Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

White widow onder spydr

Recommended Posts

Kan altijd natuurlijk, maar het lijkt er niet op dat je plant heel veel reserves heeft in het blad, ik vind de ze namelijk vrij licht qua kleur:rolleyes:

Je moet natuurlijk doen waar jij je het beste bij voelt, ik geef alleen advies, wat je er mee doet is uiteraard jouw eigen beslissing :tu

Ik zou sowieso nog een week voeden en daarna kijken in welk stadium ze zitten. Je zou het zelfs per dag kunnen kijken, maar zo snel zal het nog niet gaan:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Xaim. Ik ga ze zeker nog even door laten voeden dan? 

Maar heb het idee dat mn rfx helemaal ram vol zit met voeding omdat ik iedere keer korte periodes water geef. (12min per keer per dag, en daarna loopt het meteen weg,dus in totaal ongeveer 25min)  Toen ik na het knippen de vorige ronde  mn smartpots een beetje kneep en die voeding meten kwam ik op een EC uit van 3.1 ofzo 

Bij hoeveel dagen voor het einde geef jij alleen nog maar water ? En is dat bij aarde hetzelfde?

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn mn zaailingen , staan nu 10 dagen in die grote potten, gaat nog niet zo snel maar zien er wel redelijk uit. Volgens mij heb ik ook eindelijk eens goed ingewaterd (na 2x ellende), maar ook gaat een stuk makkelijker met een Bluelab.

Is huismerk white widow van wietzaadjes.nl

20190529_213833.jpg

20190529_213848.jpg

20190529_213759.jpg

20190529_213858.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net ff een smartpot opgetild ,emmer eronder ,en beetje in geknepen en water wat eruit kwam gemeten.  Er zat een EC in van 2,1. De voeding wat er dus in mijn rfx zit is EC 2.1   heb mn voedingsvat maar op 1.5 gelaten voor deze week.

Klopt het trouwens als je een watervat vult met alleen water dat dit heel veel ph-min kost om 'm op de goede ph van 5,8 te houden?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80,

Aarde is anders, ik geef pas voeding als ze het ECHT nodig hebben, meeste voeding zit bij mij al in de grond verwerkt.
Dit nemen de planten op als het beschikbaar is, aan het einde van de bloei op aarde worden mijn planten over het algemeen wat geler, ik voed namelijk bijna nooit bij.
Als ik moet voeden, voed ik 2 weken voor de oogst maar in de grond zit een grotere buffer die "constant" nieuwe voeding aanmaakt zolang er compost inzit.
Daar kan ik dus langer tijd mee rekken dan met minerale voeding.

Jij voed mineraal, dus het voedsel is direct beschikbaar wat je geeft, als je ook niets meer geeft is er dus ook direct niks meer beschikbaar voor de planten, tenzij er natuurlijk wat restanten in zitten.
Je kan ook eerst beginnen met minder te voeden en langzaam af te bouwen, maar net wat ik zeg, je planten lijken in mijn ogen nog lang niet klaar.

Ik denk dat jij je planten geel wilt laten trekken?
Deze week zou ik gewoon nog voeding geven zoals je deed, de volgende week zou je miss wat meer af kunnen bouwen.
Als je langzaam afbouwt qua voeding heb je het proces wat beter in handen, maar hou er wel rekening mee dat de planten nu nog druk bezig zijn met de top aanmaak:tu

op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven, dat kan vast iemand wel die mineraal kweekt.

Gr, X

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Xaim said:

@JackyH80,

Aarde is anders, ik geef pas voeding als ze het ECHT nodig hebben, meeste voeding zit bij mij al in de grond verwerkt.
Dit nemen de planten op als het beschikbaar is, aan het einde van de bloei op aarde worden mijn planten over het algemeen wat geler, ik voed namelijk bijna nooit bij.
Als ik moet voeden, voed ik 2 weken voor de oogst maar in de grond zit een grotere buffer die "constant" nieuwe voeding aanmaakt zolang er compost inzit.
Daar kan ik dus langer tijd mee rekken dan met minerale voeding.

Jij voed mineraal, dus het voedsel is direct beschikbaar wat je geeft, als je ook niets meer geeft is er dus ook direct niks meer beschikbaar voor de planten, tenzij er natuurlijk wat restanten in zitten.
Je kan ook eerst beginnen met minder te voeden en langzaam af te bouwen, maar net wat ik zeg, je planten lijken in mijn ogen nog lang niet klaar.

