Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420Green

Ziekte in mijn eerste plant?

Recommended Posts

Goedeavond allemaal,

Dit is mijn eerste wietplant, alles ging goed tot op het moment dat die een beetje slap begon te hangen en gele plekjes krijg weet iemand hier meer van en wat dit kan zijn?

details:

temp: 11,5 celsius

ph: 7

planten voeding: universeel ook voor kamerplanten etc had ik nog staan wel misschien iets te veel gegeven

merk: Dutch automatic spliff seeds

er hangt een klein benzine luchtje in mijn schuur nu alles laten luchten en geen last meer van kwam door een oude brommer

licht: 19,5 watt bij de gamma Led was vroeger een 150watts lamp alleen hij gebruikt nu nog maar 19,5 watt vertelde ze bij de gamma lamp hing ongeveer 10 cm erboven heb hem nu op 30 cm erboven hangen

liter/grond: 12 liter emmer gamma gaatjes onderin geboord, grond: Cannatera proffesional plus coca mix

dit was het zo een beetje hopelijk weet iemand wat er aan de hand kan zijn dankuwel alvast

Met vriendelijke groet, 420Green

B8A2CE80-B60E-48C8-A4B8-1F06DF5EBB40.jpeg

ACF55BB0-7795-4F27-A1B8-B34732E457FC.jpeg

BF5D579E-77B7-451F-ACC4-ECC8506E1997.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat het allemaal kan zijn.

Ik lees zoveel dingen waarvan ik denk 'zou je dat nou wel doen'.

11,5 graden is niet echt lekker warm voor de plant. En als het een schuur is, kan het 's nachts misschien nog wel kouder zijn.

Dat lampje... Gamma is niet echt de plek voor een goed advies voor een lampje, maar wellicht is het toch een goed lampje.

Benzinelucht klinkt al niet heel goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Kees A said:

ik weet niet wat het allemaal kan zijn.

Ik lees zoveel dingen waarvan ik denk 'zou je dat nou wel doen'.

11,5 graden is niet echt lekker warm voor de plant. En als het een schuur is, kan het 's nachts misschien nog wel kouder zijn.

Dat lampje... Gamma is niet echt de plek voor een goed advies voor een lampje, maar wellicht is het toch een goed lampje.

Benzinelucht klinkt al niet heel goed.

Oke ik heb ervoor gezorgd dat de benzine lucht weg is alleen heb ik nu een heater neer gezet 1000watt die maakt het in me schuur constant 22 graden alleen ben ik bang dat deze brand kan veroorzaken of is dat onmogelijk?image.thumb.jpg.f8677bbfb48b0f0dfd3829e801b8f0b9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt hem in ieder geval zo neerzetten dat je minder kans hebt op brand. 

Denk dat ie zo dicht bij de emmer op een gegeven moment wel de emmer doet smelten.

Maar misschien is het gezichtsbedrog en staat ie er ver genoeg vanaf.

Alleen zal ie de aarde in je emmer wel heel erg verwarmen als ie zo dichtbij staat. En de boel uitdrogen.

 

Ook een beetje zonde: Koop je een ledlampje om wat stroom te sparen... zet je 24/7 een 1000 Watt kachel aan.

Denk dat als je een soort van tentje om je pot bouwt, de ledlamp al voor voldoende warmte zou zorgen.

En ook met het licht uit, hoef je dan maar minimaal bij te verwarmen. 

Nu moet je je hele schuur verwarmen, wat een beetje zonde is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Kees al zegt, knutsel er inderdaad iets moois omheen. Het liefst reflecterend van binnen. Zorg ervoor dat het redelijk isoleerd anders stook je voor de mussen. 

Btw. Op marktplaats staan genoeg grote en kleine kweektentjes die niet heel prijzig zijn, lekker makkelijk en heb je veel plezier van^_^

Die nare blaadjes heb ik geen verklaring voor, hoe lang ben je al bezig hiermee? Hoeveel water geef je ze? Als je water geeft doe je daar dan voeding bij?

