Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MVanStraten

Vriendelijke wiet of hasj voor anxiety/ psychisch welzijn/ libido

Recommended Posts

Hallo daar,

Sinds een tijdje slik ik antidepressiva (SSRI) tegen depressie en angsten. (Mocht je je nu geroepen voelen om te betogen dat ik met antidepressiva moet stoppen en dat het slecht is, etc., dat hoeft niet. Ik ben me bewust van de voors en tegens.) 

Hoe dan ook, het helpt me enorm, maar mijn libido lijdt er flink onder. Na wat onderzoek lijkt wiet/ hasj daarbij te kunnen helpen. Als tiener heb ik veel gerookt, en eigenlijk veel te veel, ook in combinatie met harddrugs. Dat leidde tot anxiety, paranoia, hartkloppingen, etc. Waarna ik er gelukkig mee stopte. Vandaar dat ik dit heel voorzichtig wil aanpakken.

Anno nu zijn wiet en hasj er niet overzichtelijker op geworden. Enerzijds heb je doorgefokte, knettersterke wiet en aan de andere kant van het spectrum medicinale wiet met veel CBD, of zelfs meer CBD dan THC. Ik vroeg me af of jullie me hierbij kunnen helpen.

Wat ik zoek is wiet of hasj die vriendelijk is en die me helpt met mijn libido. Dus geen zwaar of sterk spul gericht op stoned worden. Liever uplifing, licht, creatief, kalmerend. Waar moet ik dan aan denken? Wiet met veel CBD? Van een bepaalde strain (sativa of indica)? Met een hoog gehalte aan bepaalde terpentenen (lemonine bv)? Kies ik beter hasj of wiet? Waar moet ik op letten?

En mochten jullie de namen van specifieke soorten weten, en in welke shops ik die kan kopen (Eindhoven, Amsterdam, Groningen, Utrecht), dan zou ik dat ook op prijs stellen. 

Veel dank!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het voor te growen of gewoon van de shop.?Ik zou zeggen sativa maar met angststoornissen niet echt ideale combinatie. Van Indica ga je moe worden, dus beter een goeie hybride dan. 

Dance hall was een soortje die echt upliftend en energetisch werkt.  Maakt je ook vrolijk en libido ook super.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santa Maria of Love Potion#1 zijn de soortjes die je moet hebben voor je libido.Om eventuele angststoornissen tegen te gaan zou je goeie CBD olie kunnen gebruiken, maar aangezien je aan de antidepressiva zit, gaat dat weer niet samen.Van L-Theanine, rustgevende aminozuur is geen interactie met een ssri bekend, dus dat zou een optie kunnen zijn.

876879693_image(13).thumb.jpg.b8303980f3eb46315445c9a026e666bf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang dat het geen serotonine verhogend of blokkerend effect heeft (kan het serotoninesyndroom veroorzaken), kan je best heel wel wat kruiden en natuurlijke oplossingen gebruiken. 

Bv. Sint-janskruid is uit den boze wegens kans op het serotoninesyndroom. Ook induceert het de werkzaamheid van de stoffen CYP3A4, CYP2C9 en P-glycoprotëine. Waardoor het medicijnen vlugger doet afbreken, wat nadelig kan zijn voor medicatie die je neemt voor ziektes of als vrouw wanneer je anticonceptie neemt. 

Melatonine ook gevaarlijk in combo met antidepressiva of MAO-remmers omdat het een tryptamine is. 

Enz. Best veel van terug te vinden op het internet. Ik heb 4 jaar als verpleegkundige op een psychiatrische afdeling dubbele diagnostiek gewerkt. Daarom dat ik wat basiskennis heb, voor de rest moet ik ook mijn medisch handboek of medipedia raadplegen. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zo onbeleefd mag zijn. Wat neem je van antidepressiva? Je mag het gerust via pm sturen als je dat liever niet openbaar verteld. Je moet sowieso opletten met contradicties bij gebruik van cannabis en antidepressiva.

