Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

upheaval

3x White Rhino 1x White Widow 600watt hps

Recommended Posts

Up.

Naar wat ik van Cees begreep heeft het sowieso geen zin, om dit in het eindstadium nog toe te voegen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kalk hier in het kraanwater aan deze kant in België.  Ik weet nu niet echt als dat nadelig is voor de dames. Hier smaakt het kraanwater best ok. Is wel nogal regio gebonden. Ziet er goed uit, ik ga de experimenten volgen. Interessant,  aanvullend met de ervaringen! Ik denk ook over te stappen zoals @vakman aanrade om zelf een "dressing" te maken. Zodat ik niet meer moet bijvoeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@upheaval,

Als je echt wilt testen moet je dit al niet met zaadplanten doen en ook meteen van punt 0:innocent: je zou dan echt stekken moeten hebben. 

Ook zou 1 ronde niet echt perse iets zeggen, je zou dan meerdere ronden met de zelfde stekken/klimaat/meststof moeten doen om er echt zeker van te kunnen zeggen dat het iets doet :D

Maar ik weet niet of jij of @greentjeonatriphet zo ver willen testen :innocent:

Gr, X 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Kees A said:

Ben maar blij.

Die gekte van die CO2 tabs slaat hopelijk niet over naar dit forum.

Op het 'andere' forum mag je er niks van zeggen, maar het is totaal wetenschappelijke onzin.

CO2 doet wel iets met je wortels, maar niet datgene wat de producenten beweren. Wortels kunnen nu eenmaal geen CO2 opnemen zoals blad dat doet.

Die SpeesCees zegt ook steeds dat ie er niet aan verbonden is, dus hij lijkt objectief. Maar ondertussen is het ene bedrijf van zijn neef....

SpeesCees zit waarschijnlijk weer eens op zwart zaad en hoopt een paar gewillige slachtoffers te scoren.

Ondertussen iedereen schofferend die het niet met hem eens is.

 

12 hours ago, greentjeonatrip said:

Dat is ontzettend jammer dat jij dat al jaren verkondigt Kees, want in mijn beleving zit jij er al al die jaren naast.

Correctie. je formuleert de tekst zodanig, dat ik er grotendeels in mee kan gaan.

Ik denk wel dat bij de juiste toepassing, onder de juiste condities, de meeropbrengst van betekenis kan zijn.

Rataplan gaf hiervoor de eerste aanleiding.

Atmo gaf de doorslag.

 

Kees. Ik moet teksten altijd 2x lezen en je hebt ook helemaal niets verkeerd gezegd. Dit had vooral te maken met dat ik daarna las dat je de opname van co² in relatie tot het blad beschreef. Excuus.

Wat producenten beweren, daar is niet eens mijn aandacht naar uitgegaan.

Als Cees het zou moeten overleven van een paar mensen die misschien wat tabs kopen...:lol:

Dat schofferen. Ik heb in ieder geval niet die ervaring met hem. Ik denk ook dat het een beetje te maken heeft met hoe de tegenpartij zich opstelt, beter gezegd, hoe de tegenpartij opent.

Die tegenpartij opende met "de grootste flauwekul ooit en geldklopperij van de bovenste plank".....nou lekker dan. In een ander topic werd gezegd dat wortels niet eens in staat zijn om co² op te nemen en daar kwam vervolgens ook weer een pittige, vermakelijke bijdrage uit. Ik vond het "not done" dat die berichten verwijderd waren, maar het is zoals het is. Wat ik in ieder geval kon opmaken op eu, is dat Cees in mijn ogen in ieder geval niet de aanstichter is geweest, maar zich van meet af aan wel moest verdedigen, maar voor zover dat al interessant is, moeten mensen dat vooral lekker zelf gaan invullen.

Het enigste wat ik heb gedaan, is kijken in het verlengde van die Russen, of de wortels nu gewoon wél of niet in staat zijn om co² op te nemen. Wat daarbij de marge is, vind ik niet eens interessant. https://nph.onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1469-8137.1993.tb03880.x

Onder in die pdf staan nog een hoop verwijzingen naar andere studies.

Sannie heeft zich ooit laten ontvallen dat wortels niet in staat zijn om co² op te nemen, met flink wat uitroeptekens. Voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om de verhouding tot de opname, die via het blad geschiedt, maar puur of de opname mogelijk is.

