Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

Te koud in tent?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

sinds kort ben ik begonnen met een indoor kweek in een 80x80x180 kweektent. Nu zit ik met het probleem over de temperatuur in mijn tent. Ik kweek met LED dus het zal nooit hoog oplopen, wanneer de lamp aan staat zit ik zo rond de 23,5 graden maar wanneer deze uitgaat daalt de temperatuur tot ong. 16,3 graden. Dit lijkt mij te koud... of zijn deze schommelingen in temperatuur geen probleem?

Heb mijn tent al een stukje van de grond gehaald zodat de koude vloer hier geen invloed op heeft en ook heb ik mijn afzuiging uitstaan. Ben ook al opzoek gegaan naar een klein ventilatorkacheltje maar die trekken ongeveer 900watt, dat ga ik niet doen aangezien ik zo zuinig mogelijk wil kweken. Zat zelf te denken aan een warmtematje met tijdklok die aangaat wanneer de lamp uitgaat, of is dit nog steeds te weinig?

Wat kan ik hieraan doen!?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die kingkush

het kan geen kwaad .

tis niet optimaal als je denkt in termen van zwakste schakel etc .

maar een led lamp van 180 watts zet je geen kacheltje bij van 900 watts .

zo ben ik ook altijd bezig de cv aan is met nog te duur .

duurd wat langer allemaal maar is ook weer chill en rieleks .

en warmtemat of kabel is ook met een goeie thermstaat een sloridge 10 donnies en is sund .

dan moet je dat met een laag nat zand in een afgesloten bed weer finetunen anders kook je je wortelstelsel helemaal gaar .

heb ik ook allemaal gehad en gedaan en geeft geen verminderde meerwaarde of vermeerderde minderwaardige winst aan toppen merkbaar weeyewel .

dus gewoon gaan is mijn credo .

verwarming = verarming zegt de wet van hedodonomus de god van water warmte hitte en vuur :evil:

:verrygood

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwarte gloeilamp (reptielenlamp op een budget) in de inlaat

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel heel simpel gesteld want de kabels mogen elkaar niet raken en moeten hun warmte ergens in kwijt kunnen .

ze worden anders loeiheet .

die hou je niet met je blode hand vast .

maar goed als je een wortelslowcoocker wilt hebben go your gang bro :verrygood

dan beter nog kopen gewoon warmtemat jij zo willen doen .

isse de basiskennis bro !

:specool

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een electrische oliekachel met thermostaat erin. kan hem op 1000 en 2000 w instellen 1000 is voor mij genoeg. heb een vencontroller die op 23 graden staat en kachel op 19 in de donkere periode  op mijn ventilator zit ook een tijdschakelaar en gaat uit in de nacht om zo koude wind over themostaat van kachel te voorkomen zodat deze aanslaat voor niks.

op mijn eletrische kachel zit ook een tijdschakelaar en gaat 20 minuten uit voordat de lamp aangaat en weer 20 nadat de lamp uit is.

succes

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt dubbel zo weer watts aan verwarming als licht? hang dan gewoon nog 2 lampen erbij joh :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn elektrische kachel van 1000 watt in de kamer vervangen door een tube heater van 135 watt in de tent. 2.5c erbij in de tent, en dat was precies wat ik nodig had.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, HUFFnPUFF said:

je hebt dubbel zo weer watts aan verwarming als licht? hang dan gewoon nog 2 lampen erbij joh :wacko:

ja ik had voorheen autoflowers op 24/7 in de koude periode staan maar dit keer een keer anders gedaan gelukkig hoeft hij niet 12 uur lang voluit te verwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/23/2019 at 4:25 PM, HUFFnPUFF said:

zwarte gloeilamp (reptielenlamp op een budget) in de inlaat

Kan je bijvoorbeeld ook zo’n reptielenlamp in de tent monteren en in de donkere uren aanzetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.researchgate.net/publication/236189497_Photosynthetic_response_of_Cannabis_sativa_L_to_variations_in_photosynthetic_photon_flux_densities_temperature_and_CO2_conditions

Ideale temp voor sativa is 30 graden. 25 graden op 1000 umol is bijna gelijk aan 30 graden op 500 umol.

