Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

1 Juni, ontkiemde zaad in volle grond?

Recommended Posts

ik heb geen mogelijkheid om plantjes binnen voor te groeien, wel kan ik ze thuis ontkiemen.

zodra ze ontkiemd zijn, kunnen ze dan al direct de volle grond in? eventueel met een plastic transparant bekertje eroverheen? ik zou pas op 1 juni zaaien zodat de temperaturen rond de 13-17 graden liggen.

ik snap dat de plantjes groter zouden worden als ik vooraf voorgroei, en dat de kans op slagen aanzienlijk groter is, maar heb helaas niet de mogelijkheid

wil 10 zaadjes ontkiemen en zal genoegen nemen met slagingspercentage van 50%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe was je dat van plan dan, met die ontkiemde zaadjes?  Hoe ga je ze ontkiemen?
En waarom kun je niet voorgroeien?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met ontkiemen bedoel je dan;

in een potje met de eerste lob-blaadjes? 

Of de zaden kiemen tussen keukenpapier? 

Ze kunnen in principe beide meteen in volle grond al heeft de eerste van hierboven mijn voorkeur en misschien iets meer overlevingskansen

1juni is een mooie datum, kan vroeger ook al laat ons zeggen rond 11mei :D

In ieder geval opletten voor vogels en slakken in het begin stadium.

alvast veel plezier met het buitenspelen!^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2019 at 11:30 AM, vakman said:

Hoe was je dat van plan dan, met die ontkiemde zaadjes?  Hoe ga je ze ontkiemen?
En waarom kun je niet voorgroeien?

Ik wou ze vooraf ontkiemen tussen koffiefilters, zodat de penwortel uit het zaadje groeit, ik heb goeie ervaringen met koffiefilters. ik neem de koffiefilters mee naar de locatie.

vervolgens maak ik een gat in de volle grond en begraaf ik het zaadje met penwortel. (optioneel: hierbovenop komt een transparante bekertje (0,5L) met een gat aan de bovenkant, dit om slakken, knaagdieren of vogels tegen te gaan maar ook om de zaailing te beschermen tegen weerselementen). de enige zorgen die ik heb is een koude grond in de nacht.

ik heb geen ruimte om voor te groeien.

On 3/1/2019 at 12:36 PM, alkaline said:

Met ontkiemen bedoel je dan;

in een potje met de eerste lob-blaadjes? 

Of de zaden kiemen tussen keukenpapier? 

Ze kunnen in principe beide meteen in volle grond al heeft de eerste van hierboven mijn voorkeur en misschien iets meer overlevingskansen

1juni is een mooie datum, kan vroeger ook al laat ons zeggen rond 11mei :D

In ieder geval opletten voor vogels en slakken in het begin stadium.

alvast veel plezier met het buitenspelen!^_^

zaden kiemen tussen koffiefilters en meteen met penwortel de volle grond in. (zie bovenstaande) ik werk met autoflowers, wil hoogzomer oogsten (juli-aug)

ik ben bang dat de grond nog niet warm genoeg is rond 11-15mei, ik neem genoegen met 1x oogsten en wil de overlevingskansen zo hoog mogelijk houden door in juni te beginnen.

voor vogels en slakken gebruik in geperfereerde transparante bekertjes totdat de plant zich tegen de wanden van het bekertje groeit.

wat denk jij? thanks mate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroeien voor het raam geen optie?

Hoe ga je die bekers vastzetten?  Anders zullen ze vlug wegwaaien. Valt ook enorm op, allemaal plastic bekers bij elkaar :whistle:

Slagingspercentage zal niet heel hoog zijn schat ik in.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een miniserie geen optie. Iets in deze trent. 15 Euries.

popup_serre_parapluvorm__1484057655_1-350.jpg.678984dd909120e5de486eda087fec71.jpg

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, BOMBASTICK said:

Ik wou ze vooraf ontkiemen tussen koffiefilters

 

zaden kiemen tussen koffiefilters...

Hennep heeft het 50.000 generaties kunnen redden zonder koffiefilters.

Zo:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...