Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Takeaway TEK ,Lophophora williamsii/Echinopsis pachanoi.

Recommended Posts

Goedemiddag WF,

Op Azarius heb ik zaadjes gehaald van Lophophora williamsii(peyote cactus) en Echinopsis pachanoi(San pedro)
Ik vroeg me af hoe je die plantjes goed kunt zaaien met suc-6,en toch lazy kan zijn while doing it :lol:
 

Deze methode heet de takeaway TEK,omdat het gaat om een afhaal bakje als klein gesloten terrarium.
Nu heb ik mooie filter bakjes die ik gebruik voor mycologie,en daar zit een mooi filtertje op voor verse lucht.
Je kunt geloof ik ook chinees bakjes gebruiken,wel die stevige variant natuurlijk.
Cactus aarde.jpg

Je bent nodig :

1 (filter) bakje,magnetron bestendig,food grade plastic.

Cactus aarde.

Perliet.

Zeewierpoeder of extract.

water

TL licht.
 

Om te beginnen maken we de grond klaar.

1 deel perliet op 2 delen cactus grond.
klein snufje zeewier erbij.
beetje water erbij.
 

de grond moet vochtig zijn en niet nat.
Controleer dit door de grond te pakken in je vuist en knijp tot er 2 a 3 druppels uitkomt,dan is het goed.
is je grond te nat?

Dan nog iets extra droge grondmix erbij,totdat je de juiste capaciteit hebt.
Te natte grond bevorderd rot en of stagnatie.

Vul je bakje met 4 cm grond,beetje recht afstrijken/gelijkmaken.
Niet aandrukken,moet luchtig blijven natuurlijk.

Nu  de deksel erop met 1 hoek los,en 3 minuten op hoge stand in de magnetron steriel maken.
Rottings organismen en schimmels krijgen zo minder kans en omdat dit een gesloten systeem is MOET dit.
takeaway tek.cactus zaaien.jpg

Laat het afkoelen tot kamertemp.
Dan haal je de deksel los en pak je zaadjes.

Zaadjes strooi je 1 voor 1 uit en probeer te denken in cirkels van 2 cm rondom per zaadje.
De wortels mogen elkaar gewoon raken ondergronds,maar de cactus lichamen zelf liever niet tegen elkaar aan i.v.m. met hoge luchtvochtigheid.

Deksel er weer op en ergens onderaan/achterin je TL hok schuiven,geef ze eerst een iets minder verlichtte plek op de grond.
Langzaam aan geef je ze steeds meer licht,worden ze wat rood in de kruin dan hebben ze het te fel op hun kopje staan.
23 graden heeft de voorkeur.

Deze deksel blijft gesloten voor 6 maanden,tenzij je er droog opkijkt.
Dan kun je ietsje sprayen met SCHOON water,en weer dicht dat ding.

De eerste drie maanden houden ze van alleen TL licht.
Na 6 maanden mag de deksel eraf en kun je de bovenlaag aanstrooien met een laagje (sier)grind.
Je kunt ze dan in de schaduw houden in je woonkamer,of onder de TL houden.
 

Pas als ze ouder zijn dan een jaar,mogen ze verspeend in hun eigen solo potjes.
doe dat het liefst tijdens het groei seizoen maart tot augustus,anders gaan ze dood omdat ze niet kunnen regenereren.
Heb je ze in je TL hok in de groei gehouden?
Dan mag
overpotten at any time,maar daarna wel weer terug in je tent voor wortel regeneratie.

Pas op voor UV licht als ze onder de TL vandaan komen,dat kunnen ze nog niet hebben.
Laat ze dus eerst wennen aan UV door ze buiten in de schaduw te zetten voor een week of 3.

Daarna langzaamaan zon introduceren,en houd ze ALTIJD op de halfschaduw !
Maak niet de fout van...... oh...... dat is een woestijnplant dus altijd volle zon......
Want daar staan ze meestal in de schaduw van rotsen of kliffen,of andere planten.
 

Hopelijk hebben jullie zo genoeg info over zaaien,het gaat namelijk allemaal al langzaam genoeg met die dingen.
En hoe makkelijker het is hoe meer mensen dit willen doen.