 

Dus als je wilt dat je planten zo hard mogelijk groeien zet je er een verwarming bij, of een hps lamp. 

Edited by wouter79
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, wouter79 said:

 

Waar in de link die je geeft, staat dat 30 graden de ideale temperatuur is voor Sativa?

En ook voor je 2de stelling zie ik niet direct een bewijs in het aangedragen stuk, maar wellicht lees ik eroverheen. Kun je dat ook aangeven waar dat staat?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabel A.

 

Photon Flux Density (μmolm-2 s-1)

net photosynthesis

Edited by wouter79
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, wouter79 said:

Tabel A.

Photon Flux Density (μmolm-2 s-1)

net photosynthesis

Je bedoelt het vast goed, maar dat 30 graden de ideale temperatuur is voor Sativa staat nergens in het stuk.

Een clue voor jou was wellicht geweest datgene wat in de conclusie staat.

The study reveals that this species can be efficiently cultivated in the range of 25 to 30 °C and ∼1500 μmol m(-2)s(-1) PPFD.

 

Figuur A geeft alleen maar iets aan over de verhouding tussen temperatuur en fotosynthese. En daar wordt een temperatuur van 30 graden genoemd.

Maar een plant laten groeien en bloeien en mooie vruchten of bloemen laten verschijnen, is afhankelijk van iets meer dan alleen fotosynthese.

 

Dus voordat je met zulke (op zich zeer informatieve) stukken komt, moet je ze ook trachten te begrijpen, niet alleen aan cherry picking doen, niet slechts één stukje eruit pikken en dan zo'n statement maken. Het is een zeer complex stuk, dat stikt van de moeilijke termen en afkortingen. Het vraagt iets meer dan een keertje lezen en dan maar wat op een forum kwakken.

Nu sla je de plank volledig mis en zet je mensen op het verkeerde been.

Al denk ik dat niemand echt leest wat je schrijft, want anders hadden er wel meerdere je figuurlijk om de oren geslagen hiermee, maar ik wilde het toch even nuanceren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onaardige vent ben jij zeg. Nergens doe ik aan cherrypicking, dit is gewoon een studie die gepubliceerd is op het internet. Dat ik de plank hiermee volledig mis zou slaan slaat nergens op.

Als ze bij 30 graden en optimale fotosynthese laten zien betekent dat de omstandigheden waarin de plant is ontstaan nauwkeurig worden nagebootst.

'al denk ik dat niemand echt leest wat je schrijft'

wat een ongelofelijke oelewapper ben jij zeg

 

Edited by wouter79
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

lacht je toch de boelen uit de brak met die pffft umol de pumol 25 tm 30 graden Celsiu aanames .

wat is dat toch voor achtelijk ledjunkgefreakgelul man heey !

brakt mij de zoek van af joh heeey .

moewhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahi

:jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen wouter in 79' ter wereld kwam was er maar 1 pumol die het licht zag.....muuuhahahahaha no offence lol

Zelf wel s een plantje gekweekt wout?

 

Pg

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, wouter79 said:

Wat een onaardige vent ben jij zeg. Nergens doe ik aan cherrypicking, dit is gewoon een studie die gepubliceerd is op het internet. Dat ik de plank hiermee volledig mis zou slaan slaat nergens op.

Als ze bij 30 graden en optimale fotosynthese laten zien betekent dat de omstandigheden waarin de plant is ontstaan nauwkeurig worden nagebootst.

'al denk ik dat niemand echt leest wat je schrijft'

wat een ongelofelijke oelewapper ben jij zeg

 

Je brabbelt maar wat (lees je zinnen eens na voordat je ze plaatst; is soms geen touw aan vast te knopen)

 

Dat het een studie is die gepubliceerd is, betwist ik nergens.

Wat ik wel betwist is de conclusie die jij er uit trekt: Dat 30 graden de ideale temperatuur is voor een sativa plant.

Dat staat namelijk helemaal nergens in het door jouw aangedragen stuk.

Wat er wel staat - en ik zal je op weg helpen - is dat één van de omstandigheden die zorgen dat een plantje het goed doet, het beste werkt bij 30 graden (volgens deze onderzoekers)

Dat ene element is fotosynthese.

