Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haipaaltje

Ec meter

Recommended Posts

Hai ,

Heb problemen met mijn ec meter , ik heb van die meters uit china , een gele voor de ph en een witte voor de ec . De ec meter gaf LO aan een teken om de battery te vervangen , dus een nieuwe battery geplaatst ( 2032 ) echter alle tekens op het scherm gaan aan en kan ze niet uit zetten , alleen door de battery er weer uit te halen . De oude battery is wel uit te zetten maar is niet nauwkeurig de waarden verspringen .  Dus de chinezen opdracht gegeven voor een nieuwe ec meter , echter zijn zij niet zo snel duurt een week of 3 of 4 .

Dus ook maar zo'n meter in nederland besteld , deze   https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ec-meter.html

En nu weet ik het niet meer , de oude meter heeft 4 cijfers en de nieuwe 3 .

De oude chinese meter in gedistilleerd water gehangen en gaf dit aan :

0002   ppm

EC  0002  us/cm

In leidingwater :

0663  ppm

EC  1326

Ook de nieuwe meter in gedistilleerd water :

010

In leidingwater :

594

Wie maakt mij wijzer ?

Hai

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is altijd ms of ppm, de gene die je wilt hebben is de us/cm.

Deze geeft bv aan 0.45 in schoon water en 0.02 in gedistilleerd water, en met voeding bv een ec van 1.25.

594ppm zou best kunnen die is een andere maat om te meten, veelal gebruikt in Amerika.

Waarom koop je niet gewoon een goede meter zoals een bluelab of hanna ipv van allemaal honkietonkie zooi?

Als hij de waardes verkeerd heeft gaat het je meer kosten dan een paar tientjes.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In gedestilleerd water raakt een EC meter volgens mij van slag. Alles wat die dan aangeeft is onzin.

 

Je hebt 3 ppm schalen, afhankelijk van de producent. 

0.5, 0.64 en 0.70

Oftewel EC van 1.0 = 500 ppm, 640 ppm en 700 ppm.

Met andere woorden: ppm = kutsysteem.

 

Als jouw Chinese met een EC van 1.326 en een ppm van 663 aangeeft, gebruikt die meter dus de 0.5 schaal.

Maar ik weet niet waar je woont, maar een EC van meer dan 1.3 is best hoog voor drinkwater.

Dus die meter lijkt me er naast te zitten.

 

Je nieuwe meter geeft ppm 594 aan.

Dat kan betekenen een EC van 1.2 (wederom erg hoog voor drinkwater) of een EC van 9.5 (nog steeds pittig voor drinkwater) of een EC van 8.5.

Kun je niet op de gebruiksaanwijzing of online zien welke schaal je nieuwe meter gebruikt.

Op internet kun je ook vaak vinden wat de EC van het drinkwater in jouw regio is.

 

 

Ik had er ook een uit China.

Normaal ben ik blij met spullen van vriend Ali.

Maar die meter gaf kuren. Dus dan weet je nooit wat je moet vertrouwen.

Gelukkig had ik nog een BlueLab (denk ik, maar in ieder geval een duur ding van een leverancier voor de kassenteelt)

Dat Chinese ding had ik voor erbij, maar is de prullenbak ingegaan. Steeds als ik hem zag liggen, werd ik weer chagrijnig.

Voor EC of pH meter ga ik voortaan voor een ding van de shop.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Als jouw Chinese met een EC van 1.326 en een ppm van 663 aangeeft, gebruikt die meter dus de 0.5 schaal.

Maar ik weet niet waar je woont, maar een EC van meer dan 1.3 is best hoog voor drinkwater.

Dus die meter lijkt me er naast te zitten.

Als die meter van je er 20min over doet om te converteren naar een 25C meting dan is het niet zo vreemd:ph34r:

Heel veel mensen weten dit niet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de antwoorden , heb een  dure meter van Milwaukee gekocht en deze doet wat hij moet doen .

Hai

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...