Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DeNnZ

1ste grow medicinaal.

Recommended Posts

Beste allen,

Momenteel ben ik bezig met mijn aller eerste (medicinale) grow en platen zijn vandaag exact 3 weken oud.
Ik ben momenteel  bezig met een 3-tal strains, Easy bud (is meer een uitprobeersel omdat deze vergevingsgezind schijnt te zijn), Stress killer Automatic CBD, en een Solomatic CBD.
Na het ontkiemen, groeide de penwortel al snel door de bodem van de ontkiem/zaailing potjes dus heb ik ervoor gekozen de zaailingen al snel (dag of 4) naar de permanente 11L potten te verplaatsen.
Ik gebruik Plagron Grow mix met perliet  als bodem vermengt met 100g Easy boost van Royal Queen Seeds -> 30L aarde + 100g voeding verdeeld over 3 potten.

De drie planten doormaken een buiten/binnengrow, ik zet de potten in het donker binnen, en overdag staan ze in de volle zon onder de veranda (temp +/-25Cº) met een briesje van een oscillerende ventilator.

Waar ik momenteel 'problemen' mee ondervind is het bewateren. Ik heb een Blumat Tensiometer aangeschaft in de hoop dat deze me zou helpen om te bepalen wanneer ik dien te bewateren.
Nu weet ik dat ik de planten al vrij vroeg in de 11L potten heb geplaatst, dus zal sowieso de wateropname al niet zo snel gaan. Wat ik opmerk is dat de bovenste 2 cm van de aarde echt kurk droog is, terwijl ik op 15cm diepte een zuigspanning van rond de 130mbar heb, idealiter zou ik dus nog even moeten wachten met bewateren om een mooie nat/droog cyclus te kunnen behouden. Mijn idee was om rond de 200mbar te bewateren. Wat zou jullie advies hierin zijn?

Tevens heb ik vandaag een laagje perliet bovenop gestrooid om verdamping/uitdroging van de toplaag aarde te beperken. (dit is dus niet de verhouding aarde/perliet door de pot!)

Leerpunten volgende grow:

1. Plaats ontkiemde zaadjes in een iets grotere pot om zo langer in de propogator te kunnen en een snellere start te kunnen krijgen
2. Gebruik een lichtere bemeste aarde met iets meer perliet om zo overvoeding in een vroeger stadium te voorkomen.


Als nu blijkt dat de medicinale werking is wat wij verwachten, dan ga ik waarschijnlijk snel over op indoor grows met alles wat daarbij komt kijken.


Verder zijn alle tips zijn welkom voor deze first time grower!

 

IMG_1523.jpeg

IMG_1520.jpeg

IMG_1521.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast veel succes met buitenspelen!!:verrygood

Vooral zeer benieuwd naar de solomatic.

Naar welke medicinale eigenschappen ben je vooral opzoek?

de "stress killer automatic" is in ieder geval een goede stemmings-stabilisator (zet haar zelf nu al enkele jaren)

Greetz Alki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes, daarom ben ik ook begonnen binnen. Ook voor mijn eigen medicijnen te hebben. Ik zoek meer naar het verdovende effect. Daarom ook GorillaGlue #4 auto, Auto Night Queen, Taison en nog een free zaadje Critical Cheese, geen idee als dat soortje medicinaal goed is.

Stress killer lijkt me wel interessant, want van pijn in combo met werk word ik soms  niet vrolijk.

Ik volg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor jullie reacties!

@alkaline, @Fearghus Ik ben vooral op zoek naar een strain om prikkelgevoeligheid/verwerking aan te pakken. Ben trouwens van plan er olie van te maken.
De Solomatic is zou heel laag in THC moeten zitten (<1%) en ben ik van plan te laten testen naar stoffen voordat 'ik' deze kan gebruiken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen 80 en 120 aanhouden wordt aangeraden. Maar volgens mij komt het niet zo nauw. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/10/2019 at 2:35 PM, DeNnZ said:

Waar ik momenteel 'problemen' mee ondervind is het bewateren. Ik heb een Blumat Tensiometer aangeschaft in de hoop dat deze me zou helpen om te bepalen wanneer ik dien te bewateren.
Nu weet ik dat ik de planten al vrij vroeg in de 11L potten heb geplaatst, dus zal sowieso de wateropname al niet zo snel gaan. Wat ik opmerk is dat de bovenste 2 cm van de aarde echt kurk droog is, terwijl ik op 15cm diepte een zuigspanning van rond de 130mbar heb, idealiter zou ik dus nog even moeten wachten met bewateren om een mooie nat/droog cyclus te kunnen behouden. Mijn idee was om rond de 200mbar te bewateren. Wat zou jullie advies hierin zijn?

Tevens heb ik vandaag een laagje perliet bovenop gestrooid om verdamping/uitdroging van de toplaag aarde te beperken. (dit is dus niet de verhouding aarde/perliet door de pot!)


Verder zijn alle tips zijn welkom voor deze first time grower!

Hellow Dinozzo B)

Laat de tensio maar eens lekker oplopen naar 150-200 mbar (plantje is nu nog klein), zodat die worteltjes eens mogen werken :whip: .  Daarna zou ik het lekker tussen de 100-130 mbar houden. Eens een keertje daaronder nog en een keertje daarboven. Tegen einde groei eens naar 200-250, daarna weer terug, in de voorbloei nog eenmaal naar  circa 300 mbar laten lopen, de rest van de cyclus uitzingen tussen 90-150.

Ik gebruikte indoor als toplaag zilverzand en giet enkel van boven. Ben dat nu aan het aanvullen met metselzand. Is wat stabieler, steviger van structuur, sluit mooi de toplaag af en heeft best een paar leuke voordeeltjes. Het gaat de verdamping bij de toplaag tegen en wanneer je ze eens wat droger trekt zullen de worteltjes ook eens naar boven kijken :P, zodat je je aarde ook goed benut  en doordat het zo lekker afsluit werkt het ook als een prima isolatie, waardoor je bodemtemperatuur wat minder schommelt, lekker voor in de nacht, bij de opstart en voor de opname. En geef maar ook eens lekker van onder.

Succes Dino :tu

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/12/2019 at 10:27 PM, greentjeonatrip said:

En geef maar ook eens lekker van onder.

 

hatselklats

 

Ik gebruik zelf een laag stro als mulch. 

Edited by wouter79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel nieuwsgierig, hoe het met de dames gaat. Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...