Zo bescheiden als ik Atmo heb leren ervaren, zo bescheiden is hij ook in zijn antwoord, maar laat in mijn ogen wel een tegengeluid horen, waar ik op basis van mijn eigen research het mee eens ben...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het prima dat mensen glashard beweren dat opname niet mogelijk is via de wortels. Zoals je zegt, het is een forum en een ieder mag zijn mening verkondigen.

Ik trek in ieder geval een andere conclusie dan anderen. Voor de rest, ben ik ook maar gewoon een leek en zijn er ook simpelweg veel zaken die mij boven de pet gaan.

Ik had er afgelopen week ook een dikke kop van gekregen Kees en ik ga het ook zeker niet verder onderbouwen dan dit. Ik ben daar klaar mee.

Wat ik vooral jammer vind en vond, is de manier waarop discussies vaak ontstaan, waarbij mensen van meet af aan vol in de aanval gaan, maar waarbij in mijn ogen echt al een basis van fatsoen ontbreekt. Kritisch kijken, hulde, hulde, want daar komen ook vaak mooie dingen uit en ik denk ook dat dat de insteek moet zijn, alleen de manier waarop het bij sommigen aanvangt, nodigt niet meteen uit om daar constructief op in te haken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben daarna wat achtergrondinfo gaan opzoeken over ervaringen van mensen met die tabs...

 

Jij zult Rataplan ongetwijfeld beter kennen als ik. Je zult hem  misschien zelfs ontmoet hebben (ik weet het niet). Ik ken hem alleen maar van zijn manier van testen en de verslaggeving die daar vervolgens uitrolt. Zijn comments nodigen mij in ieder geval uit om het eens te proberen.

Daarna nog  comments van een zekere Dagobert, hoewel in die betreffende ronde, hij ook voor het eerst organisch gaat, wat het natuurlijk ook lastig maakt om daar een waarde aan te plakken..

 

 

Daarna vond ik nog een leuk verslag van iemand, die er enthousiast over was.

https://www.wiet-info.nl/forum/testen-product-review/no-mercy-co2-tablet-testverslag-voor-dutch-head-shop-1916/

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

 

Als je echt wilt testen moet je dit al niet met zaadplanten doen en ook meteen van punt 0:innocent: je zou dan echt stekken moeten hebben. 

Heb jij het hier nu over het testen in relatie tot tabs ? Ik begrijp het niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip,

Ja ik bedoel de tabs die je wilt testen I.C.M. de planten :innocent: 

Als je die tabs wilt gebruiken en wilt testen met de planten moet je alles zo uniform houden zodat je duidelijke verschillen kunt zien in het eind resultaat.

Je wilde die tabs toch aan de grond toevoegen/mengen met water? Of sla ik nu compleet de plank mis:rofl zo had ik het namelijk begrepen? 

Gr, X 

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooooh, nu begrijp ik het :D

Nee Xaim, de testen die ik doe zijn vaak verre van representatief :lol:

Ik knal er 'gewoon' 4 zaadplanten in en 2 stuks behandel ik met die tabs.

Ik heb dat vorige ronde trouwens goed gemerkt met die Black Domina. dat waren echt 4 totaal verschillende meisjes inderdaad :angry:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up, for the record...

Met die hittegolf bedoelde ik dat je dan 'extra' wat voorzichtiger zou kunnen zijn met voeding, omdat ze dan in verhouding wat meer water willen.

Maar ik denk dat je dat vast wel weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, sorry voor mijn onduidelijkheid:head_hurts_kr:

Aah ke, ik dacht je wilt het echt goed  wilde gaan testen met stekken en alles zo uniform mogelijk te houden :innocent: maar dan alsnog ben ik benieuwd hoe de planten er op reageren :D

Ik neem aan dat je dan een verslagje bij gaat houden zodat iedereen gezellig mee kan genieten? :whistle:

Ja zaadplanten kunnen inderdaad erg verschillend zijn, maar dat is juist het leuke van de zaadplanten:D

Daarin tegen zijn stekken altijd tegelijk klaar en hebben ze de zelfde eigenschappen:innocent:dat is voor testen of constante opbrengst van planten perfect. 

Maar als iedereen altijd zoveel mogelijk van hun planten af wilt halen, waarom gebruik je dan geen stekken waarvan de moeder 1kg per plant oplevert (bewijze van) :whistle:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, greentjeonatrip said:

Ik vind het prima dat mensen glashard beweren dat opname niet mogelijk is via de wortels. Zoals je zegt, het is een forum en een ieder mag zijn mening verkondigen.

