Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Attitude

Daks TL lamp, goed?

Recommended Posts

Ik heb deze 120cm 36 watt (coolwhite) (33) TL lamp net gekocht alleen is dit een goeie??

 

(Lamp rechts boven)

p04dgn05_05.jpg

 

K hoor eht graag ff van iemand :verrygood

 

 

 

(misschien moet dit naar indoor twijvelde een beetje over...)

 

Gr Joost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep ,ik ga der ook 2 of 3 aanschaffen voor mijn eerstvolgende kweek (zaden)om te ontkiemen en voor te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic berichten verwijdert.

idd verplaatst naar indoor vragen.

titel aangepast.

 

volgens mij zijn ze wel oke, atmo prees ze aan :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 36 watters zijn net zo duur als de 18 watters. Best gek eigenlijk . Ik heb er dan ook 4 van 36 gekocht . Het VSA dat erin zit ,daar kun je ook 2 buizen van 18 watt op aansluiten, ik wou namelijk veel korte buizen hebben.

 

Er zitten altijd tl 33 in , dat is best jammer want er zijn betere zoals de 840 en 830

die geven meer lumen per watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , dat wel maar er zijn andere die meer licht geven in dezelfde kleur .

 

Via marktplaats kun je vaak partijtjes tl armaturen kopen , zijn vaak uit kantoren gehaalt enzo , is vaak niet duur . Als je serieus wilt belichten voor het kweken dan moet je in ieder geval veel TL's hebben . Dat geldt overigens niet voor het wortelen van stekken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het heeeeel simpel wel met belichting uren rekening houden verder niks ze staan nu in de groei 2 dagen en heb het zo gedaan. Zou dit een beetje werken of helemaal niet...

 

Mijn opstelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaaaaaie vandaag hebben ze voor het eerst het licht gezien 2 dagen na dat ik ze gepot hebt...ze zijn nu een ruime centimeter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de tl's er makkelijk 2 cm vanaf hangen !

is het meest effectief en ze schieten niet door !

 

Gr Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

de TL's hangen er nu 7 cm boven en de plantjes zijn vandaag al 2.5 cm gegroeit...vooral in de nacht zijn ze flink bezig geweest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mikeh zegt zou ik zeker serieus nemen, Je licht moet er zo dicht mogelijk op ,als de plantjes maar niet te warm worden . In het begin moeten zaailingen vooral in de breedte gaan groeien en niet in de hoogte ,daarvoor moet de lamp er dicht op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal m zo ff lager hangen zo'n TL balk geeft bijna geen warmte dus die 2cm zal zeker wel haalbaar zijn...

 

 

EDIT

 

Ik heb net de lamp naar beneden gehaald alleen dichter als 4cm boven het plantje lukt niet omdat de rand van de pot er dan tegen aan komt...???probleem???

 

Ik kweek trouwens in dit: Culvita Potgrond met brokjes Ierse turf, spagnumturf en doorvroren zwartveen.

Door de grovere, extra luchtige samenstelling krijgen planten nog betere omstandigheden om het wortelgestel optimaal te ontwikkelen.

Als bemesting is een speciale gecoate meststof toegevoegd. Dit is een N.P.K meststof met spoorelementen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...