Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hobbygrower

Sannies way en toch problemen?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik zit met wat vragen, kweek al zo'n 8 jaar en nu voor de tweede keer met de tabs bacto en schimmels van sannie, dit verloopt niet zo als ik had gehoopt.

Sinds ik deze manier probeer heb ik slappe steeltjes, donkere en klauwende bladeren en slechte bloemvorming.

Ik denk zelf dat de dames veel te veel stikstof opnemen? 

Tabs te diep? (10cm) 1 tab door de helft per 11l lightmix

Heb ze nog niks anders dan kraantjes water gegeven en ben nu 6 week verder, 2 week groei en 4 week bloei.

Hopelijk spot iemand hier wat er fout gaat, al het advies commentaar is welkom.

Verder zal ik regelmatig even een updateje plaatsen.

 

Tent DR240 

2x Dimlux extreem 600w (waarvan ik de laatste jaren maar met 1tje draai)

Armatuur Ajust a wing medium

1000m3 Softbox  

1000m3 Can filter

Janeco-Lightmix in 11l potjes

Bac voeding

Tabs van Sannie

Schimmels van Sannie

Bacto van Sannie

Sensiseeds Northen Lights reg

 

 

1.jpg 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Bovenste 4 fotos zijn genoemen aan het eind van Week 3

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Bovenste 4 fotos zijn genoemen aan het eind van Week 4

 

Edited by Hobbygrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kraantjes water geef ik ze, zuur het niet af.

 Ik denk zelf dat dit soortje gewoon niet goed tegen die tabs kunnen, heb er ook drie cookies in staan die wel super gaan, die staan op de zelfde lightmix met tabs schimmels en bacto.

 

Edited by Hobbygrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je water altijd minimaal 24 uur staan in de open lucht, kraanwater kan chloor bevatten, chloor dood bacteriën. het chloor blijft in het medium zitten na watergifte en zal het bodemleven erg moeilijk maken. als je het water laat luchten dan zal het chloor na 24-36 uur verdwijnen

20% van de kraanwater in NL bevat chloor, in het buitenland is dat een stuk meer, dat gebeurt juist om bacterien in het water te doden zodat het water ''schoner'' word. nou moet je je voorstellen wat er gebeurt met je bodemleven

bron 20%: http://www.water.nl/wat_er_in_kraanwater_zit.htm

naast chloor kan er ook gebruik gemaakt worden van chloordioxide.

ik raad osmose water aan voor een bioteelt, als het budget het toelaat althans

dit hoeft niet meteen de oorzaak te zijn van je probleem, maar advies is altijd mooi meegenomen toch

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chloorbleekloog wordt in Nederland al helemaal niet gebruikt.

Alleen drinkwaterbedrijven PWN en Evides voegen een minimale hoeveelheid Chloordioxide toe bij zuivering.

Echter op het moment dat dit water de leidingen voor de consumenten ingaat, is het al weer verdwenen.

Oftewel: Laten luchten om die redenen is in Nederland zinloos. De tip van luchten komt van Amerikaanse forums.

Je probleem heeft dus in ieder geval niets met chloor te maken.

 

Wat het probleem wel veroorzaakt, weet ik ook niet.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie naar beneden krullende bladpunten en ik heb begrepen dat zoiets door te veel water komt. Ik denk dat je te nat kweekt. 

Edited by Aquar
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties jongens!

 

@Aquar Cannabisplanten die te nat staan laten hun bladeren hangen, de naar beneden gebogen balderen voelen dan nog wel gewoon stevig aan en krult het gehele blad omlaag, niet alleen de puntjes..

Donkere bladeren en klauwende punten is voor zo ver ik weet echt stikstof vergiftiging . Je ziet ook dat de plant in feite stikt vandaar dat klauwen, met name die kleine blaadjes rond om te toppies.

Ik denk echt dat deze dames de tabs niet zo waarderen aangezien de andere drie (cookies) wel gewoon goed gaan.

Eind van de week zal ik even nieuwe fotos plaatsen

 

Edited by Hobbygrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het met de vochthuishouding wel snor zit.

Heb wel eens vernomen dat die tabs ook verkruimeld worden. Hoe zit dat bij jou ? 

Mogelijk dat hier wel het probleem zit bij plantjes die gevoelig zijn, juist vanwege het slow release effect van die tabs.

Wanneer heeft die klauw ingezet ? 

Voelt de hoofdstam ook zacht aan ?

 

 

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Hobbygrower said:

Donkere bladeren en klauwende punten is voor zo ver ik weet echt stikstof vergiftiging . Je ziet ook dat de plant in feite stikt vandaar dat klauwen, met name die kleine blaadjes rond om te toppies.

:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkergroenblad en klauw is vaak hoge EC toch ?

Zou eerder denke misschien teveel tab voor het soortje ? Of teveel bac voeding

Vaak word sanniesway ook een grotere pot aanbevolen dit bevordert het bodemleven.

Ligjtmix bactos schimmels en tabs +bac voeding misschien iets teveel van het goede.

 

Edited by El capitano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat met een te koud medium geeft ook dit soort uitingen bij planten die verder niks tekort komen.

Bij een zwaar N overschot is er ook sprake van een blauwige waas op groot blad en zullen de bladstelen ook behoorlijk diep paars gaan kleuren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik denk dat het met de vochthuishouding wel snor zit.

Heb wel eens vernomen dat die tabs ook verkruimeld worden. Hoe zit dat bij jou ? 

Mogelijk dat hier wel het probleem zit bij plantjes die gevoelig zijn, juist vanwege het slow release effect van die tabs.

Wanneer heeft die klauw ingezet ? 

Voelt de hoofdstam ook zacht aan ?

