Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

40 graden in tent, toe aan airco, maar welke?

Recommended Posts

Forumgenoten,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een fatsoenlijke airco voor mijn sealed tent. Ik zit aan het einde van de groei met temperaturen tot aan 40C. Tot nu toe kon ik het me veroorloven. Ik ben nog niet tegen problemen aangelopen maar ik nader binnen circa een week de bloei. Ik werk met co2 en kan daarom niet uitblazen. Om fluffy toppen te voorkomen wil ik rond de 35C zitten. Daarbij houd ik 1500ppm aan CO2 aan. 

Ik heb 3 lampen elk 660W

Mijn tent is 3m x 1,5m en 2m hoog

Ik ben deze split airco tegengekomen maar betwijfel of het voldoende koeling levert voor zulke temperaturen en tentinhoud. Wat denken jullie?

https://www.eurom.nl/nl/producten/klimaatbeheersing/split-airconditioners/i/190-eurom-split-airconditioners/1612-ac2401

Dank voor input

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee of dat ding genoeg power heeft.

Wel dat hij waarschijnlijk op een aparte groep moet om zijn werk goed te kunnen doen (hier het geval, ik heb een duo unit in de woon- en slaapkamer) en veel stroom zal trekken voor het koelen.

Is een overstap naar LED zelfbouw waarmee je meerdere vliegen in 1 klap kan slaan geen beter idee?

Edited by lostchild
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Geen idee of dat ding genoeg power heeft.

Wel dat hij waarschijnlijk op een aparte groep moet om zijn werk goed te kunnen doen (hier het geval, ik heb een duo unit in de woon- en slaapkamer) en veel stroom zal trekken voor het koelen.

Is een overstap naar LED zelfbouw waarmee je meerdere vliegen in 1 klap kan slaan geen beter idee?

Dat is het zeker. Ik had eigenlijk met led moeten beginnen, ik vond het iets te prijzig en het is vollop in ontwikkeling. Als ik hoge bedragen uitgeef doe ik dat voor een future proof setup van 2 of 3 jaar.

Deze airco is de kleinste die ik kan vinden. De specificatie geeft een vermogen van ongeveer 375W aan terwijl de energielabel (E) 0,7kW aangeeft. Moet ik met deze (relatief lage) verbruik alsnog op een aparte groep werken? Ik heb een temperatuur schakelaar die in het stopcontact gaat. (Een soort timer maar met temp ipv tijd), hiervan gaat de temperatuur sensor (lange kabel) in de tent. De airco slaat dan aan bij 39 graden en slaat af bij 34. Ik doe dat omdat deze airco geen vrije temperatuurregeling heeft maar stapsgewijs (high=28c, medium=25c, low=23c ofzo) koelt. Dus hij zal blijven koelen tot 28c als ik de intellingen op high zet (de instellingen worden tevens opgeslagen bij stroomuitval dus dat komt al goed uit) 

Dank

 

20190414_131952.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er wel rekening mee dat je condensvorming gaat krijgen waarschijnlijk. En je luchtvochtigheid zal ook iets veranderen misschien.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kees A said:

Hou er wel rekening mee dat je condensvorming gaat krijgen waarschijnlijk. En je luchtvochtigheid zal ook iets veranderen misschien.

Ik heb altijd gedacht dat condensvorming een gevolg van hoge luchtvochtigheid was. Ik las eerder dat een airco de luchtvochtigheid verlaagt. Hiervoor heb ik een bevochtiger. Het water dat de airco accumuleert kan ik leiden naar de bevochtiger. De tent is geheel afgesloten. Geen lucht naar binnen of naar buiten. Dat veroorzaakt de hoge temperaturen.

Mijn luchtvochtigheid ligt nu al tussen 80 en 90. Ik las ergens dat vochtige lucht warmte makkelijker vasthoudt. Is het dan zo dat als ik de luchtvochtigheid verlaag door middel van een ontvochtiger, dat mijn temperatuur dan ook daalt? Dat kan een mooi alternatief zijn. Ik ben ook al tevreden met 36- 37c.