Ik denk dat jij je planten geel wilt laten trekken?
Deze week zou ik gewoon nog voeding geven zoals je deed, de volgende week zou je miss wat meer af kunnen bouwen.
Als je langzaam afbouwt qua voeding heb je het proces wat beter in handen, maar hou er wel rekening mee dat de planten nu nog druk bezig zijn met de top aanmaak:tu

op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven, dat kan vast iemand wel die mineraal kweekt.

Gr, X

 


 

Ja klopt ik moet idd de volgende keer minder op het begin geven maar het was alweer mis gegaan bij het inwateren.  Op het begin waren ze te licht dus dan ga je vanalles proberen terwijl het eigenlijk  het gewoon aan een blokkade ligt door verkeerde ph.

Moet zeggen die bluelab is echt een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedereen is meteen een "professonal", vallen en opstaan, zo is iedereen begonnen.
Als alles altijd maar goed gaat wordt het wel heel saai:rolleyes:, daarom is er altijd ruimte voor verbetering.
Schrijf de punten op die je gedurende kweek tegen bent gekomen en verbeter jezelf hier mee de volgende ronde:tu
Zodat je niet meer de fouten hoeft te maken, en zo steeds betere kwaliteit/kwantiteit krijgt:showoff:

De automatische pH/EC meter van bluelab?
Dat lijkt mij inderdaad op jouw manier van kweken een onmisbaar instrument:innocent:

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Xaim said:

Niet iedereen is meteen een "professonal", vallen en opstaan, zo is iedereen begonnen.
Als alles altijd maar goed gaat wordt het wel heel saai:rolleyes:, daarom is er altijd ruimte voor verbetering.
Schrijf de punten op die je gedurende kweek tegen bent gekomen en verbeter jezelf hier mee de volgende ronde:tu
Zodat je niet meer de fouten hoeft te maken, en zo steeds betere kwaliteit/kwantiteit krijgt:showoff:

De automatische pH/EC meter van bluelab?
Dat lijkt mij inderdaad op jouw manier van kweken een onmisbaar instrument:innocent:

Gr, X

Ja die automatische ph meter van bluelab, heerlijk ja.  Deze ronde kan een leuke ronde worden denk ik als de echte  dikte er nog in komt.  Dit is mn 2e hydro kweek, denk dat ik goed op weg ben. Volgende ronde moet knallen worden als ik eens kan beginnen zonder ph problemen.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80,

Zou je is een overview van je veldje willen maken i.p.v. alleen de toppen?:innocent:
Ben wel benieuwd hoe vol het staat:D
Beetje van schuin naar beneden zeg maar, zodat alles er mooi opstaat, of vraag ik wat onmogelijks?:rolleyes:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xiam iedere plant heeft minimaal 1 goede hoofdtop en nog wat goede kleinere toppen. Sommige hebben zelfs nog 4 goede kleinere toppen.

Maar over het algemeen zal het slechte begin me grammen gaan kosten denk ik, zou verder niet weten waar het mis zou zijn gegaan.

20190530_192138.jpg

20190530_192130.jpg

20190530_192114.jpg

20190530_192120.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik alles zo zie zal het mij niet verbazen als je zeker in de buurt van de 1 op 1 gaat komen!:innocent:
Maar geef ze sowieso nog een paar weken, nog even goed aandikken:tu

Tip: Probeer bij je volgende ronde een paar grote bladeren per plant weg te halen, dan valt het licht ook iets dieper bij lager liggende toppen.
Blad natuurlijk niet weghalen als het licht daarna op de grond valt.

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Xaim said:

Tip: Probeer bij je volgende ronde een paar grote bladeren per plant weg te halen, dan valt het licht ook iets dieper bij lager liggende toppen.

Ik weet dat veel mensen dit doen, maar toch vraag ik me dan een paar dingen af:

1. Waarom zou je licht op je toppen willen laten vallen? Fotosynthese vindt vooral plaats in het blad.

2. Is het zo dat de fotosynthese die plaats vindt in het blad vooral ten goede komt aan de vruchten die het dichtste in de buurt zijn van dat blad? Of wordt de 'energie' verdeeld over de hele plant?

3. Als een plant beschadigd wordt, kost dit energie om dit te herstellen. Zou het wegnemen van gezonde bladeren misschien niet meer kwaad dan goed doen?

 

Veel zaken die in de cannabiswereld gebeuren zie je vaak niet bij de kweek van andere planten. Waarmee ik niet wil zeggen dat sommige zaken geen nut kunnen hebben.