Is ook weer heel individueel , toen ik in Nederland woonde, nam mijn buurvrouw antidepressiva en antipsychotica en rookte cannabis als een schoorsteen en die had nooit geen probleem. Aangezien ik op een dubbele diagnostiek afdeling werkte. (Druggebruik/ verslaving door psychisch ziektebeeld of psychidch ziektebeeld door chronisch druggebruik/verslaving) vond ik het heel interessant dat ze bijna geen wisselwerkingen had. Maar zoals ik al zei, dat is heel individueel en het type antidepressiva of antipsychotica dat he gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hartkloppingen en zo krijg je als er nog  veel voeding nog aan de plant is meegegeven tot aan de oogs .

kan ook door de silicoon met glasgruis of gewoon ddt of ander vergif komen .

kweek zelf wat wiet dan heb je alle dingetjes in eigen hand .

en de nieuwe sterke soortjes zijn allemaal amerikaanse soortjes gebaseerd op afgaan /skunk .

prachtige namen herbertsbannercookiesorrysherbets etc :jump:allemaal gewoon skunk/afgaan lamma gaan die (nieuwe) meuk .

 

kweek zelf een paar sativas neville haze of zo lekker uplift .

duurd ff maar hebbie ook wat .

gewoon doorgaan met de pammetjes en alles maar stoppe met die shopwiet !

:verrygood

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, macerror said:

die hartkloppingen en zo krijg je als er nog  veel voeding nog aan de plant is meegegeven tot aan de oogs .

kan ook door de silicoon met glasgruis of gewoon ddt of ander vergif komen .

kweek zelf wat wiet dan heb je alle dingetjes in eigen hand .

en de nieuwe sterke soortjes zijn allemaal amerikaanse soortjes gebaseerd op afgaan /skunk .

prachtige namen herbertsbannercookiesorrysherbets etc :jump:allemaal gewoon skunk/afgaan lamma gaan die (nieuwe) meuk .

 

kweek zelf een paar sativas neville haze of zo lekker uplift .

duurd ff maar hebbie ook wat .

gewoon doorgaan met de pammetjes en alles maar stoppe met die shopwiet !

:verrygood

Ja man. Ik sta volledig achter dat antwoord. Ik zal blij zijn dat ik mijn eigen oogst heb. Je weet wat er mee gebeurd is en veel goedkoper. 4 bezoekjes skippen aan de shop, twee shops per keer en je hebt je tent. Lol

Ik moet nog eens anderhalf uur rijden en dan nog het tijdsverlies en geen kennis van de historie van het product. Dat al te samen ga ik er heel vlug terug uit halen en bovenop nog eens weten wat ik rook ook. 

Interessant Mac, ik wist niet dat die hartklopping kwamen van niet te flushen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen,

Veel dank voor de reacties tot dusver. 

Wat betreft de aangedragen alteratieven die helpen bij angsten/ depressie, zoals Sint Janskruid en L-Theanine, etc., daar ben ik van op de hoogte. Heb me al suf verdiept in nootropics, supplementen en de hele ritsrats (ashwaghanda, rhodiola, bacopa, etc.). Tevens ben ik me bewust van mogelijke risico's als serotonine syndroom. Ook van zogenaamd libido-verhogende middelen als saffraan, gingko biloba, maca, etc. ben ik op de hoogte. Doet allemaal niets.

Iemand hier vroeg me om welk antidepressivum het gaat. Dat is: citalopram 30 mg.

Mijn interesse in wiet/ hasj gaat in dit geval echt om het postieve effect op libido bij gebruik van een SSRI antidepressivum. Dat schijnt het namelijk te hebben. Het punt is alleen dat ik in het verleden niet altijd lekker ging op wiet/ hasj. Eerst wel hoor, maar toen ineens niet meer (toen ik ook dingen als speed en xtc teveel begon te gebruiken). Dus ik zoek wiet die zo min mogelijk die oude anxiety triggert. Het gaat me niet om super stoned worden, en gaar naar muziek luisteren oid. Ik denk eerder aan een paar kleine hijsjes zonder tabak, om in de stemming te komen zeg maar. En wie weet bevalt het ook goed voor momenten buiten seks om! 

