Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skypeet

buiten wiet

Recommended Posts

Hallo Allemaal

 

Vorig jaar heb ik buiten wiet proberen te kweken en daar kwam zaad in.

 

Het volgende doet zich nu voor op de plaats van de wietplanten van vorig jaar komt er nu al van het zaad dat op het zand viel plantjes op. Vind dit zeer vreemd aangezien de temperatuur nog niet zo hoog is. komt zo iets vaker voor. 

Het zijn dus zaadjes van vorig jaar die nu spontaan opkomen. ook na een paar dagen nacht vorst gaat het nog steeds goed. Zijn dit nu sterke planten. wat voor merk of soort het is weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je dit jaar weer zaad in je wiet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact wat Vakman zegt. Deze zaadjes zullen hoogst waarschijnlijk weer hemafrodiet zijn. Ik had er zelf vorig jaar ook last van een hemafrodiet en daardoor veel zaadjes tot mn beschikking, hoe aantrekkelijk ook, het heeft geen zin om ze te houden.

Ik gooi ze in de groencontainer. Ik fantaseer dat ze zullen opkomen op gemeentegrond of op de moestuin van opa. Toch nog wat plezier van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie  gaat me alleen om het groeien en bloeien als er wel of geen zaad in komt maakt me niet uit. Het zaad komt buiten nu al spontaan al op ook al heeft het snachts al gevroren toch gaat het plantje niet dood. Heb gelezen dat je normaal met 20 graden moet ontkiemen en dat deze zaadjes van vorig jaar van de plant zijn en nu spontaan buiten op komt. Dan maar ff wat poten op gemeente grond van de plantjes wat spontaan zijn opgekomen altijd leuk om dat te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedankt om de herma-pollen (kans is groot) in het rond te gaan strooien.

Vriendelijke groetjes,

Je mede buurt tuiniers (in een straal van +60km) :rofl

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

had vorig jaar zowel mannelijke als vrouwlijke planten waarvan sommige die ik later buiten heb gezet zonder zaad

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is iets anders natuurlijk, mijn excuus voor de aanname dat het zaad voortkwam van een plant die herma-de :D

 

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kun je ook niet weten excuses aanvaard hoor. Vind het gewoon raar dat het zaad dat vorig jaar op de grond is gevallen nu al spontaan in de tuin op komt en de afgelopen dagen zonder bescherming de vorst heeft overleeft. normaal na ijsheiligen is het verstandig om de planten buiten te zetten. Het zaad heeft de hele winter in de grond gezeten en komt spontaan op dat vind ik zo raar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is natuur :D

zaden weten waneer ze moeten opkomen doen ze al miljoenen jaren zonder onze tussenkomst:verrygood 

zullen wel enkele (of vele) uitvallen maar de sterkste zullen overleven (of niet) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skypeet:  Als het je niet OOK om het eindproduct gaat, snap ik niet dat je wietplanten kiest. Dan zijn er mijn inziens leukere dingen om te laten groeien. Tenzij je aan het kruizen bent, maar daar klinkt het nu niet naar. Ik ben niet blij met zaad in mn wiet afgelopen oogst, maar heb wel dik drie maanden plezier van gehad. Of mis ik je punt nu?

@alkaline: je opmerking zet me aan het denken. Voortaan gooi ik mn potentiele herma zaad in de grijze ipv de groene container.

Edited by APK
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...