Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

silverpearlsmokertje

Het korte termijn geheugen

Recommended Posts

De mensen die hier op het forum aanwezig zijn, en al langer dan een jaar dagelijks wiet roken, zullen het bijna allemaal met mij eens zijn dat je korte termijn geheugen erg slecht word.

 

Tenminste dit heb ik bij mij zelf ervaren, en ook bij al mijn smoke vrienden en vriendinnetjes die dagelijks roken. Is natuurlijk wel om te lachen, en maakt niet zoveel uit, maar met een baan op hbo niveau of met zaken op school komt dit minder goed van pas.

 

Nou is mijn vraag.

 

In welke mate is het bewezen (of hebben mensen het zelf ervaren) dat het korte termijn geheugen na het stoppen van dagelijks gebruik weer volledig terug komt.

 

Want ik lees bovenstaande altijd wel, maar ik vind er nooit bewijzen van. En het zou toch erg klote zijn als mijn korte termijn geheugen nu voor altijd zo bleef :verrygood

 

Trouwens, even voor de duidelijkheid, ik heb het hier over het korte termijn geheugen in het algemeen (dus als je nuchter bent). Dat het slechter word als je stoned bent spreekt voor zich.)

 

Ik hoor hier graag andere smokers over, thanks alvast :D

 

Grtz,

 

silverpearlsmokertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Volgens de Jellinek/wetenschappelijk onderzoek is dat effect na 6 weken al aanzienlijk minder.

 

Of dat 50% of 80% of 95% van je oude nivo is, dat weet ik niet...... :smoke (vergeten B) ) :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

He IDULS heb je die url nog bij de hand, of moet ik zelf op zoek? :verrygood

 

Hopen dat hier wel genoeg mensen durven reageren, of de meeste klikken het maar weg, omdat ze liever niet over de gevolgen nadenken :D Het is ook zo lekker he...

Share this post


Link to post
Share on other sites
En het zou toch erg klote zijn als mijn korte termijn geheugen nu voor altijd zo bleef :verrygood

ach...wat niet weet, wat niet deert :D

 

maar ik merk 't wel ja....na 14 jaar blowen...dat ik af en toe opsta om iets te pakken, en als ik dan sta, ben ik 't vergeten :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
He IDULS heb je die url nog bij de hand, of moet ik zelf op zoek? :verrygood

 

Hopen dat hier wel genoeg mensen durven reageren, of de meeste klikken het maar weg, omdat ze liever niet over de gevolgen nadenken :smoke Het is ook zo lekker he...

Dat heb ik vernomen op basis van persoonlijk contact B)

 

Geen URL, maar uit de mond van een medewerker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op persoonlijke ervaring kan ik het volgende zeggen: als je voor examens staat( merendeels minderjarige) of belangrijke zakelijke beslissingen moet nemen( merendeels meerderjarige) kun je er beter even niet dagelijks roken. De vragen/beslissingen worden iets te makkelijk/simplistisch genomen waardoor de kans op fouten toeneemt. Dus het tast dus wel degelijk iets aan. Maar of dat te maken heeft met je korte termijn geheugen weet ik niet. Nogmaals dit is persoonlijk.

 

En off topic:Als je voor een (nieuwe) job solliciteert is het risico aanwezig dat men sporen van cannabis gebruik terug vindt in je bloed/urine monster bij een medische keuring en kan gevolgen hebben voor in dienst name. Uit ondervinding jammer genoeg. Nou ja, lang geleden. Who cares.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus ook een van de redenen dat ik niet dagelijks smoke, ivm school, verantwoordelijkheden... Is het toch wel belangrijk dat ik helder blijf en niet dingen vergeet. Ik blow nu bijna een jaar maar nog niet echt gemerkt dat mijn kortetermijn geheugen achteruit gegaan is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Dit is dus ook een van de redenen dat ik niet dagelijks smoke, ivm school, verantwoordelijkheden... Is het toch wel belangrijk dat ik helder blijf en niet dingen vergeet. Ik blow nu bijna een jaar maar nog niet echt gemerkt dat mijn kortetermijn geheugen achteruit gegaan is...

