Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DeNnZ

'Goedkope' Ali LED's Yay or nay?

Recommended Posts

Beste allen,

Ik groei momenteel buiten. Ik verplaats de planten dagelijks van binnen naar buiten (onder de veranda) zodra de temperatuur daar hoog genoeg is (>20º).
Ik merk toch dat de planten in groei wat achterblijven doordat (ik vermoed) de lichtsterkte van de zon rond deze tijd van het jaar nog niet echt toereikend is.
Nu ben ik opzoek naar een (het liefst goedkope) LED lamp om de dames te ondersteunen en beter te laten groeien.

Is DIT iets om in te investeren als eerste lamp?
Volgens de advertentie 100x10w Bridgelux chips.

Ik ben echt nog zoekende, en heb helaas de middelen niet om een goede (en vaak dus dure) lamp aan te schaffen.
Is deze lamp de €60,- waard en zal het mijn planten helpen om lekker te groeien/bloeien?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het proberen, ikzelf ben erg tevreden over de lampen uit China. Die worden alsmaar beter en vallen niet meer van ellende uit elkaar.

Ik ga er vanuit dat die lamp doet wat hij moet doen, en als je hem gebruikt om de plant te ondersteunen heb je al helemaal geen dure lamp nodig.

Kijk ook even rond of je iets kan vinden met full spectrum COB lampen, van dat witte licht. Dat gebruik ik ook en werkt erg goed.

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de lamp niet, maar toch denk ik dat je hem niet zou moeten kopen. Is toch uit de categorie 'leuk voor kerstmis'.

je kunt ook een 600 of 400 Watt HPS setje kopen. Dus lamp, kapje en ballast. Dan ben je ook voor € 60 klaar. Bewezen techniek voor de kleine beurs.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels een gebruikte set op de kop kunnen tikken.
Ik ga me nog even verdiepen in een evt tweede lamp voor de set.

Thanks nogmaals!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2019 at 11:47 AM, Kees A said:

Ik ken de lamp niet, maar toch denk ik dat je hem niet zou moeten kopen. Is toch uit de categorie 'leuk voor kerstmis'.

je kunt ook een 600 of 400 Watt HPS setje kopen. Dus lamp, kapje en ballast. Dan ben je ook voor € 60 klaar. Bewezen techniek voor de kleine beurs.

Een goede evsa kost 120 euro en een bijpassende lamp 30. En na een aantal maanden weer 30 en dan weer. Een kap is nog eens 40 euro en 100 voor een goeie. 400 watt led is vergelijkbaar met 600 watt hps, dat heb je er in een paar jaar uit.

Edited by wouter79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof graag dat 400 Watt Led = 600 Watt HPS.

Maar - en dat durf ik bijna met zekerheid te zeggen - niet met die kermisverlichting die in de OP als link getoond wordt.

image.png.75a1f870b16d28f5c03d257cdc1738e9.png

 

Wil je een ledlamp die kan concurreren met een 600 HPS dan ben je nooit onder de € 100 of 150 klaar. En dan doe ik zeer zuinig. Ook met zelfbouw niet. Lees anders effe de zefbouw-topics hier door.

De TS heeft niet veel geld, zegt hij. Dan moet hij dat zeker niet uitgeven aan een slechte led. En een goede led kan hij vooralsnog niet betalen.

Een EVSA met dure kap hij op dit moment ook niet betalen.

Maar je koopt wel een gewone ballast, een gewoon kapje en een bulb van GE voor rond de € 80,-

VSA setje

Die zal vast niet zo goed zijn als een EVSA set met een dure kap (al betwijfel ik of een dure kap nodig is), maar gegarandeerde en bewezen werking.

Beter dan zo'n Chinees rood-blauw-is-het-al-kerstmis geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...