Dat gezegd hebbende: zelf kweken vind ik vooralsnog teveel gedoe. Wellicht plant ik deze zomer wat in de achtertuin :-)

Bvd! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij, maar nu heb ik mij daar dus compleet niet in verdiept, komt de stimulerende werking van cannabis niet voor de combi met ssri, immers cannabis is ook een ssri en meer ssri nemen krijg je geen dikke leuter van, van bepaalde wietsoorten dan weer wel (cindy, amnesiam, ssh) maar 30mg is een aardig pil zou met combi gebruik zeker opletten

misschien gewoon een cabrio en jongere vriendin :shifty:

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het middel verhoogt de prolactine niveau in het lichaam.Misschien is Mucuna pruriens iets voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, HUFFnPUFF said:

Volgens mij, maar nu heb ik mij daar dus compleet niet in verdiept, komt de stimulerende werking van cannabis niet voor de combi met ssri, immers cannabis is ook een ssri en meer ssri nemen krijg je geen dikke leuter van, van bepaalde wietsoorten dan weer wel (cindy, amnesiam, ssh) maar 30mg is een aardig pil zou met combi gebruik zeker opletten

misschien gewoon een cabrio en jongere vriendin :shifty:

Volgens mij kun je marihuana echt geen SSRI noemen. Uitgebreide info over de interactie tussen de twee hier meer info op Leafly: https://www.leafly.com/news/health/cannabis-interact-antidepressants (Jongere vriendin heb ik al. Cabrio gaat me te ver.)

Edited by MVanStraten
addition
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, konopi said:

Het middel verhoogt de prolactine niveau in het lichaam.Misschien is Mucuna pruriens iets voor.

Mucuna Pruriens hoort bij rijtje maca, saffraan, gingko biloba, etc. Als er al ene effect is, is dat veel te subtiel.

Maar mijn vraag gaat dus eigenlijk over wiet en hasj, en welke soorten de minste anxiety/ verwarring/ brain fog/ etc. veroorzaken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MVanStraten said:

Mucuna Pruriens hoort bij rijtje maca, saffraan, gingko biloba, etc. Als er al ene effect is, is dat veel te subtiel.

Maar mijn vraag gaat dus eigenlijk over wiet en hasj, en welke soorten de minste anxiety/ verwarring/ brain fog/ etc. veroorzaken. 

Je gaat nu appels met peren vergelijken.Mucuna pruriens bevat L-Dopa, iets wat de andere niet hebben.

Wietsoortjes die erom bekend staan voor verhoging van je libido heb ik boven genoemd, alleen natuurlijk geen hele pure joint van roken.Zou gewoon met een klein pijpje beginnen met één haal & dan ff wachten.Extra vitamine B3 wilt ook wel helpen erbij.

Zou niks met cbd erin nemen, ook geen buitenlandse hash.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, konopi said:

Je gaat nu appels met peren vergelijken.Mucuna pruriens bevat L-Dopa, iets wat de andere niet hebben.

Wietsoortjes die erom bekend staan voor verhoging van je libido heb ik boven genoemd, alleen natuurlijk geen hele pure joint van roken.Zou gewoon met een klein pijpje beginnen met één haal & dan ff wachten.Extra vitamine B3 wilt ook wel helpen erbij.

Zou niks met cbd erin nemen, ook geen buitenlandse hash.

Hm, ja, effect van L-Dopa op libido is ook nog niet aangetoond. Maca lijkt effect te hebben na weken consistent gebruik. 

Anyway, thanks voor de tips. Ik ga eerst maar eens ergens Santa Maria kopen en wat simpele Maroc of zo. Beetje uitproberen met kleine hoeveelheden in een pijpje idd. 

Die Piramide shop ziet er goed uit trouwens. Mooi hoeveel info en openheid die geven, en dat ze alles laten testen. Iets te ver weg voor me, helaas.

Nogmaaks dank! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Fearghus said:

Is het voor te growen of gewoon van de shop.?Ik zou zeggen sativa maar met angststoornissen niet echt ideale combinatie. Van Indica ga je moe worden, dus beter een goeie hybride dan. 

Dance hall was een soortje die echt upliftend en energetisch werkt.  Maakt je ook vrolijk en libido ook super.

