Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kishapawpad

Vaporizer voor niet-roker?

Recommended Posts

Beste allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum en ik trap gelijk de deur in met een vraag, hoop dat jullie het niet erg vinden. Ik heb voor deze vraag al veel posts doorzocht en gelezen, maar heb toch nog geen specifiek antwoordt.

Mijn vraag is als volgt...
Ik wil graag stoned worden! Maar ik weet niet hoe. Ik rook namelijk niet dus ik kan niet inhaleren. Ik heb al een paar keer een jointje gekocht om het te proberen, zelfs al eens drie achter elkaar, in alle rust en peaceful mindset.. maar ik kom niet verder dan steken in de longen.

Pas geleden heb ik vrij uitgebreide, modulaire liquid vaporizer gekregen, zo eentje waar je olietjes in doet voor een smaakje + eventueel nicotine, dat werkt prima. Kan enorme rook(damp)wolken in en uitademen... maar daar heb ik natuurlijk niet veel aan als niet-roker

Wat ik dus wil weten is of ik met een vaporizer wat makkelijker high kan worden, en wat dan eventueel een goed basis setje is. Gebruik is niet vaak, hooguit 1x per maand schat ik zo. 

 

Lange vraag kort:

Ik zoek een makkelijke standaard vaporizer voor iemand die nog nooit gerookt en nooit geblowed heeft. 

 

Bedankt alvast voor jullie reacties! 

-Kisha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kisha, welkom!

Geen zorgen, iedereen kan inhaleren. Maar ik snap je probleem want wietrook inhaleren is niet altijd even prettig. Vooral als je dat niet gewend bent. Daarom is verdampen een uitstekend keuze!

De vaporizer die je nu hebt kun je helaas niet gebruiken voor het roken van wiet. Er zal vast en zeker een mogelijkheid zijn dat je ergens wel aan wietvape olie kunt komen, maar daar ben ik niet bekend mee...

Dus kun je het beste gaan voor een dry-herb vaporizer gaan. De naam zegt het al het is bedoeld voor droog kruid. Even je wiet crushen, erin doen en klaar. Deze heb je in allerlei soorten en maten, van draagbare vaporizers naar vaste tafelmodel vaporizers. En elke vaporizer heeft zo zijn eigen voor en nadelen. Ik raad je aan om voor een draagbare te gaan, je moet alleen even kijken wat je er voor wilt uitgeven en welke jij het fijnste lijkt.

Ik gebruik de Storm Vaporizer die kost los €89, ik had er voor gekozen om er een air-bubbler opzetstuk erbij te kopen. Dit kan ik je overigens erg aanraden want dit maakt je damp lekker koel en zacht, perfect voor de tere longen dus :P. In totaal koste mij dat €118 bij Azarius.

Er zijn veel site’s die vaporizers verkopen, kijk daar even op rond. Maar mocht je er toch niet uitkomen ga dan even naar een plaatselijke smartshop, die verkopen ook vaporizers en helpen je graag verder.

Heb je nog vragen, stel ze gerust!

Succes!:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook al 15 jaar niet meer en heb nu een drietal dagen de mighty vaporizer waarmee je droge wiet "verdampt"

deze verdamper is een van de beste op de markt. kost wat maar je merkt het als je hem in gebruik neemt hoe doordacht deze is .

verdampen mag je een beetje nuanceren, de damp is bij de eerste trekjes (inhaleringen) wel goed verdraagzaam en smaakt in de mond lichtjes alsof je pure verse wiet zou knabbelen. maar eens de kruiden goed op temperatuur komen(ik damp op 185° en ben nog aan het experimenteren of het eventueel lager kan) mag je van rook spreken. deze prikkelt wel degelijk . en nu de derde dag hoest ik wel eens bij het intrekken vd damp.  dus geheel onschadelijk is het niet . maar het is geen tabak , geen nicotine en de damp is vele vele malen lichter en inneembaar.  er is geen teer en geen verslaving aan nicotine roken mee gemoeid. allemaal positief dus.  ik heb wel een vermoeden dat ik met versere wiet beter en op lagere temp zal kunnen werken, al de wiet die ik in een shop kocht is kurkdroog. 

als je wil high worden is dit de beste manier ,  je kan natuurlijk ook cannabis in voedsel gebruiken . als dit op de juiste manier gebeurt werkt dit zeer goed maar heeft als grote nadeel de dosering die moeilijk is en de late opkomst van de high en de lange nawerking die soms de dag erna herbegint . dus eten heeft flink veel nadelen het enige voordeel , je inhaleert niet. 

conclusie,  na een lange werkdag of in het weekend wil ik wel eens relaxen, soms gaat dit gewoonweg niet door het jachtige leven op de werkvloer en allerlei taken in huis en tuin.  zo nu en dan eens wat wiet inhaleren is denk ik vele malen onschadelijker dan twee drie duvels achterover gieten of 5 euro aan een fles wijn geven waar je achteraf een pijnstiller moet achter klikken om je hoofdpijn weg te werken.  plus van wat alcohol relax je wel even in een roes, maar erna ben je vaak ongenietbaar.   het blijkt ook moeilijk doseerbaar te zijn , 

wiet blowen met tabak gemengd raad ik je ten sterkste af omdat je zeer snel verslaafd bent aan de nicotine. hierdoor kan je na een tijdje de ene na de andere joint gaan rollen waardoor je verslaafd lijkt aan cannabis. het is echter de nicotine die je steeds weer doet rollen. 

