Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weedsmoker

Probleempjes in de tent

Recommended Posts

Beste ik zie wat probleempjes op het blad zie fotos daarbij vindt ik dat onderin de planten slap hangen hoe zou dit kinnen zie fotos 

953F130A-690C-4E3D-A25F-D32624068098.jpeg

1716AA95-1CB9-4FB3-AF72-975472DC622D.jpeg

BA2D4BD9-AFE4-4646-9233-4CE4B504A7EF.jpeg

FFAE619D-D546-4E92-AFBC-E8A22EB48BD9.jpeg

56DF0FFF-302B-436A-AB1B-9A0A966D6798.jpeg

7EDAA373-CE54-4EC2-B40F-015A178DB1CB.jpeg

7AB5476F-3DDF-4C8F-87ED-3D7CFBA40558.jpeg

12E576C2-26DC-481A-BFA4-A2163614A613.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies begin van over voeding. Die gele puntjes bij de nieuwe blaadjes. Ik had klein beetje voeding gegeven en meteen kleine gele puntjes. Ik heb geflushed en gestopt met  voeding tot de plant erna vraagt. 

Maar wat die onderste blaadjes aantast. Geen idee. Nuja ik ben nog een groentje op binnenkweek. De overige leden zullen wel betere antwoorden weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond ziet er ook kurkdroog uit. Misschien daardoor die blaadjes.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten krijgen veel te weinig water.

Hoe vaak en hoe veel water krijgen ze en hoe bepaal je dit?

Als je randen tussen medium en pot ziet komen ben je veel te laat.

Geef heel erg rustig water op die droge grond anders loopt alles meteen via de randen aan de onderkant de pot weer uit en blijft probleem bestaan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, lostchild said:

Je planten krijgen veel te weinig water.

Hoe vaak en hoe veel water krijgen ze en hoe bepaal je dit?

Als je randen tussen medium en pot ziet komen ben je veel te laat.

Geef heel erg rustig water op die droge grond anders loopt alles meteen via de randen aan de onderkant de pot weer uit en blijft probleem bestaan.

Heey 

 

planten krijgen ogv 5 liter water in zijn geheel wat ze precies een voor een krijgen weet ik niet dat gaat op gevoel ik ga vanaf de dosering wat omhoog doen is het beter om de bladeren eraf te halen of dit op natuurlijke wijzen te doen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handig als je bij gaat houden wat de planten per stuk drinken en afzonderlijk in hun behoefte gaat voorzien.

Weet niet of je nog een lege pot en wat aarde hebt?
Vul die pot en til deze op, geef dan 10% aan volume medium water op die pot en til weer op.

Nu weet je wat een bewaterde pot weegt en een droge en wanneer je weer water moet geven.

Na een paar keer doen hoef jij alleen de rand maar even op te tillen ipv de hele pot en je weet hoe laat het is;)

Je kan ook een weegschaal inzetten maar dat is nog een heel gedoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de Jane app. Kan je perfect alles bijhouden, van Lv tot photo, enzo. Water, temp, foto's. Super handige app.

Screenshot_20190308-122841_Jane.thumb.jpg.ff82229d35a8d0bdb417c9ceb9bf6de2.jpg

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, lostchild said:

Handig als je bij gaat houden wat de planten per stuk drinken en afzonderlijk in hun behoefte gaat voorzien.

Weet niet of je nog een lege pot en wat aarde hebt?
Vul die pot en til deze op, geef dan 10% aan volume medium water op die pot en til weer op.

Nu weet je wat een bewaterde pot weegt en een droge en wanneer je weer water moet geven.

Na een paar keer doen hoef jij alleen de rand maar even op te tillen ipv de hele pot en je weet hoe laat het is;)

Je kan ook een weegschaal inzetten maar dat is nog een heel gedoe.

de plant weegt ook wat natuurlijk maaar ik til echt de pot helemaal op, goed voor zitten en tillen, doe je het haastig en vlug dan bestaat de kans dat je het niet helemaal goed aanvoelt, het is immers maar een gevoel-ding

til de hele op met 2 handen, dan de volgende, en dan de eerste weer en dan de volgende :smokeja ik ga er iedere avond even bij zitten, kopje thee erbij, vragen hoe hun dag was 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke, met krachtverlies rechts (ik ben rechts) kan het, waarom je het niet helemaal goed aan zou voelen als je verder gezond bent is mij een raadsel. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...