Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

Waar is iedereen?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik weer actief op ons mooie forum, het is mij hierbij opgevallen dat het een stuk rustiger is geworden. Waar is iedereen gebleven?

Vroeger (toen ik een wat sukkelige kweker was) ofja 2/3 jaar geleden vond ik het het veel bevolkter hier, ben ik de enigste die dit opvalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn allemaal over naar social media of YouTube en xhamster .

forums zijn ouwbollig tegenwoordig .

en dan leeft het hier nog een beetje de rest (jd /eu ) is helemaal huile .

:specool

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is idd maar heel kalm de laatste tijd. Spijtig wij zullen hier wat ambiance in de keet moeten gooien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ben ook niet actief meer hier en iedere keer als ik met inloggen moet ik mijn ww wijzigen zegt dat ik het ww dat ik invoer niet goed en weet dat het goed is als ik nu uitlog moet ik weer nieuw ww aanmaken heb hier al over gemaild maar geen reaktie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en er zijn mischien te veel forums momenteel ,jontjedraaien / mijnwiet / wiet.infio / zie je als als je wietforum op google intoetst worden er te veel mischien is sammenvoegen een optie? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kwekers die wat groter zijn, zijn wellicht afgehaakt. De wetgeving is stukken strenger. 10 jaar geleden was het ook bij GS's lekker druk. Leken wel clubhuizen. Op zaterdagmorgen kwamen mensen daar naar toe voor koffie. De GS van Doc (oud lid hier) organiseerde meetings die erg gezellig en informatief waren. Is allemaal niet meer. Mensen kijken wel uit en er zijn minder GS's.

Ook is er geen moderatie op dit forum. Niet alleen dat dit de boel in de hand houdt, maar moderatie zorgt er ook voor dat echte onzin en hinderlijk gedrag verwijderd wordt. Daardoor voelen serieuze bijdragers zich ook gesterkt, maar die denken nu wellicht "wat moet ik tussen dat stelletje dwazen?". De legendarische Wazzup corrigeerde niet alleen op hinderlijk gedrag en ruzies, maar maakte ook korte metten met leden die bewijsbare onzin verkondigden. Daardoor was dit een gerespecteerd forum.

Als dit forum beter gemodereerd en gerund zou worden, dan zou dit zeker opnieuw een aanzuigende werking hebben. Begrijp ook niet helemaal waarom Sannie of wie de eigenaar ook is, dit niet doet. Je kunt er namelijk gewoon geld mee verdienen. Nu zullen tijden van weleer nooit meer terugkeren. Daarvoor is de de hele cannabis-scene te veel veranderd.

Er is meer aanbod van forums. Ze zijn eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde. Ze worden gedomineerd door een paar leden. Ze papegaaien mekaar allemaal na. En op alle forums zit wel een wijsneus die zijn autoriteit claimt aan "ik kweek al honderd jaar, ken heel veel moeilijke woorden, en dus spreek ik God's woord". Met al zijn makken is dit forum eigenlijk nog steeds het beste.

Ook het weedforum.eu is niet veel meer van over. Dat wordt wel gemodereerd, maar heel slecht. Daar maakt de beheerder gewoon openlijk ruzie met de meest gewaardeerde leden en moderatoren die vervolgens afhaken. Die sukkel is bovendien van "wij van WC eend..." en promoot ongegeneerd zijn producten en een paar geitenwollensokken hobbelen er nog achteraan ook en steken hem nog veren in zijn reet ook.

Informatie is tegenwoordig van zoveel andere bronnen afkomstig. YouTube, Engelstalige forums, wetenschappelijke pagina's, etc. Het www is zo omvangrijk geworden. Als je jaren geleden iets wilde weten over hoe een watergeefsysteem werkte, stelde je je vraag hier en dan maar hopen op een antwoord. Dat kwam en iedereen blij. Nu ga je naar YouTube en vind je 68 tutorials.

Alle forums kennen nu eenmaal up's en down's. Het ene moment heeft de ene groep de overhand, dan de andere. En geïnteresseerden bewegen daarin mee. Als ik hier een post lees uit de alternatieve hoek, die alleen maar kan zeiken over de demonische overheid, mensenrechten en die cannabis aanbidt als het heilige plantje, dan wil ik ook afhaken. Tot ik weer een post zie van iemand die in Spanje zijn nieuwste led-aanwinst presenteert... dan heb ik er weer zin in. Ook hierin kan goede moderatie een rol spelen. Af en toe ergens de rem op en andere zaken stimuleren. 

Edited by Kees A
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/23/2019 at 12:45 AM, mymedicine said:

idd ben ook niet actief meer hier en iedere keer als ik met inloggen moet ik mijn ww wijzigen zegt dat ik het ww dat ik invoer niet goed en weet dat het goed is als ik nu uitlog moet ik weer nieuw ww aanmaken heb hier al over gemaild maar geen reaktie

Misschien als je het cookie van wietforum.nl verwijdert (voorkeuren van je browser) het inloggen/aanmaken nieuw wachtwoord wel weer wil?

