Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje1965

Foto's

Recommended Posts

Foto's van dit forum worden dus ook door anderen gebruikt. Zo kwam ik mijn Nlx foto tegen op een Spaanse website voor zaden . En op onderstaande link ook..............

 

https://cannabisowl.com/links/nlx-seeds/

 

Edited by riesje1965
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of je dat als positief of negatief moet opvatten...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het motto: alles wat je online zet is nu, van ons... <_<:D

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je eigenlijk een pakje zaden op zn minst voor moeten krijgen.

Vind het schandalig! Had je de zaden dus het soortje ook bij hun besteld of denken ze "nlx = nlx" dus jatten we gewoon een foto van iemand anders zonder het te vragen.

Jij doet moeite en maakt een mooi verslag waar een ander geld mee gaat verdienen.

"dat een fotograaf, als maker of rechthebbende van een werk van kunst, het exclusieve recht heeft om dit openbaar te maken, en te verveelvoudigen. Hier valt dus ook onder dat een ander geen kopieën en/of reproducties mag maken, of het werk tentoonstellen of verkopen zonder de toestemming van de maker van dit werk."

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze aanklagen. Of het verstandig is, is vers 2...

Maar ik zou ze toch een berichtje sturen en zeggen dat je een vergoeding wilt. In de vorm van zaden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je wel zaden willen van mensen die zo te werk gaan ?

dan krijg je ook genetica waar me gerommeld is zou men denken .

helaas verkopen ze geen vaporizers .

een vulcano of mighty is wel leuk voor de heb .

:punk:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als je alle bedrijven zou moeten mijden die foto's van anderen op hun website hebben staan...

Het zit er dik in dat een reclamebureautje of webbouwer dit voor hun verzorgt. Dat ze geeneens weet van hebben waar de foto's vandaan komen.

Misschien berekent het bureau zelfs nog wel kosten door voor 'afkoop rechten foto's' of 'stockshots' of zoiets.

Daarnaast: Als het bedrijf rommelt met zoiets als copyrights, dan wil dat niet zeggen dat ze overal mee rommelen. 

Ten eerste kennen mensen de wet niet voldoende en denken dat ze zomaar van alles van het net mogen halen. Ten tweede zien mensen het niet echt als misdaad. Vele miljoenen mensen die zichzelf niet als overtreders zien, halen illegaal films binnen via torrent sites. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa als een bedrijf rommeld enerzijds dan anderzijds ….

mischien hebben ze wel zus of mischien hebben …….

en wir haben das nichte gewurst kom je niet meer mee weg in 2019 ...

ze hebben tegenwoordig programma s om bedrijven die illegaal pics plaatsen van producten op social media op te sporen .

kan in sommige gevallen per pica oplopen tot 1500 euro per gestolen pica .

dat gaat dan om professionele product fotoos  .

dus tis wel een dingetje .

maar een bedrijf kan zich niet verstoppen achter we wisten het niet of we dachten het mag gewoon.

 

en hier met cannabisowl is meer een zoekmachien die doorverwijst .

en de thc gehaltes varieren ook 10 % op de zelfde soort dus hoe serieus moet je die spaanse handel nemen .

het spaanse graan heeft de orkaan doorstaan .

:verrygood

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanklagen zal volgens mij niet zo veel zin hebben aangezien de fotos niet meer van de uploader zijn na het plaatsen, maar van het forum.

Sannie zou kunnen verzoeken om het te laten verwijderen, maar wat schiet je ermee op? Hij zou idd om een paar zaden kunnen vragen, maar zal hij daar op zitten te wachten? :)

Ik zou het zelf gewoon als compliment beschouwen. Ik zou er voor tekenen als mijn huidige ronde zulke geile platjes op gaat leveren dat ze gejat worden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er zo veel tijd, geld en liefde in heb gestopt laat je het niet ongevraagd gebruiken door een stel op geldbeluste zaadboeren. Compliment my ass laat ze het gewoon netjes vragen! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zoals ik zei zijn het jouw fotos niet meer op het moment dat je ze op het forum hebt gezet. Dus heb je niet zo veel te niet laten gebruiken. Dus dan maar de grap ervan inzien toch. En sannie heeft er ook geen enkel belang bij om het niet toe te laten.

Het pikken van een foto online opzich vind ik nou ook weer niet zo verschrikkelijk als het om een foto gaat waar je er zo 1000 anderen voor vindt.

Het enige wat ik kwalijk vind is dat ze hun zaden adverteren met fotos van klaarblijkelijk niet helemaal de zelfde genetica

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, cannarie said:

Aanklagen zal volgens mij niet zo veel zin hebben aangezien de fotos niet meer van de uploader zijn na het plaatsen, maar van het forum.

