Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pingpong4

Royal Gorilla automatic + Northern Lights auto

Recommended Posts

 Ik ga je kweek goed volgen, zelf mn eerste kweek ooit begonnen op 27-4-'19 ontkiemd de pot in, ook een northern light. Ze staat bij mij in de vensterbank dus wel iets gestrekt. Volgende week de kas witten en dan kan ze daar verder groeien het begint te ruiken in huis haha. Ik heb een 15l pot met plagron light mix. Vorig weekeind begonnen met plagron alga grow ( 1/4de dosis beginnen) en als de bloei goed onderweg is plagron alga bloom ook weer met een kwart van de dosis. Ik hoop hier veel te leren van jou en de mensen die een reply geven. Suc6 mvg kroame

20190526_092534.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ziet er goed uit toch? veel succes!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/25/2019 at 12:50 AM, pingpong4 said:

Ik heb in allebei de potten gaten zitten en in de speciekuip hydro-korrels toegevoegd. Vandaag toch maar de grootste plant verstevigd aangezien die steeds wat schuin staat als het hard waait. Het enige waar ik mij nog zorgen om maak zijn die bladluizen, heb ze allemaal weggehaald met een pincet:blink:. Een dag later zie ik er hoogstens 1 of 2 op elke plant, moet ik ze weg blijven halen of een knoflook water maken? 

Groeten.

 

Wat ik altijd deed bij bladluis was een brouwsel trekken van knoflook en tabak, gewoon wat knoflook uitpersen in warm water (de uitgeperste knoflook er ook bij doen!) tabak van een sigaretje of 2 erbij en dat even laten trekken.  Dan de hele meuk eruit zeven en zo nu en dan keertje over je planten sproeien totdat ze weg zijn.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag het knoflook en tabak mengsel gemaakt zoals hierboven werd vermeld, ook heb ik de planten goed bekeken en er zijn geen luizen meer te bekennen maar zwarte vliegjes. Er zitten een paar bovenin en een paar kleinen onder bladeren. Weet iemand of dit knoflook mengsel ook hiertegen helpt?

20190531_181140.jpg

20190531_181103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet dit brouwsel ook maar gaan maken, heb de planten moeten verhuizen na de kas, het huis begon te meuren( volgens mijn vrouw dan) ik heb groene luis en wat witte vliegjes. Wel vreemd mn tomaten laten ze met rust maar mn cyennepeper en citroengras zit er vol mee. Die zwarte dingen bij jou zijn dat ook niet gewoon bladluizen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/9/2019 at 12:09 PM, pingpong4 said:

Even een foto update:

20190609_120759.jpg

20190609_120807.jpg

20190609_120816.jpg

Zien er goed uit

 

Edited by Kroame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb trouwens een paar lieveheersbeestjes larven op elke plant gezet, geen luis meer te bekennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat ik op vakantie ga nog een paar fotos:

De grootste is nu 100cm

20190614_121144.jpg

20190614_121139.jpg

20190614_121209.jpg

20190614_121151.jpg

20190614_121202.jpg

Edited by pingpong4
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat over klieven te hebben gelezen lijkt mij dit ook wat om een week voor de oogst bij 1 of allebei de planten te doen. Heeft iemand ervaring met klieven bij autoflowers? En heeft het ook echt nut?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn verschillende trukjes van de foor om meer hars of dikkere toppen te krijgen. Het zijn vooral beweringen maar niets is echt bewezen. Ik denk ook als het echt nut zou hebben, er wel iets zou meegedaan worden op grotere schaal in de States. Ik volg een 6 tal growers in de States en Cannada. Het enige dat ik tegen kom is de 48 uur duisternis voor het oogsten. Sommige schroeven ook de watergift terug om de plant te doen stressen. Maar echt wetenschappelijke bewijzen ben ik nog ergens tegen gekomen over klieven. Misschien kun je een vergelijkende test doen? Weet je direct of het nut heeft.