 

Dankjewel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp ik goed dat je een ronde bent begonnen zonder airco in een gesloten hok met 3x660w? Dapper :)

luchtbevochtiging in een gesloten ruimte zal niet nodig zijn omdat de planten verdampen en je niet ventileert dus de vochtigheid alleen maar toeneemt. De airco zal wel ontvochtigen maar nooit te veel. Misschien muv de het begin als je nog niet veel verdampt.

ontvochtigen gaat de boel alleen maar verder verwarmen omdat die dingen een bak warmte genereren bij het ontvochtigen.

ben verder niet zo thuis in aircos maar met dat ding in de link zul je het niet redden ben ik bang.

 

Edited by cannarie
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koude lucht kan minder vocht bevatten. Dus als warme lucht afkoelt, moet het dan aanwezige vocht ergens blijven. Dat worden dan waterdruppels.

Zie je ook bij een OptiClimate bijvoorbeeld. 

Een ontvochtiger (de meeste types in ieder geval) haalt wel vocht weg, maar verwarmt de ruimte ook. Dus die ontvochtiger die jij hebt, zorgt denk ik niet voor een oplossing van het probleem.

Behalve een ontvochtiger als die van Dryfast: die koelen en ontvochtigen. Zoiets zit blijkbaar ook in de laatste generatie OptiClimates gebouwd.

50 minutes ago, BOMBASTICK said:

Ik heb altijd gedacht dat condensvorming een gevolg van hoge luchtvochtigheid was. Ik las eerder dat een airco de luchtvochtigheid verlaagt. Hiervoor heb ik een bevochtiger. Het water dat de airco accumuleert kan ik leiden naar de bevochtiger. De tent is geheel afgesloten. Geen lucht naar binnen of naar buiten. Dat veroorzaakt de hoge temperaturen.

Mijn luchtvochtigheid ligt nu al tussen 80 en 90. Ik las ergens dat vochtige lucht warmte makkelijker vasthoudt. Is het dan zo dat als ik de luchtvochtigheid verlaag door middel van een ontvochtiger, dat mijn temperatuur dan ook daalt? Dat kan een mooi alternatief zijn. Ik ben ook al tevreden met 36- 37c.

Is wel heel veel info in 1 x :)

Een airco zal de luchtvochtigheid verlagen omdat ie de lucht afkoelt. Het aanwezige water in gasvorm wordt omgezet in vloeibare vorm. De temperatuur gaat naar beneden en de luchtvochtigheid gaat naar beneden. In een ruimte met airco krijgen veel mensen ook last van droge ogen bijvoorbeeld.

Als je luchtvochtigheid nu al op 80 of 90% ligt, zou ik maar wat blij zijn als de LV naar beneden gaat. Die bevochtiger lijkt me totaal overbodig, of de airco moet heel erg aan de slag gaan zodat de luchtvochtigheid onder een bepaalde waarde komt. Maar dat gaat die airco uit jouw link - als ik de omschrijving lees - niet lukken. Maximaal 0.85 liter per uur. Neem aan dat je hem alleen bij lampen aan, aan zet. Dus 12 x 0.85 = ongeveer 10 liter. En dat zal in het meest gunstige geval zijn.

Bij zo'n hoge luchtvochtigheid van 80 of 90% zijn je planten niet blij, en je filter ook niet. Denk dat je die echt weg moet gooien na deze ronde.

Bedenk ook waar je de hitte die je wegtrekt, laat. De buitenunit hangt bij voorkeur buiten (duh) Maar als je hem in dezelfde ruimte zet als waar je tentje staat, schiet je er niet veel mee op. Dus let goed op hoe lang de leiding tussen de binnenunit en buitenunit maximaal mag zijn. 

