Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420Python

Blinkende bladeren geen overvoeding

Recommended Posts

Beste forumleden

Ik heb een probleem. Mijn blue dream wilt niet echt meewerken. De bladeren zien er raar uit, misvormt. Ook geel. Ik heb alles al geprobeerd, dosis calmag gegeven, ec verlaagd van 1.5 naar 1.0. ph balans is 6.0. Al eens volledig geflusht met de juiste nutrients. Niks lijkt te helpen. Mijn dame ziet er niet gelukkig uit en ik zou echt niet weten wat het probleem kan zijn...

I need some help! :(

IMG_20190302_120049.jpg

IMG_20190302_120102.jpg

IMG_20190302_120056.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou denken dat je (veel) te nat kweekt, eventueel in combinatie met een slechte drainage en/of te hoge temp van je voedingswater, waardoor er te weinig zuurstof in je medium zit en de opname wordt geblokkeerd...

Edit. Zit wel kennelijk genoeg perliet in. Hoeveel procent ?

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat deze plant ook op kokos net zoals die andere BD die een paarse top liet zien?

Welke lijn van AN gebruik je precies en welk schema volg je?

@greentje

te weinig zuurstof in een ademende smartpot?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, helemaal niet gelet op die smartpot joh :whistling

Ik trok de conclusie van het nat kweken vooral op de bobbels in de hangende bladeren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, lostchild said:

Staat deze plant ook op kokos net zoals die andere BD die een paarse top liet zien?

Welke lijn van AN gebruik je precies en welk schema volg je?

@greentje

te weinig zuurstof in een ademende smartpot?

 

Het is dezelfde plant. Alleen is ie nu getopt. Ik heb wel de indruk dat die cocos heel traag droogt. Temperatuur is ook niet langs de hoogste kant maar ook niet om te zeggen laag. +- 21 °C

Ik gebruik de sensi cocos a+b. Geef 1ml A en 1ml B per liter. Ook al is dit volgens het schema voor jonge plantjes. Plant is nu ongeveer 4 weken maar heeft echt een harde achterstand opgelopen.

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 graden met lamp aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 21 met lamp aan. Aan de 'koude' kant inderdaad maar valt uiteindelijk toch nog mee. Heb al kouder gekweekt zonder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur is veel te laag waardoor je automatisch ook veel te nat kweekt (water verdampt niet en plant drinkt ook niet veel) en ook heb je dan al snel voedingsproblemen.

Bijverwarmen of met je ventilatie aan de gang.

Kan ook nog de plek zijn waar de plant staat: koudeval door de opening in je tent.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet zeggen dat het hier het geval is, maar zuurstof tekort bij de wortels kan ook optreden bij een smartpot.

Als de cocos maar nat genoeg is, dan maakt smartpot of dichte pot ook niet meer uit.

Dan kan de zuurstof misschien wel door de wand van de pot heen, maar daarna houdt het op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik een heating matje onder de potten steken en bijna volledig laten uitdrogen? Daarna kan ik weer kleinere hoeveelheden water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Total of 110 true watts driven through the COBs.
  • +
  • 32 x 5-watt Supplemental LEDs (UV/IR) driven at 90 watts total.
  • helft is uv/ir??? 
  • en nog te koud :lol:
  • zet die inlaat fan uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een theorie. Een week geleden heb ik opgemerkt dat de B-52 van mijn nutrients vervallen was. Ben dus toen gestopt met het te geven in de voeding. Nu denk ik het volgende: mss is de plant in shock geraakt en in nutrient-lock gegaan waardoor die niet meer wou drinken. En ik die maar bleef water geven waardoor ze dus natte voeten bleef hebben.

De vieze voeding kan er nietmeer inzetten omdat ik toen grondig geflushed heb denk ik dan.

IMG_20190226_202748.jpg

IMG_20190226_202839.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, 420Python said:

Ik heb passieve intake. Maar is 21 °C nu echt zo koud?

Dat hou ik aan als nachttemp :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vitamine B1/2/3 niet meer geven maakt echt niet dat je plant zo raar gaat doen.
Welkom in de wondere wereld van AN die alles wat verzinbaar is in een fles stopt en met marketing je het hoofd dol draait zoals de B52 in jouw geval.

Alleen een goede A&B heb je nodig op de kokos en laat de volgende keer ook dat perliet weg want daar heb je helemaal niks aan.
Na verloop van tijd komt alles wat je erdoorheen gemixt hebt boven naar boven drijven.

21C is op tophoogte nog net te doen maar met LED warm je de potten amper op waardoor deze, als ze direct op de vloer staan en vlak bij een inlaat, misschien krap 17C halen na een aantal uren met de lamp aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...