Maar dat is slechts één van de factoren. In het stuk worden nog vele factoren meer genoemd.

Vandaar ook dat de onderzoekers daardoor (de combinatie van factoren) waarschijnlijk tot de conclusie komen dat een temperatuurrange van 25 - 30 graden tot het beste resultaat leidt.

 

Je eerdere argument om een plant beter te laten floreren (pun intended) is dat je oftewel er licht bij kunt hangen of een verwarming bij kunt zetten is absurd.

Er moet een verhouding zitten tussen allerhande factoren. In het ene geval zou verwarming bij zetten misschien wel de oplossing zijn, maar in het andere geval misschien wel meer licht.

Je kunt dit niet zomaar tegen elkaar wegstrepen.

Dat staat ook duidelijk in het stuk maar daar lees jij blijkbaar voor het gemak maar overheen.

 

Dat ik onaardig ben klopt.

Word ik heel vaak als mensen heel wetenschappelijk willen doen, het zelf niet niet begrijpen, maar toch anderen advies geven.

Ik begrijp ook de helft niet van wat er in het stuk staat, maar ik kan wel de conclusie van de wetenschappers begrijpen. En dat lukt zelfs jou niet.

Door jou Oelewapper genoemd worden beschouw ik als een compliment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik las is dat Cannabis Sativa optimaal profiteert van 30C als de rest vd factoren ook in orde is.

Dat betekent dus een hoger co2 gehalte, precies genoeg water in het medium en een voedingsaanbod wat ook perfect is net zoals de aan- en afvoer van verse lucht.

Wel eens planten in een tent of hok met 30C gekweekt wouter?

Fluffie shit hoor die bloemvruchten, je kijkt er zo doorheen maar de fotosynthese verliep als een trein.

Cannabis Sativa is overigens alle cannabis, waar je vandaan haalt dat het over Sativa als soortje zou gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mensen die nog willen weten hoe ik dit heb opgelost of die met hetzelfde probleem zitten: na wat rondkijken op verschillende forums kwam ik op een topic dat ging over een een tube-heater (buisverwarming). Dit leek mij de ideale oplossing dus heb ik er gelijk een besteld. Hij trekt maar 55W, super weinig vergeleken met een 2000W ventilatorkachel. In eerste instantie had ik de tube-heater geplaatst op de grond in mijn tent. Dit was niet efficient en ookal is hij spatwaterproof leek mij dit niet veilig... na wat brainstormen schoot mij te binnen dat de tube-heater prima in de luchtbuis van de luchtinlaat past, eigenlijk een soort kanaalverwarming dus! De koude lucht dat wordt aangezogen wordt verwarmd en dus komt er warme lucht in mijn tent! Dit werkt super, dikke tip dus!:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, geniale oplossing!  Ik had een beetje het zelfde gedaan maar dan met  ijs om de inlaat temp wat af te koelen, omdat ik met gps werk. Maar was gewoon met een bevroren fles voor de inlaat. Denk dat er in die richting ook wel een oplossing  moet zijn, zonder een airco in de tent te moeten plaatsen. Zal ook wel eens experimenteren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Fearghus said:

Ow, geniale oplossing!  Ik had een beetje het zelfde gedaan maar dan met  ijs om de inlaat temp wat af te koelen, omdat ik met gps werk. Maar was gewoon met een bevroren fles voor de inlaat. Denk dat er in die richting ook wel een oplossing  moet zijn, zonder een airco in de tent te moeten plaatsen. Zal ook wel eens experimenteren. 

Misschien iets van koude natte doeken voor en in je inlaat hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik geprobeerd,  maar door de vochtige doeken, werdt de luchtaanvoer te veel gereduceerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Fearghus said:

Heb ik geprobeerd,  maar door de vochtige doeken, werdt de luchtaanvoer te veel gereduceerd.

Ah ja dacht ik al...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het is opgelost!

ja denk dat wiet zo rond de 26/27 het beste groeit en met wat meer co2 28/29.

Boven de 30 niet het idee dat het beter wordt ook al heb je extra co2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...