Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BobbbyD

Trage groei & bladprobleem jonge Autoflowers

Recommended Posts

@BobbbyD,

Ik zie verschillende dingen die mij opvallen. 

1. Bladranden krullen naar boven, teken van hitte stress. (wat voor lamp gebruik je en wat is de afstand?) 

2. 24u het licht aan adviseer ik zeker niet, minimaal een peroide van 2 tot 4 uur donker zou niet verkeerd zijn. (kans dat de plant dan wat rust krijgt en zijn groene kleur terug krijgt. (ondanks dat het een autoflower is, is 24u licht niet echt natuurlijk:innocent:

3. De gele punten kunnen komen van overvoeding, er zit namelijk in jouw Light mix sowieso al voor 1 week voeding in, kan zijn dat daarom je planten in het begin het moeilijker hadden. 

4. Een vochtigheid van 40% in dit stadium zonder bloemen is wel laag. Ik zou je adviseren om je planten beetje nat te sproeien met een plantenspuit zolang er nog geen bloemen in zitten. 

5. Je zuurt het water af naar een ph van 6,4 zeg je, maar in principe hoeft dit niet omdat je op aarde kweekt. De aarde regelt zelf het ph balans. Als je mineraal kweekt heb ik niks gezegd. :whistling (wat voor voeding gebruik je?) 

 

Gr, X

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, greentjeonatrip said:

Zou het kunnen dat je te droog kweekt ?

 

 

10 hours ago, BobbbyD said:

Hmm 40 procent lijkt me toch ideaal, niet? Misschien een versleten vochtigheidsmeter? 

Ook staan wel mijn lampen op 24/0 voor deze autoflowers, misschien too much voor dit soortje? 

Ik denk dat ik het verkeerd uitleg, want uit jouw antwoord leid ik af dat je het hebt over de RH, maar daar had ik het niet over, of ik begrijp je verkeerd.

Met te droog kweken bedoel ik of het zou kunnen zijn dat je de dames (structureel) van te weinig water voorziet, te weinig watert. 

Je worteldruk is wellicht niet op orde  (te laag).

Die karteling toont aan dat er problemen zijn met de verdamping. Dit kan verschillende oorzaken hebben, ook door bijvoorbeeld teveel warmte instraling van bovenaf, zoals Xaim aangeeft. 

Er gaat er boven in ieder geval meer uit dan de wortels kunnen aanleveren. De fan die naast je planten staat zal nu mogelijk wat meer gaan tegenwerken, omdat die juist probeert de verdamping wat meer te stimuleren, terwijl je planten aanstalten maken om verder verlies van water te beperken.

Als jij aangeeft dat de temperatuur zeer goed is, dan hoeft die lage rv geen probleem te zijn, maar kijk dan in ieder geval kritisch naar je watergift, want je vocht 'op peil houden'  is dan toch wel belangrijk en kijk ook zeker naar de instraling/afstand van je lamp.

edit. Ik zag/las dat je met een autopot systeem werkt. Ik weet dat niet iedereen daar gelukkig mee is. Bevalt je dat ? Misschien dat de problemen veroorzaakt worden door juist te natte voetjes...

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bobby, 

Het lijkt inderdaad op en verdampingsprobleem. Die COB led van je, hoe hoog hangt die precies? En hoe warm wordt het? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim @greentjeonatrip @plagron

Hoi! Sorry voor de late reply maar niet thuis geweest.

Ik heb allesinds de lichtcyclus naar 20/4 gebracht en volgens mij doen ze het hier ook al wat beter door. Ik heb veel gelezen dat autoflowers geen problemen zouden ondervinden door 24u licht krijgen maar misschien doen deze dames het inderdaad toch beter met de 20u dat ze nu krijgen.

Ook heb ik volgens mij de grote fout gemaakt om de boel op te starten met potgrond zonder toevoeging van perliet of coco's, waardoor mijn medium nu veel te compact is waardoor er bijna geen lucht meer is. Door mijn mapito verleden had ik hier niet verder bij stilgestaan in het begin van dit kweekje en moet ik nu de gevolgen hiervan dragen. Wat ik nu wel doe is het kraantje van mijn reservoir dichtdraaien tot ik voel dat de aarde een beetje droog begint te staan en dan terug opendraai zodat het alles bevocht dus nu heb ik eigenlijk niets aan het hele autopot systeem. Het systeem is mij in het verleden wel al heel gunstig geweest dus ik heb hier wel veel vertrouwen in, als alles natuurlijk klopt van samenstelling van het medium duidelijk.. Vroeger op mapito haalde ik gemakkelijk 1gr/W onder mijn oud HPS'je dus was wel benieuwd wat ik kan gaan doen onder die cob leds :rolleyes:

