Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hoho

buffertape vraagje

Recommended Posts

Ik gebruik de buffertaps van sannie in een bak met 70 liter aarde, waar ik ze ongeveer 5 cm in de grond heb gedrukt .

Nu geef ik alleen niet van boven water maar via een buis van onderen water  , werken de taps dan wel goed of moet ik ze er dan dieper in drukken.

De reden dat ik van onder water geef is omdat ik de bovenlaag van mijn grondje  droog wil houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hoho,

Je kunt beter dan van boven af wateren. Het idee is dat het water wat je boven in de pot gooit naar beneden stroomt met de meststoffen. 

Waarom wil je de aarde bovenin droog houden? 

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen de vouwmuggen 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft meerdere functies, je hebt minder kans op de varenrouw mug  , minder schommeling in luchtvochtigheid en een lagere luchtvochtigheid

ik vind het prettig water geven ik heb een 40 mm pvc buis met meerdere kleine gaatjes en een bocht er in die boven de grond uitkomt daar kan ik zo mijn fles op zetten. 

Misschien kan ik het oplossen door de tabs er dieper in te doen bv op de hoogte van de buis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien was het beter geweest deze poost in sannies corner te zetten  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hoho,

Rouwvaren mug komt er niet zomaar, wat voor soort grond gebruik je? 

Ik zal inderdaad de tabletten lager in de grond steken als je van onder water gaat geven. 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hoho

ik heb een zelf gemaakt grondje van biologische potgrond gemengd met wormenmest en perliet ,  70 liter in totaal .

En idd komt de varenrouw mug niet vanzelf , maar voorkomen is beter als genezen .En dan Hebben we de andere voordelen nog van vanonder water geven.

Ik heb ze nog wat dieper gedrukt en we zullen het zien. 

De tensio meter staat op 100 en de zaailingen zien er mooi uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/22/2019 at 7:05 PM, hoho said:

Het heeft meerdere functies, je hebt minder kans op de varenrouw mug  , minder schommeling in luchtvochtigheid en een lagere luchtvochtigheid

En precies dat effect heb je ook gewoon als je een toplaag maakt van metsel/rivierenzand, waarbij je bodemtemp ook nog minder schommelt.....en je kunt dan ook gewoon eens van bovenaf geven...

On 4/22/2019 at 7:52 PM, Xaim said:

@hoho,

Rouwvaren mug komt er niet zomaar, wat voor soort grond gebruik je? 

Ik kreeg de Varenrouw gratis bij mijn Promix.

46 minutes ago, Guest hoho said:

ik heb een zelf gemaakt grondje van biologische potgrond gemengd met wormenmest 

 

Altijd goeie shit die wormenmest, ook voor de varenrouw, lijkt me ...:D

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...