Dus ik denk - maar wellicht zijn er leden die er een andere kijk op hebben - dat je eerst eens moet kijken wat zo'n airco doet (als ie makkelijk te installeren is) Metertjes erbij, kijken wat de LV doet, en de temperatuur.

Er bestaan ook watergekoelde airco's (Opticlimate bijvoorbeeld) Maar ook kleinere modellen voor op boten. Die werken eigenlijk als volgt: Er hangt een unit in je ruimte. Die ziet er in beginsel uit als een autoradiator. En een fan die er tegenaan blaast. De warme lucht wordt door die fan door een buizenstelsel met daaraan koelribben geblazen. Aan de ene kant van de buis komt koud water binnen. Dat water wordt opgewarmd doordat het hitte opneemt van de koelribben. Het opgewarmde water verdwijnt aan de andere kant van de buis en gaat via een slang in de afvoer. De warme lucht die tegen de koelribben werd aangeblazen verliest zijn hitte (want die zit in het afgevoerde water) en komt er aan de kant koeler uit. Zelf te bouwen met een autoradiator :) Of kant en klaar te koop. Niet altijd goedkoop, en je verbruikt water.

Edited by Kees A
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de genoemde airco kun je net 1 lamp koelen haha.

Je moet kijken hoeveel kw of btu koelvermogen een airco heeft dit komt vaak overeen met het aantal kw aan licht in de ruimte.

 

Voorbeeld: een opticlimate of een andere airco met 6kw kan bv max 10x 600 watt koelen.

Deze airco heeft 0.6 dus dat ga je niet redden.

 

Waarom neem je niet gewoon een grotere af zuiger net als iedereen?

Je kan nog beter een huis airco pakken deze in de tent hangen.

En een kist om de buiten unit bouwen en dan met een 500 m3 box deze kist weer afzuigen en naar buiten blazen, zo doe ik dat.

 

Zoiets bedoel ik

https://www.cvtotaal.nl/qlima-sc5025-split-unit-airco.html?gclid=EAIaIQobChMIsse4sLzQ4QIVSOd3Ch3lewLVEAQYASABEgJghvD_BwE

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, cannarie said:

Begrijp ik goed dat je een ronde bent begonnen zonder airco in een gesloten hok met 3x660w? Dapper :)

luchtbevochtiging in een gesloten ruimte zal niet nodig zijn omdat de planten verdampen en je niet ventileert dus de vochtigheid alleen maar toeneemt. De airco zal wel ontvochtigen maar nooit te veel. Misschien muv de het begin als je nog niet veel verdampt.

ontvochtigen gaat de boel alleen maar verder verwarmen omdat die dingen een bak warmte genereren bij het ontvochtigen.

ben verder niet zo thuis in aircos maar met dat ding in de link zul je het niet redden ben ik bang.

 

Klopt, helemaal niet bij nagedacht dat het apparaat ook warmte genereert. Dankjewel

19 hours ago, Kees A said:

Koude lucht kan minder vocht bevatten. Dus als warme lucht afkoelt, moet het dan aanwezige vocht ergens blijven. Dat worden dan waterdruppels.

Zie je ook bij een OptiClimate bijvoorbeeld. 

Een ontvochtiger (de meeste types in ieder geval) haalt wel vocht weg, maar verwarmt de ruimte ook. Dus die ontvochtiger die jij hebt, zorgt denk ik niet voor een oplossing van het probleem.

Behalve een ontvochtiger als die van Dryfast: die koelen en ontvochtigen. Zoiets zit blijkbaar ook in de laatste generatie OptiClimates gebouwd.

Is wel heel veel info in 1 x :)

Een airco zal de luchtvochtigheid verlagen omdat ie de lucht afkoelt. Het aanwezige water in gasvorm wordt omgezet in vloeibare vorm. De temperatuur gaat naar beneden en de luchtvochtigheid gaat naar beneden. In een ruimte met airco krijgen veel mensen ook last van droge ogen bijvoorbeeld.