Geduld is een schone zaak, en je moet wel dagelijks blowen, anders val je buiten de boot en merk je niks B) :P :D :smoke Na 1 jaar dagelijks merkte ik nog niks, tel der maar 2 jaartjes bij en dan begint het :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat allemaal over als je paar maand bent gestopt. als alle thc uit het lichaam is verdwenen. want dit slaagt zich op in je vetweefsel. zolang er dus thc in je lichaam zit, blijft het anti-stoffen maken. thc blijft zo'n 3 maand in het lichaam hangen bij regelmatig gebruik. ik ben nu al ongeveer 2 jaar gestopt. komt allemaal wel in orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer 12 jaar gebruik ik cannabis (wiet en hash). Ik rook of damp onregelmatig, soms een paar weken bijna elke dag dan een tijdje (1 week tot 2 maanden) weer even niets. Het effect van weer even helemaal helder zijn vind ik wel prettig en met m'n baan waarbij ik best wel eens belangrijke beslissingen moet nemen is dat ook geen verkeerd idee :verrygood

 

Bij mij is het zo dat het geheugen effect langzaam wegebt en uiteindelijk weer helemaal terug komt. Ik merk dus inderdaad dat in blowperiodes mijn geheugen minder is maar dat krijg ik altijd weer volledig terug.

 

Bij mij werkt het ook zo dat ik beslissingen makkelijker en nonchalanter neem wanneer ik een periode meer blow (Jupiler...), dus ook bij belangrijke beslissingen beter een tijdje niet (voor mij persoonlijk).

 

Verder mag ik graag sporten (doe ik ook in een periode dat ik blow), als ik een tijdje helemaal niet blow gaan de prestaties er zeker op vooruit :D

Overigens blow ik zeer zelden net voor het sporten (af en toe bij langere afstanden hardlopen wel lekker).

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel een feit, en in combinatie met een concentratiestoornis is wiet moordend voor het korte termijngeheugen. zoals bij mij.

 

Had vorige week mondeling examen van godsdienst en was totaal niet zenuwachtig omdat die man gewoonweg iedereen doorlaat.

en we waren wat aan het praten over iets en oppeens vroeg hij nog iets ivm met het onderwerp waarover we bezig waren en ik wist oppeens echt niet meer waarover dat we al heel de tijd bezig waren. en ie keek maar raar toen ik zei dat ik niet meer wist waarover we bezig waren :D

En zo zijn er nog tal van situaties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is dus ook een van de redenen dat ik niet dagelijks smoke, ivm school, verantwoordelijkheden... Is het toch wel belangrijk dat ik helder blijf en niet dingen vergeet. Ik blow nu bijna een jaar maar nog niet echt gemerkt dat mijn kortetermijn geheugen achteruit gegaan is...

Het probleem is dat je er zelf niet echt van bewust bent, je DENKT dat alles ok is maar ondertussen wordt je wat makkelijker in je denkwijze. Daarom ben ik van mening dat de jeugd beter niet dagelijks aan zo'n zware jongen lurkt , met het oog op de toekomst.:D

 

Waarschijnlijk krijg ik nu een berg commentaar aangezien de helft minderjarig is.(volgens een poll hier op dit forum) :smoke

 

Laat maar komen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jupiler , ik ben er helemaal mee eens . Licht het nouw aan mij dat als ik doordeweeks blow dat ik dan allemaal 3en haal :D . En mja ik vind dat ik me helemaal volsmoken mag in het weekend en vakantie :verrygood . Maar beter niet doordeweeks :smoke

 

 

MvG

 

omg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het probleem is dat je er zelf niet echt van bewust bent, je DENKT dat alles ok is maar ondertussen wordt je wat makkelijker in je denkwijze.

idd, dit klopt het sluipt er allemaal rustig aan in(de veranderingen), zodat je het vaak pas merkt wanneer je er echt bij stil staat en er goed over nadenkt, b.v vergelijkingen met toen en nu in bepaalde situaties, hoe gedroeg jeje toen en hoe nu. is volgens mij vaak zo bij een geestelijke "verslaving", bij B.V coke verslaafden zie je hele karakterveranderingen optreden.

 

het kortetermein geheugen hersteld zich vrij snel, met een zware hersenschudding kan er ook een "schommeling" plaatsvinden van het korte termijn geheugen en dit hersteld vaak helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D ach maak het uit gaat naar paar weekies vanzelf weer over :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al 10 jaar rook ik elke avond een jointje (altijd sterk spul) en nu sinds een week of 2 niet.