 

 

Ik heb 1 tab per 11l potje gedaan en die heb ik niet verkruimeld maar door de helft gedaan, misschien wel aan de diepe kant (10cm)

De klauw begon vrij snel, na 1 week bloei begonnen ze lichtelijk te klauwen.

De hoofdstam was wel redelijk sterk op de laatste 10cm na, zelfde verhaal van de zij takken. Inmiddels na het toevoegen van Kiezelzuur (silicium) zijn de stammen en zij takken weer super sterk en de klauw is denk ik redelijk onder controle nu.

 

20 hours ago, El capitano said:

Donkergroenblad en klauw is vaak hoge EC toch ?

Zou eerder denke misschien teveel tab voor het soortje ? Of teveel bac voeding

Vaak word sanniesway ook een grotere pot aanbevolen dit bevordert het bodemleven.

Ligjtmix bactos schimmels en tabs +bac voeding misschien iets teveel van het goede.

 

Ec te hoog lijkt me erg sterk aangezien ik pas lichtelijk (0,5ml/l Bac bloei 1ml/l Bac PK booster, niet elke dag) ben gaan voeden vanaf week 4, maar inderdaad zou dit ook door een te hoge ec kunnen komen omdat je dan ook veel N meegeeft.

Grotere potten is misschien wel een betere optie,

Maar 11l potjes moet geen probleem zijn.

 

7 hours ago, lostchild said:

Te nat met een te koud medium geeft ook dit soort uitingen bij planten die verder niks tekort komen.

Bij een zwaar N overschot is er ook sprake van een blauwige waas op groot blad en zullen de bladstelen ook behoorlijk diep paars gaan kleuren.

 

Koud staan ze zeker niet, op de grond gemeten is het op zijn laagst 19,2c geweest.

De bladstelen zijn lichtelijk paars maar absoluut niet donker paars, donkere bladeren met glans is wel sprake van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier bij 2 van mijn 3 Sugar Punch precies hetzelfde, de 2 sativa's hebben het. De indica heeft nergens last van.
Heb ze behoorlijk wat fish-mix gegeven in het begin, om tekorten op het eind te voorkomen.
Staan dus ook iets te strak van de N, voor de rest doen ze gewoon wat ze moeten doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman Ja precies, zal hier wel netzo zijn, het zou 90% indica moeten zijn deze Northen Lights van Sensiseeds, maar ze trekken erg de sativa kant op, en slechte genetica is geen cure voor haha

Sensie was ooit goed maar de laatste drie strains die ik had staan vielen mij zwaar tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit probleem ook gehad en heb adviezen en ideeen gekregen van mensen op dit forum.

Als je regelmatig kleine beetjes water geeft, komt er regelmatig water langs de tabs en krijg je dus meer stikstof in je aarde. 

De soort aarde die je gebruikt is belangrijk. Mensen gebruikten andere aarde dan ik.

Als je lightmix van Plagron is, die is voorbemest dus als je daar tabs aan toevoegt krijgen je planten een overdosis stikstof.

Ben daarom aan het kijken wat Promix doet met meteen 3 halve tabs er in. Vorige draai met een indica dat gedaan met 2 tabs en geen probleem. In de lightmix pas na ... 4 weken ofzo de tabs toegevoegd en geen probleem.

Lightmix van Plagron is MINERAAL voorbemest dus direct opneembare stikstof. Met dat idee heb ik in mijn vorige ronde de planten eerst de aarde wat leeg laten trekken en toen pas die tabs er in. Voila, geen stikstof probleem.

Ik ben verder geen expert ofzo maar ik hoop dat je hier wat mee kan

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, 420man010 said:

Ik heb dit probleem ook gehad en heb adviezen en ideeen gekregen van mensen op dit forum.

Als je regelmatig kleine beetjes water geeft, komt er regelmatig water langs de tabs en krijg je dus meer stikstof in je aarde. 

De soort aarde die je gebruikt is belangrijk. Mensen gebruikten andere aarde dan ik.

Als je lightmix van Plagron is, die is voorbemest dus als je daar tabs aan toevoegt krijgen je planten een overdosis stikstof.

Ben daarom aan het kijken wat Promix doet met meteen 3 halve tabs er in. Vorige draai met een indica dat gedaan met 2 tabs en geen probleem. In de lightmix pas na ... 4 weken ofzo de tabs toegevoegd en geen probleem.

Lightmix van Plagron is MINERAAL voorbemest dus direct opneembare stikstof. Met dat idee heb ik in mijn vorige ronde de planten eerst de aarde wat leeg laten trekken en toen pas die tabs er in. Voila, geen stikstof probleem.

Ik ben verder geen expert ofzo maar ik hoop dat je hier wat mee kan

 

Ja juist, hier zit zeker een logica in man, ik heb nu toevallig een Lightmix die ik nog niet eerder heb gebruikt omdat de winkels hier in het noorden vaak wisselen van merk, dit keer is het de "Atami Janeco-Lightmix" geworden.

Ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden en de volgende ronde gewoon proberen. 

Bedankt voor het meedenken!! :tu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ff kijken wat werkt, je kunt kijken op de zakken of de aarde voorbemest is ja/nee.

Ik ben vergeten daarbij te melden dat Plagron Promix "leeg" is. Je moet direct beginnen met voeden, dus meteen tabs.

Met de indica die ik had groeien op de Promix had ik maar 2 halve tabs en die was wel groen maar beetje aan de bleke kant, vandaar nu 3 halve voor de zekerheid.

En dat werkt, ook al is die ene plant die NU in de Promix staat (Shackzilla) iets bleker dan de rest. Maar op zich logisch want geen bom direct opneembare stikstof. 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ervan op de hoogte dat de Promix niet voor bemest is;) 

Zat zelf te denken om 1 zak lightmix met 1 zak promix te mengen, om zo een arm lightmixje te maken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...