Als je luchtvochtigheid nu al op 80 of 90% ligt, zou ik maar wat blij zijn als de LV naar beneden gaat. Die bevochtiger lijkt me totaal overbodig, of de airco moet heel erg aan de slag gaan zodat de luchtvochtigheid onder een bepaalde waarde komt. Maar dat gaat die airco uit jouw link - als ik de omschrijving lees - niet lukken. Maximaal 0.85 liter per uur. Neem aan dat je hem alleen bij lampen aan, aan zet. Dus 12 x 0.85 = ongeveer 10 liter. En dat zal in het meest gunstige geval zijn.

Bij zo'n hoge luchtvochtigheid van 80 of 90% zijn je planten niet blij, en je filter ook niet. Denk dat je die echt weg moet gooien na deze ronde.

Bedenk ook waar je de hitte die je wegtrekt, laat. De buitenunit hangt bij voorkeur buiten (duh) Maar als je hem in dezelfde ruimte zet als waar je tentje staat, schiet je er niet veel mee op. Dus let goed op hoe lang de leiding tussen de binnenunit en buitenunit maximaal mag zijn. 

Dus ik denk - maar wellicht zijn er leden die er een andere kijk op hebben - dat je eerst eens moet kijken wat zo'n airco doet (als ie makkelijk te installeren is) Metertjes erbij, kijken wat de LV doet, en de temperatuur.

Er bestaan ook watergekoelde airco's (Opticlimate bijvoorbeeld) Maar ook kleinere modellen voor op boten. Die werken eigenlijk als volgt: Er hangt een unit in je ruimte. Die ziet er in beginsel uit als een autoradiator. En een fan die er tegenaan blaast. De warme lucht wordt door die fan door een buizenstelsel met daaraan koelribben geblazen. Aan de ene kant van de buis komt koud water binnen. Dat water wordt opgewarmd doordat het hitte opneemt van de koelribben. Het opgewarmde water verdwijnt aan de andere kant van de buis en gaat via een slang in de afvoer. De warme lucht die tegen de koelribben werd aangeblazen verliest zijn hitte (want die zit in het afgevoerde water) en komt er aan de kant koeler uit. Zelf te bouwen met een autoradiator :) Of kant en klaar te koop. Niet altijd goedkoop, en je verbruikt water.

Dankjewel voor je uitgebreide info, een opticlimate zou ideaal zijn geweest, wellicht een goeie voor de volgende ronde.

10 hours ago, Fatamorgana said:

Met de genoemde airco kun je net 1 lamp koelen haha.

Je moet kijken hoeveel kw of btu koelvermogen een airco heeft dit komt vaak overeen met het aantal kw aan licht in de ruimte.

 

Voorbeeld: een opticlimate of een andere airco met 6kw kan bv max 10x 600 watt koelen.

Deze airco heeft 0.6 dus dat ga je niet redden.

 

Waarom neem je niet gewoon een grotere af zuiger net als iedereen?

Je kan nog beter een huis airco pakken deze in de tent hangen.

En een kist om de buiten unit bouwen en dan met een 500 m3 box deze kist weer afzuigen en naar buiten blazen, zo doe ik dat.

 

Zoiets bedoel ik

https://www.cvtotaal.nl/qlima-sc5025-split-unit-airco.html?gclid=EAIaIQobChMIsse4sLzQ4QIVSOd3Ch3lewLVEAQYASABEgJghvD_BwE

Natuurlijk zou ik eerder voor zo een airco gaan, kan alleen geen installateur laten komen installeren. Ik zie wel dat deze airco een quick connect systeem heeft. Heb ik hier een monteur voor nodig? Heb jij zelf deze airco?

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een kwestie van slangen aansluiten, misschien een stroomkabel en aanzetten?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max. vermogen koelen / verwarmen 3350 / 3450 watt

Let op wat er al op een groep zit want die airco gaat vast een keer op max vermogen draaien.

