Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chriske

150 haze op mapito met dimlux

Recommended Posts

Hallo hallo,

mijn eerste verslag van 150 stuks Haze.
Kweek op mapito in 11 liter potten vanaf stek, 4x 600watt dimlux met controller, airco en co2.
Voeding komt van bovenaf met slangetjes.
Uiteraard filter en 2 zwenk ventilatoren.
Heb een hotbox (co2) maar toch een extra inlaat met buisventilator. Die komt direct van buiten.

Stekken gaan normaal op startblokken, maar ik hoor hier verschillende verhalen over. Ik heb goede ervaringen met, maar wat zijn de voor/nadelen van startblokken? De plug kan natuurlijk ook gelijk in de mapito.
De lampen wil ik nog een paar dagen op 18/6 laten staan op 75% om goed te wortelen. Het percentage dan per dag opbouwen tot uiteindelijk 115%. Airco met perfo slang houdt de temp perfect onder controle.
Afzuiger laat ik nog even uit voor de rh. CO2 gaat ook nog niet aan.
EC starten op 1.0, ph 5.7 en wortelstimulator. Gebruik als voeding a+b, enzymen en ph- natuurlijk. Zodra er witte haartjes zichtbaar worden voeg ik superbloei toe.

Ik hoor graag jullie mening over de opzet en mijn idee van de start!

Foto's volgen morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op 11 liter dat wil wel.

Maar 150 planten onder 4x600 watt is dat niet heel veel.

Voorgroeien op stek blokken kan wel mits ze niet telang staan.

Zet ze liever gelijk in de pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet het verkeerd neer, er komen er 100 te staan onder 4 lampen.
Als ik ze voorgroei op blokken laat ik ze staan tot ik net de wortels zie aan de onderkant van de blokken, dan gaan ze in de mapito.

Misschien maar eens gelijk in de potten zetten, kijken hoe dat bevalt.
Wat is hier het voordeel van volgens jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 is nog steeds wel erg veel.

Op hoeveel m2 is dit?

Verschilt als je een aparte tent heb om voor te groeien zodat je hok continue kan bloeien.

Dan zou ik die blokken gebruiken zo niet zou ik ze gewoon direct in de pot zetten dan wortelen ze beter in de mapito vast.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte is ongeveer 8m2. Heb twee rijen van 2 lampen met 25 stuks per lamp. In het midden heb ik een smal pad vrijgelaten zodat ik er in kan.

Ik heb een tentje om voor te groeien maar heb wat langer moeten wachten op stekken dus hokje staat nu leeg. Vandaag of morgen komen de stekken dus zou ze gelijk op de potten kunnen zetten eventueel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 M2 minus gangpad en dan 4 lampen klinkt als weinig licht per M2. Weet natuurlijk niet hoe groot het gangpad is. Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

(Als je niet meer lampen kunt neerhangen door stroomomstandigheden, klinkt het als een ruimte waar led een goede oplossing zou zijn. Ik denk dat de meeropbrengst in 1 ronde ruimschoots de meerkosten van de led-armaturen goedmaakt. Maar dit is iets voor later wellicht)

 

Er is voor beide methode van 'neerzetten' iets in te brengen.

- Als je grote tent leeg staat, zou je de voorgroei daar in kunnen doen. Waarom die extra stap van de blokken, met risico's vandien? 

- Als je ze wel eerst in blokken voorgroeit en daarna pas in de mapito, test je of je systeem gaat werken in de toekomst en heb je er de volgende keer al meer ervaring mee.

Zelf zou ik dit keer voor gelijk in de mapito gaan. Hebben is hebben, en hoe minder risico hoe beter.

 

En als ik zoals jij een apart tentje zou hebben, zou ik ook eens kijken of je niet zelf wat moeders zou kunnen neerzetten.

Is wel een hoop gedoe voor als je maar eens in de 8 tot weken stekken nodig hebt, maar een hok dat nu blijkbaar al te lang leegstaat, is ook niet fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat erom dat je haze de ruimte geeft 9 per m2 is ideaal zeggen ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houdt meestal 15 per lamp aan maar is ook 1.2 x1.2 dus zit aardig in de buurt wat jij zei kapitein.

25 per m2 dat wordt gegarandeerd een hoop fluffy toppen, tenzij je bv niet voor groeit.

Maar ook daar zie ik weinig voordeel in ten opzichte van dat weekje extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ph34r: Camera kapoetski, of nu al bezoek gehad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...