Hahaha. Wat een idioten vraag van mij. Je had al gezegd uit de shop. Misschien ff de Orange bud proberen uit de Eurogarden. Een goed beginnertje. Rond de 50 Euro. Upliftend, energetisch, creatief, libido geen idee.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

 (1) Serotonin uptake was inhibited at higher doses of Delta(9)-THC (IC(50) = 139 micromol/l), anandamide (IC(50) = 201 micromol/l) or WIN 55,212-2 (IC(50) = 17.4 micromol/l); the inhibition was found non-competitive.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17508987

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, HUFFnPUFF said:

waarom geen cbd/hasj @konopi blijf je vaak wel 'helder' 

Dat vroeg ik me ook af. Een paar patiënten die ik begeleide met Borderline rookte liever hasj dan wiet, om die reden. Zei reageerde er best goed op. Maar zoals ik al zei, dat is zo persoonsgebonden. Zelfs met alle wetenschappelijke verklaringen en testen erbij, is het zo persoonsgebonden. Langzaam opbouwen, zoals ze al zeiden hier, maar hijsjes en even wachten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, HUFFnPUFF said:

waarom geen cbd/hasj @konopi blijf je vaak wel 'helder' 

Lijst met geneesmiddelen die interageren met CBD:

  • Anti-epileptica
  • Antidepressiva
  • Bètablokkers
  • Antipsychotica
  • Benzodiazepines
  • Statines
  • Bloedverdunners
  • Steroïden
  • NSAID’s
  • Antibiotica

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hasjolie,? Makkelijker dosseerbaar. 

Thx voor de info Konopi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MVanStraten

Terug te komen op Maca.Je hebt 3 variëteiten Maca, nml de rode, gele & zwarte Maca.De rode is voor de man meer, de zwarte meer voor de vrouw & de gele is meer unisex eigenlijk meer voor de energie.De rode bevat macamides & macaenes, die op de testosteron werken.Maca Pure extract bevat iets van 0.6%.

Je kan ook een combinatie van gember extract met Curcuma gebruiken.Curcuma werkt als een milde aromatase-remmer & deze werking hebben de gewone champignons ook.Kwestie van uitproberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst maken anti depressiva meer kapot dan je lief is,ik heb dat van dichtbij meegemaakt.
 

Daarom kan ik je aanraden om richting Groningen uit te wijken als die medicatie niet voor je doet wat moet.
Daarmee bedoel ik de psilocybine behandeling,onder gecontroleerde omstandigheden in het bijzijn van professionals.
Deze paddenstoel kan therapeutisch werken onder de juiste omstandigheden omdat het inwerkt op het serotonine gebied van je hersenen en denkpatronen kan veranderen of ''resetten'' als het ware.
Ook heeft het de mogelijkheid nieuwe neurale netwerken te vormen,iets wat eerst onmogelijk geacht werd na de geboorte.
Psilocybine is niet schadelijk voor je als er verantwoordelijk mee omgegaan word,depressie is ook vaak een uitzicht loos zwart gat.
Dit zwarte gevoel is namelijk vaak gelijk weg.
Net zoals het vaak vast geroeste negatieve denkpatroon,want er zijn ineens andere wegen die ook naar Rome leiden komt je hoofd achter.
 

:wave:hallo nieuwe dag !
 

 

Sterkte en ik hoop dat je binnenkort rustig mag afbouwen met die troep,en ga ECHT langs de huisarts voor het libido.
Geen schaamte hebben,die maakt dat ook dagelijks mee en het helpt je denk ik echt wel.
Want goede sex heb je eigenlijk nodig op dit moment om net dat duwtje te geven in de juiste richting d.m.v. goede stoffen die vrijkomen.
Dan heb je het net ff makkelijker.
 

Jah bless!
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je het wilt gebruiken voor de anxiety kan ik inkomen maar voor libido?

Als je depri bent is het heel normaal dat je libido op een erg laag pitje staat en nemen van cannabis maakt dat echt niet anders.

Het is zelfs gevaarlijk omdat als jij de verkeerde canna in huis haalt je depressiviteit 10x zo erg wordt (cannabis versterkt je stemming).

Heb je verder wel hulp of moet jet het allemaal maar alleen uitzoeken met wat pillekes vd dokter?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, lostchild said:

Dat je het wilt gebruiken voor de anxiety kan ik inkomen maar voor libido?

Als je depri bent is het heel normaal dat je libido op een erg laag pitje staat en nemen van cannabis maakt dat echt niet anders.

Het is zelfs gevaarlijk omdat als jij de verkeerde canna in huis haalt je depressiviteit 10x zo erg wordt (cannabis versterkt je stemming).

Heb je verder wel hulp of moet jet het allemaal maar alleen uitzoeken met wat pillekes vd dokter?

 

Goede opmerking en volg je daar in 100%!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...