Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thai-boy

Kweektest met de Spydr 2, opvolger Spydr X plus

Recommended Posts

Hallo growers,

In een vorige post heb ik jullie aangekodigd dat ik met een kweekverslag zou komen van de nieuwste led lamp van fluence: de spydr 2, de volgende generatie led lamp, prijskaarje € 1.850 :wacko:

Ik weet, is een boel geld, maar als je het echt kan missen is dit zeker een aanrader, ik heb hem puur gekocht omdat ik dan eindelijk van de hitte af ben, en bovendien verbruikt deze maar 645w, dus dat scheelt me ook dik in de energie kosten dan een 1000w dimluxen de opbrengsten zijn nagenoeg zelfde als de 1000w dimlux heb.

Bij de generatie hoef je led bars niet zelf te monteren, bij deze versie zitten om de led bars een frame om die je kan open en dichtklappen, daarboven kan je de trafo op klikken, ipv 8 zitten er nu maar 6 bars op, kan zijn dat deze nog krachtiger zijn, maar daar heb ik verder geen info naar gedaan. Hier een paar fotos:

 

949BF379-9AA4-4081-BC7A-EF28C73B88D3.jpeg

F429B2E7-290F-476B-A471-CD99B5B911A4.jpeg

2971AF48-E9FA-4B75-8E0F-EAE48EE6F13E.jpeg

3D82AEA8-D323-49A1-BD65-84DF8D75CE8C.jpeg

063DDF3A-1025-44D4-B9F3-540037C174F0.jpeg

1BB097A6-0BCE-4CF2-A3AD-24B86AF5AB6A.jpeg

E597E613-BA51-4209-B251-F806B73B08D6.jpeg

1E9656E4-FF03-4732-811E-BA891CA11055.jpeg

Kweekmedium is cocos + van Canna, heb de potten eerst ingewaterd met 0.5 liter kraanwater + 100ml canna coco A+B

EC kraanwater is 0.5, met voeding 100ml A+B loopt EC op naar 1.6, de potten ga ik inwateren met 1.6, tevens voeg ik gelijk stikstof 40ml en Calcium 40ml en 80ml Rhizotonic

Voedingsvat 40L.

 

 

Edited by Thai-boy
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed, mooie setup. Gebruik je alles van Canna en ga je op Kokos kweken? Ik doe dat namelijk ook, maar dan met 2 x Gavita Pro 1000e. Ook 50 stuks. Ben benieuwd hoe het gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, JohnnyXL said:

Ziet er goed, mooie setup. Gebruik je alles van Canna en ga je op Kokos kweken? Ik doe dat namelijk ook, maar dan met 2 x Gavita Pro 1000e. Ook 50 stuks. Ben benieuwd hoe het gaat!

Yep, alles van Canna en op kokos kweken, heb al een tijdje niet meer gekweekt en vond het vroeger altijd makkelijk met canna, in een ruimte ernaast heb ik ook 2x Dimlux 1200w staan, maar deze led zijn echt de moeite waard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie spullies hoor, gaaf hokkie zo, ben benieuwd hoe de rest van de kweek gaat lopen, succes! Ga je de bewatering nog automatiseren, of blijf je dat lekker ouwerwets met het handje doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Twiet: gewoon lekker met de hand, wel met een watermeter aan de slang ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supernice.
We willen alles weten :)
 

Maat potten? En wat is dat voor een stoere waterbak eronder? Lijkt precies 1.2x1.2 te zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ NOGDread: Potten zijn 7 liter precies goed voor de ammos die ik erin ga zetten want bij die soort kun je de potten vrij dicht tegen elkaar zetten, die kweekbakken hier hebben ze in alle maten, deze is 120 x 120 cm, precies goed voor die led lamp want die beschijnt ook 120 x 120 cm, deze bak past ook in de kweektent alleen moet je wel die hoekjes een paar cm er van af snijden

@ Pekingeend: heb dat eigenlijk helemaal niet onderzocht, maar naar mijn gevoel geven ze evenveel warmte af, toen deze lamp uitkwam wilde ik hem gewoon direct hebben.....maar deze hebben 2 led bars minder dus lijkt me van wel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mijn ammies erin gezet, kon ook kiezen tussen 4G, Purple Punch, Gelato, Santana Cookies of Blackberry fire, maar helaas zijn deze soorten niet zo produktief als de Amnesia...