Je hoeft er in principe eerst 6 maanden niks mee te doen behalve controle of het goed gaat,dus een lazy methode is het echt wel.

 

Update maak ik vanzelf als er iets te zien is,over 6 maanden:lol:

 

:wave:

 

 

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is weer eens iets anders dan een wietplantje kweken. Heb totaal geen verstand van cactussen maar kan me wel iets vaags herinneren dat het enorm veel tijd kost voordat je een fatsoenlijke cactus hebt, en dan is het ook nog de vraag of er wel genoeg werkzame stoffen in zit...

Maar wel interessant, ik volg je!

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

'kschrijf me alvast in voor de nieuwsbrief :verrygood

vooral voor de peyotes :wub: 
misschien ook leuk om enkele te enten op een Pereskiopsis, groeien ze toch iets sneller :D

Succes rasta!!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd !
Wat?

Nu al?

Yep,:whistling

Lophophora williamsii , 5 potjes met cluster.jpg

Ik heb tot mijn onverwachte blijdschap,5 peyote's gescoord in een tuincentrum.
Ik heb ze gered van rot,en ze zuigen zich inmiddels al vol en de rot droogt in.
Later in het groeiseizoen ga ik ze overplanten,dan regenereren ze wat makkelijker.

 

Echinopsis lageniformis monstrosa.jpg

Verder had ik nog een Echinopsis lageniformis monstrosa stek besteld bij azarius samen met de zaadjes voor de take away tek.
De stek word alweer groen en lijkt het eerste slokje water wat gegeven was goed aan te nemen.
Met een weekje of 2 krijgt hij pas weer wat,en zat er dus 4 weken tussen de watergift.

Echinopsis pachanoi,zaailingen 1.jpg

De zaailingen van de 2 take away teks lijken het al prima te doen,en de Echinopsis pachanoi gaan het hardst zoals verwacht.
Deze san pedro cactus kan als hij volwassen is 50 cm per jaar groeien.
 

 

 

Lophophora williamsii zaailingen 1.jpg

Maar de Lophophora williamsii gaan ook wel aardig,en het zijn er al 12 nu.

 

Ondanks dat ik dacht het gaat langzaaaaaaaaam,gaat het toch vlotjes.
 

@alkaline Ik ga de peyote enten op de snelgroeiende san pedro voor een versnelde groei/bloei/zaadvorming.
Zo staat hij iig op een psychoactieve onderstam die ook datzelfde alkaloïde produceert(mescaline).
Mocht ik ooit honger krijgen kan ik wat plukken voor een reinigings ritueel.:lol:
 

 

Dit was em weer,en het duurt lang voor de volgende update.:rofl
 

Jah bless!

 

 

 

 

Edited by Collie Weed
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant kerel!

Ze staan er leuk bij, maar peyote bij een tuincentrum? Dat shoppende gepeupel daar moet eens weten wat voor krachten dat iele cactusje kan bieden:P

Fijn dat jij ze hebt gered!

Misschien moet ik mij ook maar eens gaan inlezen in het kweken van peyote, lijkt mee een leuke hobby voor erbij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@King_Kush

Verschillende Mammilaria cactae zijn ook psychoactief,dus de gewone luitjes moesten eens weten hahaha.

Je zou voor de aardigheid eens wat peyote zaad moeten halen,het is zo makkelijk eigenlijk.
Beetje extra geduld is eigenlijk alles.
Cactae die ouder zijn dan 3 jaar kosten gelijk al iets van 30 euro in de smart winkels/grow winkels,echt wel duur vind ik.

 

Een kleine update mijn broeders,
Cactusjes.jpg

Ik had gekeken naar de wortels op de tuincentrum bolletjes,en die wilden al rond in het potje.
Dus gelijk overgeplant op goede grond en afgestrooid met zwart fijn grind,natuurlijk aan gewaterd met voeding.
Deze zichtbare groei is het resultaat.

