Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dh070

Cob led

Recommended Posts

Goede dag heren ben een beetje aan het oriënteren voor een micro kweekje nu ben ik dit lampje tegen gekomen zou dit iets wezen https://www.beneled.eu/led-high-bays/448-led-high-bay-pro-100w-chip-osram-smd3030-2d.html#/7-opties-allen/18-kleurtemperatuur-warmwit_3000k     

Of beter voor een duo fluo gaan 

 

Gr dh070

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op als je die 1e besteld je kiest voor 3000k.

Die 2e....Opbrengst:500 Watt (2 COBs x 250W)Stroomverbruik:100 Watt......tja, zoveel verstand heb ik er niet van maar als ik dat soort teksten lees zet ik wel mijn vraagtekens al is het voor micro wel ideaal omdat ze meerdere kleurcodes bevat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook een beetje vreemd van het verbruik.

Van de eerste zouden 2 stuks op 60x60 genoeg wezen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen verstand van die lampen. Cob's gebruik ik zelf ook en haal 1.4gr de watt met gemak.

Is het niet handiger om te kiezen voor 4 lampen of 1 in een vierkant? Lastig verdelen als je er 2 neemt lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké 1.4 de watt :o 

Die eerste hebben ze ook in 200w ik heb totaal geen idee hoe breed zo een lamp schijnt en dacht dan met 2x 100 is niet een top verdeling maar zo kan ik het wel iets verdelen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar. Hoe meer cob's hoe minder het vermogen hoe lager ze kunnen en heb je minder lichtverlies.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Limbic said:

Cob's gebruik ik zelf ook en haal 1.4gr de watt met gemak.

maar daar gebruik je vast niet van die kant en klaar dingen voor? Voor zover ik begrijp is dat eigenlijk altijd gewoon troep waar je niet beter mee scoort dan een veel goedkopere hps lamp.

1 hour ago, Limbic said:

Dat is waar. Hoe meer cob's hoe minder het vermogen hoe lager ze kunnen en heb je minder lichtverlies.

KLein nuance verschil. Je hangt de lamp lager door de betere verdeling van meer lampen, niet het lagere vermogen per cob :)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is zoveel verschil inderdaad. Ik heb strips (voor de voorgroei) met 158 Lm/W. Deze zgn cob's zijn 115Lm/W.  

Die strips zijn nog te koop volgens mij maar dan zonder driver.:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...