Heb beide lampen aanstaan zonder de afzuiger, temp is 28gr en LV 79%, met een 1000watter zou dit nooit kunnen, dan was het allang 34 gr + geweest.....

D0A340DC-398F-430C-9629-4906A820745D.jpeg

3D355B6B-C687-4763-BE76-34ABF428E981.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je de vorige spyders eruit gedaan en die nieuwe gekocht? In theorie zullen deze net iets efficiënter zijn maar zal qua opbrengst denk ik niet echt merkbaar zijn? 

Ziet er natuurlijk wel weer top uit maat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Head Honcho: ik heb ze er niet uit gedaan, dit s weer een andere slaapkamer:), en ik wil deze natuurlijk ook weer uittesten voordat ik compleet overga op leds......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, niet om te zeiken hoor, maar vindt je dat stopcontact op pothoogte niet een beetje gewaagd, zeker als je met een waterstraal aan het werk gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je temperatuur is nu 28 graden verwarm je daarbij met een kachel aangezien die led bijna geen warmte afgeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2019 at 6:36 PM, Thai-boy said:

kon ook kiezen tussen 4G, Purple Punch, Gelato, Santana Cookies of Blackberry fire

Ik zie dat je niet in Nederland of België woont. :whistle:

Prachtige opzet, succes!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het wel netjes gebouwd vind ik.

Zou zelf nooit zoon lamp kopen voor zoveel geld wat is je winst dan, en in china koop je ze voor veel minder.

Nietemin mooie opstelling en benieuwd wat het doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Limbic said:

Ik zie dat je niet in Nederland of België woont. :whistle:

Prachtige opzet, succes!

Hoe zie jij dat en kan je dat ook uitzetten??

Edited by pekingeend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die keuze in stekken heb je hier in de lage landen gewoon echt niet. Je hebt hier amnesia en iets dat op pp lijkt. Heb zelf mimosa en die heeft purple punch als vader maar purple punch op zich zelf nog niet gezien hier.

Dan kom jij met je lijstje en ga ik kwijlen en kijk ik naar je eerste post hier op wf en daar meld je dat je in het warme zuiden zit.^_^ 

Anders had ik je gevraagd, waarom Amnesia en nog belangrijker waar is die stekkenboer van je? :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo growers,

@ Tweet: je hebt helemaal gelijk, ik zal de bak iets verschuiven en wat erom heen doen

@Fatamorgana: het is ook een hele dure lamp, het gaat mij niet om de winst maar om de warmte, maar uit commercie begrijp ik je; mijn vorige oogst was 1280 gr dus niet slecht...

@Limbic: de reden waarom ik kies voor amnesia is dat deze soort mij toch het meest heeft opgebracht, die Amerikaantjes brengen veel minder op: 200 tot 400 gr per lamp, die speciale soorten halen ook geen colaflessen toppen, meer bolletjes en die moet je ook 3-4 weken voorgroeie , zijn heel erg gevoelig en kunnen snel hermafrodiet worden (heel snel!), maar goed ik heb ook gewoon Amerikaantjes staan hoor :rolleyes:

Hier een foto van mijn andere kamer met de spydr x led lampen, deze zit in de laatste week, op de foto zie je het niet goed maar ze zijn echt knal paars, 4G - kruising tussen gelato x girl scout cookies x gorilla....

7938B908-95B0-450F-A1EE-C893ACACD991.thumb.jpeg.e3c319a6ae33a5009b5de2991378e942.jpeg

Ik ben mijn eigen stekkenboer, heb hier staan 4G, Blackberry Fire (net geoogst, foto volgt), Purple Punch, Santana Cookies, Alien OG, Mano Negra, Sunshet Sherbert en Blackberry Pie, ik hou het klein, van ieder paar stekjes maken en alles zelf growen en oproken!!!!!:j:wub:

Mijn zelfgemaakte stekken....

78BDC8A0-AEA9-492D-8908-71C378C34FBD.thumb.jpeg.805d08ae13571758a24041321560f0e8.jpeg

Edited by Thai-boy
Spelfouten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man, je hebt het goed voor elkaar! :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pekingeend: Heb de afzuiger uitstaan, met de lampen vol aan wordt het 28 gr, in de woning is het 21 gr en buitentemp is 19gr, dus ook met led kan het warm worden.....maar de afzuiger heb ik juist uit laten staan zodat de vochtigheid hoogblijft, min 80%, na 2 wkn doe ik de afzuiger op 30% aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie lamp, en ik denk niet dat je dezelfde in China kunt kopen voor minder geld.

