Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dariuszx

Temperatuur

Recommended Posts

Hoi mensen,

Ben beginner dus vergeef me als ik stomme vragen stel.
Heb een homebox 1x1x2m op mijn slaapkamer, hierin een dimlux 315 met maxicontroller.
afzuiger GT 125 2-Speed + PK Eco Filter capaciteit 220-360m3 deze word bestuurd door een traploze fancontroller.

in het begin had ik de kleppen open staan en moest alle ramen open gooien wilde ik de temp rond de 25 houden. dit ging prima.
nadeel ijskoud op mijn slaapkamer en licht, (heb rolluiken kan absoluut niet tegen licht als ik slaap)
Dus, heb ik een 125mm buis naar de zolder getrokken, daar is het net iets kouder als buiten.
Nu gaat het best prima echter is de temp wel rond de 26 tot 27 gr en krijg dit moeilijk naar beneden
heb gelezen dat dit prima is echter tijdens de bloei kan dit te warm zijn ivm verdamping terpenen etc.

nou de vraag:
wil een ventilator bij op de luchtinlaat monteren met een traploze regelbare snelheid en temperatuur controle (minimum is 10% bij de vent).
Deze aansluiten op een 3 meter airsock op de grond voor goede verspreiding en geen koudloop.

is dit verstandig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ijskoude lucht onderin je tent in pompen, vinden de wortels niet fijn.
Beter dan via de bovenzijde, "valt" het over je planten naar beneden.

Andere optie een sterkere afzuiger, die 360m3 is blijkbaar met filter en X meter slang?? te weinig voor de hitte die je lamp geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vakman said:

Geen ijskoude lucht onderin je tent in pompen, vinden de wortels niet fijn.
Beter dan via de bovenzijde, "valt" het over je planten naar beneden.

Andere optie een sterkere afzuiger, die 360m3 is blijkbaar met filter en X meter slang?? te weinig voor de hitte die je lamp geeft.

Hoi vakman

bedankt voor de reply, de slang van tent naar afzuiger is een kleine 2 meter en van afzuiger naar buiten nog eens 4 tot 5

Dus theoretisch gezien als ik de slang eraf haal die naar buiten gaat zou die beter moeten zuigen

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het filter en slang VOOR de afzuiger geven de meeste weerstand ;) Als je met deze buitentemperaturen al moeite hebt om de hitte je tent uit te krijgen, dan ga je het in de zomer zeker niet redden met deze afzuiger!

Als je de slang naar buiten eraf haalt moet je ook weer gaan ventileren(raam open), anders wordt het veel te vochtig op je kamer, alles vol schimmel als je niet oplet.

Ik zou het voorlopig zo laten, sparen voor een goede afzuiger en dan een sterkere kopen om problemen te voorkomen in de zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, vakman said:

Het filter en slang VOOR de afzuiger geven de meeste weerstand ;) Als je met deze buitentemperaturen al moeite hebt om de hitte je tent uit te krijgen, dan ga je het in de zomer zeker niet redden met deze afzuiger!

Als je de slang naar buiten eraf haalt moet je ook weer gaan ventileren(raam open), anders wordt het veel te vochtig op je kamer, alles vol schimmel als je niet oplet.

Ik zou het voorlopig zo laten, sparen voor een goede afzuiger en dan een sterkere kopen om problemen te voorkomen in de zomer.

hey vakman,

de afzuig ventilator hangt niet op mijn slaapkamer of in de tent maar op de zolder.

het eraf halen van de slang is puur om uit te proberen of die dan beter de temp onder controle heeft.

heb even gekeken naar vents maar de meeste hebben 2 snelheden of temp controle beide heb ik eigenlijk niet nodig

gebruik de traploze fancontroller van uniteck en die werkt echt perfect, evt een suggestie voor een goede buisventilator  moet wel geruisloos zijn ;-)

 

alvast mijn dank, mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fan op max = temp?

deur open = temp?

slaapkamer dicht = temp?

hetis pas feb :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel meter slang heb je eraan dan? Bochten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, HUFFnPUFF said:

fan op max = temp?

deur open = temp?

slaapkamer dicht = temp?

hetis pas feb :blink:

Temp is rond de 26/27 in de tent en doe dit alleen in de winter, zomer heb een broeikastje in de tuin ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vakman said:

Hoeveel meter slang heb je eraan dan? Bochten?

Van de filter naar de vent is ong  2 tot 3 meter, met 3 bochten

van de vent naar buiten is 4 meter met 2 bochten.

heb net de slang naar buiten eraf gehaald om te kijken of de afstand te groot is, het maakt echter geen verschil.

miss moet ik de vent toch in de tent gaan hangen direct aan de filter en dan de uitgang op het dak verplaatsen zodat de afstand nog maar 3 meter is, miss helpt dat

vind het geen probleem een grotere buisventilator op te hangen moet alleen een goeie vinden.

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de bochten er niet uithalen? 3 stuks zorgen voor behoorlijk wat weerstand.

Hoeveel gaten heb je nu open en hoe groot zijn die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het op zolder zo koel is, trek je toch lekker daar je lucht vandaan? verlies je wel co uit je kamer maar ach

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/17/2019 at 8:45 AM, vakman said:

Kun je de bochten er niet uithalen? 3 stuks zorgen voor behoorlijk wat weerstand.

Hoeveel gaten heb je nu open en hoe groot zijn die?

Hoi vakman,

heb er verschillende bochten uitgehaald, er word nu lucht aangezogen vanuit de slaapkamer via 1 korte slang ivm licht en  schijnbaar ook beter voor de co2 ;-)

tevens heb ik de sensoren in een hoekje gehangen, deze hongen namelijk naast de lamp wel op afstand maar miss toch wat stralings warmte.

nu is de temp perfect, ga er wel een grotere afzuiger opzetten 700m3 gewoon als extra, die wat ik nu heb gaat in mijn broeikast voor de zomer.

 

heel hartelijk dank voor het intt, de tips en raad.

 

mvg dar

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, wouter79 said:

Gedacht aan led?

Tot nu toe niet,

echter is gisteren mijn dimlux kapot gegaan en begin me aardig eraan te ergeren.

het temp probleem is wel opgelost dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

mvg

ps heb je een tip over welke led lamp welk merk etc?

Edited by Dariuszx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de hlg100 van todowgrowled aanbevelen. Als je zelfbouw doet: Luminus CXM32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp meet je in de schaduw he ;) 
Onder een afdakje dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, vakman said:

Temp meet je in de schaduw he ;) 
Onder een afdakje dus.

Yep in een hoekje en heb een afdak erboven zodat de sensoren niet in het licht komen

nogmaals mijn dank, mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...