Dan merk je ineens dat je dingen beter gaat onthouden.

Maar is dat erg?

Zolang je maar weet dat je vergeetachtig bent; Je gaat dingen veel meer opschrijven, geen nood dus.

Alleen met leren is het soms lastig, dan weet je wat je mist, je onthoudt dingen beter en sneller.

Helaas; Ik werk al 6 jaar, maar in een sector waar je moet blijven leren... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb d'r ook behoorlijk last van, ben in de afgelopen 3/4 maanden al 9 keer mijn portomonnee kwijtgeraakt, mijn sleutels, mijn pinpas (4)x..

 

Als iemand wat vraagt aan me of ik wat wil doen, dan ben ik dat zo vergeten, alleen als er iets is waar ik enthousiast over ben wil het nog wel blijven hangen..

 

Toch best vervelend, binnenkort maar stoppen of alleen nog maar in het weekend..

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of alleen maar dingen doen waar je enthousiast over bent... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dient zich alleen meestal het probleem aan, dat je andere zaken leuk gaat vinden. Je begeeft je meer met die vrienden, waar je altijd al mee rookt.

 

Je word er minder sociaal van, op een gegeven moment. Als je gerookt hebt, heb je toch ook minder zin om uit te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op persoonlijke ervaring kan ik het volgende zeggen: als je voor examens staat( merendeels minderjarige) of belangrijke zakelijke beslissingen moet nemen( merendeels meerderjarige) kun je er beter even niet dagelijks roken. De vragen/beslissingen worden iets te makkelijk/simplistisch genomen waardoor de kans op fouten toeneemt. Dus het tast dus wel degelijk iets aan. Maar of dat te maken heeft met je korte termijn geheugen weet ik niet. Nogmaals dit is persoonlijk.

 

In veel gevallen klopt het inderdaad wat je zegt! Zelfs bij wekelijks gebruik kan je nog de hele week last hebben van je korte termijn geheugen! Eindelijk weer eens iemand die heeft nagedacht over de nadelige gevolgen! (ken maar weinig mensen die dit weten/beseffen)

 

Verder mag ik graag sporten (doe ik ook in een periode dat ik blow), als ik een tijdje helemaal niet blow gaan de prestaties er zeker op vooruit 

Overigens blow ik zeer zelden net voor het sporten (af en toe bij langere afstanden hardlopen wel lekker).

 

Ik denk dat dit vooral te maken heeft met dat jij wiet rookt? Probeer ook eens spacecake of wietthee! Ik weet zeker dat je prestaties dan goed blijven! (hoger dan wanneer je wiet rookt in ieder geval)

 

das wel een feit, en in combinatie met een concentratiestoornis is wiet moordend voor het korte termijngeheugen. zoals bij mij.

 

Had vorige week mondeling examen van godsdienst en was totaal niet zenuwachtig omdat die man gewoonweg iedereen doorlaat.

en we waren wat aan het praten over iets en oppeens vroeg hij nog iets ivm met het onderwerp waarover we bezig waren en ik wist oppeens echt niet meer waarover dat we al heel de tijd bezig waren. en ie keek maar raar toen ik zei dat ik niet meer wist waarover we bezig waren 

En zo zijn er nog tal van situaties

 

LOL :D En wat zei die vent toen? Schaamde je je niet?

 

Het probleem is dat je er zelf niet echt van bewust bent, je DENKT dat alles ok is maar ondertussen wordt je wat makkelijker in je denkwijze. Daarom ben ik van mening dat de jeugd beter niet dagelijks aan zo'n zware jongen lurkt , met het oog op de toekomst.

 

Heb je inderdaad helemaal gelijk in! De meeste jeugdige gebruikers weten ook eigenlijk niet waar ze mee bezig zijn (veel volwassenen trouwens ook niet) Daarom moeten ze de verkoop onder de 18 ook veel strenger gaan controleren! Maar goed ik ga offtopic, daar maak ik nog wel eens een topic over :verrygood

 

Je word er minder sociaal van, op een gegeven moment. Als je gerookt hebt, heb je toch ook minder zin om uit te gaan.

 

Dat kan je inderdaad overkomen. Maar dat heeft toch vooral met jezelf te maken! Vind je het nog wel leuk knetter in je eentje (bijvoorbeeld achter je pc'tje) te zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...