Je kan een airco prima zelf installeren, helemaal met quick connect maareh

het in bedrijfstellen van dit airconditioning systeem valt onder de zogenaamde F-gassen verordening, hetgeen betekent dat de inbedrijfstelling dient te worden uitgevoerd door een F-gassen gecertificeerd bedrijf. 

  • Controle correcte aansluitingen van de koelleidingen. 
  • Vacumeren van het systeem inclusief het hanteren van de wettelijke standtijd. 
  • Lektest van het systeem. 
  • Controleren van het systeem op de juiste werking. 
  • Invullen en afgeven van het F-gassen installatiecertificaat en het garantieformulier (2 jaar). 

Anders ben je namelijk niet verzekerd in geval van (weet niet hoe dat met garantie zit op het apparaat) maar was je dat al niet omdat je besloot wiet in een woning te gaan verbouwen?

Edited by lostchild
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit een 2.5mm kabel aan deze kun je op je bord aansluiten of een stekkers aan maken.

En je klikt de leiding zo aan de unit, is vrij simpel.

Wat ik ook wel deed en ook prima wil is op marktplaats een mobiele airco zoeken met buiten unit, wellicht iets goedkoper en minder aansluit werk.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Fatamorgana said:

Waarom neem je niet gewoon een grotere af zuiger net als iedereen?

Ik denk omdat 'iedereen' niet met CO2 kweekt en TO wel.

 

Er is vast een berekening te maken (niet door mij, te moeilijk) hoe groot je airco moet zijn, wil je terugkoelen van 40 naar 36 graden. 

Dat is al een stuk minder dan van 40 naar 27-28 wat een OptiClimate doet.

Dus misschien redt je het wel met een kleiner model.

Ik zou eens kijken of je nergens iets kunt huren. Op bouwplaatsen en bij evenementen gebruiken ze ook vaak airco's in portacabins. Vaak wel geen split-unit, maar misschien zijn die er ook.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 36 graden niet sowieso heel hoog tenzij je met hele hoge concentraties co2 kweekt en dus ook veel controle over de rest van je klimaat (en eigenlijk alles) moet hebben? Voor een doorgewinterde kweker dus zegmaar.

Niet lullig bedoeld, maar iets zegt me dat dit nog niet helemaal het gevalnis bij TS.

Mijn advies zou ook zijn gewoon afzuigen 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het ook doen en dan die CO2 maar effe laten zitten, maar in zijn vraag denkt ie dat ie met 36 graden al geholpen is.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat als je op die hoge temperatuur kweekt. :)

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga werken met de airco die Fatamorgana als voorbeeld noemde

3 hours ago, Wiekspiet said:

Is een kwestie van slangen aansluiten, misschien een stroomkabel en aanzetten?

Ik zie het al, quick connect systeem. Dankje

3 hours ago, lostchild said:

Max. vermogen koelen / verwarmen 3350 / 3450 watt

Let op wat er al op een groep zit want die airco gaat vast een keer op max vermogen draaien.

Je kan een airco prima zelf installeren, helemaal met quick connect maareh

het in bedrijfstellen van dit airconditioning systeem valt onder de zogenaamde F-gassen verordening, hetgeen betekent dat de inbedrijfstelling dient te worden uitgevoerd door een F-gassen gecertificeerd bedrijf. 

  • Controle correcte aansluitingen van de koelleidingen. 
  • Vacumeren van het systeem inclusief het hanteren van de wettelijke standtijd. 
  • Lektest van het systeem. 
  • Controleren van het systeem op de juiste werking. 
  • Invullen en afgeven van het F-gassen installatiecertificaat en het garantieformulier (2 jaar). 

Anders ben je namelijk niet verzekerd in geval van (weet niet hoe dat met garantie zit op het apparaat) maar was je dat al niet omdat je besloot wiet in een woning te gaan verbouwen?

