Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

1 Autoflower in een 110 liter pot?

Recommended Posts

Wat denken jullie? 

 

Zou 1 autflower in een 110 liter pot goed gaan of is dat overkill? 

 

Uitgaand van constant plus minus 25 graden en een sterke zon. 

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal best goed gaan, maar knappe autoflower die al die aarde gaat benutten in die paar weken die ze de tijd heeft.

Los van dat het zonde van van je aarde is (je moet maar van sjouwen houden), kan de waterhuishouding ook wat lastiger te controleren zijn.

zou zelf nooit boven de 20 liter gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje overkill, maar als je het beetje mooi verdeeld kan je er 4 à 5 in kwijt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 1 plant? Denk zonde van je aarde en je rug met verplaatsen.

Gebruik zelf 25L potten en voor de meeste is dat voldoende. In grotere potten deden ze het niet beter.

Alleen NY Diesel deed het bij mij tot nu toe beter in 45L kuipen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je aan 18L meer dan zat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant, verschillende antwoorden die variëren van 20 tot 45 liter en 4 á 5 in een pot van 110. 

 

Dus of de rug breken en te weten komen hoe autoflowers het doen in 110 liter of 5 in die 110 zetten. 

 

Als iemand anders ervaring heeft met groter dan 45 liter dan lezen wij allen vermoed ik gekluisterd aan de monitor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij waren de antwoorden redelijk unaniem ouwe pik :)

Als je een autoflower buiten in de volle grond zet krijg je ook niet opeens een boom.

Tuurlijk kun je er dan wel meerdere in die pot zetten, maar zou er dan persoonlijk toch voor kiezen om ze wat makkelijker te kunnen verplaatsen in meerder kleine potten (indien buiten).

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cookienl said:

Interessant, verschillende antwoorden die variëren van 20 tot 45 liter en 4 á 5 in een pot van 110. 

 

Dus of de rug breken en te weten komen hoe autoflowers het doen in 110 liter of 5 in die 110 zetten. 

 

Als iemand anders ervaring heeft met groter dan 45 liter dan lezen wij allen vermoed ik gekluisterd aan de monitor. 

Er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is gewoon doen B)
Verder zijn de antwoorden nagenoeg gelijk. Rond de 20L.
Gaf alleen aan dat ik 1 soort wel in grotere kuipen zet omdat die meer dan 25L kan hebben.

Wellicht is 30/35 voor die soort ook al voldoende. Heb ze alleen in 45 omdat ik die kuipen al had en geen zin had om met tussenmaten te experimenteren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

25ltr is genoeg.

De plant staat geen vol seizoen zoals regulier waardoor je geen profijt hebt van meer grond.

Meer planten in 1 pot loop je de kans dat de ene de ander zwaar beconcurreert en ipv meer oogst je in totaal minder dan wanneer ze elk hun eigen pot hadden gehad.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/23/2019 at 2:46 PM, lostchild said:

25ltr is genoeg.

De plant staat geen vol seizoen zoals regulier waardoor je geen profijt hebt van meer grond.

Meer planten in 1 pot loop je de kans dat de ene de ander zwaar beconcurreert en ipv meer oogst je in totaal minder dan wanneer ze elk hun eigen pot hadden gehad.

40 liter groeit binnen 1 maand wel vol. En anders wel in 6 weken. 

 

Sommigen autoflowers groeien 4 tot 6 weken en vertonen bij week 8 bloeiverschinselen. 

 

Corrigeer me als ik het fout heb. Het kan ook door de omstandigheden zo geweest zijn, doch denk ik dat het het soortje is geweest. De beloofde 3 weken werden er 6. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat 30 liter het max was. Omdat een autoflower na een tijd begint met bloeien, zal het maar een beperkte periode aan wortel ontwikkeling besteden. Daarom dat verpotten  wordt afgeraden bij autoflowers.  Ik heb zelf in mijn tent 5x 18L staan met autoflowers. Binnen paar weken 5x 30L buiten. Als ik buiten kweekte met stekken, gebruikte ik metselkuipen. 

Info:

Om ervoor te zorgen dat autoflower wietplanten geen moment stil zullen staan, wordt verpotten afgeraden. Je zult je autoflower dus meteen in haar uiteindelijke pot moeten zaaien en daarbij is het belangrijk dat je de juiste maat kiest. Het heeft geen zin om een 30-literpot te kiezen want de autoflower groeit maar een paar weken en zal het volume van zo’n pot nooit optimaal kunnen gebruiken. Aan de andere kant zal een te kleine pot een grote beperking op je autoflower leggen, dus wat is een goed formaat?

 

In principe kun je uitgaan van de regel dat je autoflower ongeveer 5 liter aan volume in de pot nodig heeft, voor iedere maand dat ze zal leven. Dit betekent dat een potmaat van ongeveer 12 liter ideaal is om je autoflower wietplanten in te zaaien. De dwergrassen die al binnen twee maanden klaar zullen zijn, zullen ook niet erg groot worden. Voor deze autoflowers kun je beter een wat kleinere pot nemen, bijvoorbeeld een 7,5-literpot. Er is ook een vuistregel die niet van levensduur, maar van plantgrootte uitgaat. Gebruik de onderstaande lijst om de juiste potmaat voor je autoflower te bepalen. Mocht je het formaat van je autoflower trouwens willen beperken, bijvoorbeeld wanneer je in een heel kleine kast kweekt, dan kun je dit ook heel goed doen door haar in een kleine pot te zetten. Het varieert een beetje per soort, dus miss kijken welk soortje je neemt en kijken hoe hoog die soort wordt.

  • 1,2 meter – 25 tot 30-liter pot
  • 1 meter – 20 tot 25-liter pot
  • 80 centimeter – 15 tot 20-liter pot
  • 60 centimeter – 10 tot 15-liter pot
  • 40 centimeter – 7,5 tot 10-liter pot
  • 20 centimeter – 5 tot 7,5-liter pot
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...