Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr$

First time Scrog 11 x Gorilla Glue

Recommended Posts

Hoi,

Vroeger hier en daar eens rondje gedaan, was al even geleden maar nog nooit scrog gedaan 

setup is verry easy : tentje, hps 600 watt lampje, inblaas en afzaag ( alles zonder controller of thermostaat wel ) , hygrometertje en scrognetje ( die wss iets te klein is maar goed heb het nu zo besteld en gebruik het ) 

Ff de voorgeschiedenis tot nu toe :

We zijn een goede 6 tal weken geleden vertrokken vanaf zaad, de opstart was niet echt optimaal te noemen ( lange scheuten vanaf de ontkieming) , maar al bij al na 6 weken toch aardig gegroeid en ingehaald. De planten zitten in 15 liter potten op een eigen mengsel van aarde, cocos,turf,perliet en ik heb ze een goede 6 weken groei gegeven en heb ze 1 x getopt en 1x gefimt 

de onderste takken en scheuten hier en daar al afgetrokken en proberen te scroggen of beter de scheuten / takken door de gaten te steken of er onder te even en beetje vastmaken met tomatenclipjes ( denk in later stadium wel spanbandjes ofzo noig te hebben om iets strakker en mooier aan te spannen ? ) ze krijgen de voedingslijn van hesi trouwens

ik weet niet of ik goed begonnen / bezig ben of als het een zootje gaat worden ... staan denk ik mss wel paar plantjes teveel in .... ik liet ze staan onder het motto beter genoeg dan teweinig maar goed overdaad schaad mss wel :p 

verder denk ik dat mijn manier van onder de gaten steken etc nog niet optimaal is en nog wat verfijning kan gebruiken ? ik weet dat de plantne nog wat zullen groeien en wacht dan ook af of ik nog meer toppen of scheuten door het net of ergens mooi kan maken zodat er een 'veld' onstaat' 

 

op het eerste zicht denk ik dat het nog geen vette is ? 

ik hoop enkel dat ik het met niet ga beklagen in de 'opbrengst' op het einde van de rit tha's all ... bedoeling was om iets hogere opbrengst te hebben net of anders ..

some pic's ..

 

 

 

 

scrog.jpg

image1.jpeg

image2.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoppaa, 1e post en ze groeien al door het netje!

Succes.:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super GG, een van mijn lievelingssoortjes.  Ik heb momenteel de #4 Auto versie staan. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opmerkingen / tips over de scrog steeds welkom  ! 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel goed uit allemaal, heb zelf nog nooit met scrog gewerkt. Vol is altijd goed naar mijn mening, mits je goede ventilatie hebt. Staan ze al in de bloei? Lijkt me wel toch na 6 weken.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het wat druk gehad en hier wat uit het oog verloren maar we zijn er terug . De planten waren iets teveel naar mijn mening verwilderd en heb besloten de gok te wagen en alles een beetje te herschikken. Alle planten zijn uitgehaald en onderste scheuten, stelen, bladeren zijn getrimd en verwijderd. Hier en daar wat grotere bladeren uit de planten getrokken die naar mijn mening teveel opslorpten

om vervolgens een beetje de boel te gaan herschikken en het net iets hoger te hangen of het hangde. Er staan iets teveel planten in om goed te zijn denk ik maar goed we hebben ermee verder gedaan. Het bleken sterke kanjers te zijn want niets is gebroken of geknakt zeg maar en het is me aardig gelukt ( denk ik toch ) 

We zijn ongeveer een 4.5 a 5 weken in de bloei en het resultaat kan je hier zelf zien. Ik weet niet of ik tevreden mag zijn of niet ...

Wat wel opvalde is dat er 2 planten veel vroeger zijn of de anderen en ik had de indruk dat het mss autoflower zaden waren die verzeild waren geraakt tussen de gewone , maar bleek volgens de leverancier quasi onmogelijk. Deze 2 planten staan verder in de bloei fase of de rest van de tent en ook de structuur van de buds zijn eerder fluffy dan mooi hard en vol tov de andere. ik verwacht deze toch een 2 tal weken eerder te oogsten en creer zo nog wat extra plaats voor de resterende planten.  Iemand een verklaring wat dit kan zijn ? Ik weet dat zaden wel verschillend kunnen zijn ivg stekken maar bijna 2 weken vverschil lijkt lme toch heel erg groot ... --> deze staan rechts onder zoals je kan zien 

Ze krijgen de volledige lijn van hesi ( aarde voeding, powerzyme, booster, supervit, fosfor plus) op deze foto zie je iet wat minder groene bladeren , dit probeer ik op te lossen door deze planten wat extra voeding te gaan geven !  Ze krijgen ongeveer 1 liter water per pot per dag ,  soms iets minder nodig en dan laat ik ff uitdrogen en geef ik lekker weer mooie beurt ( vaak als ik voeding iets verhoog)

hier enkele foto's ....

ben benieuwd ! 

 

 

IMG_3728.jpg

IMG_3729.jpg

IMG_3730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...