Lijkt mij ook beter om de voeding die je nu gebruikt bij de kamerplantjes te houden. Iedere plantensoort heeft zo zijn eigen behoeftes, kamerplanten hebben misschien weer andere stoffen in andere hoeveelheden nodig dan dat een wietplant nodig heeft. Misschien even kijken naar een voedingslijn die wat meer geschikt is voor wiet zoals: Plagron, BAC, Canna en zo zijn er nog veel meer! Snuffel even rond bij een growshop, mocht je vragen hebben stel ze gerust!

Edited by King_Kush
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, King_Kush said:

Zoals Kees al zegt, knutsel er inderdaad iets moois omheen. Het liefst reflecterend van binnen. Zorg ervoor dat het redelijk isoleerd anders stook je voor de mussen. 

Btw. Op marktplaats staan genoeg grote en kleine kweektentjes die niet heel prijzig zijn, lekker makkelijk en heb je veel plezier van^_^

Die nare blaadjes heb ik geen verklaring voor, hoe lang ben je al bezig hiermee? Hoeveel water geef je ze? Als je water geeft doe je daar dan voeding bij?

Lijkt mij ook beter om de voeding die je nu gebruikt bij de kamerplantjes te houden. Iedere plantensoort heeft zo zijn eigen behoeftes, kamerplanten hebben misschien weer andere stoffen in andere hoeveelheden nodig dan dat een wietplant nodig heeft. Misschien even kijken naar een voedingslijn die wat meer geschikt is voor wiet zoals: Plagron, BAC, Canna en zo zijn er nog veel meer! Snuffel even rond bij een growshop, mocht je vragen hebben stel ze gerust!

Ik heb ze een klein beetje water gegeven om de 2 dagen ongeveer 50 ml denk maar ik heb wel eens gelezen dat als de temperatuur onder de 15 graden komt dat dan de wortels geen water meer opnemen en de bladeren het water niet meer verdampen klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat klopt wel ongeveer.

Bij lagere temperaturen stagneert de boel.

Maar - en dat wil je vast niet horen - ik zou als ik jou was eerst 's heel veel gaan lezen voordat je aan een kweekje begint.

Gelukkig heb je niet heel veel geld uitgegeven, dus geen man overboord, maar het is zonde van je tijd en je geld nu.

Want nu blijf je geld uitgeven aan zaken die je eigenlijk niet nodig gehad zou hebben.

 

Hier op het forum staan genoeg voorbeelden van kleine kweekjes die zeer succesvol zijn, met beperkte middelen.

Lees die eens goed door en doe ze gewoon op grote lijnen na.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga mijn wietplant weggooien hij is niet meer te redden er veranderd niks en ben bang dat die dood is heb veel blad moeten wegknippen omdat dat zwart werd omdat het dood was 

4E5F9BB4-97E1-4CDD-9A69-D1CF1B7B9537.jpeg

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ziet er inderdaad niet meer te redden uit.

Niet de moed opgeven. Goed inlezen. Tentje bouwen of een micro-kastje. Wat basisspulletjes aanschaffen en vol goede moed er weer tegenaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Die ziet er inderdaad niet meer te redden uit.

Niet de moed opgeven. Goed inlezen. Tentje bouwen of een micro-kastje. Wat basisspulletjes aanschaffen en vol goede moed er weer tegenaan.

bedankt hier krijg ik motivatie van ik heb gelukkig nog 3 plantjes 2x amnesia haze 1x whitewidow

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Die ziet er inderdaad niet meer te redden uit.

Niet de moed opgeven. Goed inlezen. Tentje bouwen of een micro-kastje. Wat basisspulletjes aanschaffen en vol goede moed er weer tegenaan.

wilt iemand misschien even hierna kijken als iemand daar zin in hebt? xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg altijd zo, de eerste pannekoek mislukt meestal altijd.

In mijn geval mislukken de 2e en 3e pannekoek ook maar van je fouten moet je leren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...