Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
plantaardig

Tentje Power plants !

Recommended Posts

Mijn eerste echte kweekje (voor eigen gebruik) 

 

-12x Powerplant in 11 liter.

-600watt evsa en bulb Lumitek.

-Azerwing.

-Secret Jardin DR120 Tent.

-Softbox 700m3 met 500m3 canfilter.

-Actieve inblaas buis ventilator.

-Rowenta Badkamer ventilator kacheltje (SO6510)

 

 

 

IMG_9476.JPG

IMG_9477.JPG

IMG_9523.thumb.JPG.683115768c2fe4f49dce4698b788ec5c.JPG

 

1592424472_14maart.thumb.JPG.4e05d5a69c779fba7cf470bc86117467.JPG

Hier stonden ze een weekje te groeien, eerste week had ik de EVSA op 400watt staan.

IMG_9484.thumb.JPG.403537947759c332705a49f07a73e295.JPG

 

 

 

Hier staan ze 4 weken (10 dagen in de bloei).

 

Edited by plantaardig
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinig om te zien zo'n foto.

Ik weet niet zoveel van verschillende lichtfrequenties af, maar lees her en der iets over verrood en zulks meer.

Dat dit invloed op de planten heeft. Geen idee of infrarood nog iets doet met planten. Het is voor het menselijk oog wel onzichtbaar, maar geen idee of planten het wel of niet 'zien'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het invloed hebben ja ? dan haal ik em gelijk weg. Met blote oog zie ik alleen heel flauwe rode leds.

Edited by plantaardig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee. Maar ik weet dat er mensen experimenteren met bijvoorbeeld verrood nog een paar minuten aanlaten als de gewone lampen uitgaan.

De planten zouden dan eerder in een soort nachtstand gaan (zou normaal 2 uur duren) En dan win je elke nacht 2 uur aan extra ontwikkeling waardoor je totale bloei korter zou zijn.

Maar ik weet er gewoon te weinig van af.

Wil ook niet bijdragen aan paniek. :)  Ik weet het gewoon niet, maar ik dacht dat jij misschien iets meer wist.

 

Overigens hoef je niet de quote knop te gebruiken als je direct op een bericht reageert. Je topic wordt er zo lang van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas veel beestjes ondekt, na wat zoeken hier ben ik er bijna zeker van dat het Thripsen zijn.

 

 

957C5B9F-D02E-4070-B160-4DF8B98B8860.jpeg

F05B89B3-6BA8-4288-893D-014258F5CD68.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las onlangs het onderstaande artikel n.a.v. een bericht dat ik op een Amerikaans forum las.

Daar gebruikt iemand UV-B lampen. (die koop je bij winkels voor reptielen)

De poster denkt dat het gebruik van lampen die UV-B uitstralen er voor zorgen dat hij al jaren geen last meer heeft van insecten.

Ik ging daarop zoeken, maar kom nog niet heel veel tegen (hoop altijd op artikelen van wetenschappers uit Wageningen of zoiets)

Maar dus wel dit artikel: UV-licht

 

Geen idee dus of het werkt, en of het alleen maar preventief werkt of dat je het ook nog kunt gebruiken als je de beestjes al hebt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevaarlijk! 

Geen beestjes en schimmel maar wel huidkanker als je niet uitkijkt. 

Een behandeling pvp of iets gericht tegen trips?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij valt het grote gevaar van huidkanker wel mee met UV-A en UV-B, mits je een beetje voorzorgsmaatregelen neemt.

In de kassen wordt er ook mee gewerkt, en reptielenliefhebbers gebruiken ze ook.

UV-C is een heel ander verhaal. 

In de atmosfeer zijn zowel UV-A en UV-B aanwezig.

Mar zolang je niet naakt naast je planten gaat liggen en er langdurig recht in kijkt, lijkt me er niet veel aan de hand.

Te lang op het strand in je zwembroek hoogzomer geeft ook een grotere kans op huidkanker.

Edited by Kees A
'grote' verandert in 'grotere'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bootst er ook als het ware zonlicht mee dus een nog mooier "natuur" produkt. Zelf wil ik uv vermijden, je ziet het niet en teveel er van is gewoon dodelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'teveel er van is gewoon dodelijk' is misschien wel waar, maar teveel CO2 in je hok is ook dodelijk.

Dus je moet zorgen dat je niet teveel hebt. Er zijn genoeg bronnen te vinden wat teveel is en wat niet teveel. 

En ja, je zult misschien wel met lange mouwen in je tentje aan de slag moeten gaan. Of je doet het UV-licht uit als je bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er ooit mee bezig geweest toen ik meeldauw had maar vanwege de kanker waarschuwingen toch maar vanaf gezien.

Als je het inderdaad uit zet als je in de ruimte ben zijn er blijkbaar veel voordelen te behalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad las ik veel over het voorkomen van meeldauw, maar ook andere bende schijn je er mee aan te pakken.

Al denk ik dat er nog wel veel onderzoek gedaan moet worden.

En je voorzichtigheid is zeker verstandig, maar met de juiste voorzorgsmaatregelen en een niet te sterke lamp, moet het te doen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Trip spray gekocht, een weekje ga ik dit om de dag doen.

En vandaag de onderste bladeren een beetje weg geknipt hier zaten al de meeste op gok ik.

Volgende keer ga ik preventief Bac Vitality plus proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plantaardig,

Je zou ook zoiets Klik kunnen gebruiken, dit zijn ook beestjes, alleen dit zijn beestjes die je wel wilt hebben.

Deze mijten eten de tripsen op, en als er uiteindelijk geen tripsen meer zijn eten ze elkaar op:innocent:

Maar hou er dan wel rekening mee dat je niet hebt gespoten of dat je nog wilt gaan spuiten, want dan is het zonde van het geld.

Gr, X 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toplaag medium afdekken, trips larven verpoppen daar tot volwassen trips.

Als je gaat spuiten volg dan nauwgezet de handleiding en denk niet, omdat je na 1x spuiten niks meer ziet, dat een 2e keer niet nodig zou zijn.

Heb je een plaag dan is een combi met een middel (Neem bijvoorbeeld) wat je goede ongedierte niet dood de beste optie.
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de tip! Grappig joh kheb ze besteld voor de zekerheid.

Werd mij aangeraden een week lang om de dag te sprayen, vond het ook een beetje veel hou het wel op 3 keer voorlopig.

De toplaag had ik ook ingespoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Tripsen niet meer gezien !

Mischien wel teveel weggeknipt achteraf... mja

Sommige bladpunten hangen nog, ben al een paar dagen weinig voeding aan het geven werkt niet echt.

70E71E74-4749-4E5F-87AF-CB2C74842888.jpeg

64AB77FB-6EBB-46B1-8C23-96DC7FF8AADF.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een plant die snel bruine haren aanmaakt. Die heeft een tijd enorm in de verdrukking gestaan, dus het zal wel met stress te maken kunnen hebben.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen om de bruine haren, sommige soortjes zijn gewoon wat sneller. Enige wat je dan wel zeker uit moet sluiten zijn mannelijke bloemen in de tent, als die er niet zijn is er niets aan de hand. 

Maar aangezien je stekken hebt lijkt mij die kans vrij klein:innocent:

Ze zien er goed uit:tu

Gr, X 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...