Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Marky

Verbruik oude apparaten

Recommended Posts

Ik heb in de afgelopen jaren gekweekt onder nieuwe 250 en 400 W HPS lampen maar met verouderde apparatuur(VSA en buisventilator). Ik had in die tijd een veel hoger stroomverbruik waarschijnlijk door de oudere apparatuur. Tegenwoordig heb ik een led lamp maar nog steeds dezelfde buisventilator. Zijn er mensen weten of een buisventilator zoals bijvoorbeeld een magnetische VSA ook heel erg veel meer stroom verbruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat de buisventilatoren in de loop der tijd zo zijn verbeterd dat ze efficienter zijn (bijv. lichtere bladen, lichter materiaal) en daardoor minder stroom gebruiken. Maar denk dat dat verschil niet ontzettend groot is, overigens trekken buisventilatoren niet zoveel stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je door overstappen van hps naar led een formaat kleiner kan gaan in afzuiging (zul je eens moeten bekijken :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, verbruik word hoger naarmate je in de buurt van einde levensduur komt zoals voor elk apparaat met bewegende onderdelen.

zijn die onderdelen van metaal is de slijtage hoger dan bij plastic

je kunt via de sticker in/op de fan eea te weten komen of via i-net zoeken op typenummer en dan via een steek je stekker erin en meet hoeveel dit apparaat gebruikt meter checken of vervangen nodig is.

ze verbruiken niet veel maar als je 24/7 een wattje of 5 verbruikt tikt dat toch aan over een jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://onlinetopgarden.com/nl/gt-regelbare-buisventilator-400m3-125mm?channable=e37015.T1RHTkw4MTM1&gclid=EAIaIQobChMI86T8vNDp4QIVEuJ3Ch1enQYUEAQYASABEgInNfD_BwE

Ik heb een soort gelijke buisventilator als in de link hierboven. Verbruikt maar 60W maar heb deze al een jaar of 5. Vroeg mij dus idd af hoeveel meer dit zou kunnen worden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...