Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Buyuk

Welke Insect is dit (foto)

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb wat amneesjes in mijn tentje staan die ik al vanaf het begin heb besproeit met Spidermite neutraizer van Perfect Nutriens.
Nu zit ik in week bloei 4, en zag aan mijn dames dat er wat mis ging (kleine witte vlekken), ik hoefde niet veel te zoeken want de beestjes waren letterlijk OVERAL !!

Uit paniek heb ik nog maar eens besproeit met de spidermite neutralizer omdat het een Biologische product is, geen idee of het verstandig was.

Nu mijn vraag, wat voor soort beestjes zijn dit en hoe kan ik dit in een ver gevorderd stadium bestrijden ?

 

Screenshot_20190501-010007_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk ,

Zoals jij het beschrijft en ik zie de foto zeg ik dat dit spint is wat je in je tent hebt.

Ik ben hier 99,9% zeker van. 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt @Xaim dat dacht ik ook maar ik wist het niet zeker. Welke bestrijdings middel is te adviseren midden in de bloei ? 

Ik wou roofmijten in zetten.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het echt zo erg is zag je ook webjes zitten want dat gebruikt spint om zich voort te planten.

Maak nou ff een duidelijke foto vd schade aan het blad want witte vlekjes kan echt alle kanten nog op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gerust eens een kijkje nemen bij mijn topic, die ik een aantal jaar terug heb gemaakt. Ik heb het overlaatst nog eens aangepast. Het zijn wel enkel biologische extracten. 

 Citrusolie:

Citrus olie, verkregen door het buitenste laagje van de citrus schil fijn te snijden en enkele dagen in spiritus te laten weken.
Zeven en met water gemengd spuiten tegen spint en bladluis en tegen sommige soorten wolluis.

Foto links: Spint
Foto rechts: Wolluis

gallery_27111_10638_35291.jpg               gallery_27111_10638_26619.jpg

 Groene zeep en spiritus extract vloeibaar:

 Voor lichte aantastingen zijn diverse mogelijkheden op basis van zeep bijvoorbeeld een zeepoplossing (groene zeep, Sunlight zeep) met spiritus:
-1 literwater
-20 gr groene zeep
-20 ml spiritus
- goed vermengen
- klaar voor gebruik: verspuiten

Vernevelen niet bij te zonnig weer of wanneer de lampen aan zijn, wegens kans op bladverbranding. Je moet het een paar keer toepassen, met tussentijd van enkele dagen. En dat soort spul is dan wel milieuvriendelijk, maar ook niet goed voor andere insecten, dus het liefst 's morgens vroeg of 's avonds laat en eerst even kijken of er al geenlieveheersbeestjes op je plantjes zitten.

Zeep middelen werkt tegen zachte insecten: luis, wolluis, dopluis, trips en witte vlieg en het is ca 60%-80% werkzaam.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik las net dat je in de bloei zit. Dan zou ik bovenstaand middel met de spiritus absoluut niet gebruiken, maar voor de citrus gaan.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon heeeeel veel roofmijten uitzetten, deze eten de spint op, als deze dood zijn beginnen ze aan elkaar. Deze b.v. 

Gebruik 25zakjes per 1m2, dat zou al een hele verbeteringen geven. 

Zou je nog wat extra foto's kunnen maken van het blad? 

Gr, X 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fearghus de Citrusolie ga ik zeker proberen, maar dat werkt zeker als het in aanraking komt met spint, zo ja dan gaat het helaas niet werken omdat ik niet in de achterste gedeelte van mijn tent kan komen.

@Xaim ik was al aan het zoeken naar de juiste roofmijten, vandaag ga ik ze bestellen.

Vanavond zal ik ook wat duidelijkere fotos maken van de planten/bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste etherische oliën zullen spint voorkomen en doden. Deze oplossingen zijn handig omdat ze de plant zelf niet zullen beschadigen en omdat deze oliën natuurlijke eigenschappen hebben die spint vaak zullen uitroeien. Meng een oplossing van deze oliën in een fles van een liter door deze voor de helft te vullen met lauw water en daarna 10 – 20 ml etherische olie toe te voegen. Sommige nuttige oliën zijn onder andere, Neemolie, Eucalyptusolie, Citroenolie, Kaneelolie, Pepermuntolie, Rozemarijnolie, Chrysantolie. 

Hoe het echter op de spint werkt, daar moet ik u het antwoord schuldig blijven, ik heb me er al suf naar gezocht. Misschien dat iemand anders het antwoord weet. Als je een rugsproeier koopt (zo'n ding dat ze gebruiken om gif te sproeien op je terras) kan je aardig ver en gericht in uw tent de water/olie mengsel spuiten.
 

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat fotos, ik denk dat de anti spint niet effectief was tegen de eieren, ik ben namelijk 3 weken terug gestopt met spint besproeien. Tot vorige week was er geen spint te zien, nu zijn ze letterlijk overal in de tent.

Het is gegarandeerd spint omdat er eentje aan het "hangen" was met zijn web boven in de tent.

Ps: @Fearghus ik heb inderdaad heel wat positiefs over neemolie gelezen, ik ben eigenlijk wel tegen spuiten in de bloei. 

Vandaag roofmijten besteld, eerst even kijken wat onze kleine vriendelijke mijten gaan doen.

20190503_002711.jpg

20190503_002724.jpg

20190503_002736.jpg

20190503_002817.jpg

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik snap uw redenering. Ik spuit liever ook niet als ze in bloei staan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk ,

Als je een stofzuiger hebt die aan te passen is qua snelheid zou je de zuigmond langs de toppen kunnen halen om sowieso de webjes weg te halen. 

Als je de rovers in zet, gebruik geen middelen meer! Anders gaat alles kapot, zonde van je geld. Probeer mechanisch de spint op de zuigen met de webben, om zo het aantal te verminderen voor je de rovers uit zet. 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat stofzuigen is het zaak om de gebruikte stofzuiger na het stofzuigen meteen te legen en eventueel schoon te maken.

Anders kruipen de spinnekes zo terug naar je kweekruimte:bier

Vergeet ook de pantykous niet als je gaat stofzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tip, @lostchild wat moet ik met de pantykous doen ? :huh:

Trouwens Koppert is een producent van veel verschillende roofmijten, en hebben ook meerdere distributeurs waar ik maandag zeker langs zal gaan. Scheelt mij wacht tijd van online kopen en ook nog dat er hoop mijten tijdens verzending kunnen sterven.

Mijn bestelling van Entocare is volgens mij nog steeds niet verzonden, daarom ga ik ook maar eens nog meer van de Californicus mijten kopen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien over de mond van de stofzuiger spannen zodat je geen plantdelen mee naar binnen zuigt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild daar dacht ik ook aan, maar wist het niet zeker :oeps

Vandaag zijn de roofmijten van 25 zakjes binnen van Entocare, bij de lokale winkel ook een flesje met 2000 volwassen roofmijten besteld.
Volgende week plaats ik een update van hoe het is gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...