Misschien iets wat er op lijkt, maar dan is het afwachten wat voor led's erin zitten. Maar misschien maken ze het nu wel goed na. Zou ook kunnen.

 

Heb wel wat andere opmerkingen. Ik zie dat alles zo los in de ruimte staat. Daardoor gaat er veel licht verloren dat gewoon die ruimte inschijnt en nergens weerkaatst wordt. Lijkt me zonde. 

Verder zie ik al je flessen met voeding in diezelfde ruimte staan, met diezelfde hoge temperatuur. Ik zou ze ergens anders neerzetten (als dat kan natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Mooie lamp, en ik denk niet dat je dezelfde in China kunt kopen voor minder geld.

Misschien iets wat er op lijkt, maar dan is het afwachten wat voor led's erin zitten. Maar misschien maken ze het nu wel goed na. Zou ook kunnen.

 

Heb wel wat andere opmerkingen. Ik zie dat alles zo los in de ruimte staat. Daardoor gaat er veel licht verloren dat gewoon die ruimte inschijnt en nergens weerkaatst wordt. Lijkt me zonde. 

Verder zie ik al je flessen met voeding in diezelfde ruimte staan, met diezelfde hoge temperatuur. Ik zou ze ergens anders neerzetten (als dat kan natuurlijk)

Ze zijn misschien vast wel goedkoper elders, maar ik heb niks met China en mij boeit die prijzen niet zolang je het geld kunt missen. Dit s voor mij een pure proef om later alles op led over te schakelen. Tot nu toe bevalt het mij prima, de lampen kun je normaal 10 cm van de planten zetten, maar deze zijn zo krachtig dat ze op min 40 cm van de plant moet hangen, omdat er geen co2 wordt gebruikt. Maar vandaag zijn mijn co2 spulletjes aangekomen dus ik kan weer ff gaan klussen. Die lamp wordt aangeraden met co2 te doen vanwege hun krachtige licht, icm met de super 2i was nog beter geweest, maar ik wil niet afhankelijk van co2 zijn, zodat ik die lampen later alsnog overal kan ophangen zonder co2.....Nu heb ik ze even hoog hangen, na 2 weken hang ik zd lager als ze wat sterker zijn geworden...

Die voeding dacht dat geen probleem was, in al die growshops hier loopt de temp binnen richtig de 30+ en hier is het straks in april al zomer tot eind okt en die koelen de voeding ook niet....zal ze wel ergens in een donkere kast bewaren, thanks for de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

De flessen in de winkel zijn ongeopend geweest. Als er zuurstof icm met licht en warmte bij komt bederft het snel.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke kans natuurlijk dat de lampen wel gewoon in China gemaakt zijn, volgens bepaalde specificaties en dat je vooral betaalt voor de marketing en de wederverkoper.

Wietefras en andere zelfbouwers haalden veel van hun Amerikaanse leds uit China voor een stuk gunstigere prijs dan elders.

Maar dat is dan weer geen plug&play.

Als het geld je niet boeit en je het kan missen, dan weet ik nog wel een goed doel: Help Kees A. De Zomer Door.

 

Men hoeft met leds niet zo focussen op de hoogte van de lamp. Daarmee bedoel ik: Je moet ze zo hoog hangen dat je je bladerdek mooi evenredig, uniform verlicht en je wandverliezen minimaal zijn. Daar moet je een balans tussen zien te vinden. Door ze op 40 cm hoogte te hangen laat je misschien wel een hoop licht aan de zijkant ontsnappen. Zeker in jouw opstelling waar je de kamer inschijnt, waar niks staat. Dat is echt weggegooid geld/stroom.

Ik denk dat als je een reflecterend wandje zou plaatsen, je dan met minder Watt hetzelfde resultaat zou bereiken. Zeker met dit armatuur van jou waarin de leds zo mooi verdeeld zitten.

Kun je er geen dimmer opzetten zodat je ze nu al op 20 cm kunt hangen en gewoon terugdimt?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...