 

Echinopsis pachanoi ,stekelig.jpg

De san pedro zijn hard aan het stekeltjes maken nu,en gaan vier keer zo hard als de peyote
Ik zal binnenkort nog eventjes wat steriel zand op het oppervlak strooien,dan zitten de voetjes wat beter vast.
Nu zie ik hier en daar een penwortel gewoon zitten,en staan ze nog wat wiebelig te wezen:lol:
 

Dit was hem weer voor eventjes,want zo snel gaat het niet hahaha.
 

 

Jah bless!

 

 

 

 

 

Edited by Collie Weed
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wederom weer een goede groene morgen gewenst WF !
 

De cactusjes gaan als een trein,dus foto tijd !

Peyote catus en san pedro cactus.jpg
De takeaway tek zaailingen heb ik geprobeerd af te harden door middel van de deksel op een kier te zetten.
Maar dat was nog iets te vroeg voor ze met 3 maanden.
Ik zag gelijk het groene huidje wat fletser worden van kleur,en het huidje zag er wat uitgedroogder uit na 2 dagen.
Dus deksel weer helemaal dicht ,en nog ff wachten denk ik.
 

Ik zit er al een tijd aan te denken om ook nog lophophora deciepiens zaadjes te halen,die lijkt ook erg mooi vind ik.
Peruvian torch lijkt me ook vet,die zal ik dan ook gelijk halen als zaad.

Maar dat zal iig. moeten wachten tot ik de tijd ervoor heb.
 

Stay prickly !

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt inderdaad geadviseerd om pas na 6 maanden te beginnen met afharden. Je zou tegen die tijd het deksel kunnen vervangen door folie, en daar iedere paar dagen wat nieuwe gaatjes in prikken met een naald. Ze hebben wel even nodig om te wennen na 6 maanden in een heel vochtige omgeving, als dat te snel gaat redden ze het niet. Ziet er mooi uit allemaal!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@King_Kush Nou vooruit dan:lol:
Eindelijk update tijd:verrygood

 

 

Ik had iets van 44 Trichocereus pachanoi zaailingen,heb ze reeds mooi overgeplant in solo potjes en ga ze nu weer wateren.
Ik gebruik gekookt water wat is afgekoeld,met sannie's bacto(preventie door kolonisatie) cactus mest,en cocos water.
Trichocereus pachanoi zaailing 1.jpg
Trichocereus pachanoi zaailingen allemaal.jpg

Zo is mij er nog geen 1 weggerot,en heb ik ze allemaal nog.
Ze zijn nu bijna 2 jaar oud.

Wel heb ik er 3 weggegeven,omdat ze zo mooi zijn:wave:
 

Later nog meer want ik heb de rest ook nog plus nog meer zaailingen.
Zowel de decipiens peyote,als de williamsii

 De monstrosa en de peruvian torches doen het trouwens ook super.
Eveneens als de peyote caespitosa die uit het tuincentrum kwamen.
 

 

Blessings!

 

 

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelijk een nieuwe update dan maar?:o

 

 

Echinopsis lageniformis ,bloei !.jpg
Wat mij opviel aan deze cactus is dat hij op 20/04 lichtregime gekke knopjes ging maken,ik natuurlijk opzoeken.

Zou de cactus met 20/04 denken dat het zomer is en dan gaan bloeien?
Klinkt logisch eigenlijk.
Alle info zegt dat het kan:lol:
 

Echinopsis lageniformis,nieuwe scheuten.jpg

Maar hij maakte gewoon 2 nieuwe scheuten,inplaats van bloemen:rofl
Freaky was ie al,nu des te meer.


 

Peruvian torch stekken.jpg
Omdat zaadjes zaaien vaak langzaam gaat heb ik natuurlijk ook mooie stekken besteld af en toe.
Hierboven zie je 2 peruvian torch stekken van Peyote Paradise,zijn genetisch gezien gegarandeerd de real deal.
De onderste is horizontaal geplant,gewoon omdat het kan.
De bovenste was een stuk van 10cm,die nu best groeien wil.

 

En nog steeds heb ik niet alles laten zien:rofl
 

Tot volgende keer:wave:

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Collie Weed said:

Echinopsis lageniformis ,bloei !.jpg
Wat mij opviel aan deze cactus is dat hij op 20/04 lichtregime gekke knopjes ging maken,ik natuurlijk opzoeken.