Ik trek in ieder geval een andere conclusie dan anderen. Voor de rest, ben ik ook maar gewoon een leek en zijn er ook simpelweg veel zaken die mij boven de pet gaan.

Ik had er afgelopen week ook een dikke kop van gekregen Kees en ik ga het ook zeker niet verder onderbouwen dan dit. Ik ben daar klaar mee.

Wat ik vooral jammer vind en vond, is de manier waarop discussies vaak ontstaan, waarbij mensen van meet af aan vol in de aanval gaan, maar waarbij in mijn ogen echt al een basis van fatsoen ontbreekt. Kritisch kijken, hulde, hulde, want daar komen ook vaak mooie dingen uit en ik denk ook dat dat de insteek moet zijn, alleen de manier waarop het bij sommigen aanvangt, nodigt niet meteen uit om daar constructief op in te haken.

Glashelder zou ik het niet durven beweren, daar is mijn kennis te gering voor, trouwens ook goed dat er mensen zoals u zijn, die de mainstream niet volgen. Het zijn de anders denkende die meestal de revolutie ontketenen. :D

Ik vind nog niet echt bewijs, maar ga het ook niet afbreken. Want niet alles is zomaar aantoonbaar ook zonder degelijk onderzoek. Dus nogmaals fijn dat er dan wel mensen zijn die het proberen, aandehand daarvan kan ik mijn mening ook hervormen of aanhouden. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Xaim said:

Haha, sorry voor mijn onduidelijkheid:head_hurts_kr:

Aah ke, ik dacht je wilt het echt goed  wilde gaan testen met stekken en alles zo uniform mogelijk te houden :innocent: maar dan alsnog ben ik benieuwd hoe de planten er op reageren :D

Stekken en uniform houden ?

:lol:

Ik ben nog lang niet zover als jullie X.

Ik  heb destijds hemel en aarde moeten bewegen om uberhaupt een plantje te mogen kweken in ons huis.:rofl

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fearghus.

Het gaat ineens allemaal zo snel hier in dit topic :lol:

Ik weet niet of jij misschien dacht dat het betrekking had op jou. Als jij dat dacht, dat was zeer zeker niet het geval.

Ik heb de afgelopen dagen een shitload aan comments gevolgd over die tabs en dat betrof vooral uitspraken van veel mensen, die dat jaren geleden gedaan hebben.

De manier waarop veel van die uitspraken tot stand kwamen vond ik ronduit misselijkmakend en soms hilarisch. Hieruit begreep ik ook de afgelopen dagen dat er schijnbaar irritatie moet zijn geweest destijds, tussen Cees en anderen. Ik heb daar helemaal niets mee, omdat ik niet uit dat tijdvak kom, ik heb persoonlijk zelf, never nooit slechte ervaringen gehad met anderen en ik vooral kijk naar de positieve mogelijkheden.

Ik begrijp zeker de kritiek vanuit commercie en al helemaal als de materie complex is, maar waar vind je tegenwoordig geen commercie...

Ik heb af en toe de vervelende neiging om theorie in de  praktijk te testen.

Edit.

Ik kopieer hieronder ook even de comment die ik zelf plaatste op een ander forum, nadat ik het een en ander had uitgezocht.

"Wat mij daar ook wel duidelijk in wordt, is dat daar gewoon nog veel meer onderzoek in gedaan dient te worden en er werden vaak gewassen in beschreven die ik niet in mijn kweekruimte heb.

Voor mij is dat ook gewoon de vraag niet. De vraag die ik mij stel, is wat de meerwaarde in opbrengst zou kunnen zijn door het gebruik van tabs in een vergelijkende kweek. Dit is zeker iets wat ik ga testen".

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

Maar als iedereen altijd zoveel mogelijk van hun planten af wilt halen, waarom gebruik je dan geen stekken waarvan de moeder 1kg per plant oplevert (bewijze van) :whistle:

Gr, X

Ik ben gewoon nog niet zover X.

Ik heb pas geleden wel al iets aangeschaft om een moederplant te gaan houden (ik kom verdomme niet op de naam:lol:), maar als het gaat om moederplant, stekken, stekken snijden, onderhoud........heb ik nog veel te leren.

Qua werk vind er binnenkort ook een verschuiving plaats, met meer verantwoordelijkheid.