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/24/2019 at 7:49 PM, Hutseflutsel said:

net terug van winterslaap ;) 

Lol, wb uit uw winterslaap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nooit erg actief geweest, 1x een topicje gemaakt.. maar kreeg het druk dat ik die niet meer kon bijhouden.

Ook moest ik na die eerste keer groeien even stoppen.

 

Ik denk eraan om over een paar maanden weer te beginnen, dus ik hoop dat het een beetje gaat groeien.

 

Misschien is de wiet scene inderdaad dusdanig veranderd, maar ik weet dat het legaliseren in de VS de internationale community heeft aangesterkt. Wellicht dat mogelijke versoepelingen(kijkend naar de politiek) de scene weer een nieuw leven in zullen blazen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het weedforum.eu ermee gekapt. Al dagen lang werkt de site niet. Een rondje surfen langs het FB-, Twitter- en Instagram-account van die dyslectische eigenaar en ook daar zie je geen activiteiten. Zal wel niet de melkkoe geworden zijn waar hij op gehoopt had. 

Of het ligt gewoon tijdelijk plat en lukt het vooralsnog niet om de boel weer aan de gang te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

Even ter verduidelijking. De site  van .eu is idd  offline dit door een Cyberaanval bij de hosting provider.

Ze hebben bij de provider alles down gehaald , niet alleen het .eu forum.

 

Wist niet dat je zo negatief tov forums, hun leden/moderators/beheerders stond. Wel spijtig vind ik.

Maakt toch niet uit op welk forum je actief bent, we komen er allemaal om 1 reden en dat is de cannabis plant en zijn aanverwanten.

Ik ben hier ook ooit gestart en heb wat topics geplaatst maar zag door negativisme van mede leden dat ik het hier niet echt leuk meer vond en ben daarom naar eu geswitcht.

Dit wil niet zeggen dat ik één forum beter vind als de andere.....mij gaat het gewoon om het plantje, spreken met leuke mensen, informatie verkrijgen, verslagen zien van mede kwekers,  mensen die nieuw zijn in het kweken te helpen kortom lekker gezellig kletsen over de Cannabis plant.

Ik vind het bijzonder spijtig om te lezen dat er afbreuk word gedaan op andere,  zowel fora als mensen. Dit helpt toch überhaupt niemand verder. 

Er zijn daar fouten gemaakt welke anders opgelost hadden kunnen worden maar dat gebeurt wel in elke relatie denk ik dan.

Maar dat zie ik ook op andere fora dus het is geen alleenstaand feit.

Het heeft ook zijn voordelen  nu het ene offline is heb ik meer tijd om naar het andere te kijken. :) Straks gaan we ook nog eens bji JD langs.

Ieder een fijne dag nog en Keep 'em Green.

 

Edited by Tune
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/23/2019 at 8:14 AM, Kees A said:

Ook is er geen moderatie op dit forum. Niet alleen dat dit de boel in de hand houdt, maar moderatie zorgt er ook voor dat echte onzin en hinderlijk gedrag verwijderd wordt. Daardoor voelen serieuze bijdragers zich ook gesterkt, maar die denken nu wellicht "wat moet ik tussen dat stelletje dwazen?". De legendarische Wazzup corrigeerde niet alleen op hinderlijk gedrag en ruzies, maar maakte ook korte metten met leden die bewijsbare onzin verkondigden. Daardoor was dit een gerespecteerd forum.

Volgens mij is dit precies waar het om draait.

Mij zie je hier iig maar heel weinig meer reageren. Lezen wel iets vaker, maar dan vaak in oude topics, waarbij ik heel goed kijk naar wie wat post. Want jeetje wat wordt er een onzin geschreven hier zeg..

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Tune said:

Wist niet dat je zo negatief tov forums, hun leden/moderators/beheerders stond. Wel spijtig vind ik.

Maakt toch niet uit op welk forum je actief bent, we komen er allemaal om 1 reden en dat is de cannabis plant en zijn aanverwanten.

Ik ben hier ook ooit gestart en heb wat topics geplaatst maar zag door negativisme van mede leden dat ik het hier niet echt leuk meer vond en ben daarom naar eu geswitcht.

Dit wil niet zeggen dat ik één forum beter vind als de andere.....mij gaat het gewoon om het plantje, spreken met leuke mensen, informatie verkrijgen, verslagen zien van mede kwekers,  mensen die nieuw zijn in het kweken te helpen kortom lekker gezellig kletsen over de Cannabis plant.

Ik vind het bijzonder spijtig om te lezen dat er afbreuk word gedaan op andere,  zowel fora als mensen. Dit helpt toch überhaupt niemand verder. 

Er zijn daar fouten gemaakt welke anders opgelost hadden kunnen worden maar dat gebeurt wel in elke relatie denk ik dan.

 

Je vertelt zelf dat je naar het andere forum bent geswitched omdat je hier negativisme ervaart>

Daarmee sta je toch ook negatief tegenover dit forum?

Mij maakt het niet uit, en ik vind het zeer menselijk. Wat voor de een positief is, kan voor de ander negatief zijn.

