed en gebruik je maar een keer per jaar je tent. 

Als je dan toch lowcost zou gaan, zou ik voor een microkweek gaan. Best genoeg over te vinden op dit forum.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 5 auto's in mijn tent staan. Een autoflower. Die het minst in oogst was, maar wel op 67 dagen klaar, van zaad naar oogst. 24 gram. In de shop GG#4 65 Euro voor 5 gram. Dat is 13 de gram. 13 × 24= 312 Euro. Ik heb me tent al bijna terug van 1 plant, een autoflower notabele. De rest van de planten hebben veel dikkere cola's, dus ik ga mijn tent er al uit hebben. Na tentje leeg, buitenkweekje en dan nog eens kijken wat ik uitgespaard heb. :D volgend jaar naar Thailand op reis, ipv om de twee weken naar de shop. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je binnen willen kweken kijk dan eens een beetje rond op Marktplaats, daar zijn genoeg mensen die hun set-up willen verkopen.

Heb mijn set-up daar ook gekocht voor een fijn prijsje! Kun je altijd nog beslissen of je er een andere lamp in hangt of iets dergelijks.

Edited by King_Kush
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zetten mensen dat gewoon op marktplaats ja?, heb ook een Lumii EVSA en een T-neon over nu ik overgestapt ben op led maar om het nou op marktplaats te zetten.
Een ieder die komt "kijken" voor je oude setup eventueel over te nemen weet toch gelijk al wat je verder in huis "doet" lijkt mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

heb je al wat aangeschaft sjuul ?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Capo said:

Zetten mensen dat gewoon op marktplaats ja?, heb ook een Lumii EVSA en een T-neon over nu ik overgestapt ben op led maar om het nou op marktplaats te zetten.
Een ieder die komt "kijken" voor je oude setup eventueel over te nemen weet toch gelijk al wat je verder in huis "doet" lijkt mij?

Ja klopt, ik snap je probleem. Daarom laat ik mensen nooit komen en stuur ik het gewoon op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even gekeken naar andere lampen en zag de : philips master son-t pia 250w Lumatek dual spectrum lamp 250 Watt

en vroeg me af hoe het kan dat de lumatek 90.000 lumen was maar de philips maar 33.000 was.

Zit er een ander groot verschil in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...