Ik houd er rekening mee, dat mijn periode op wf erop zit, dat zou nog weleens sneller kunnen gebeuren dan mij lief is.....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip,

Geduld is het mooiste wat er is, maar ook het meest vervelende:D Niks is fout hé, maar het kan altijd beter en iedereen heeft zijn eigen manieren waar ze bij zweren, die heb ik zelf ook:rofl

Door inderdaad dingen te proberen en uit te zoeken (voor jezelf of anderen), stuit je altijd op mooie ontwikkelingen. Ik ben zelf ook altijd van het proberen, ben niet voor 1 gat te vangen :whistle:

Maar zo ontwikkel je je eigen kweekstyle en je hebt altijd mensen die er wel of niet voor zijn. En beide zijn goed hé, je moet doen waar JIJ je als kweker goed bij voelt:tu

Qua werk of de thuis situatie? 

Ga je dan de hele hobby opdoeken of puur alleen het WF gedeelte?

 

Maar moeder/stekken/stekken maken, als je dat gedaan hebt lach je je helemaal kapot hoe makkelijk het is :rofliedereen doet het alsof het hoger wiskunde is, maar het is echt heel makkelijk. De ene plant worteld wel iets moeilijker dan de ander, of helemaal niet, maar 9 van de 10x ligt dat aan de genetica I.P.V. de kweker zelf:tu

Mocht je tips willen, just ask:D

 

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij gaat het om het volgende:

SpeesCees, NoMercy en anderen die tabs produceren, claimen dat de CO2 opname door de wortels plaatsvindt op een zelfde manier als blad dat doet; dat deze manier effectiever is dan CO2 toevoeging in de lucht; dat het een goedkope manier is om je planten de extra CO2 te geven. Dat is hun claim.

Daarvan durf ik te beweren dat dit onzin is. Daarvoor hoef ik niet zelf te testen. Maar inmiddels genoeg gelezen hierover. De producenten van de tabs weten dit ook. Het zijn gewoon oplichters. Harde woorden, maar zij horen thuis in de hoek 'veelbelovende vetverbranders' en 'magnetische armbanden'.

Dat CO2 in je medium een gunstige invloed kan hebben op de ontwikkeling van je wortelstelsel, is een andere discussie. Daar is onderzoek naar gedaan, en daar komen veelbelovende resultaten naar boven. Dus Rataplan en Atmosphere hebben wellicht door het gebruik van de tabs een beter ontwikkeld wortelstelsel gekregen. Of door de CO2 is de pH veranderd, waardoor bepaalde elementen beter opgenomen werden en daardoor hun kwantiteit of kwaliteit verbeterde. Dat zou best kunnen. Het zijn geen koekenbakkers en ook geen schreeuwers zoals Cees.

 

In de link naar het wetenschappelijk onderzoek die Greentjeonatrip komt dit ook naar voren.

Ik heb een stukje vertaald met Google Translate, dus het is niet super-zorgvuldig

image.png.ea966491840928e8a50db9cf9b9066ea.png

 

(Waarom ik dit alleen als afbeelding geplaatst krijg, is me een raadsel. Maar het is leesbaar.

 

Voor degene die denken dat SpeesCees & Co zich baseren op wetenschappelijke documenten; lees ook eens goed de 3de paragraaf in de link.

Daarin staat keer op keer uit al die onderzoeken blijkt dat CO2 opname via de wortels weliswaar plaats zou kunnen vinden, maar dat het meer een bijproduct is van de andere stoffen die opgenomen worden. Ook staat er dat het verwaarloosbaar is. Enkele planten uitgezonderd. 

Cees schermt ook nog ergens met Russisch onderzoek, maar in de link wordt hierover (als Cees tenminste hetzelfde onderzoek bedoeld) gezegd dat het onderzoek van de Russen door geen enkel ander onderzoek bevestigd wordt. Waarmee het niet direct onwaar is, maar de meeste belangrijke onderzoeken (En CO2 opname door wortels zou baanbrekend zijn) worden door andere wetenschappers gekopieerd om te kijken of men het echt bij het rechte eind heeft. 

 

Kortom: De tabs zijn - IMHO - onzin voor wat betreft de claim die de producenten neerleggen, maar wel zouden de tabs kunnen bijdragen tot verbetering op andere vlakken.

Dan zou je zeggen: 'Nou, dat is toch ook goed?' Ja, maar dan zijn er wellicht wel eenvoudigere manieren om hetzelfde te bereiken. Goedkopere, betere, effectievere. 

