Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Limbic

Extra groei op oksel, mutatie wat en waarom?

Recommended Posts

Hoi.

Mutaties zijn er in alle vormen en maten. Zijn mutaties ook een aanwijzing voor hermafrodieten?

Dit is een regulier vrouwtje, kan iemand mij vertellen hoe dit verschijnsel heet? 20190412_010547.thumb.jpg.5ba96b7a1c11a7a5c37c3f04c3eaa288.jpg

Het zal uiteraard aan de genetica liggen maar is dit ook het resultaat van het toppen van de plant dat ze niet tegen stress kan?

Zouden stekken van deze plant hetzelfde vertonen of zonder stress dat ze dit niet krijgen?

Het is verder een prachtige plant vandaar zoek ik meer informatie over dit fenomeen en of ik haar een kans moet geven of dat ze naar de afval hoop moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dit verschijnsel heet of waarom het is weet ik niet maar deze vrouw krijgt helmknoppen en is 2 slachtig oftewel hermafrodiet.20190425_213548.thumb.jpg.01b7741b7d7c00f5778af8d05cb09a5c.jpg

Niet alleen op de 'extra' groeischeut ze zitten over de hele plant.20190425_213718.thumb.jpg.e6421ee7e9e7aaad0a7713b9448ef3a7.jpg20190425_213726.thumb.jpg.53626320d608a7b03e6252c898d7533c.jpg

En zoals je ziet krijgen de nakomelingen precies hetzelfde. Weer die extra scheut en zelfs in de voorbloei al vrouwelijke en mannelijke bloemen.20190425_221712.thumb.jpg.71fa6483a21236cb03d596ac4d82fddd.jpg

Soort is Diesel Dough van Archive. Ik had een Flavour Pack ook van Archive die ook is gaan hermen. Beide hebben Dosidos in de genen en zal de boosdoener zijn. Nog een opmerking, 1 pakje kost 200,- voor 11 reguliere zaden.  Thx Docta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/17/2019 at 6:32 PM, Limbic said:

Zijn mutaties ook een aanwijzing voor hermafrodieten?
 

Dat zijn twee verschillende fenomenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik vraag me af of ze met elkaar te maken hebben. Of het één het andere tot gevolg kan hebben.

Krijgen vrouwelijke planten met gekke trekjes ook eerder herma verschijnselen.

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je dat? Het herma-verschijnsel is geen mutatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Limbic said:

En zoals je ziet krijgen de nakomelingen precies hetzelfde. Weer die extra scheut en zelfs in de voorbloei al vrouwelijke en mannelijke bloemen.

 

Nakomelingen? Wat bedoel je daarnee? Stekken of zaden? Stekken zijn geen nakomelingen, maar identiek.

Waarom leg je je vraag niet voor aan die zaadbank?

Als ze herma zijn, zou ik ze weggooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn weggegooid!

Ik bedoelde met nakomelingen inderdaad "kleintjes" of stekken.

Het zijn de kruisingen/nakomelingen van de hoog gewaardeerde Dosido. Docta van archive geeft een 5% herm factor bij Dosido zaden en staat het er bij de kruisingen er niet meer bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de duidelijkheid:

Synoniemen van nakomelingen

Nakomelingen zijn altijd het gevolg van geslachtelijke voortplanting.

Maar als je ze al hebt weggegooid, wat maakt je vraag dan nog uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wil ik wat leren over genetica en hier peilen of je enige vorm van vreemd groei gedrag kan associëren met hermaphrodisme.

Ik begon mijn vraag toen ik de uitkomst ervan nog niet wist. Nu mijn vermoedens over het herma worden na het zien van 'wildgroei' bevestigd is wou ik het hier nog even delen en misschien had iemand er wel nog iets zinnigs op te zeggen. 

Als ik aan mn stekken van de moeder denk, is het dan zo gek dat ik ze per abuis ze nakomelingen noem? Ik dacht met het verbeteren naar stekken ik wel goed zat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/26/2019 at 2:13 AM, Limbic said:

Misschien wil ik wat leren over genetica...

Okay, komt ie: De tweede wet van Mendel.

Erfelijke eigenschappen kunnen onafhankelijk van elkaar worden doorgegeven.

Dat herma-trekje heeft dus waarschijnlijk niets te maken met de door jou waargenomen wildgroei.

En een bepaalde conclusie kun je pas trekken als je alle andere oorzaken kunt uitsluiten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx fool.

Je ziet vrouwelijke voorgroei en dan, bij deze pheno, verandert het naar een uitgroei waarna er daarna ook mannelijke bloemen komen.

Ik was benieuwd of dat enig verband met elkaar had. Verder stonden er ook nog 14 andere soorten bij die verder geen seksuele problemen hadden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...