Ja, handig die quick connect, dat gaat hem worden. Blijkbaar zijn ze wettelijk verplicht dit te vermelden, zelfs bij de aircos met quick connect systeem. Dankje voor het waarschuwen.

3 hours ago, Fatamorgana said:

Er zit een 2.5mm kabel aan deze kun je op je bord aansluiten of een stekkers aan maken.

En je klikt de leiding zo aan de unit, is vrij simpel.

Wat ik ook wel deed en ook prima wil is op marktplaats een mobiele airco zoeken met buiten unit, wellicht iets goedkoper en minder aansluit werk.

Ik koos in eerste instantie voor die camping airco omdat deze al aangesloten was. Toen wist ik niet dat er ook quick connect systemen bestaan totdat jij me die van Qlima voorschotelde, erg handig. Dankjewel fata 

2 hours ago, Kees A said:

Ik denk omdat 'iedereen' niet met CO2 kweekt en TO wel.

 

Er is vast een berekening te maken (niet door mij, te moeilijk) hoe groot je airco moet zijn, wil je terugkoelen van 40 naar 36 graden. 

Dat is al een stuk minder dan van 40 naar 27-28 wat een OptiClimate doet.

Dus misschien redt je het wel met een kleiner model.

Ik zou eens kijken of je nergens iets kunt huren. Op bouwplaatsen en bij evenementen gebruiken ze ook vaak airco's in portacabins. Vaak wel geen split-unit, maar misschien zijn die er ook.

Ik ben van plan om de airco te blijven gebruiken. Huren zal geen optie zijn. Bedoeling was eigenlijk om van 40 naar 35 te koelen. De meeste (goedkope) aircos hebben geen temp regeling, ze werken met stappen waarvan de hoogst instelbare temperatuur (in het geval van de door Fatamorgana gegeven voorbeeld) maar 30 bedraagt. Had graag wat hoger gezeten om kosten te besparen, zou hiervoor gebruik kunnen maken van mijn temperatuurschakelaar maar blijkbaar heeft de Qlima ook een inverter waarmee de eind temperatuur stabiel word gehouden met een laag energieverbruik waarmee wel 30% energie wordt bespaard. Het is even kijken hoe dat voor mij werkt, kan altijd nog de schakelaar in gebruik nemen. Dankjewel voor je input

2 hours ago, cannarie said:

Is 36 graden niet sowieso heel hoog tenzij je met hele hoge concentraties co2 kweekt en dus ook veel controle over de rest van je klimaat (en eigenlijk alles) moet hebben? Voor een doorgewinterde kweker dus zegmaar.

Niet lullig bedoeld, maar iets zegt me dat dit nog niet helemaal het gevalnis bij TS.

Mijn advies zou ook zijn gewoon afzuigen 

 

Ik werk het liefste tussen 34 en 35 graden met 1500 ppm. Heb alleen problemen met de temperatuur en luchtvochtigheid. De rest is volgens mijzelf wel onder controle. Ik gebruik autopots met aarde, ze komen nooit water te kort. Ik kweek organisch met biotabs dus kwa voeding zit ik ook goed. Ik voer co2 rijke lucht toe aan mijn potten dmv airdomes, de pomp ligt op de grond dus zuigt de co2 ook mee. Heb gelukkig nog geen bladproblemen ivm tekorten ervaren.

Heb me maanden lang erg goed ingelezen en ben door verschillende forumleden (waaronder een paar die ook hierboven gereageerd hebben) goed opweg geholpen. Natuurlijk is het in de praktijk wel wat ingewikkelder, kijk maar waar ik nu tegenaan loop, desondanks blijf ik positief. Dankje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden!

 

Ik zag dit nog staan bij de Airco van Fatamorgana: Let op: het koppelen van de leidingen dient vanuit milieuoogpunt door een daartoe geautoriseerde professional te geschieden.