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Fearghus said:

Sommige schroeven ook de watergift terug om de plant te doen stressen. Maar echt wetenschappelijke bewijzen ben ik nog ergens tegen 

Ligt er maar net aan wanneer je dit gaat toepassen en in welke mate, want tegen het einde van de cyclus wilt een plant juist steeds minder drinken. Op het moment dat jij dit goed aanvoelt en de plant ook als zodanig minder water gaat geven, is dat alles, behalve stress, eigenlijk ongekende weelde, waar misschien zelfs mogelijk een tweede bloei uit voortkomt....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

klieven heb ik ruime ervaring mee maar of het werkt twijfel ik aan .

ik heb ook wel planten geklieft en de sapstroom met hele dikke tie-rips tot de max afgeknepen maar ze verblikken niet .

tweederde van het wortelstelsel doorsteken reagen ze we op met slaphangen maar  een paar dagen en ze blaken weer  als of er nix gebeurd is .

ijswater geven of weinig tot geen of 100 liter op een 10 liter pot doorspoelen het sorteerde weinig effects .

kluit op laten drogen doe ik niet weer want slappe planten knippen lastig .

al deze dingen leidden niet tot dikkere vettere toppen alhier maar wel leuk om een beetje mee te kloten en pielen en zo .

 

waar ik wel stellig in geloof is het afbouwen van de lichtperiode en het donker zetten een paar dagen ook wel soms een week voor de oogst .

alhoewel men beweerd dat ze dan geen fotosynthese hebben zwellen de toppen dan wel degelijk waarneembaar nog aan .

de lengte der verduistertijd hangt in mijn geval samen met de mate van laksluiheid die het roken van verse wiet mee brengt .

en dan ga ik soms gemakkelijk over een week .

en de planten gaan niet dood of nix .

ik geef ze vlak voor verduistering wel iets minder water uit rotangst.

deze alinea had alleen betrekking op indoor .

want outdoor verduisteren vraagt dicipline en energie .

ik ben meer een blower dan doener .

het enige wat ik van blowen doe is hamsteren lachen kicken  en vreten .

 

houzegroen bro

 :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant maakt hars aan om zich te beschermen, beschermen tegen vooral ongedierte, hitte, kou, uitdroging.

Ik lees wel eens  dat mensen hun plantje willen omhalen, omdat de toppen bijvoorbeeld niet zichtbaar meer aandikken/opzwellen. Wanneer de omstandigheden het toelaten, is het juist zinvol om ze dan nog even te laten staan, omdat die hars(aanmaak) dan juist wel nog kan gaan toenemen en daarvoor hoeven die toppen niet groter te worden, maar pak je wel dat extra eindgewicht  (wat mensen  laten liggen door te vroeg oogsten), die tot minimaal 20% kan schelen in je uiteindelijke drooggewicht.

Wanneer je de mogelijkheid hebt om de dagen/nachten wat kouder te laten worden of de luchtvochtigheid te laten dalen, denk ik dat dit in ieder geval wel gunstig kan uitpakken voor de harsaanmaak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, iemand een idee hoelang hij ongeveer nog moet bloeien voordat ze geoogst kunnen worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Ligt er maar net aan wanneer je dit gaat toepassen en in welke mate, want tegen het einde van de cyclus wilt een plant juist steeds minder drinken. Op het moment dat jij dit goed aanvoelt en de plant ook als zodanig minder water gaat geven, is dat alles, behalve stress, eigenlijk ongekende weelde, waar misschien zelfs mogelijk een tweede bloei uit voortkomt....

Ik heb het niet goed  geformuleerd. Ik zag in een paar growreports dat ze de laatste week de watergift zodanig terug schroefde, tot dat de plant net genoeg water had, om net te overleven. De theorie er achter was, dat de plant nog een laatste poging tot bevruchting deed en zo meer hars produceerde, omdat door de geringe watergift, het eunde voelt naderen en alsnog bevrucht wil worden. Maar zoals ik al zei, zelf nog niet geprobeerd en ik zou meer wetenschappelijke feiten willen zien, voor ik het zelf uit zou proberen. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror evoila proefondervindelijk. Ik dacht ook al dat het niets zou uitmaken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Fearghus said:

Ik heb het niet goed  geformuleerd. Ik zag in een paar growreports dat ze de laatste week de watergift zodanig terug schroefde, tot dat de plant net genoeg water had, om net te overleven. De theorie er achter was, dat de plant nog een laatste poging tot bevruchting deed en zo meer hars produceerde, omdat door de geringe watergift, het eunde voelt naderen en alsnog bevrucht wil worden. Maar zoals ik al zei, zelf nog niet geprobeerd en ik zou meer wetenschappelijke feiten willen zien, voor ik het zelf uit zou proberen. 