 

Mijn kritiek op het andere forum gaat niet zozeer om de leden. Vast allemaal aardige mensen die het beste met anderen en de wereld voorhebben.

Maar ik vind de beheerder met name (en sommige moderatoren in zijn kielzog) gewoon een minkukel.

Weet niet of je zijn discussies hebt gevolgd met een van zijn moderatoren (kan effe niet meer checken wie want de site ligt er dus uit) maar daar lussen de honden geen brood van. Het betrof een moderator die veel met led in de weer was.

Hij kletst ook maar wat om zijn eigen (te dure) voedingslijn te promoten. Kruipt in de reet van de sponsor (Rubol) en praat gewoon onzin. Alles onder het mom van 'kennis delen met de forumleden', maar ondertussen zit hij gewoon keihard onzin te verkopen en te liegen om maar een paar knaken te verdienen. Hij liegt gewoon een aantal onervaren forumleden voor om zijn eigen producten maar verkocht te krijgen. Als mensen met meer verstand van zaken hem dan corrigeren, gaat hij op de man spelen, en gaat zelfs hun familieleden beledigen. En over zo'n man zou je niet negatief mogen zijn?

Op dit forum is het ook niet geweldig, maar nog liever geen moderatie dan kutmoderatie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor.

Want juist door te lezen wat er geschreven wordt door de mensen die er wel met goede bedoelingen zitten, kun je toch veel opsteken.

En er staan ook wat verslagen op uit het verleden (over led en DWC) die erg interessant zijn.

 

Maar @El Magico 4 posts slechts op dit forum waarvan er 3 vandaag en eentje in dit topic.... en ook een like in dit topic als iemand .eu verdedigt.... jij voelt je daar wel thuis en doet het een beetje pijn als Kareltje een beetje onschuldige verbale billenkoek krijgt? :) Geeft niks hoor. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woorden in iemand z'n mond leggen... smh

De reden waarom ik hier nog niet veel gepost heb ook al ben ik al langer lid is omdat dit forum niet echt actief is.

Als jij je meteen gekwetst voelt omdat ik gewoon zeg dat ik er dan zou wegblijven in uw geval... ok dan lol

Enne ik zie niet waar Tune Karel verdedigd, ik like z'n post omdat ik akkoord ga met z'n manier van denken maar tja ongegronde conclusies trekken ben je blijkbaar sterk in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had de smiley maar even over het hoofd gezien?

Ik voel me niet gekwetst. Iemand die uitdeelt (ik dus) moet er ook maar tegen kunnen als mensen iets terugzeggen.

Maar ik vond het een beetje opvallend. Niet meer, niet minder. Dikke kans dat ik ernaast zat.

 

Het andere forum is overigens ook niet echt actief. Ja, met slappe woordspelletjes en mensen die elkaar 100 keer over en weer veren in de reet steken. Dan lijkt het actief, maar is slechts schijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees A, respect hoor, maar ik zie een paar dingen in een ander licht. Bij rubol zie ik een goedwillende geinformeerde technicus, die geen rotzooi verkoopt maar wel nog zoekende is naar een goede site, en productlijn.

De voedinglijn vind ik interessant, omdat het een minerale voeding is, die per kweek, goedkoper uitpakt dan vloeibare canna of biobiozz. Ik kan persoonlijk als particulier niet makkelijk aan yara komen.

Ik heb de discussie een klein beetje gezien, waar je op doelt, en ik vond je een beetje een olifant in een porcelijn kast. Rake klappen uitdelen is niet moeilijk als iemand een kut kweekje heeft. Wat je zei klopte, maar de toon was niet mooi, en lokt emotie uit.

Dit soort testjes zijn nooit echt wetenschappelijk nietwaar, maar indicatief. Er spelen duidelijk allerlei dingen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff, voor wat het waard is. Heb hier goede feedback gehad en de micro hoek is :verrygood. Deze website vind ik gewoon gaaf omdat er breeders opzitten die meer doen, kunnen en weten dan rondje wiet draaien. En ook de moeite nemen om een vraag te beantwoorden of tips te geven. Aanleg, verlichting elektronica etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier toch ook al goede hulp gehad van leden. Vroeger zat ik ook meer in de buitenkweek sectie. Maar mensen van toen zie ik toch bijna niets of niets meer posten, alhoewel dat ik poldergrower nog actief heb gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, voor een stuk is de sfeer echt veranderd, net als in de echte maatschappij:
men kan lastig gewoon een beetje blij zijn voor een ander.
maar een sneer heb je zo te pakken/
dat maakte het wat minder lollig.
ook de activistische kant heeft nooit zo gespeeld op wf of werd zelfs een beetje afgestraft door de broodkwekers.

en ach ja t leven gaat door.
maar ondertussen wel enige rechtzaken helpen winnen, mb.t. medicinale thuiskweek
en die kennis kwam mooi van WF
that's where a forum is for:jump:
 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het ook zijn dat er velen een keer gepakt zijn door de blauwe en de zin een beetje is vergaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...