Als 1% van de CO2 opname via de wortels wordt opgenomen, dan hebben we het over 4 ppm gemiddeld. Dan is het dus al effectiever om zelf een par minuutjes in je hok te gaan staan, en een beetje bewegen. Dan zie je de CO2 waarden al snel oplopen tot boven de 1000 ppm (als je hok niet al te groot is natuurlijk). Goedkoper, sneller, effectiever en leuker!

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, greentjeonatrip said:

Nog 1 ding over je waterhuishouding. Dit, omdat ik even spiekte in je vorige topic.

Je weet dat in de laatste fase je planten steeds minder water willen drinken. De bladeren worden geler, vallen af, toppen vol met water. etc.....

Blijf in deze fase dan ook goed je planten bekijken en anticipeer met de hoeveelheid, per keer dat je de watergift doet en probeer dit geleidelijk aan af te bouwen.

In die laatste fase snakken je planten naar steeds meer zuurstof, naar het zuurstof in je medium. Anticipeer daar op.

Minimaal 5 dagen voor de oogst geef ik persoonlijk al geen water meer mee. Uiteraard vult een ieder dit voor zichzelf in...

Edit. Hangt natuurlijk ook van het klimaat af en het gewenste droogproces...

 

11 hours ago, upheaval said:

Ik ben ook geen expert op t gebied van wortels maar ik heb t ook vaker gelezen dat de wortels ofwel co2 opnemen en omzetten in o2 of juist andersom..

Ook greenhouse geeft advies in bepaalde weken van de bloei te spoelen en dan laten uitdrogen zodat de zuurstof goed bij de wortels kan voor de explosieve groei van de toppen.

Ik ga t voor de zekerheid toch bestellen en op 1 plant testen.. heb 2 white rhinos staan die heel erg op elkaar lijken ook de grote van de toppen en aantal grote toppen is t zelfde.. wie weet kan ik verschil zien met de oogst..

 

Jeetje......nu maak ik ineens een andere 'klik' :lol:

Met die explosieve groei van de toppen, zal toch vast wel meevallen :rofl

Als het niet teveel moeite kost, zou je dan eens een linkje van die greenhouse erop willen gooien ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Kees A said:

Kortom: De tabs zijn - IMHO - onzin voor wat betreft de claim die de producenten neerleggen, maar wel zouden de tabs kunnen bijdragen tot verbetering op andere vlakken.

Mee eens. Zo sta ik er eigenlijk altijd wel in, bij vrijwel alle aankopen die ik doe en weeg ik het af tegen de investering.

Bedankt voor je bijdrage Kees en de tijd die je eraan spendeert. 

Xaim. Werk en privé.

Ik weet niet wat de toekomst brengt.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Xaim said:

@upheaval,

Als je echt wilt testen moet je dit al niet met zaadplanten doen en ook meteen van punt 0:innocent: je zou dan echt stekken moeten hebben. 

Ook zou 1 ronde niet echt perse iets zeggen, je zou dan meerdere ronden met de zelfde stekken/klimaat/meststof moeten doen om er echt zeker van te kunnen zeggen dat het iets doet :D

Maar ik weet niet of jij of @greentjeonatriphet zo ver willen testen :innocent:

Gr, X 

 

 

 

Dat wel maar dat is voor als ik extra ruimtes heb, dan wil ik ook gaan experimenteren met moederplant en stekken ervan halen..

Denk dat ik dat ga doen met het zaadje dat ik uit de kalashnikova heb gehaald, die is ondertussen op maar dat was een lekkere pheno die ik graag terug zie komen..

Wil wel weer terug 4 plantjes van die zetten als ik een kleinere tent heb gekocht om haar daar als moeder te plaatsen weet niet hoeveel rondes je kan draaien van een moeder maar ik wil dat wel testen.

Ik wil zo beetje zoals jou die 2 bloeiruimtes en een groei/moeder ruimte.. dan kan ik 1 tent opofferen voor de kalashnikovas en andere tent een ander soortje of ook gewoon de kalashnikovas maar dan zonder co2 tabs.

1 hour ago, greentjeonatrip said:

 

Jeetje......nu maak ik ineens een andere 'klik' :lol:

Met die explosieve groei van de toppen, zal toch vast wel meevallen :rofl

Als het niet teveel moeite kost, zou je dan eens een linkje van die greenhouse erop willen gooien ?