Die theorie vind ik dan wel weer interessant en is precies die theorie :Dwaar ik mee aan de slag wilde gaan na het 2e rondje, omdat ik tot 2x toe met de 2e bloei te maken kreeg (wist toen niet goed wat ik ermee aan moest). Het is er helaas niet meer van gekomen, maar dat zou ik dan toch nog wel eens een keertje willen uitproberen.

Op zich is daar misschien wat voor te zeggen...... daarnaast toch ook een bescherming tegen uitdroging ?

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, denk ik ook. Is toch een stress reactie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Fearghus said:

De theorie er achter was, dat de plant nog een laatste poging tot bevruchting deed en zo meer hars produceerde, omdat door de geringe watergift, het eunde voelt naderen en alsnog bevrucht wil worden. 

Ik zou het eigenlijk toch gek vinden als die laatste poging tot bevruchting leidt tot meer aanmaak van hars, want feitelijk vind de bevruchting toch plaats aan de hand van de stampers, de bloeihaartjes...?:o

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnja. Dat was zijn uitleg. Ik vond het nogal vaag. Hele mooie resultaat, maar natuurlijk niet gezegd dat het resultaat nu door die methode kwam. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ff zoeken als ik het terug vind.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die yanks en Canadezen lopen 40 jaar achter met kweekmethodes .

stressen helpt nix .

je had hier in de jaren 70 /80 het marihuana groeiboek en die pioniers dachten ook dat stressen geilere wiet opleverde .

is allemaal achterhaald .

de knowhow zit hier in de oude wereld en niet in de states .

die snijden stekken van bloeiende planten en dat soort achterlijk gedoe .

en reveggen geeft geilere en meer opbrengende planten .

alle maal gelul .

ze zijn superieur in het bedenken van kinky namen en hypen van onze einige echte ouwerwetse  nederlandse skunk .

alle sherberts glues cookie gelatolickalesbian gewoon dutch skunk .

allemaal  ben dronkers , soma , jack herrer genetica .

tis in de nieuwe wereld gelegaliseerd en nu denken ze het wiel te hebben uitgevonden die yanks .

net als met sporten allemaal gejat uit de ouwe wereld .

kastie werd honkbal ,korfbal werd basketbal ,rugby werd american football ,

biljart werd snooker .

feestdagen idem .

sinterklaas santa claus 

hemelsvaartdag heavensfartingday  .

sint maarten ook weer overdrijven en eng doen met Halloween .

zijn net duitsers hebben alles groter beter duurder .

maar wiet kweken kunnen ze niet staat nog in de childshoes overdaar .

 

en maar zwaaien met de stars and bannersvlaggetjes /

:popcorn:

ja popcorn hebben ze wel uitgevonden .

 uitgebakken mais .

snooker is engels werd pool

 

 

 

 

Edited by macerror
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eens wat vaker op een Amerikaans forum kijken.

Ze zitten er inderdaad vaak naast (net zoals hier), maar er gebeuren daar veel mooie en vernieuwende dingen.

Op sommige forums zitten duizenden actieve leden. Zo'n forum is onderverdeeld in de kleinste categorieën en overal zijn mensen actief.

Nieuwe manieren van klonen, nieuwe voedingslijnen, nieuwe types knipmachines, op led-gebied gebeurt het daar.

Ook moet je niet uitvlakken dat er in California in de bergen al decennia lang van die hippies rondlopen die lekker aan het kweken waren in afgelegen gebieden.

Die kwekers deden echt niet onder voor wat er hier in de polder gebeurde. Het grote verschil was dat zij geen growshops hadden waar ze alles kant-en-klaar konden kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...