Maar waarom zou iets wat we niet doen bij het kweken van tomaten (spoelen, gezond blad weghalen) wel nodig zijn bij een cannabisplant?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Kees A said:

Ik weet dat veel mensen dit doen, maar toch vraag ik me dan een paar dingen af:

1. Waarom zou je licht op je toppen willen laten vallen? Fotosynthese vindt vooral plaats in het blad.

2. Is het zo dat de fotosynthese die plaats vindt in het blad vooral ten goede komt aan de vruchten die het dichtste in de buurt zijn van dat blad? Of wordt de 'energie' verdeeld over de hele plant?

3. Als een plant beschadigd wordt, kost dit energie om dit te herstellen. Zou het wegnemen van gezonde bladeren misschien niet meer kwaad dan goed doen? 

@Kees A, klopt, het klinkt heel krom.
Dit is alleen een tip van mij en uiteindelijk is de keus aan de kweker natuurlijk zelf.
Ik zal proberen uit te leggen waarom ik het doe.

1. Mij is al een paar kweken opgevallen dat de toppen die NIET in het licht staan niet zo mooi hard zijn als de gene waar wel het licht op schijnt.
Doordat ik dan hiervoor bladeren weghaal krijg ik mooiere hardere topjes, maar dat is mijn persoonlijke mening en dat vind ik een win:innocent:

2. Ik weet niet hoe dit zit, maar als de energie inderdaad geleverd wordt bij dichtstbijzijnde toppen werkt het nog beter door de "Fan leafs" weg te halen.
Meestal zitten namelijk onder de "fan leafs" toppen met ook bladeren die het licht opnemen, deze bladeren zijn minder effectief onder de fan leaf.

3. Klopt, je moet de plant zo min mogelijk beschadigen, maar uiteindelijk zal de plant als eerste zijn "fan leafs" afstoten, dus die "lijken" het minst belangrijk voor de plant (niet onderzocht, maar een aanname van mij:innocent:).
En als je hierdoor je oogst verbeterd in zowel Kwantiteit als ik kwaliteit zou ik het sommetje wel weten.

Uiteindelijk doet MIJN mening er helemaal niet toe, maar wat je eigen mening is.
Er zijn veel voor en tegens over blad weghalen inderdaad, maar kies waar jezelf het prettigst bij voelt:tu
Als het niet hoeft dan hoeft het niet, staat het aan de volle kant...dan kan je het overwegen:rolleyes:

Als een plant zo gemaakt is als 1 blad er afgetrokken wordt dat deze dood gaat of slecht functioneert dan zou de wereld behoorlijk leeg zijn in de natuur:innocent:

tot slot: ik respecteer iedereen met zijn eigen kweekmethoden, iedereen heeft zijn eigen "gouden" handboek en voor iedereen is deze anders:tu


Gr, X

 

 

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen moet zeker doen waarvan hij denkt dat dit een betere oogst oplevert. En als je denkt te bemerken, vooral doen.

Ik heb echter al aardig wat gegoogled en onderzocht, en kan over de methodes niets terugvinden dat een verbetering van oogst ondersteund.

Natuurlijk zal een plant niet dood gaan als je er een blad aftrekt, of als je een steeltje knakt. Maar dat is iets anders dat het dan automatisch ten goede komt van de plant.

Ik probeer het ook niet tegen te spreken, maar veel dingen die gebeuren binnen de cannabis wereld lijken me vaak eerder folklore dan dat het echt aangetoond is.

Zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook wel in het idee van nog grote  bladeren verwijderen is alleen mijn vraag in welke week kan het nog doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Kees A said:

Iedereen moet zeker doen waarvan hij denkt dat dit een betere oogst oplevert. En als je denkt te bemerken, vooral doen.

Ik heb echter al aardig wat gegoogled en onderzocht, en kan over de methodes niets terugvinden dat een verbetering van oogst ondersteund.

Natuurlijk zal een plant niet dood gaan als je er een blad aftrekt, of als je een steeltje knakt. Maar dat is iets anders dat het dan automatisch ten goede komt van de plant.

Ik probeer het ook niet tegen te spreken, maar veel dingen die gebeuren binnen de cannabis wereld lijken me vaak eerder folklore dan dat het echt aangetoond is.

Zoiets.

Snap ik, vaak worden er dingen verteld die niet persé waar zijn, en dit kan er inderdaad 1tje zijn:innocent:
Maar net wat ik zeg, dit zijn mijn bevindingen en geloof dat @Head Honcho volgens mij ook dezelfde resultaten heeft die ik benoem.
Het is ook helemaal niet erg om kritiek te geven/vragen te stellen om duidelijkheid te creëren voor anderen/jezelf, ik ben er persoonlijk alleen maar blij mee dat je dat doet:D:tu

20 minutes ago, JackyH80 said:

Ik geloof ook wel in het idee van nog grote  bladeren verwijderen is alleen mijn vraag in welke week kan het nog doen?