Dacht effe je hebt er 2 baby peyotes opgeent.

Maar die san pedro's heb je al 2 jaar onder hps staan? Gaat aardig wat stroom is zitten zo'n kweekje, dan.

wel leuk om te zien zo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig! Nooit geweten dat cactussen psychoactief zijn. Waarmee is het effect vergelijkbaar en hoe consumeer je ze?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt vast wel eens van mescaline gehoord, @dilago. Dat is de werkzame stof.

Volgens mij het best te vergelijken met psilocybine (paddo's), maar dan langer werkzaam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wel van gehoord! Wordt gebruikt in Young Guns 1 en dat lijkt me vrij heftig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het wel bij af en toe DMT, ziet mooie dingen en duurt niet lang hehe

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie Hahaha nee bro,deze staan in de zomer op de vensterbank.
Overwinteren doen ze eerst niet aan dus om de groei erin te houden,later als ze wat groter zijn gaan ze wel rust houden in de winter en krijgen ze ook geen mest meer.

Als ze een beste tijd(2 jaar?) schraal hebben gestaan van mest,maken ze meer mescaline aan.
een tijd daarna is het pas oogst tijd.
Tijdrovend is het zeker,maar ze passen makkelijk in de tent en zijn tevreden met het strooilicht van de hps dus easy zat.
 

 

@dilago Heey mijn broeder!

Ze laten je heel mooi trippen die catussen,zijn wel een aantal soortjes die mescaline maken.
 

Je kunt het lichtelijk vergelijken met mdma,maar dan net ff anders meer visueel ook bij juiste doses.
Bereiding doen de meeste mensen als thee,na het schoonmaken vd cactus wat een best gepiel is.
Koken die hap en zeven.
deze thee is pas echt bitter,meer dan paddothee.
En braken van deze thee is niet ongewoon.
Ook is het gek genoeg niet eens erg als het al gebeurt.

Zelf maak ik er liever pure mescaline van,wat een stuk schoner is en dus minder misselijk maakt.
Maar dat is een best tijdrovend procesje,en niet voor mensen die zich er niet in verdiepen willen.
En de trip van cactus kan 6 tot 8 uur aanhouden,hangt af vd hoeveelheid.
 

Het beste is het zelf eens proberen,maar goede cactus voor ceremonies is vrij duur helaas.
Of het echt op paddos lijkt....nou wel ietsje,maar toch is het echt iets anders

 


 

@Wiekspiet Jaaaaaaaaa,tuurlijk gelijk heb je oude snoeperd!:icecream:
Wat voor changa recept gebruik je?

Of freebase je het zo ff?

of maak je een dmt lemon shotje?(nadat je syrische wijnruit hebt genomen)
 

ik vind dmt wel vet heftig man,mijn changa scrambled de boel goed in ieder geval:rofl

Maar de dingen die je ziet......:o

echt zo van huh?:icecool
door welk raam kijk ik nu weer dan?

waaaaaaa,tunnel !

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het gewoon freebase idd, heb het nog niet heel vaak gedaan 6x ofzo :D. Hiervoor gebruik ik de Glass vapor genie maar ben nog steeds niet door de ‘tunnel’ gegaan helaas haha.

ik deed dit ook alleen omdat ik mij de eerste keer dat ik dmt rookte me 3 dagen ‘normaal’ heb gevoeld ipv last hebben van CVS.

ayahuasca ook een keer gedaan... maar dat doe ik NOOIT!! Meer!!.

hele mooie ervaring maaar die bijwerkingen :wtf2:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiekspiet  Probeer eens op te zoeken wat MAO remmers doen,en doe eens dmt als je dat hebt gehad  echt jonguh:jump:
Maar er changa van zou ik zeggen,dat is het makkelijkste te consumeren en werkt het beste.
Denk dat je jezelf wel helpt door dit zo te doen hahahaha.

 

Een klein beetje het ayahuasca effect,zonder de kots en schijterij etc.:D
 

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...