Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EoH

Rosin methode

Recommended Posts

Hallo. 

Ik moet medicinale wiet gebruiken en ben eens aan het experimenteren geslagen. Ik heb olie gekocht bij Suver Nuveren dat geprobeerd te mengen met PG/VG. Dat werkt dus absoluut niet. Daarom zal volgens mij mengen van wax (dab) ook niet gaan werken. Glycerine us op waterbasis en olie en water mengen niet! 

50 euro wiet gehaald, in theezakje tussen bakpapier entussen de stijltang op 175 graden : resultaat : niks. Komt geen was uit, wiet wordt alleen maar platgedrukt en is daarna waardeloos. Op 1 avond opgerookt terwijl ik normaal 10 dagen met 50 euro doe. Omdat ik de waxliquidizer al in huis had, heb ik nog geprobeerd een stukje van die platgewalste wiet daarin op te lossen, incl 10 seconden in de magnetron. Maar lost niet perfect op, waardoor je coil gaat vol zitten met minuscule niet opgeloste stukjes en er geen rook meer uit wil komen. Dat was dus zonde van het geld. 

Toen 2 gram hash gehaald (crème Maroc)., in wat kleine stukjes gesneden, 4 ml waxliquidizer erbij, 10 seconden in de magnetron en even roeren. Perfecte e-liquid. Dan is het uiteindelijk een zeer simpel proces en snel klaar. Het is wel iets minder sterk natuurlijk, maar je kan het roken wanneer je wilt en ondanks de mindere sterkte wordt je er wel stoned van. 

Iemand een idee waarom de stijltang methose niet werkt? 

Edited by EoH
Regel toegevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet genoeg druk gezet? 

Niet warm genoeg geperst?

Langer persen?

Combinatie van de 3 variabele hierboven? 

Greetz alki

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, alles gedaan. 175 gradenen met combinatietang extra druk gezet. Heel even, een seconde of 5, sissen gehoord. Daarna niet meer. 

Ook de binnenkant van het theezakje voelde niet kleverig en ook geen sporen te zien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutwiet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

 10 seconden in de magnetron

 

is dat niet slecht

edit was het geen theekruiden? :rolleyes:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, alkaline said:

Niet warm genoeg geperst?

Als ik hier hasj pers met de stijltang op 110 dan knettert de olie eruit.
Is 175 niet veel te heet, verbrand het dan niet gewoon meteen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de gebruiksaanwijzing op roken. nl staat tussen 125 en 175 graden. 125 graden voor een betere smaak en 175 voor meer opbrengst. 

Kutwiet lijkt me sterk : Amnesia. De duurste die ze hadden.

 

Over de magnetron staat ook op roken. nl. Enige wijze waarop hash oplost in waxliquidizer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakman, ik neem aan dat je wiet bedoelt in de stijltang en niet hash. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het zijn dat rosin persen beter werkt met hele plakkerige soortjes wiet? Van plakkerige soortjes kreeg ik ook altijd de meeste icolater.

Edited by NOGDread

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, EoH said:

Vakman, ik neem aan dat je wiet bedoelt in de stijltang en niet hash. 

Nope, hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vakman said:


Is 175 niet veel te heet, verbrand het dan niet gewoon meteen?

had over de temperatuur heen gelezen :rolleyes: deze lijkt inderdaad wat hoog :D

de temperatuur zou ergens tussen de 65°C en 100°C ( al zie ook uitschieters van 120°C voorbij komen bij een snelle google search) moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de sites met uitleg over waxliquidizer staan toch echt de waardes die ik genoemd heb. En ja, ik heb naar de meest vochtige wiet gevraagd en dat bleek op dat moment Amnesia. Normaal rookte ik IETS anders. Ken er effe niet opkomen maar was iets met Cheese in de naam en die was altijd vrij droog. 

Edited by EoH
Toevoeging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakman, dat persen van hash hoeft niet als je waxliquidizer gebruikt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, macerror said:

zonder theezakje ?

:verrygood

ja zonder plastic smeltzakje gewoon ouderwets wat extra ruimte maken voor de gasexpansie, boel daarna  afkoelen voor meer condens en hoppa schrapen maar 

niet te veel per keer en flink drukken :blink:

 

 

 

vochtige wiet?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar heb geen idee waar je het over hebt. Op de link klikken en daar staat precies beschreven hoe ik het gedaan heb. En van jouw reacties heb ik de indruk dat je op iemand anders reageert. 

Overigens had ik al eerder aangegeven dat ik de meest kleverige/vochtige wiet genomen heb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...