Dat is natuurlijk niet zo. De foto's als ze door riesje1965 gemaakt zijn, zijn van riesje1965. Of hij moet ze verkopen en de rechten overdragen. Maar dat is een heel gedoe met best wel lastige contracten, en dan nog kun je dan als rechthebbende nog altijd eisen dat je foto's verwijderd worden (als ze bijvoorbeeld zeer, zeer oneigenlijk gebruikt zijn)

Ze zijn niet van Wietforum dus. Maakt ook niet uit wat Wietforum in de regels zet. Ze kunnen er wel vanalles inzetten, maar de wet gaat altijd voor. Dwingend recht heet dat. Net zoals een verhuurder wel vanalles in zijn huurcontract mag zetten, en zelfs als je dat getekend hebt, gaan de wettelijke regels omtrent huren en wonen alsnog voor. Wietforum mag ze gebruiken maar met heel veel beperkingen. Zeker niet doorverkopen, elders plaatsen, als banner gebruiken, weet ik veel. Alleen in de context van het forum. Zoals wij ook foto's mogen gebruiken van anderen in een forum. Omdat het dan onder zoiets als citaatrecht valt. je gebruikt iets op een niet commerciële manier om iets te verduidelijken.

Ik weet ook niet wat de beweegredenen van het bedrijf zijn. Verwacht niet dat het koorknapen zullen zijn, en dat ze denken: Daar komt nooit iemand achter. Dat is - met een dik vooroordeel van mij - mijn gedachte.

Maar dat is een vermoeden. Maar het zou net zo goed kunnen dat ze ze gekocht hebben van een malafide fotobank voor een prikkie. Weet niet of iemand het gelezen heeft, maar een Chinees bedrijf is vooralsnog gesloten omdat ze rechten claimden voor recente foto van de Black Hole. 

Van die foto zoekprogramma's moet je je niet teveel van voorstellen. Die software is nog niet heel intelligent. Je kunt ook veel blokken, bijvoorbeeld door je foto te spiegelen, bij te snijden en of dat de gegevens helemaal niet zichtbaar zijn voor zoekmachines of programma's. Foto's of fake datingsites bijvoorbeeld zijn vaak niet te vinden voor Google Image Search of TinEye. En ook nog niet zo goed door andere programma's.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan klep ik dat misschien na van mensen die het ook niet helemaal begrepen hebben. :) Er gingen ook van die verhalen rond rondom facebook, maar dat kan natuurlijk ook larie geweest zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troost je, cannarie. Je bent niet de enige. Het is ook verdomd complexe materie. Er zijn tientallen advocatenkantoren die dik verdienen aan die onduidelijkheid.

Wat Facebook (en misschien Sannie ook) wel heeft, is een soort van licentie. Die heeft hij dan van leden gekregen op het moment dat je akkoord gaat met de regels.

die licentie houdt dan zoiets in dat hij de foto's mag verspreiden binnen de context van het forum. Dat moet ook wel, want anders zou je hem kunnen aanklagen omdat op ZIJN forum de door JOUW geplaatste foto gepubliceerd is. En dan wordt het forum onwerkbaar. Dat onderkent de wetgever ook, dus die staat zo'n onderlinge beperkte overeenkomst toe. Maar hij mag hem dus niet verder gebruiken. Of het moet weer in bepaalde relevante context zijn. Zo van "kijk eens wat voor moois er allemaal op wietforum te zien is". 

Lastige materie dus. :)

Waarmee meteen bewezen is dat het voor velen te complex is om direct goed te begrijpen. Er zijn ook platenmaatschappijen die gewoon een filmpje van YouTube halen of van Facebook en die dit dan in een clip gebruiken. Onder het mom van 'het stond in het publieke domijn'. Terwijl als iemand zou moeten weten hoe intellectueel eigendom in elkaar zit, dan zouden zij het moeten zijn.

Misschien hebben die zaadgasten ook gedacht "het staat op een forum, en DUS is het voor iedereen". 

Daarom moet riesje1965 een vriendelijk briefje tikken. Of ze geen kadootje hebben, of een vergoeding. Je weet nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatten van iemands foto en gebruiken bij zaden die jij verkoopt. Ik weet niet wat die gasten dachten, je gebruikt/kopieert iemands genetica en dan is een willekeurige foto kopiëren net zo makkelijk?

Gaat alleen maar om makkelijk en snel wat geld verdienen met andermans werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een bedrag opstellen wat zij moeten betalen voor het gebruik van jou foto. Ze gebruiken een foto die jij hebt gemaakt en dus van jou is zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven, fraude dus. Dat mag niet, of ze betalen dat bedrag en houden die foto of ze halen je foto onmiddelijk van hun website af!

Edited by King_Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh, maak (als wfer) je identiteit bekend en investeer heel veel tijd, geld en energie om ergens in het buitenland een zaak tegen een webshop te beginnen, met als optimaal haalbaar resultaat dat die een foto verwijderd waar je in de eerste plaats al geen last van had.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jij er niet mee zit dat ben jij cannarie. Natuurlijk heb je geen zin actie te moeten ondernemen in iets waar je niet om heb gevraagd.