Nu staan er wel vaker zaken in omschrijvingen waarvan je denkt 'het zal wel' maar ik heb geen idee hoe serieus je dit moet nemen.

 

Hou je ons op de hoogte van je bouwproces?

En natuurlijk of het werkt en wat het doet met je temperatuur en LV.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden!

 

Ik zag dit nog staan bij de Airco van Fatamorgana: Let op: het koppelen van de leidingen dient vanuit milieuoogpunt door een daartoe geautoriseerde professional te geschieden.

Nu staan er wel vaker zaken in omschrijvingen waarvan je denkt 'het zal wel' maar ik heb geen idee hoe serieus je dit moet nemen.

 

Hou je ons op de hoogte van je bouwproces?

En natuurlijk of het werkt en wat het doet met je temperatuur en LV.

Ja, blijkbaar is dat het stukje text dat wettelijk benoemd moet worden, met de nadruk op de koppelingen, om lekkage te voorkomen. Ik ga sowieso mijn onderzoek doen. Verder zal ik een aparte topic openen om jullie op de hoogte te houden. Misschien word het wel een verslag, beginnend bij de eerste dag van de bloei. Dankje

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf zoon airco in een tent hangen, stelt weinig voor hoor.

Even goed kijken hoe je hem erin klikt dat is het meeste gekut.

Wiet kweken met 40 graden en als streef doel naar 35 kan naar mijn idee nooit ideaal zijn, maar kijk maar wat je doet jij heb mij suggesties gezien haha.

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik begin me al zorgen te maken als het richting 30º loopt.

Heb je al eerder mooie rondjes gedraaid op 35º, bombastick?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen fluffy maar spint duikt vrij snel op vaak bij hoge temperaturen.

En condens als de lampen uitgaan omdat het snel afkoelt.

En meer dan 10 graden verschil dag en nacht.

De lucht vochtigheid raakt van slag.

Zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen waarom 35 of 40 graden nooit ideaal zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij hogere temperaturen dan 35/37 C gaat de plant een gigantische omvang aannemen. De top wordt dan zo groot dat het wel een hoofd lijkt. Het gewicht is dan in vergelijking met de omvang erg laag. Dit komt omdat de toppen dan zeer luchtig zijn (hoge temperaturen).Het optimaal kweken doen we bij 30 – 32 graden en 1300 ppm. Uiteraard is dit per soort een beetje verschillend.

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/16/2019 at 9:47 AM, Twiet said:

Ja, ik begin me al zorgen te maken als het richting 30º loopt.

Maar kweek jij ook met CO2 toevoeging?

 

Zoals ik al eerder zei: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt op CO2 met 36 of meer graden.

Dus ik hoop dat Bombastick ons op de hoogte houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/15/2019 at 1:57 PM, Kees A said:

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden!

 

Ik zag dit nog staan bij de Airco van Fatamorgana: Let op: het koppelen van de leidingen dient vanuit milieuoogpunt door een daartoe geautoriseerde professional te geschieden.

Nu staan er wel vaker zaken in omschrijvingen waarvan je denkt 'het zal wel' maar ik heb geen idee hoe serieus je dit moet nemen.

 

Hou je ons op de hoogte van je bouwproces?

En natuurlijk of het werkt en wat het doet met je temperatuur en LV.

Ik heb de airco aangesloten, draai nu constant op 30-32C, nachttemp valt rond de 26C, luchtvochtigheid zakt gedurende de lichtperiodes van 90% in het eerste uur tot 40% in het laatste, snachts stijgt het weer terug naar 90% (hier ben ik nog een oplossing voor aan het bedenken) ik ben een verslag aan het schrijven, die ik aan het einde van de kweek online zal zetten, hierin zal ik delen hoe ik te werk ben gegaan, wat ik heb gebruikt en wat het me opgeleverd heeft. Nogmaals bedankt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...