Dat is wel lastig te zeggen, verschilt ook per plant, hoe vol deze is.
Ik persoonlijk zou tot MAX het aandikken van de toppen begint (tot wk5-6~)maar soms kan eerder ook wenselijk zijn.
Het is vooral ervaring en proberen, ene plant is een hele dichte plant en de ander juist zo luchtig dat het niet eens nodig is.
Goed kijken en beoordelen of het nodig is.

Gr, X


 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen 2weken na uitkomen

Er is 1 achterblijver rechts achterin in het midden. Volgende keer maar een paar meer maken heb er nog een paar weggeflikkerd. Dom.

20190602_012746.jpg

20190602_012827.jpg

20190602_012835.jpg

20190602_012817.jpg

20190602_012802.jpg

20190602_012811.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 8 dag 3  (dag 52)

Laatste dagen heb ik veel last van het warme weer (ik zal wel niet de enige zijn ben ik bang haha)  ondanks mijn ledkweekjes.  Mn afzuigers houden het opzich mooi rond de 26-28° maar loeien de hele dag op volle kracht. (En ik ben panisch voor geluid.) 

 Mn kamer wordt veel te heet met 2 hokken/tenten.  Ben blij als de ene klaar is ,moet het de volgende ronde anders gaan doen want dat wordt dan half juli en wordt anders helemaal een drama kwa temperatuur. 

Ik verwacht dat ze op dag 60 klaar zijn.  

20190604_173612.jpg

20190604_173757.jpg

20190604_173620.jpg

20190604_173738.jpg

20190604_173604.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige fotos. Zien er gezond uit

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen staan nu 5 dagen op 12/12.  Vind ze erg laag.  Heb begrepen dat het net goed is als ze niet zijn gaan strekken  tijdens de groei maar zijn deze niet aan de lage kant? 

 

20190610_151559.jpg

20190610_151620.jpg

20190610_151639.jpg

20190610_151606.jpg

20190610_151612.jpg

20190610_151802.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/10/2019 at 3:29 PM, JackyH80 said:

Zaailingen staan nu 5 dagen op 12/12.  Vind ze erg laag.  Heb begrepen dat het net goed is als ze niet zijn gaan strekken  tijdens de groei maar zijn deze niet aan de lage kant? 

Wat zou voor jou een reden zijn, dat ze meer moeten strekken ?

Enigste wat mij tot nu toe te binnen schiet, is dat je er misschien wat meer luchtigheid door krijgt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/12/2019 at 9:06 AM, greentjeonatrip said:

Wat zou voor jou een reden zijn, dat ze meer moeten strekken ?

Enigste wat mij tot nu toe te binnen schiet, is dat je er misschien wat meer luchtigheid door krijgt.

 

Ja de bovenste bladeren zijn mega groot en de takken eronder mega klein. Heel vreemd. Weet niet of ik die bovenste mega bladeren misschien moet gaan wegsnoeien ofzo? Kleur is wel heel goed.   

20190613_090927.jpg

20190613_090936.jpg

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bovenste bladeren en aan de buitenkant zou ik sowieso laten zitten Jack.

De bovenste bladeren zou ik misschien op het einde van de kweek hier en daar weghalen, zo pakweg de laatste 7 tot 10 dagen. Het is nogal controversieel Jack, dus ik wil daar liever niet advies in geven.  Ik heb  de afgelopen ronde zelf flink wat aan defoliation gedaan, eigenlijk pas echt de eerste keer  en heb daarbij deze link als leidraad genomen. Mocht je er ooit over nadenken, zou ik de hele info goed in je opnemen. Er staan zeker belangrijke richtlijnen in, wanneer je het bijvoorbeeld zeker niet moet doen.

Moet zeggen dat ik het hele verhaal wel interessant vond, een hele duidelijke uitleg, logisch ook en waarin ook goed wordt aangegeven, waarom het ook mogelijk als een nadeel beschouwd kan worden, maar laat er vooral je eigen kijk overheen gaan.....

Ik zal zelf zo ook nog wat foto's plaatsen van mijn eigen defoliation afgelopen ronde ( in Black Domina album)

https://www.growweedeasy.com/defoliation

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dank je greentje!

Dames zijn gisteren geknipt,heb het nog maar eens met de schaar gedaan en opgehangen zoals ik het vroeger altijd deed ipv machinaal. 7uur werk aan gehad maar resultaat mag er zijn.

20190613_090651.jpg

20190613_090656.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...