Om terug te komen op mijn verlichting gebruik ik 5 cob leds 3000k van Luminus, er zit een dimmertje tussen die ik kan regelen van 20W naar 400W. Maar op deze moment staat het op ongeveer 180W en komt de temperatuur niet boven de 27 graden uit, de afstand tussen de planten en de lamp zit wel maar rond de 40cm omdat het een micro kweekje is. Ik ga proberen de lampen stilaan iets minder te dimmen naar bloei toe om ze toch genoeg licht te geven in deze fase, ik heb ook een SCROG netje geïnstalleerd om ervoor te zorgen dat ze niet meer de lucht ingaan. Ondertussen hebben ze toch de eerste tekens van bloei gegeven dus hopen dat ze niet teveel meer strekken onder mijn netje.

Naar voeding toe geef ik de lijn van Hesi maar door de gele puntjes die ik lang heb is het zeer moeilijk om te zien of ze effectief overvoed worden, de laatste paar dagen zien ze er eerder ondervoed uit dus heb ik de voeding nog wat opgekrikt naar iets meer dan de helft van de voorgeschreven dosis. Zouden de gele puntjes ook te maken kunnen hebben met het hele natte voetjes gebeuren ? Zeer frustrerend om niet te kunnen aflezen aan de plant zelf wat ze nodig hebben! :head_hurts_kr:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BobbbyD,

Gele puntjes kan zeker te maken hebben met te natte voetjes. Ik hoop dat ze nu wat aansterken. Met COB's hoef je niet zo veel water te geven als met HPS. Misschien dat hier ook een verwarring voor je zit, aangezien je altijd met HPS kweekte.. HPS verdampt veel meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, plagron said:

Met COB's hoef je niet zo veel water te geven als met HPS. 

Je kunt het zo stellen, maar ik denk dat je beter kunt zeggen: "Met COB's moet je misschien wel je ruimte bijverwarmen om toch te zorgen dat je planten wat meer gaan drinken." Want als ze minder drinken, nemen ze ook minder voeding op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drinken doen ze zeker genoeg, en nu ik het autopot systeem zelf wat regelen probeer ik de natte voetjes wat aan te pakken. Ze doen het volgens mij redelijk goed nu maar het zullen zeker geen toppers worden, ik denk dat het medium de grootste fout was dus volgende keer beter en nu nog zien wat er van kan komen. Het grote voordeel aan het autopot systeem is ook dat ze zelf hun wateropname regelen, ik ga eens uitzoeken of ik met een potgrond/perliet/coco's medium verder ga of terug naar het volledige mapito hydro medium. We'll see :D

Edited by BobbbyD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bobbby,

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met je dames gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey King_Kush

Ziehier een paar foto's van de huidige situatie:

large.IMG_20190505_233806.jpg.7780db155f463cdb7f070f890dbcd216.jpg

 

large.IMG_20190505_233828.jpg.8d3b65d9a18f9f4582e18880fad82865.jpg

 

large.IMG_20190505_233811.jpg.ab31c34e461d9a36e48caccdf49c5c2a.jpg

 

Dit is nu ongeveer 10 dagen bloei dus hopelijk gaan ze nu wat beginnen knallen, toch vreemd voor autoflowers die al 7 weken uit het zaad zijn maar zal wel liggen aan alle stress die ze gehad hebben zeker ? Zoals je kan zien zijn er nog een paar zijtakjes die het net nog niet bereikt hebben maar het volgens mij wel gaan halen dus die heb ik niet geknipt. Voor de rest ga ik ze niet meer trainen onder het net zodat ze al hun energie kunnen gebruiken om er toch nog iets lekkers van te maken. Vreemd kweekje maar ik ga door tot het bittere einde B) ook het totale wattage verbruik van maar ongeveer 250W is wel een boost om door te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er inderdaad wat verwilderd uit maar ik heb er vertrouwen in :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/3/2019 at 11:24 AM, Kees A said:

Je kunt het zo stellen, maar ik denk dat je beter kunt zeggen: "Met COB's moet je misschien wel je ruimte bijverwarmen om toch te zorgen dat je planten wat meer gaan drinken." Want als ze minder drinken, nemen ze ook minder voeding op.

Niet perse. Ook met LED en dus COB's is het raadzaam je voeding te meten. Als de planten even veel voeding willen opnemen maar minder water, moet de E.C in principe gewoon omhoog. Er zijn zat HPS kwekers die hokken hebben van boven de 30 graden. Zonder Co2 toevoeging is dit gewoon te warm voor de cannabis plant, en dan drinken ze meer. Wilt niet zeggen dat ze dan ook meer groeien of meer voeding willen. Ze willen gewoon niet uitdrogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij van hy-pro zeggen :heey ho lets grow geef ze es een fles HY_PRO !!!!!!

