Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NewWeed

Wat is nodig voor open grond?

Recommended Posts

Ik wil binnenkort mijn plantjes planten in de open grond, maar nou vroeg ik mij af wat hier precies voor nodig is? Is het bijvoorbeeld al voldoende om de grond om te spitten, zo ja hoe ver van te voren moet dit? Of zijn er nog dingen die toegevoegd moeten worden, bijvoorbeeld zelf aarde neerleggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond losmaken  minstens een spade diep,   daar kan je grondverbeteraar of nog beter zelfgemaakte compost onder mengen , hoe meer je het luchtig en los maakt hoe beter.  

je kan natuurlijk ook meststoffen inmengen, bloedmeel beendermeel guano ,  maar je kan ook  simpelweg blauwe korrel gebruiken zoals in de moestuin soms gebeurt. heel voorzichtig hiermee , verbranding treed snel op, beter te weinig dan te veel. af en toe een handje korrels  en dan eens water geven. experimenteren zal je moeten doen, en inspecteren op bugs, al heb ik nooit last gehad ,,eens een paar gaatjes in een blad is normaal. 

 men dikste stammen  en hoogste planten had ik  bovenop de compost hoop staan.  deze moet wel goed rijp zijn , 

ook gewoon in de tuingrond met wat koemestkorrels heb je al resultaat . cannabis heeft in de "vrije" natuur helemaal niet de behoefte aan dure middeltjes en flesjes,  

onder kunstlicht is het een ander verhaal, daar is een plant geforceerd , het is dan elke dag  volle zon en de juiste temperatuur en net genoeg wind en vochtigheid,  alles gaat dan in sneltempo ... 

dus in de tuin is het allemaal veel relaxter,  in het begin opletten voor slakken en als er toppen in staan opletten voor rupsen die soms diep in de buds gaan zitten,  ,

en geduld, oogsten doe je pas als je de harsbolletjes goed inspecteert met een loupe.  de bloemhaartjes  truc vind ik voor buiten niet ideaal , deze verkleuren ook van de regen en de dauw,  dus controleer de hars .  en voorzie een groooooote droogruimte ,  buds zo dik als een pols en planten van drie meter :) :) 

belangrijk is dat je een echte buitenplant gebruikt.  ivm schimmel , toprot etc   de meeste schade komt door de wind,  heelder armen waaien af en breken eens de toppen gewicht krijgen

nu, ik heb meer dan 15 jaar niet gekweekt en de plant die ik wou vond ik niet in feminised zaad.( early girl  deed het bij mij altijd zonder schimmel of toprot) dus ik heb nu een mix van wat vanalles geplant,  ik heb nu ook  overwegend sativa strains geprobeert en enkele autoflowers, die volgens de zaadleverancier allemaal resistent zijn.  

bij mij is het een mix van potgrond compost en tuinaarde geworden,   en enkele  indicas gaan gewoon de volle grond in tussen de brandnetels  aan een verlaten bosrand omdat de tuin plekjes al bezet zijn met sativa's  

 

o ja, en hang oorwormpotjes op , maak bijenhotels ,  nestkastjes voor de vogels , als je goed bent voor de natuur is de natuur goed voor jou.  

 

 

 

Edited by social distortion
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...