Ik zou niet in associatie willen komen met mensen die mijn werk gebruiken om totaal andere zaden aan de man te brengen. Het is diefstal en oplichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dan liever wiet kweken in mijn vrije tijd ofzo. Of nutteloze discussies voeren op een forum :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, cannarie said:

Ik ga dan liever wiet kweken in mijn vrije tijd ofzo. Of nutteloze discussies voeren op een forum :P

Leun ik achterover en wacht ik wel tot jij mooie foto's heb die ik kan gebruiken voor mn advertenties of ik maak een nieuwe topic met jou foto's.

Kom maar op.B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige mensen kunnen ook doorslaan. 

Cannarie heeft gewoon gelijk. 

Het is ook geen diefstal, geen fraude en ook geen oplichting. Lees het wetboek eens na wat de omschrijvingen daarvan zijn.

Dat het niet mag, is iets anders. Dat het niet netjes is, is helemaal waar. Maar wat kun je daar nou precies mee?

Je wilt toch niet als partij je zelf bekend maken? Want zij wonen wellicht in een land waar kweken legaal is, en waar riesje1965 woont is het niet legaal. Tel uit je winst.

Dan... Hoe bewijst riesje1965 dat het zijn foto's zijn? Blauwe ogen en een goed karakter zijn nog geen erkende bewijsmiddelen.

Hoe ga je als je al kunt bewijzen dat het jouw foto's zijn (wat je niet kan, maar ik zeg 'als') afdwingen dat iemand betaalt? Getty en andere foto-bedrijven hebben advocaten in dienst. En daar wil je geen ruzie mee. Maar riesje1965 moet dus een advocaat gaan inhuren voor een paar € 100 per uur om een vergoeding te proberen te halen? Wat hem met 99% zekerheid never nooit gaat lukken. Dus dan heeft ie die rekening ook nog.

En wat krijg ie dan mocht het hem door een wonder wel lukken? Een paar honderdjes maximaal, want hij moet ook aantonen dat hij schade geleden heeft.

En hij is geen fotograaf en ook geen professionele grower of zadenproducent. Dus zijn schade is nihil. Dat het niet netjes is en niet mag, wil nog niet zeggen dat je recht heb op een fikse vergoeding. Je moet met bewijzen komen waar je schade uit bestaat. Aangetaste eer m.b.t. foto's van wietplanten? Hoe hard denk je dat die rechter gaat lachen?

Nog iets: wat als het bedrijf een contract laat zien dat ze de foto gekocht hebben van een ander bedrijf? Of dat de webdesigner heeft gezegd dat ie alle rechten gecleared heeft? Dan zijn ze ter goeder trouw, halen de foto eraf en kan riesje1965 bij die volgende club gaan klagen of daar zijn gelijk gaan halen. Lekker al die moeite.

Dus iedereen die moord & brand schreeuwt zou zich eens in die materie moeten verdiepen voordat je denkt dat het leven is zoals een Hollywood film waar het recht altijd zegeviert. 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand anders werk gebruiken is diefstal. Foto's van andere zaden gebruiken als die je verkoop zie ik als oplichting.

Ik zou geen geld gaan eisen maar wel mn topic aan hun tonen en dan kijken wat de reactie is en of het goedbedoeld was. Advocaten zijn toch niet nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom. Vriendelijk mailtje schrijven en eens vragen hoe het zit. Bereik je meer mee. Advocaten moet je sowieso zo veel mogelijk ontlopen.

Iemand anders werk gebruiken is geen diefstal. Al lijkt dat misschien wel zo, maar het is iets heel anders. 

Als ik iets bij jou iets uit de schuur steel, dan pakt de politie mij op (als het goed gaat) en moet ik voor de rechter komen voor diefstal. Wetboek van strafrecht.

Als ik een foto van jou oneigenlijk gebruik, dan kun jij daar een zaak van maken. Is een civiele zaak en het zal de politie en het OM een worst wezen. Dus dan moet jij in een civiele zaak aantonen hoe wel zit. Zit het OM niet tussen. Alleen jij, ik en 2 dure advocaten. Pas als ik het heel vaak doe en er blijven aangiftes komen, dan pas zal het OM iets gaan doen. Maar dat duurt verrekte lang, want misschien is het jouw foto wel niet, of ben je het niet eens met het contract, of gebruik ik de foto op een manier die wel mag. Allemaal mogelijkheden die open staan. voor het OM.

Foto's van andere zaden zou je misleiding kunnen noemen. Maar misleiding is nog geen oplichting. Het zijn allemaal meer morele oordelen (en ik vind dat je gelijk hebt) Maar het is allemaal niet strafbaar en ook nauwelijks aan te pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me er ook niet zooooooo druk om maken. Vond het eigenlijk wel grappig. Vooral die foto bij die Spaanse zaadboeren.....

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...