:verrygood

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E.C?

Nooit geweten dat er een punt tussen moest maar als het van een prof komt zal het vast zo zijn :rolleyes2:

Waarom Plagron hier kweek advies komt geven als ze zelf een website vol hebben met wijsheden is mij onduidelijk:huh:
Waarschijnlijk vervelen ze zich rot daar op kantoor:rofl

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe mooi wil je het hebben ? :lol:

" En wat ben jij aan het doen Plagron ? Rondje troubleshooting op wf baas. Goed bezig Plagro, niet teveel overwerken ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lostchild en Greentjeonatrip,

E.C of EC, we begrijpen het allemaal nog toch? 
Wij hebben in overleg besloten dat het fijn is als we onze gebruikers kunnen helpen. Soms hebben gebruikers informatie nodig toegespitst op hun situatie, het forum had hier niets op tegen van wat ik heb begrepen. Het spijt mij te horen dat het jullie duidelijk dwars zit. Naar mijn mening wordt er niemand slechter van toch? Als we met zijn allen kweekproblemen kunnen bespreken en elkaar kunnen helpen is dat toch alleen mooi? Ik zelf vond het altijd heel vervelend als bedrijven geen gehoor gaven aan de problemen die de klant ervaart. Ik snap dan ook niet waarom jullie het als negatief ervaren, ik ben hier ook niet om reclame te maken. 
Voor zover ik weet prijs ik nergens producten aan, ik help alleen met bepaalde diagnoses. Of iemand vervolgens het probleem oplost met HESI, CANNA, BioBizz of Plagron maakt mij niet uit. Ik wil het topic verder ook niet verpesten voor de TS. Mochten jullie een probleem of klacht hebben ben ik uiteraard ook bereid die aan te horen en hopelijk op te lossen, maar dan liever via DM of via de klantenservice. 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit mij verre van dwars en ervaar het al helemaal niet negatief. Misschien dat dit voor LC zo is, maar daar heb ik een andere mening over. Jammer dat jij dit kennelijk zo opvat ten aanzien van mij.

Wel of geen punt tussen ec......ik vond daar vooral, helemaal niets van.

Ik vind het juist ontzettend positief dat jij op deze manier je steentje bijdraagt en het geeft wellicht een andere kijk op zaken, zolang we maar kunnen leren van elkaar. 

En voor de rest is het hier op wf  af en toe, 'gewoon' een soap in het kwadraat....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik er op tegen heb is dat als je gaat 'helpen' als het je eigen producten betreft het al snel een "Wij van WC eend" gaat worden.

Simpelweg omdat je nooit je eigen producten af kan vallen als de toko je broodgever is;)

Ik vind tevens dat je vanuit je hoedanigheid juist wel correct dient te zijn in je bewoordingen en geen E.C dient te gebruiken maar dat zal vast ouderwets zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het probleem ook niet zo, zolang er maar geen verkooppraat verspreid wordt. En dan nog, als daar sprake van is, is dit snel genoeg duidelijk en zal dit de verkoop eerder schaden. Iedereen ziet toch dat hij plagron heet. Het zou wat anders zijn als hij als lid X aan iedereen plagron probeert aan te smeren. En hoe vaak wordt een probleem nou echt veroorzaakt door het merk van de voeding, waar hij dan niet onafhankelijk over zou kunnen adviseren.

Ik denk dat de goedbedoelde slechte adviezen hier op het forum meer schade veroorzaken :)

Ik heb je rug, plagron. Dus voor die gratis doos plagron goodies kun je me PMen :P

 

Edited by cannarie
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij om te horen dat er geen problemen zijn! Dankjewel voor de nette reacties ook. 

@lostchild, deze forumactiviteiten zijn echt niet bedoelt om onze eigen producten te pushen. Volgens mij heb ik ook nog geen enkele reactie gepost waaruit dat moet blijken. Wanneer ik zeg dat  er een kalium probleem zich voor doet geef ik aan dat dit opgelost kan worden met extra bloei voeding bijvoorbeeld, maar of dit van Canna, Plagron of Atami moet zijn laat ik aan de kweker zelf over. 

@cannarie Zo dachten wij er dus ook over, dank! Gratis goodies kan ik je nog niet geven maar je kan nog wel gebruik maken van de Green Sensation sample actie als je wilt! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2019 at 5:36 PM, lostchild said:

Wat ik er op tegen heb is dat als je gaat 'helpen' als het je eigen producten betreft het al snel een "Wij van WC eend" gaat worden.

Dat zei ik en dat is heel wat anders dan deze site als verkoopkanaal inzetten voor Plagron.

Wij van WC eend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...