Deze is wekelijkse updates 2 planten 1 op aarde en 1 op hydro.. wel enorm verschil die hydro..

Maar ik hoor t vaker terug in hun videos en op hun site, maar ik ben van t principe dat ik t zelf wil testen alle beweringen die redelijk goed onderbouwd kunnen kunnen heel snel aannemelijk worden..

zelfde als de aarde is plat videos kijk er maar lang genoeg na en klinkt t vanzelf overtuigend:rofl 

Je hebt eenmaal voorstanders en tegenstanders van bepaalde ideeën en dat vind ik nou juist mooi.. want als iedereen het met elkaar eens is dan, word er niks getest en ook niet verder gedacht.

Het zijn juist die knappe koppen die ervoor openstaan die ondanks beter weten dingen toch proberen en zo op nieuwe bevindingen komen, en naar mijn idee bevinden die knappe koppen zich ook hier op t forum!:nerd

Blijft wel een prachtige discussie, harde kritiek met onderbouwingen zonder elkaar te schofferen. Had niet anders verwacht van ons soort mens(haha tenzij de wiet op is dan gaan de hellpoorten open:evil::rofl

Ik ga er ook in mee dat t onlogisch klinkt dat t veel zal uitmaken op de opbrengst etc.. en dat de wortels waarschijnlijk geen co2 opnemen maar toch neemt t niet weg dat je t niet moet proberen.. 

Edited by upheaval
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, greentjeonatrip said:

Mee eens. Zo sta ik er eigenlijk altijd wel in, bij vrijwel alle aankopen die ik doe en weeg ik het af tegen de investering.

Bedankt voor je bijdrage Kees en de tijd die je eraan spendeert. 

Xaim. Werk en privé.

Ik weet niet wat de toekomst brengt.

 

 

 

Ikzelf ben er een beetje nieuw in en voel me net een kleine jochie op ontdekkingsreis.. kosten bekijk ik zijn ze overdreven sla ik t even over, zijn ze redelijk of bijna niks dan denk ik er niet lang over na om te proberen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Voor mij gaat het om het volgende:

SpeesCees, NoMercy en anderen die tabs produceren, claimen dat de CO2 opname door de wortels plaatsvindt op een zelfde manier als blad dat doet; dat deze manier effectiever is dan CO2 toevoeging in de lucht; dat het een goedkope manier is om je planten de extra CO2 te geven. Dat is hun claim.

Daarvan durf ik te beweren dat dit onzin is. Daarvoor hoef ik niet zelf te testen. Maar inmiddels genoeg gelezen hierover. De producenten van de tabs weten dit ook. Het zijn gewoon oplichters. Harde woorden, maar zij horen thuis in de hoek 'veelbelovende vetverbranders' en 'magnetische armbanden'.

Dat CO2 in je medium een gunstige invloed kan hebben op de ontwikkeling van je wortelstelsel, is een andere discussie. Daar is onderzoek naar gedaan, en daar komen veelbelovende resultaten naar boven. Dus Rataplan en Atmosphere hebben wellicht door het gebruik van de tabs een beter ontwikkeld wortelstelsel gekregen. Of door de CO2 is de pH veranderd, waardoor bepaalde elementen beter opgenomen werden en daardoor hun kwantiteit of kwaliteit verbeterde. Dat zou best kunnen. Het zijn geen koekenbakkers en ook geen schreeuwers zoals Cees.

Ikzelf ben er ook niet van overtuigd dat t wat zal uitmaken en kan me zeker voorstellen dat t een commerciele truck is (kan me daar wel in plaatsen zou hetzelfde beweren als ik die dingen zou verkopen, dan zou ik ook iedereen afbranden die me tegenspreekt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip nee hoor. :D Eindelijk een interessante discussie zonder dat er over en weer wordt gegooid met namen en verwijten. Discussies zijn gezind en leer je veel uit, als het met respect gebeurd ten minste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Fearghus said:

@greentjeonatrip nee hoor. :D Eindelijk een interessante discussie zonder dat er over en weer wordt gegooid met namen en verwijten. Discussies zijn gezind en leer je veel uit, als het met respect gebeurd ten minste. 

Inderdaad beter kun je t niet krijgen vooral als kijker zijn er veel lessen te trekken of bevestigingen te krijgen hoe je zelf over bepaalde dingen dacht

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is het jongens

Likes zijn op.

Laat je eigen brein niet in de steek (maar dat zit wel goed bij jullie)

Greentje............out.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...