ik heb hier een mighty en ik voel geen drang om die heel de dag door te gebruiken. hier gebruik ik em in men spaarzame vrije tijd als ik eens wat muziek draai of wat relaxen wil.  soms ook om even flink wat werk te verzetten want sommige wiet kan je gebruiken om juist actief te worden, het is soms gewoon een kwestie van jezelf op te rapen en aan de slag te gaan,  high zijn of stoned is niet altijd plat op de zetel liggen en niets doen .  je bent in een hoger bewustzijn beland en krijgt soms hele mooie creatieve gedachten.  deze plant zou volledig gelegaliseerd moeten worden , men zou beter alcohol en nicotine verbieden deze richten veel meer schade toe aan lichaam en geest en onschuldige niet gebruikers.

het ontspannende effect van cannabis werkt ook goed wanneer je bvb rugpijn ervaart door gestreste of overbelaste spieren. dit is een van de hoofdredenen dat ik cannabis gebruik .  ontspannen en ontstressen.  alcohol ontspant ook maar de nevenwerkingen en nawerkingen zijn vele malen erger dan van cannabis, hoofdpijn, katergevoel, loomheid , leverschade , heel erge verslaving bij sommigen,, noem maar op. 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed alternatief verdampen, ik word er veel te high van wat met mijn medische conditie tegen me werkt dus ik doe het niet meer.

Wat ik als ex-roker heel erg moest afleren was het 'lurken' aan de verdamper zoals je aan een sigaret zou doen en vaak als ex-roker nog sterk de neiging toe hebt als er 'gerookt' moet gaan worden. Sommige verdampers kunnen als je lurkt een op rook gelijkend dampje gaan produceren waar jij dan weer van gaat kuchen.
Rustig inademen is echt al meer dan genoeg:bier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaporizer zijn heerlijk. Jaren lang een vast tafel model gebruikt. Tegenwoordig alleen maar draagbare versies. Ook gewoon handig voor snel even tussendoor, maakt niet uit waar je bent. Die dingen zijn nog redelijk goedkoop ook.

ik heb er speciaal een vaporizer voor wiet:

https://www.waterpijp-bong.nl/vaporizers/budget/atman-dope-bros-pretty-plus-dry-herb-vaporizer-pen-headshop

en eentje speciaal voor hasj en dab/olie:

https://www.waterpijp-bong.nl/vaporizers/budget/atman-dope-bros-hashmate-hashish-and-concentrate-vaporizer-pen-headshop

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor het late antwoorden, maar super bedankt allemaal voor de reacties. 

@King_Kush Ik ga het setje wat je opnoemt denk ik ook proberen. Wel prijzig, ben benieuwd of het werkt! Ik weet niet hoe je de wiet moet crushen maar op een snijplank moet dat wel lukken :-) 

@Junkie4life Die is wel een stuk goedkoper, moet daar even over nadenken...

 

Zodra ik iets heb geprobeerd laat ik het weer weten! 

Edited by Kishapawpad

Share this post


Link to post
Share on other sites

intussen gebruikte ik mijn mighty al een 10tal keer , zeker niet elke dag  en telkens slechts 1 brandpotje vol per keer. 

zo stoned dat meer gebruik niet nodig is en totaal geen last van de slijmvliezen de dag erna.

wel volgde ik de tip om er niet te hard aan te zuigen zodat er geen dikke rook optreed. ik neem kleine voorzichtige trekjes  en heb nu de temperatuur zelfs lager op 175°.

het nadeel wat ik ervaar is dat  het toestel snel uitschakelt , maar de trilfunctie maakt dan weer goed dat je weet wanneer hij weer op temp is.

ik ben er wel nog niet high van geworden enkel  zo stoned als een ei . dit zal waarschijnlijk wel aan de weed liggen,  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kishapawpad said:

Sorry voor het late antwoorden, maar super bedankt allemaal voor de reacties. 

@King_Kush Ik ga het setje wat je opnoemt denk ik ook proberen. Wel prijzig, ben benieuwd of het werkt! Ik weet niet hoe je de wiet moet crushen maar op een snijplank moet dat wel lukken :-) 

@Junkie4life Die is wel een stuk goedkoper, moet daar even over nadenken...

 

Zodra ik iets heb geprobeerd laat ik het weer weten! 

Als je je wiet wilt crushen moet je een grinder hebben, deze heb je tegenwoordig al voor een paar euro’s. In alle soorten en maten natuurlijk ;)

Ik kreeg er zelfs een bij mijn bestelling als goodie, overigens heb ik mijn vaporizer op Zamnesia besteld niet Azarius...

Succes!

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...